במהלך התדרוך למשקיעים שקיימה חברת Activision ביום חמישי ה-29 לאוקטובר, בו הציגה את דו"ח הרווחים שלה לרבעון 3 של שנת 2020, היא פרסה את התוכניות שלה לאינטגרציה של משחק ה-Battle Royale המצליח שלה Call of Duty: Warzone, עם השקת הכותר הבא בפרנצ'ייז – Call of Duty: Black Ops Cold War.

לא רק מעריצי המשחק Warzone מודאגים מה יעלה בגורלו של מצב הבאטל-רויאל החינמי, בו הם השקיעו שעות רבות ולא מעט כסף על COD Points, אלא גם את המשקיעים עצמם. נדמה כי Activision יחד עם הסטודיו שהוביל את הפיתוח – Infinity Ward, הצליחו למצוא את הנוסחה שהטילה ביצת זהב:

מצב הבאטל-רויאל החינמי Warzone יחד עם משחק המיועד לשוק הטלפונים החכמים – Call of Duty: Mobile, הזניקו יחדיו את הכנסות החברה ל- $1.95 מיליארד, והכנסות נקיות של $604 מיליון. החברה הכתה את כל תחזיות האנליסטים ודיווחה על גידול כל 52% משנה שעברה.

צפו באירוע החשיפה של המשחק החדש

אגב – Activision ו-Infinity Ward לא בדיוק המציאו את הגלגל מחדש, אלא פשוט שולבו כמה אלמנטים יחדיו: השקה בהפתעה, כמו עם משחק הבאטל-רויאל Apex Legends, שימוש במערכת Battle-Pass מוצלחת למדי כמו ב-Fortnite, וכמובן – עדכוני תוכן תכופים שאת רובם ניתן לרכוש פשוט ע"י חרישה מסיבית על המשחק (Grind).

אז מה יקרה ל-Warzone עם המשחק הבא ולחשבון שלכם? המשיכו לקרוא.

Cross Play-Progression-Generation – כל החומות נפלו

פעמים רבות דובר על המשמעות של תמיכה של משחקים שונים במשחק Cross Play בין פלטפורמות שונות: ההמחשב האישי, ה-PlayStation, ה-Xbox One ואפילו ה-Nintendo Switch. המשחק Call of Duty: Modern Warfare גם על מצב המולטי-פלייר שלו וגם על מצב הוורזון, היה המשחק הראשון בפרנצ'ייז שאפשר לשחקני המחשב והקונסולות לשחק אחד עם השני, ואפילו לשחקי Xbox One ו-PS4 לשחק ביחד.

המשחק הבא בסדרה Call of Duty: Black Ops Cold War (איזה שם ארוך), אמנם מתרחש מבחינה כרונולוגית לפני נפילת חומת ברלין, אבל הוא ללא ספק מפיל המון חומות. כמובן, שבהתאם לקודמו – שחקנים מכלל הפלטפורמות יוכלו לשחק יחדיו. הפעם, לא מדובר רק על Cross Platform, אלא גם על Cross Generation.

Call Of Duty Black Ops Cold War
מעבר לעיסוק של המשחק החדש בעשור האחרון של המלחמה הקרה, הוא מפיל חומות נוספות בעולם המשחקים מרובי המשתתפים!

עקב העובדה שהמשחק החדש הוא משחק בין-דורי, כלומר הוא ייצא גם ל-Xbox One ול-PlayStation 4, וגם לקונסולות החדשות Xbox One Series X/S ול-PlayStation 5, המשחק יאפשר לכלל השחקנים לשחק אחד עם השני, ללא כל מגבלות. כלומר בלובי אחד תוכלו לפגוש שחקן מחשב, Xbox One ו-PlayStation 5, לדוגמה!

מעבר לכך – כלל ההתקדמות שלכם במשחק נשמרת, ללא קשר לפלטפורמה עליה תשחקו. הפרופיל שלכם, יחד עם החפצים שפתחתם וכמובן הסטטיסטיקות השונות יוצמדו מעתה לחשבון ה-Activision שלכם ויאפשרו לכם להחליף בין הפלטפורמות כרצונכם. כלומר – אם עד כה שיחקתם על גבי ה-Xbox One או ה-PS4, ותרצו להמשיך לשחק ב-Warzone במחשב האישי עם כרטיס ה-3080 החדש שלכם, תוכלו לעשות זאת בקלות ללא כל מאמץ.

עד כה, ניתן למנות על יד אחת את המשחקים שמאפשרים לשחקנים ליהנות מ-Cross Progression, גם אם מדובר במשחק חינמי מלכתחילה. בעיניי זה צעד מבורך, כי הוא מאפשר לשחקנים חופש בחירה מלא.

Warzone – מצב הבאטל-רויאל ימשיך לקבל עדכונים

במהלך אירועי הבטא של Call of Duty: Black Ops Cold War, נשמעו קולות ביקורת רבים על מנוע המשחק. אמנם גם המשחק החדש וגם Call of Duty: Modern Warfare עליו מבוסס Warzone, בנוי באופן כללי על אותו מנוע – IW Engine, המפתחת Treyarch משתמשת במנוע שעבר שינויים משמעותיים ורבים במקביל ליציאת המשחקים בסדרת Black Ops.

התוצאה – לא מצאה חן בעיניי שחקני ה-Warzone שמחפשים חוויה מציאותית יחסית מבחינת התנועה והתנהגות הנשקים. מצב המשחק שהיה זמין בבטא של Cold War העונה לשם Fireteam: Dirty Bomb ומאוד הזכיר את Warzone, העמיק את החששות בקרב שחקנים המושקעים מאוד ב-Warzone כי המשחק החדש יעבור מעין Revamp אל תוך מנוע המשחק החדש שמרגיש פחות ריאלסטי.

כעת, לאחר ש-Activision אישרה זאת באותו תדרוך משקעים, אנו יודעים ש-Warzone ימשיך להתקיים באופן עצמאי במנוע ה-IW 8.0 לצד Call of Duty: Black Ops Cold War. חדי העין השקולים מביניכם כבר שמו לב לכך בבטא: במסך המשחק הראשי (שמאוד דומה בUI לזה של Modern Warfare), הוקדש כפתור למצב ה-Warzone. לחיצה עליו סגרה את המשחק החדש, ופתחה את Call of Duty: Modern Warfare.

callofdutyblackopscoldwar-warzone
המסך הראשי בבטא של CoD: Black Ops Cold War הכיל כפתור שהוביל ל-Warzone. לחיצה עליו סגרה את המשחק החדש, ופתחה את Modern Warfare.

אם תדרוך המשקיעים לא הספיק לכם, תגובה לפוסט באתר ResetEra ע"י משתמש שאומת כ-Art Lead בחברת Activision אישר כבר ביום שישי בבוקר שלא יהיה מעבר של Warzone למנוע החדש.

חברת Activision גם טרחה לפרט כיצד Warzone ימשיך לקבל תכנים במקביל לתכנים שיצאו למשחק החדש: על פי אותה דרך הפצת תוכן נוסף כיום – כלל התוכן שיצא יהיה זמין בחינם. שני המשחקים יקבלו עדכוני תוכן (נשקים, אירועים, סקינים, מצבי משחק) בצורה מקבילה, עם התאמות קלות. יתר על כן – הנשקים החדשים שיופיעו במשחק החדש יכנסו גם ל-Warzone ותוכלו לחלוק את ה-Loadouts שלכם בין שני המשחקים. מן הסתם – יהיו אדפטציות כאלה ואחרות.

בנוסף, יהיה תוכן חדש ב-Warzone שתוכלו לקבל רק על ידי התקדמות במצב המולטיפלייר של Black Ops Cold War, והמשחק החדש ישיק Battle Pass שניתן לרכישה בכסף גם כן, ויפתח לכם יותר סקינים ו-Blueprints ביחס לאופציה החינמית.

מחפשים איך להשתפר במשחק? צפו בסדרת הסרטונים של גיא וישראל!

השורה התחתונה היא – שתהיה אינטגרציה מסויימת בין שני המשחקים, אבל היא תהיה ברמת התוכן בלבד. מתי זה יתרחש? כשה-Battle Pass של CoD: Black Ops Cold War יושק. מתי זה יקרה? כחודש לאחר ההשקה. טרם נמסר תאריך רשמי, אבל ההערכות מדברות על סוף דצמבר, עם תחילת חופשת חג המולד וסיום עונה 6 של המשחק הנוכחי.

כמו כן, עושה רושם שמעתה עיקר הפעילות של האולפנים התומכים של הפרנצ'ייז – High Moon Studios, Beenox, Activision Shanghai, Demonware, ו-Sledgehammer Games יחוג סביב פיתוח התוכן הנלווה למשחקים שיוצאים.

האזכור של האולפן האחרון מעניין. היה נדמה כי המותג Call of Duty נכנס לסבב פיתוח משולש בין Treyarch, Infinity Ward ו-Sledgehammer Games. אם נצליב את העובדה שהסבב הזה לא התקיים הלכה למעשה, וש-Infinity Ward לא מוזכרים כאולפן שימשיך לספק תוכן ל-Warzone, ההיקש המתבקש הוא שבסוף שנת 2021 המשחק הבא בפרנצ'ייז יהיה שוב של Infinity Ward. למי שפחות בקיא – אפרט כי Warzone פותח ע"י Infinity Ward בשיתוף עם Raven Software.

האם אז נראה שדרוג ל-Warzone עצמו? הזמן יגיד, והנבואה הרי – ניתנה לשוטים.

המשחק Call of Duty: Black Ops Cold War צפוי לצאת ב-13 לנובמבר, והוא יוצא גם לקונסולות הדור הנוכחי, גם לקונסולות הדור החדש וגם למחשב האישי.