2020 היתה שנה מוצלחת בכל מובן, בהחלט יותר טובה מ-2019, ואתם לא יכולים להתווכח עם זה. נכון, אמרנו שאתם לא יכולים להתווכח עם זה. אז זה אמנם לא באמת נכון להכל, אבל בכל מה שנוגע למשחקים, השנה באמת היתה מצויינת.

בחרנו לכם את 20 המשחקים הטובים ביותר של שנת 2020.

Hades

hades

לא כולנו חובבי משחקי אינדי, אבל האדס? האדס תפס כל אחד ואחד מאיתנו. היה אפשר לסכם את כל החלק עליו שאתם כרגע קוראים במילים "זה משחק קסום". אבל אתם בטח כאן בשביל יותר מזה, אז קחו הסבר קצת יותר מעמיק.

מדובר במשחק רוגלייט שבו תשחקו את זגראוס (Zagreus), בנו של האדס, אל השאול. בוקר אחד, זגראוס מגיע למסקנה שהחיים בגיהנום הם… גיהנום, ומחליט לברוח אל פני השטח. במהלך נסיונות הבריחה הרבים שלכם, אתם פוגשים את האלים האולימפיים שיתנו לכם את ברכתם ויעזרו לכם בניסיון.

בהאדס, מה שלא הורג אתכם מחשל אתכם, אבל גם מה שהורג אתכם מחשל אתכם, שכן כל כישלון מחזק את זגראוס לקראת ניסיון הבריחה הבא שלו.

אחד הדברים האהובים עלינו במשחק, הוא הסיפור שלו, שמצליח לגרום לכם לרצות לדעת מה קורה הלאה. זאת לצד משחק הקול הנהדר שמפיח חיים בדמויות. אם כל זה לא מספיק, פס הקול של המשחק גם הוא מעולה, וכולל מנגינות ושירים שקשה לנו להפסיק להאזין להם.

המשחקיות, האתגר, הדיבוב, הכל מתחבר לחבילה אחת קסומה שקשה להסביר בצורה לוגית מה כל כך מדהים בה. זה כמו השאלה "איך אתם יודע שאתם מאוהבים?". אתם פשוט יודעים. אי אפשר שלא להתאהב בגיהנום וביושביו, ולא להבין למה זגראוס כל כך רוצה לברוח משם.

Hades זמין ל-Switch ול-PC. קראו את הביקורת המלאה שלנו על Hades.

Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX

Pokémon Mystery Dungeon Rescue Team DX

"במקום שאין אנשים השתדל להיות פוקימון." כן, המימרה עתיקת היומין הזו מתגשמת במלוא העוצמה כשאתם מגלים שהפכתם לפוקימון ומחליטים לקחת יוזמה ולהקים את ה-669 הפוקימוני המוצלח מכולם!

Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX הוא חידוש לצמד המשחקים הוותיקים משנת 2005, שהיו גם משחקי ה-Mystery Dungeon הראשונים של פוקימון, וחידוש מוצלח ויפהפה ביותר. המשחק אולי נראה חמוד ותמים, אך המבוכים המתקדמים יקראו תיגר על היכולות הטקטיות שלכם. על מנת לצלוח את הקשה שבאתגרים תשתמשו בארסנל רחב של אפשרויות ושילובים ותבנו צוותי הצלה לתפארת שיגרמו לכם להתגאות. זו פשוט הרגשה מעולה לעבור מבוך קשוח באמצעות תכנון נכון.

אולי השיפור המשמעותי ביותר בחידוש הוא הנחלת חווית שיתוף הפעולה המאפיינת את פוקימון; ב-Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX תוכלו לבקש הצלה או להציל בעצמכם אנשים שהובסו במבוכים השונים, ולקבל פרסים תמורת העזרה. זה ללא ספק מוסיף לעניין ועוזר לגבש קהילת שחקנים סביב המשחק.

Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX זמין ל-Switch. קראו את הביקורת המלאה שלנו על Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX.

Genshin Impact

genshin impact

Genshin Impact היה ללא ספק אחד המשחקים המפתיעים של השנה. כשהוא רק נחשף, המשחק זכה להרבה ביקורת בעקבות הדמיון הרב שלו ל-The Legend of Zelda: Breath of the Wild, אבל אף אחד לא באמת האמין שהוא יהיה מרשים במידה דומה.

המשחק, שפיתוחו עלה 100 מיליון דולר, הוא הסנונית הראשונה שמגיעה להצלחה חסרת תקדים במערב. הוא זכה לשבור שיאי הורדות והכנסות עם השקתו, כשהגיע גם לטלפונים ניידים, מחשב, וקונסולות בחינם, עם מודל Gacha. האופטימיזציה שהמשחק עבר כדי להתאים גם לטלפונים ראויה לקנאה ולהרבה חברות יש מה ללמוד מהמפתחים.

המשחק הוא משחק לשחקן יחיד בעולם פתוח בפנטזיה גבוהה ובו תשחקו חבורה המורכבת מדמויות שונות שתאספו במהלך המשחק או ברכישה. עם ויזואליות אנימה יפהפיה ומכניקות מצוינות של Crafting, מחקר, וקרב, הוא תפס אותנו מההשקה. למעשה, היינו שמחים אם הרבה משחקי MMORPG ילמדו מעט מהמשחק על איך לשלב מכניקות שונות בצורה מעולה.

לא רק זאת, אלא ניתן גם לשחק אותו עם חברים במודל של קו-אופ, למרות שמצב זה עוד מרגיש בחיתוליו. לשמחתנו, החברה כבר הודיעה כי היא תפעל לשיפור המשחקיות הזו. אנחנו בטוחים שהמשחק ימשיך לככב גם ב-2021 ומחכים לראות לאן הוא יתפתח.

Genshin Impact זמין ל-PlayStation 4, Android, iOS ול-PC.

DOOM Eternal

DOOM Eternal - סקירה

אחרי ההצלחה האדירה של החידוש משנת 2016, ל-DOOM Eternal היו נעליים גדולות להיכנס אליהן. אבל המשחק לא רק נכנס לנעליים האלה, אלא שיפר את המשחק והפך אותו למהנה במיוחד. המשחק מציג יותר אויבים, נשקים משופרים, יכולות חדשות, ושלבים ענקיים שכיף לחקור. הגיהנום מעולם לא היה כיף יותר (טוב, אולי חוץ מב-Hades). גם הסודות הרבים שמסתתרים בכל השלבים הופכים את DOOM Eternal ממשחק יריות מוצלח אבל טיפוסי, לכזה שכיף מאוד לשחק שוב ולחקור לעומק.

האקשן של DOOM Eternal לא עוצר באף שלב, חווית המשחק אינטנסיבית ומאתגרת, אבל לא מתסכלת. DOOM Eternal פשוט נותן לכם להרוג שדים עם נשקים מגניבים בגיהנום בצורה הכי כיפית בעולם, וזו בהחלט סיבה טובה שמסבירה למה הוא אחד ממשחקי השנה שלנו.

DOOM Eternal זמין ל-PlayStation 4, Xbox One, Switch ו-PC. קראו את הביקורת המלאה שלנו על DOOM Eternal.

Paper Mario: The Origami King

paper mario the origami king

סדרת Paper Mario אולי לא זוכה לאותה אהדה כמו המשחקים הגדולים יותר של מריו, אבל היא מחביאה בתוכה את המשחקים הטובים ביותר בכיכובו של השרברב המשופם. כן, הם די ניסיוניים ולא תמיד פוגעים במטרה, אבל השנה קיבלנו את Paper Mario: The Origami King, שבמהרה הפך להיות אחד ממשחקי מריו המשעשעים, המוזרים, והמוצלחים ביותר ששחקנו.

במלך האוריגמי, ממלכת הנייר של מריו פוגשת אוייב חדש ומסוכן – אומנות הקיפול. זה אולי לא נשמע הכי מאיים בעולם, אבל חכו עד שתלחמו נגד מחורר ענק עם חיבה לדיסקו, שגנב את הפנים של עשרות Toads. האמת, שזה החלק הכי טוב של המשחק – הוא ביזארי להחריד. ממש רואים שהחבר'ה בנינטנדו הרשו לעצמם קצת להתפרע ולכתוב משחק הזוי לגמרי, עם דיאלוג משעשע ודמויות משוגעות.

יש שיאמרו שהקרב במשחק קצת חוזר על עצמו, וזה די נכון, אבל מכיוון שכל מפגש מול אויב הוא בעצם פאזל, המשחק כן מצליח להמשיך ולאתגר אתכם כל פעם מחדש. אנחנו ממליצים לשחק Paper Mario: The Origami King בעיקר כדי לראות צד קצת אחר של מריו ונינטנדו – צד נועז יותר, מופרע יותר, ומסקרן יותר.

Paper Mario: The Origami King זמין ל-Switch. קראו את הביקורת המלאה שלנו על Paper Mario: The Origami King.

Ori and the Will of the Wisps

ori and the will of the wisps

Ori and the Blind Forest היה אחד ממשחקי המטרואידווניה האהובים עלינו, עד שהגיע Ori and the Will of the Wisps, שלקח כל דבר בו והפך אותו לטוב יותר, תוך כדי שהוא ממלא את החלקים שהיו חסרים במשחק הקודם.

המשחק החדש הביא איתו מערכת קרב שהיתה מאוד חסרה במשחק המקורי, והיא עובדת מצויין. את זה הוא משלב עם יותר כוחות, שהופכים את הפלטפורמינג וחקר העולם למגוון ומעניין עוד יותר מהמשחק הקודם.

כמו שהמשחק הקודם היה מרגש, גם Ori and the Will of the Wisps הביא עמו עלילה יפהפיה, סינמטית, וסוחטת דמעות. יחד עם המשחקיות המשופרת, הקרבות הכיפיים ושלל הכוחות, הוא באמת מהווה משחק המשך ראוי ליצירת המופת שהיא המשחק הקודם, אז לא פלא שהוא הגיע לרשימה הזו.

Ori and the Will of the Wisps זמין ל-Switch, Xbox One ו-PC. קראו את הביקורת המלאה שלנו על Ori and the Will of the Wisps.

Crash Bandicoot 4: It's About Time

crash bandicoot 4

המשחק Crash Bandicoot 4: It's About Time הוא המשך ישיר למשחק משנת 1998 וזה מורגש, ומרגיש כאילו קראש מעולם לא עזב. המשחק שומר על הנוסחה המנצחת שהביאה את הסדרה לגדולתה מצד אחד, אבל מציג רעיונות חדשים ומקוריים מצד שני, וזה נהדר. התוספת של מסיכות הקוונטום מהנה במיוחד והן מוסיפות אתגר מהנה למשחק.

מבחינה וויזאולית, אין ספק שהמפתחים עשו עבודה נפלאה, גם עם עיצוב הדמויות של קראש וקוקו וגם מבחינת עיצוב עולמות המשחק. כל עולם הוא חדשני ומיוחד, ומלא בדברים חדשים לחקור. תזכו לבקר בספינת פיראטים, מגרש גרוטאות, שלבים בשלג ואפילו עולם בסגנון יפני. כל אחד מהעולמות יפהפה, מלא בפרטים קטנים וגורם להרגיש שאתם באמת נמצאים שם.

Crash Bandicoot 4: It's About Time הוא משחק מצוין, עם הרבה דברים לעשות והמון עולמות לחקור. הוא ממשיך את הנוסחה של משחקי קראש הקודמים, אבל מוסיף לה דברים מקוריים. לכן, אין ספק שהוא אחד ממשחקי השנה שלנו, ומתאים לאוהבי פלטפורמרים ומשחקי הרפתקאות, או סתם אנשים נוסטלגיים.

Crash Bandicoot 4: It's About Time זמין ל-PlayStation 4 ו-Xbox One. קראו את הביקורת המלאה שלנו על Crash Bandicoot 4: It's About Time.

Thirteen Sentinels: Aegis Rim

13 Sentinels Aegis Rim War of the Worlds

Thirteen Sentinels: Aegis Rim הוא משחק עלילתי מלא בהפתעות. הוא מציג לנו נרטיב מ-13 נקודות מבט שונות, שכל אחת מהן מסופרת מנקודת זמן שונה לאורך העלילה שלו. לא רק שהסיפור המורכב הזה קוהרנטי וברור בסופו (בניגוד למשחקים אחרים), הוא גם מספר עלילת מדע בדיוני מעניינת וחדשה.

כל סצינה במשחק תחשוף בפניכם תפנית חדשה ומפתיעה, תפתור תעלומה אחת בפרשיה הענקית שמלווה את המשחק, ותפתח שתיים חדשות. רובוטים, מסע בזמן, ושכתוב זכרונות הם רק מעטים מהנושאים שהסיפור נכנס אליהם, ובאמצעותם ובאמצעות אחרים, הוא חוגג את סצינת המדע הבדיוני באשר היא.

לצד העלילה המצויינת שלו, Thirteen Sentinels: Aegis Rim מציע גם משחקיות אסטרטגיה בזמן אמת מהנה, ומלווה בסגנון אומנותי יפהפה, שמחזקים את החוויה הנהדרת שהוא משאיר.

Thirteen Sentinels: Aegis Rim זמין ל-PlayStation 4. קראו את הביקורת המלאה שלנו על Thirteen Sentinels: Aegis Rim.

Microsoft Flight Simulator 2020

microsoft flight simulator 2020

הגלגול החדש ביותר של הסימולטור של Microsoft הוא לא עוד סימולטור טיסה, Microsoft Flight Simulator 2020 הוא אחד הפרויקטים המעניינים ביותר בבניית עולם ובינה מלאכותית. היחודיות שלו היא בכך שכדור הארץ כולו נבנה בקנה מידה של אחד לאחד. המידע כולו נשאב ממפות Bing של Microsoft ואת ההמרה לעולם תלת מימדי מבצעת בינה מלאכותית שפותחה במיוחד לצורך כך. היכולת של מחשב לפתח עולם לרמת פירוט גבוהה כל כך ללא מגע יד אדם מהותית מאוד לפיתוח משחקים והסימולטור של Microsoft מדגים את זה.

אם יש משהו שהקורונה לימדה אותנו זה שאפשר לראות עולם מבלי לצאת מהבית. הגדולה של Microsoft Flight Simulator 2020 זו היכולת להיות בכל מקום בעולם, לבד או עם חברים. ערב אחד אנחנו טסים מעל האמזונס ולאחר שעה מירוץ אולטרה לייטים בין הבניינים במנהטן עם חברים. זה עולם פתוח בצורה הכי טהורה שלו, אז גם אם המשחק הוא לא משחק עלילתי בהחלט יש בו המון מה לחקור.

Microsoft Flight Simulator 2020 זמין ל-Xbox Series X/S ו-PC. קראו את הביקורת המלאה שלנו על Microsoft Flight Simulator 2020.

Tokyo Mirage Sessions #FE Encore

Tokyo Mirage Sessions #FE Encore

Tokyo Mirage Sessions #FE Encore הוא משחק תפקידים על סצינת הבידור בטוקיו שחושף אותנו לעולם חדש ומעניין. המשחק אמנם מהווה קרוסאובר בין העולמות והמשחקיות של Fire Emblem ו-Shin Megami Tensei, אבל מגבש לעצמו אישיות משל עצמו.

המשחק מלווה בעלילה מעניינת, קלילה, ומשמחת, לצד שירים מעולים שהדמויות מבצעות, ומשחקיות תפקידים בתורות עם טוויסט כיפי. וכמובן, איך לא, מלא J-Pop נהדר וקליט, שהצטרפנו לשיר למרות שלא באמת הכרנו את כל המילים.

אבל מה שהופך את Tokyo Mirage Sessions #FE Encore למשחק שנה עבורנו זו הדרך שבה הוא מקדם את הסיפור דרך סיפורים של התגברות על מכשולים והגשמת חלומות בצורה נהדרת ומשמחת. אנחנו לא נתקלים במספיק משחקים כיום שחוגגים את הגשמת החלומות של הדמויות, וזה בדיוק מה שהופך את המשחק לכזה מרגש. עוד לא באמת ידענו את זה כשהמשחק יצא בתחילת השנה (נכון, הוא גרסה משופרת של המשחק שיצא במקור ב-2015), אבל סיפורים חיוביים שכאלה הם בהחלט מה שהיינו צריכים בשנה המאתגרת הזו.

Tokyo Mirage Sessions #FE Encore זמין ל-Switch. קראו את הביקורת המלאה שלנו על Tokyo Mirage Sessions #FE Encore.

Dragon Ball Z: Kakarot

Dragon Ball Z Kakarot Flying

אם אתם בקטע של פצצת אנרגיה נוסטלגית שיכולה לחסל את האויבים הכי מרים של גוקו, Kakarot ייתן לכם בדיוק את זה. מבין משחקי Dragon Ball Z רבים מספור שיצאו במרוצת השנים עקב הפופולריות הגדולה של הסדרה, המשחק Dragon Ball Z: Kakarot מכה בעוצמה הכי גדולה.

את העלילה אתם כמובן מכירים אבל גם אם לא, המשחק מעביר אותה בצורה מעולה. אם זה הטנגו הראשון שלכם עם גוקו, זו בהחלט דרך להכיר את הסדרה מקרוב בלי לשרוף שעות יקרות על קרבות מבטים.

המשחק משלב אלמנטים של RPG ועולם פתוח יחד עם מערכת קרבות מרשימה, כיפית ודינמית ששמה דגש על הפרשי הכוחות בין הדמויות כתלות בהתקדמות העלילה. מערכת התפקידים הבסיסית של המשחק מסמלת בשורה טובה למשחקים העתידיים של BANDAI NAMCO, בהחלט צעדים מעודדים בכיוון הנכון.

Dragon Ball Z: Kakarot זמין ל-PlayStation 4, Xbox One ול-PC. קראו את הביקורת המלאה שלנו על Dragon Ball Z: Kakarot.

The Last of Us Part 2

last of us part 2

The Last of Us הראשון הוא אחד המשחקים האהובים ביותר שאי פעם יצאו – הוא טִשטש את הקו בין קולנוע למשחקי וידאו באופן שאף משחק אחר לא עשה לפניו ומעטים עשו אחריו. לכן איזה כיף שהשנה, אחרי ציפייה ממושכת, סטודיו Naughty Dog שחררו את ההמשך המדובר – וטרפו את הקלפים.

במשחק ההמשך המפלצות מאתגרות יותר אך גם בני-האדם. העולם עתה אכזרי מתמיד ואם תקפאו על השמרים, תמותו; כי The Last of Us 2 יוציא לכם את הקרביים, יגרום לכם לבכות ולשמוח ולעתים יעשה כן בו זמנית. הוא מביא את גיבוריו אל נקודת הקצה ודוחף אותם עוד, ועוד, ועוד. זהו אפוס עוצמתי שיגרום לכם לרצות לחקור כל פינה בעולם שלו, משום שאין קיר, מגירה או כרזה שאינה מכילה סיפור קטן משלה – וכל זאת במסגרת חוויה ויזואלית חסרת תחרות.

אם טרם הבנתם, The Last of Us 2 הוא, חד וחלק, יצירת מופת. מדובר במגנום אופוס של Naughty Dog ומודל חיקוי שמשחקי וידאו אחרים צריכים לשאוף אליו. לשחק בו זו זכות ואם טרם עשיתם כן, לְמה בדיוק אתם מחכים?

The Last of Us Part 2 זמין ל-PlayStation 4. קראו את הביקורת המלאה שלנו על The Last of Us Part 2.

Tell Me Why

tell me why

Tell Me Why משלב בתוכו את סיפור חייהם המורכב והמאוד אותנטי של שני אחים תאומים שהופרדו בגלל אירוע טרגי בו איבדו את אימם ואחד את השנייה. כבר בהתחלה ברור לנו, שהאם ככל הנראה ניסתה לרצוח את בנה הטרנסג'נדר, טיילר (Tyler) שבניסיון להגן על עצמו גרם למותה.

אנחנו חוזרים לנעליהם של התאומים עשר שנים לאחר המקרה, כשהם מתאחדים מחדש. לאורך המשחק, אנחנו חושפים את סיפור החיים שלהם וחווים שלל של אתגרים נפשיים מורכבים וקשים, כחלק מעלילה מרתקת שלא תוכלו לעזוב לרגע.

הדרך החלוצית שבה הוא מציג את דמותו של הטרנסג'נדר, והדרך שבה הסיפור שוזר בתוכו המון אמוציות, חוכמה, שנינות, וחן, היא כזו שלא ראינו במשחקים אחרים עד כה. כל אלה ביחד מתאחדים למשחק מיוחד ומרגש ביותר.

Tell Me Why זמין ל-Xbox One ו-PC. קראו את הביקורת המלאה שלנו על Tell Me Why.

Yes, Your Grace

yes your grace

Yes, Your Grace הוא ההוכחה שלא צריך גרפיקה מציאותית כדי להתחבר לדמויות גם מבלי שהן יזכירו לכם משהו מהחיים עצמם. אין ברירה אלא להקשר לעולם הקטן שנוצר לכם בלב בזמן שאתם משחקים, אבל לפחות בעולם הזה אתם מלך!

בתור המלך אריק תצטרכו לנהל ממלכה שלמה, וממלכה קצת יותר קטנה בבית שלכם, ושם המשחק מצטיין. האינטרקציות בין הממלכה שלכם למשפחת המלוכה עצמה ולממלכות השכנות הן מהות המשחק העיקרית, ואין משחק שעושה את זה טוב יותר.

בין מוזיקה מצוינת שמנוצחת על ידי להקת Merkfolk לגרפיקת פיקסלים מהממת, קשה שלא להשאב לכל אחת מהסיטואציות. אם אתם מתכננים לשחק בזה, כדאי שתכינו מקום בלב לשלושת הבנות העתידיות שלכם, כי אתם תצטרכו אותו.

Yes, Your Grace זמין ל-Switch, Xbox One, Xbox Series X/S ו-PC.

Ghost of Tsushima

שנים רבות של פיתוח קדמו ליציאתו של Ghost of Tsushima ורבים אף איבדו תקווה כי נזכה לשחק בו בתקופה הקרובה, אך 2020 הביאה עמה בשעה טובה את אחד המשחקים המדוברים ביותר של Sony ו-Sucker Punch – והתוצאה לא רק שהותירה אותנו מורשמים, אלא הביאה נוקאאוט לז'אנר ה-RPG והעולם הפתוח.

Ghost of Tsushima הוא אמנות: לא רק שהמשחק מרהיב ביופיו, אלא כל פינה באי הדרומי טסושימה מכילה סודות וסתרים. המשחק מעודד אותנו להתקדם בסיפור באותה מידה שהוא מעודד רק לעלות על הסוס ולהנות מהנוף, ופעמים רבות מצאנו עצמנו נקרעים בין השניים; כי המשחק אמנם מציע פעילויות ומעשיות כיד המלך, אך הקמפיין הראשי – מסע נקמה של סמוראי צעיר בכובשים המונגולים – הוא גם סרט סמוראים טוב שאתם רוצים (ותאמינו לנו בעניין הזה) לראות כיצד הוא מתקדם.

Ghost of Tsushima הציב רף חדש למשחקי תפקידים והעולם הפתוח, ונראה כי היחידים שמסוגלים להתעלות על הרף הזה הם Sucker Punch בעצמם. אם המשחק הבא של הסטודיו יחזור אל טסושימה, בהחלט לא נתנגד. אז תגידו באנזאי, צאו להרוג מונגולים וללטף שועלים.

Ghost of Tsushima זמין ל-PlayStation 4. קראו את הביקורת המלאה שלנו על Ghost of Tsushima.

Final Fantasy 7 Remake

לאחר שנים של ציפייה, הרימייק של הקלאסיקה, הגיע סוף סוף. ב-Final Fantasy 7 Remake אנחנו זוכים להצטרף לקלאוד, טיפה, ושאר הגיבורים האהובים, כמו שלא ראינו אותם מעולם. ניתן לראות ש-Square-Enix השקיעה המון בחידוש; הגרפיקה עוצרת נשימה, והמודלים של הדמויות מפורטים להפליא. פס הקול של הגרסה המחודשת הולחן על ידי המלחין המקורי, Nobuo Uematsu, שיצר גם מנגינות חדשות ומדהימות. הרימייק עומד בפני עצמו וכמעט מבטל את הצורך לשחק ב-Final Fantasy 7 המקורי, למרות שכנראה תפספסו חלק מהרמזים וה-Easter Eggs במידה ודילגתם עליו.

גולת הכותרת של המשחק היא מערכת הקרבות בזמן אמת. המשחקיות משתנה בין כל הדמויות, עם כאלה שמתאימות להתקפות מקרוב או מרחוק. גם אם תמצאו דמות אחת שתעדיפו לשחק איתה (קלאוד), לכל אחת מהן יש את השימושים והחוזקות שלה.

Final Fantasy 7 Remake זמין ל-PlayStation 4 (בלעדית עד אפריל 2021). קראו את הביקורת המלאה שלנו על Final Fantasy 7 Remake.

Assassin's Creed Valhalla

תקופת הרנסנס שחווה סדרת Assassin's Creed מגיעה לשיאה במה שנדמה כמשחק המוצלח בסדרה מזו תקופה ארוכה, אחד המשחקים המוצלחים ביותר שיצאו השנה, ואולי גם הארוך ביותר שבה: Assassin's Creed Valhalla!

המשחק מזקק לתוכו את כל מה שטוב בסדרה הוותיקה – התגנבות, קרבות והתנקשויות, והתוצאה היא משחק מאוזן שלא מרגיש מנופח יתר-על-המידה. לא רק זאת, אלא שהנופים המפעימים של אנגליה ונורווגיה הופכים את Valhalla לממתק ויזואלי, עם סביבות עשירות במגוון פעילויות, יצורים שניתן לצוד, ואוצרות לאתר.

לא רק שמדובר באחד המשחקים המהנים בסדרה, Valhalla כתוב נהדר ויחזיק אתכם במתח למשך עשרות רבות של שעות. חובבי ההיסטוריה אף ייהנו בו מנרטיב אודות מלחמה עקובה מדם על הכתר האנגלי, מלחמה שתציב אתכם במרכז הבמה. בהחלט מדהים לגלות שגם אחרי 12 משחקים, סדרת Assassin's Creed מצליחה לחדש, להפתיע ולהתעלות על עצמה. כל הכבוד Ubisoft, הרווחתם פה את מקומכם ביושר.

Assassin's Creed Valhalla זמין ל-PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S, Stadia ו-PC. קראו את הביקורת המלאה שלנו על Assassin's Creed Valhalla.

Xenoblade Chronicles: Definitive Edition

xenoblade chronicles definitive edition

נכון, שנת 2020 צלעה בהרבה מובנים, אך הייתה זו שנה מוצלחת במיוחד לחידושים. אחד החידושים היותר מוצלחים השנה הוא כמובן Xenoblade Chronicles: Definitive Edition, והוא הרבה מעבר לסתם מתיחת פנים לכותר מוצלח במיוחד.

מפתחי הרימייק הלכו על כל הקופה. הגרפיקה שודרגה לבלי היכר, ממשק המשתמש הפך נוח וברור יותר וחלקים גדולים מהמוסיקה הוקלטו מחדש עם תוספת עוצמה. כל זה עוד מבלי לדבר אפילו על הפרק החדש שמעשיר משחק בעל תוכן רב מלכתחילה.

Xenoblade Chronicles: Definitive Edition הוא משחק יפהפה עם עלילה סוחפת, מרתקת ומלאת תפניות ואירועים. כיף להתחבר לדמויות הן מהעלילה, הן מפיתוח חברויות אמיצות על ידי רגעי "לב-אל-לב" הפזורים במהלך המשחק והן מלהכנס לנעליהן ולהילחם בכל מה שזז. אם כבר מדברים על קרבות, תהנו ממערכת קרב עשירה בזמן אמת ותלמדו אילו שילובי דמויות ויכולות יניבו לכם את המירב.

Xenoblade Chronicles: Definitive Edition זמין ל-Switch. קראו את הביקורת המלאה שלנו על Xenoblade Chronicles: Definitive Edition.

Persona 5 Royal

persona 5 royal kasumi

בתקופה שבה אתם צריכים להשאר בבית, ובטח ובטח לא יכולים לטוס לחו"ל, לפעמים הכי מתאים לשחק משחק שנותן לכם לנהל חיים רגילים במקום אחר. סימולטור החיים ביפן של Persona 5 Royal מלווה בעלילה מרתקת ומרגשת על טראומות וצדק חברתי, שכולה מבוססת על פסיכולוגיה של קארל יאנג. יחד עם משחקיות התפקידים ואיסוף השדים הממכרת שלה, זה הפך את המשחק המקורי לאחד ממשחקי השנה שלנו לשנת 2017.

אבל ב-Persona 5 Royal קיבלנו יותר מזה, מספיק בשביל שהוא יגיע גם לרשימה הזו. עם עלילה נוספת, מרתקת ומרגשת עוד יותר, משחקיות משודרגת, ודילמות חדשות ומעוררות מחשבה. אולי ההצלחה הכי גדולה בעיננו של Persona 5 Royal היא הדרך שבה המשחק משלב דמויות חדשות שלכל אחת מהן סיפור טרגי, יחד עם הדמויות הראשיות של הסיפור המקורי כדי לתת סוף מעניין, מספק, ומציאותי הרבה יותר מאשר הסוף של המשחק המקורי.

החוויה העשירה של Persona 5 Royal גרמה לנו לחזור ולשחק גם במשחקי העבר של הסדרה. כשמדובר במשחקים של 100 שעות או יותר, זה מראה כמה כוח יש לכל כותר בסדרה באופן כללי, אבל בפרט על התאבון שכותר מוצלח כמו זה יכול להשאיר אצלנו.

Persona 5 Royal זמין ל-PlayStation 4. קראו את הביקורת המלאה שלנו על Persona 5 Royal.

Marvel's Spider-Man: Miles Morales

Marvel's Spider-Man: Miles Morales הוצג כמשחק ההשקה לקונסולת הדור הבא של Sony, אבל שמחנו להנות ממנו גם בקונסולה הקודמת. הוא ממשיך את המשחק הנהדר מ-2018, ועושה עבודה נאמנה. כמו במשחק הקודם, גם כאן המשחק נותן לכם יד חופשית להתנדנד ברחבי ניו-יורק ולחקור את מגוון המשימות שיש בעיר. הוא מציע משימות שונות ומיוחדות והן נעות בין לעזור לאנשים ברחוב, למצוא תיקים שנשארו ברחבי העיר, ולהרוס מבצרים של אויבים.

המשחקיות עצמה שופרה מאוד, בעיקר בזכות ה-Venom Punch שמחשמל אויבים לזמן קצר, ועם השדרוגים השונים שלו יכול להפוך לנשק בלתי ניתן לעצירה. גם האפשרות להפוך לבלתי נראה באמצעות יכולת ה-Camouflage עוזרת לפגוע באויבים שלא מודעים לקיומכם ולהביס אותם. כל אלה מלווים במכות סיום סינמטיות מרהיבות שכיף לראות כל פעם מחדש.

העיר ניו-יורק, בה המשחק מתרחש, נראית מדהים, ואין ספק שזה אחד המשחקים היפים ששיחקנו. הבניינים נראים מצויין, הירידה לפרטים נהדרת, וגם הדמויות עצמן מעוצבות בצורה מעולה. העיר שוקקת חיים כל הזמן, יומם ולילה ללא הפסקה. האופטימיזציה הרבה שהמפתחים עשו כדי להתאים את המשחק גם לקונסולות הדור הקודם וגם לקונסולות הדור הבא מורגשת מאוד, ופשוט כיף לשחק במשחק. Marvel's Spider-Man: Miles Morales, כמו קודמו, הוא משחק מצוין שבהחלט ראוי להיות אחד ממשחקי השנה שלנו.

Marvel's Spider-Man: Miles Morales זמין ל-PlayStation 4 ו-PlayStation 5. קראו את הביקורת המלאה שלנו על Marvel's Spider-Man: Miles Morales.