כזכור, לפני כמה שבועות גילינו שחברת Microsoft רכשה את Bethesda במחיר סמלי של שבע וחצי מיליארד דולר. המפיק הראשי Todd Howard (טוד האוורד) התיישב לראיון ב-YouTube וסיפק לנו הצצה על מה שמתרחש בחברה ומה נראה בעתיד הקרוב. וכן, אני מדבר על Elder Scrolls 6.

למי שלא מכיר (וזו תקלה חמורה) Elder Scrolls זו סדרה של משחקי תפקידים בפנטזיה גבוהה. המשחק הראשון בסדרה Elder Scrolls Arena יצא ב-1994 וזכה להצלחה גדולה וקיבל כותר המשך ב-1996 בשם Daggerfall, כמו גם Morrowind ו-Oblivion שיצאו בשנים 2002 ו-2006. וב-2011 ההצלחה הגדולה ביותר שלהם כנראה, Elder Scrolls 5: Skyrim שזכה לחידוש ב-2018 ותמיכה במציאות מדומה. בנוסף לכך חברת Zenimax המחזיקה ב-Bethesda הוציאה את Elder Scrolls Online בשנת 2014.

בשנת 2018, הציגה Bethesda קדימון קצר שמדבר על Elder Scrolls 6 ומאז לא שמענו מהמשחק עד לאותו ראיון עם האוורד. האוורד הוא המפיק הראשי של Bethesda והוא חתום על Skyrim שנחשב להצלחה הקופתית הגדולה ביותר של הסטודיו. אחת הסיבות הקשורות להצלחה הזו, לטענת האוורד, היה המעבר לבניית עולם ידנית ופחות פרוצדורלית. האוורד טוען ש-Elder Scrolls 6 יציג שינוי גדול לעומת קודמו (די מובן מאליו בהתחשב בזה ש-Skyrim עוד מעט יחגוג עשור). 

מה זה בכלל בניה פרוצדורלית? בניה פרוצדורלית היא תהליך שבו המחשב בונה לבד את העולם על סמך חוקים שנכתבו מראש. המחשב מקבל הוראות כיצד צריך להיראות כל דבר ולאילו חוקים עליו לציית ובכך הוא מייצר עולם או רקע רנדומלי. דוגמה קלאסית למשחק עם בניה פרוצדורלית היא משחק Rogue המקורי, ודוגמה קצת יותר מודרנית היא Minecraft ואיך שהוא מייצר עולמות עצומים במספר שניות.

לפי תפיסתו של האוורד, השימוש בבניה פרוצדורלית ישחק תפקיד משמעותי ב-Elder Scrolls 6. הצוות משקיע היום רבות בבנית המערכת שתוכל לייצר עולם פרוצדורלי שיראה וירגיש חי ונושם. המטרה היא לעשות את בניית העולם בצורה אוטומטית כדי שיוכלו לבנות עולם גדול יותר ורחב יותר ממה שאנחנו מכירים היום. לטענתו, הם מגיעים היום ליכולות בבניה פרוצדורלית שלא נראו כמותן. למרות זאת, האוורד מסביר בראיון שהם עדיין נותנים דגש רב לבניה הידנית של העולם, ומקפידים לשמור חלקים מהותיים מהמשחק בבניה ידנית, כלומר על ידי מעצבים ומתכנתים שיבנו ידנית חלקים חשובים מהמשחק. 

בחברת Bethesda הסיקו חלק מהמסקנות בנוגע ל-Fallout 76 למשל, והחליטו שהמשחק לא יכלול מצב מרובה משתתפים, ובמקום זאת יוקדש כולו למשחק תפקידים לשחקן יחיד. Fallout 76 לא התקבל באהדה רבה וניתן להניח ש-Bethesda לא רוצה לדרוך על הבהונות של Elder Scrolls Online. לכן סביר להניח שהמפתחת תקפיד לשמור את המשחק כמשחק לשחקן יחיד בלבד.

האוורד מוסיף של-NPCs יהיה תפקיד מיוחד בעלילה. זו גם נקודה שחוזרת על עצמה בהרבה משחקי תפקידים, אבל גם אחת הבעיות הגדולות של Fallout 76 בהשקה. לשמחתנו, כנראה שאספקט זה יקבל דגש ב-Elder Scrolls 6. 

אחת השאלות המעניינות שנשאלה היא האם Elder Scrolls 6 יהיה אקסקלוסיבי ל-Xbox לאחר הרכישה של Microsoft, או שמא ניתן יהיה לראות את Elder Scrolls 6 גם על PlayStation. בתגובה לכך, האוורד טוען שקשה לו להאמין שהמשחק יהיה סגור ל-Windows ו-Xbox, אך הוא לא התחייב לדבר כזה או אחר. 

אז אם אתם כוססים ציפורניים בשקיקה להגעתו של Elder Scrolls 6, אל תעצרו את הנשימה. המשחק לא צפוי לצאת בקרוב, ומהסיבה הזו Bethesda לא תשחרר אף פרט בזמן הקרוב, כיוון שהיא לא רוצה לייצר ציפייה ארוכה מדי, וגם מכיוון שהיא לא רוצה לתת למפתחים לעבוד על טריילרים במקום על המשחק עצמו. לנו נותר להתאזר בסבלנות ולקוות שהמשחק יצדיק את הציפיה.