Marvel's Spider-Man: Miles Morales הוא משחק המשך מצויין עם גרפיקה נפלאה, ושיפור ניכר במשחקיות. להיות ספיידרמן מעולם לא היה כיף יותר.

משחק הספיידרמן הקודם, Marvel's Spider-Man, זכה להכנס לרשימת משחקי השנה שלנו בשנת 2018, והוא ללא ספק אחד המשחקים הטובים שיצאו לקונסולת ה-PlayStation 4. לכן, כשהוכרז משחק המשך שבו ניכנס לנעליו של מיילס מוראלס, בהחלט הייתה ציפיה. שמחנו עוד לשמוע שהמפתחת Insomniac אישרה שזוהי לא הרחבה, אלא משחק חדש וקצר יותר. למזלנו, בהחלט אפשר להגיד ש-Marvel's Spider-Man: Miles Morales ממשיך את דרכו של ספיידי נאמנה.

עם כוח גדול באה אחראיות גדולה

המשחק Marvel's Spider-Man: Miles Morales ממשיך היכן שקודמו נגמר. כזכור, בסוף המשחק מיילס מגיע לחברו פיטר פרקר ומגלה לו שהוא נעקץ על ידי עכביש רדיואקטיבי. בתחילת Miles Morales אנחנו כבר רואים את מיילס ופיטר נלחמים יחדיו נגד פושעים, מה שמראה כי פיטר הוא מעין מנטור של מיילס ולימד אותו איך לשלוט בכוחותיו.

לאחר שהם נלחמים באויבים, פיטר מספר שהוא צריך לצאת לחופשה, והוא משאיר את העבודה למיילס להיות הספיידרמן היחיד של ניו-יורק. ההסבר הזה מעט תמוהה, והייתי רוצה שיתנו סיבה יותר טובה למה פיטר נעלם, אבל זה לא פגע בהנאה שלי מהמשחק.

כפי שראינו כבר בטריילר המשחקיות הפעם מיילס מוצא את עצמו מסובך במלחמה פוליטית עקובה מדם בין שתי קבוצות מסוכנות: תאגיד Roxxon מחד וקבוצה מחתרתית בשם The Underground בראשות נבלית בשם טינקרר (Tinkerer) מאידך. הקבוצה הזו מנסה לפגוע בתאגיד Roxxon שלטענתם פוגעת בתושבי ניו-יורק, בעוד Roxxon מנסים לעצור אותם. למעשה, הם נלחמים על השליטה בניו-יורק.

Marvel's Spider-Man Miles Morales

אמנם במבט ראשוני זה נשמע כמו עוד סיפור גיבורי על גנרי, אבל זה בהחלט לא. הסיפור מאוד מעניין, ותמיד משאיר אותנו מספיק במתח כדי שנרצה לראות עוד. לא מצאתי את עצמי משתעממת לרגע, בין הייתר בזכות הרגעים הסינמטיים האדירים שמלווים כל קטע. אלו נותנים הרגשה כאילו נכנסו לסרט של ספיידרמן ולא משחק, וזה פשוט נהדר. המשחק בהחלט יותר סינמטי מהמשחק הקודם, וזה מורגש כבר בתחילת המשחק עם אקשן שלא מפסיק.

גיבור בדרך שלכם

אבל מה שבאמת חשוב במשחק אקשן שכזה הוא המשחקיות. כמו המשחק הקודם, גם כאן מיילס מתנדנד ברחבי ניו-יורק כדי להגיע למקומות שונים ולמשימות. במשחק הזה שיפרו את היכולת הזו – כן, מסתבר שזה אפשרי. היכולת להתנדנד בין הבניינים מספקת ביותר ונותנת תחושה של חופש לטייל לאן שרק תרצו. גם אם לא תוכלו לטייל בניו-יורק בזמן הקרוב, תוכלו לפחות לעשות את זה בצורה משכנעת בתור גיבורי על.

כמו במשחק הקודם גם כאן אתם יכולים לבצע תרגילים אקרובטיים ומגניבים ולרוץ על בניינים רבי קומות בדרככם למשימה הבאה. הדרך לכל משימה היתה לא פחות כיפית מהמשימות עצמן. בנוסף, ישנה אפשרות לעשות fast travel לאזורים רחוקים, אך מעטות הפעמים שהשתמשתי ביכולת זו, כי כל כך כיף להתנדנד ממקום למקום.

Marvel's Spider-Man Miles Morales

כשאתם מגיעים למחוז חפצכם, תילחמו בגל של אויבים שונים ומגוונים. בדומה לפיטר, למיילס יש אפשרות להרביץ להם, לפגוע בהם עם קורי עכביש או להשתמש במגוון גאדג'טים כמו הולוגרמה שתסייע לכם בקרב, מוקש נייד וגאדג'ט שמבטל את כוח המשיכה לזמן מסוים. כל אלה באים באופן טבעי לגמרי בקרבות, ובאמצעותם אפשר ליצור קומבו נהדר. לאחר שתבנו קומבו, תוכלו אפילו לבצע מכת סיום סינמטית, מרהיבה, ומספקת.

הקרבות עצמם מאוד זורמים ואינטואטיבים, והמשחק נותן לכם יד חופשית לבחור כיצד תרצו לנטרל את האויבים שלפניכם במגוון דרכים שתרצו, אם זה בהתגנבות או בלחימה ראש בראש. זה נהדר, כי כך המשחק לא מכריח אתכם לשחק בצורה מסוימת.

זאת ועוד, ברחבי ניו-יורק ישנם מספר מקומות לעשות אתגרים שונים: התגנבות, לחימה וניווט. אלה בהחלט עוזרים לשפר את היכולות שלכם כשחקנים ונותנים לכם אפשרות ללמוד את יכולות חדשות ומגניבות. למרות זאת, חלקם קשים ומאתגרים ולעיתים קשה מאוד לבצע אותם. אבל גיבורי על אמיתיים לא מוותרים.

לחשמל אויבים בכיף

במשחק ישנם כמה חידושים מעניינים בהחלט. הראשון הוא Venom Punch – מעין אנרגיה חשמלית שמיילס יכול להוציא מהחליפה שלו כדי להמם אויבים לכמה שניות; כשהם מחושמלים, אפשר להכות אותם יותר בקלות. לאחר שפתחתם את היכולת הזו, תוכלו גם לבחור אם להסתער עליהם עם מכת חשמל או לנחות באמצע קרב על מספר אויבים מלמעלה, וזה כל כך מספק, שקשה לתאר עד כמה.

ישנם מספר אויבים שחסינים למכות רגילות, ולכן זוהי הדרך הקלה ביותר שאיתה אפשר לנצח. אין מספק מכך שפוגעים באויב כאלה עם מכת חשמל. ה-Venom Punch הוא תוספת מצויינת ומהנה בטירוף, שנותנת הרגשה של שדרוג וייחוד למיילס לעומת פיטר.

Marvel's Spider-Man Miles Morales

החידוש השני והלא פתוח מעניין הוא Camouflage. זוהי יכולת שנותנת לספיידרמן להפוך לבלתי נראה למספר שניות כדי לפגוע באויב שלא מודע לנוכחותו. הסוואה זו מאפשרת לכם לקבל יתרון חשוב כבר על ההתחלה של מפגש מול אויבים, מה שמסייע לקרב עצמו. כמובן שבמשימות שהמהות שלהם היא התגנבות, ההסוואה בהחלט עוזרת. זאת ועוד, אם אתם מרגישים שחלק מסוים קשה מידי ויש הרבה אויבים בבת אחת, תוכלו להשתמש בהסוואה ולנסות שוב.

אפליקציה מגיבור על

בנוסף למשימות הראשיות והמשניות של המשחק שמסומנות במפה, ישנן גם מגוון משימות קצרות, כמו לעצור פשעים כמו גניבת מכוניות, או פגיעה באזרחים, או לאסוף "קפסולות זמן". כמו במשחק הקודם, גם כאן הפשעים מאוד חוזרים על עצמם, ואין הרבה גיוון. אבל עם משחקיות כל כך כיפית, אתם יכולים לתקוף כל בעיה שכזו בצורה שונה לגמרי. כל פעם שהופיע פשע, רציתי לעצור אותו, ולא רק בשביל המטבעות.

אבל כפי שהמשחק מוכיח לנו, המשימות המעניינות לא מתרחשות בחוץ, אלא בתוך הטלפון. במשחק יש לכם אפליקציה שנקראת "Friendly Neighborhood Spider-Man", או בקיצור FNSM, שמאפשרת לתושבי ניו-יורק לדווח בזמן אמת על פשעים שמתרחשים, או סתם לבקש עזרה ממיילס להציל את החתול שלהם. הרי מי לא היה רוצה לקבל שירות מיוחד מגיבור העל האהוב עליהם? אמנם המשימות הללו לא יותר מדי ארוכות, אבל הן מאפשרות להפגש עם אזרחי ניו-יורק ולעזור להם, דבר שמאוד שימח אותי באופן אישי, כי זה באמת נותן הרגשה של גיבור על שעוזר לאנשים.

הצד היפה של ניו-יורק

מבחינה ויזואלית, אין ספק שזהו מהמשחקים היפים ששיחקתי. הבניינים נראים מדהים, הירידה לפרטים נהדרת וגם הדמויות עצמן. העיר שוקקת בחיים כל הזמן, גם בערב וגם בבוקר, וזה נהדר.

המעבר בין רגע סינמטי למשחקיות עובר בצורה מאוד חלקה ומרגיש שזהו חלק מהסיפור. לדוגמא, כשאתם מסיימים חלק מסוים בתוך בניין מסוים ויוצאים החוצה, המשחק עובר באופן חלק ולא טוען את המשחק מחדש. זאת ועוד, המשחק עלה תוך מספר שניות קצר מאוד, נראה כי המפתחים עבדו קשה על האופטימיזציה של זמני הטעינה, גם על הקונסולה הישנה יותר. אמנם אני שיחקתי על ה-PlayStation 4, אבל אני בטוחה שעל קונסולת הדור הבא זה יראה וירוץ אפילו יותר טוב.

Marvel's Spider-Man Miles Morales

גיבור העל שאנחנו צריכים

Marvel's Spider-Man: Miles Morales הוא משחק נהדר שגם שחקנים חדשים וגם שחקנים ששיחקו את המשחק הקודם יכולים להינות ממנו.

השילוב בין היכולות הישנות לחדשות נהדר, ויש יד חופשית לעשות כפי שתרצו. המשחק הוא בהחלט אחד מהמשחקים האהובים עלי השנה, ומשחק השקה מצויין לקונסולת ה-PlayStation 5 שתגיע אלינו בעוד מספר שבועות.

מפתחת: Insomniac Games

מפיצה: Sony

תאריך יציאה: 19 לנובמבר, 2020

ז'אנר: אקשן-הרפתקאות

זמין על: PS4PS5

בוקר על: PlayStation 4

עותק ביקורת של Marvel's Spider-Man: Miles Morales סופק על ידי ישפאר.