עוד פחות משבוע, הדור הבא יהיה אצלנו. לא רק אצל עיתונאים, אלא בחנויות, ובבתים של כל אחד שרק ירצה בכך. Microsoft אוהבת לומר שה-Xbox Series X וה-Xbox Series S שמים את השחקן במרכז, ובמסיבת העיתונאים לקראת ההשקה, דיברנו שוב על כמה שזה מגניב.

עוד 5 ימים, הדור הבא של הקונסולות יהיה כאן, לפחות מהצד של הענקית הירוקה. Xbox נכנסת לדור הבא עם ספריית Game Pass עשירה מאי פעם, חומרה עוצמתית, וצורת תיבה פשוטה שיהיה קל לאחסן, לפחות יחסית לקונסולות מסויימות אחרות.

במהלך האירוע התארחו סמנכ"ל השיווק של בנדא, פול גלנד, וחליל גוקוגלו, סמנכ"ל השיווק ללקוחות פרטיים במייקרוסופט עבור ישראל, המזרח התיכון ואירופה, שהצטרף לשידור מטורקיה. שניהם חלקו איתנו גם את הסיבות שהם מתלהבים לקראת הקונסולה החדשה, וגם לתוכניות ולהשיגים השיווקיים שלהם, שזה כמובן מה שהכי מעניין כאן.

לדבריהם, הטקטיקה של Xbox היא לא להעביר בכוח שחקנים בין פלטפורמות, אלא לתת להם לבחור איפה לשחק. כמובן שה-Xbox Series X הוא האלטרנטיבה הכי חזקה שהם יכולים להציע ישר מהקופסה, אבל החברה כבר הרבה זמן דוגלת בנוחות למשתמש, עם פיצ'רים כמו Play Anywhere ולאחרונה גם ה-xCloud ו-Xbox Game Streaming שיאפשרו לכם לשחק גם מהטלפון. לפי גוקוגלו, כ-81% משחקני Xbox משחקים גם במחשב ובטלפון הסלולרי, ולכן הגישה הדינאמית הזו באה לקראת השחקנים.

יחד עם זאת, קונסולות הדור הבא יציעו גם תאימות לאחור, כמו המוצרים הקודמים של Xbox. זה היה ידוע לנו כבר מההתחלה, אבל זו עוד תזכורת לכך ש-Microsoft דאגה לחשוב על כל הפרטים הקטנים כדי לתת לשחקנים מוצר שהוא באמת מאוד חזק מצד אחד, אבל מצד שני גם מאוד בא לטובתם. יחד עם Smart Delivery, שחקנים תמיד ישחקו בגרסה הכי טובה שאפשר למשחק שהם מפעילים.

עוד פיצ'ר נהדר של ה-Xbox Series S וה-Xbox Series X שהוזכר הוא ה-Quick Resume. פיצ'ר זה מאפשר לכם לדלג בין מספר משחקים שאתם משחקים, מבלי לצאת מהמשחק או לדאוג מזמני המתנה ארוכים. זאת לצד ה-Velocity Architecture, שצפוי לקצר זמני טעינה.

שתי הקונסולות בנויות כדי להציע עסקה טובה למחיר, ואחרי שראינו את המחירים בארץ, אני בטוח שיש כאן עסקה מאוד הוגנת. ה-Xbox Series X יציע משחקיות עם Native 4K ו-12 טרהפלופים של כוח ב-2199 שקל, בעוד שה-Xbox Series S יציע את כל המשחקים של הדור הבא, אמנם לא ברזולוציית 4K, אבל בגודל פיזי קטנטן ומחיר הוגן מאוד של 1349 שקל. לקנות אחד מאלה יחד עם Xbox Game Pass Ultimate זו בהחלט העסקה הכי טובה בגיימינג היום.

ואם כבר דיברנו על ה-Xbox Game Pass, שמחנו לשמוע שלדברי גלנד וגוקוגלו, השירות ישחק תפקיד מרכזי גם בדור הקרוב של Xbox. לאחר הרכישה המפתיעה של ZeniMax Media וההצטרפות של EA Play לשירות, זו הולכת להיות עסקה עוד יותר שווה משהיא היתה לפני זה. במיוחד כשאחד ממשחקי השנה שלנו מ-2019, Star Wars Jedi: Fallen Order, יצטרף לשירות ביום ההשקה של הקונסולות, שזה גם היום שבו ה-EA Play יצטרף לשירות. זה גם מראה לנו את המחוייבות החברה להמשיך ולשפר את הערך של Xbox Game Pass, ואני באופן אישי מקווה לראות אותו ממשיך ותופח.

לדברי גלנד, האירוע הוא רק ראשון מבין רבים, ואני מקווה לראות עוד אירועים רבים של החברה, כמו מסיבות השקה ותחרויות.

עם חומרה מרשימה, פיצ'רים חדשניים כמו Quick Resume, וספריה חזקה מתמיד של Xbox Game Pass, יש לי הרגשה שהדור הבא של Xbox הולך להיות מאוד מפתיע. לשמחתנו לא נשאר הרבה לחכות, כי ה-Xbox Series S וה-Xbox Series X יגיעו לארץ ביחד עם שאר העולם, ב-10 לנובמבר.