אני לא יודע מה איתכם, אבל אני לא מפסיק לרכוש דברים מהאינטרנט דרך הטלפון. אז חשבתי לעצמי: איך אני יכול לפתור את המצב העגום הזה? עם משחקים כמובן! הרי אם יהיה לי משחק מספיק טוב על המכשיר, אני כנראה לא אתעסק ביותר מידי קניות.

אז אספתי לכם את עשרת המשחקים שיוכלו להעביר לכם את הזמן (או לפחות שעה ביום).

The Office Quest

בגלל שיש אינספור משחקי מובייל טובים (כן, נו נשבע) החלטנו לחלק את הרשימה הזו לשני חלקים: משחקים בתשלום לעומת משחקים חינמיים (תנחשו ממה יש יותר). אז הינה 10 משחקים שבהם התשלום הוא חד-פעמי בתמורה לכייף רב-פעמי.

Stardew Valley

כן כן, אני יודע ששיחקתם בזה כבר. אבל לא שיחקתם בזה בשירותים!. טוב, אולי על הסוויץ'… אבל מי מאיתנו לא זוכר את ימי ה-Farmville דרך הפייסבוק עוד לפני שהיה סמארטפון לכל כיס. אז עכשיו כולם יכולים להגשים את הפנטזיה של לדאוג ליבולים שלכם בחדר הפרטי ביותר.

Stardew Valley מציע לשחקנים להנות מאחת הסימולציות המספקות ביותר בעשור האחרון על כמעט כל פלטפורמה אפשרית. ותאמינו לי, הממשק לטלפון החכם לא נופל מאף אחת מהן. אז צאו אל העמק, תרשו את החווה של סבא ותהפכו גם אתכם וגם את אנשי העמק למאושרים יותר מיום ליום.

Stardew Valley

Star Wars: Knights of the Old Republic

לקראת צאתו של המשחק השני בסדרה למובייל והשמועות לגבי משחק נוסף בסדרה, יצאתי לטיול במורד בסמטת הזכרון ולמסע בין כוכבים. כלומר, בין הכוכבים בזמן הרפובליקה העתיקה של מלחמת הכוכבים. לא עבר רגע שלא כלל כייף, ריגוש או פליאה. זה אומנם לא ברמה שזה היה אי שם כשהמשחק רק יצא לראשונה למחשב האישי, אבל היום כשאתם תפגשו את כל החברים (והאויבים) הישנים שלכם – אני מבטיח שהכל יצוף בחזרה.

למי שמאיתנו שחי מתחת לסלע בשנות האלפיים הראשונות, Knights of the Old Republic הוא משחק תפקידים שעובד על שיטת d20 (קוביה בעלת 20 פאות) שנלקחה ממערכות משחקי תפקידים שולחניים. במשחק תצאו למסע במספר כוכבי לכת ומה שביניהם, ותפתחו את הדמות שלכם ואת כל השותפים שלה. השיטה מתבטאת בהרבה סוגי פעולות שבהן נבדקת רמת היכולת שלכם – ניסיתם לשכנע מישהו לעשות כרצונכם? כדאי מאוד שרמת השכנוע שלכם תהיה מספיק גבוה, או שיהיה לכם מספיק מזל כדי שהקוביה הדמיונית תיפול על מספר גבוה.

Star Wars: Knights of the Old Republic

Bloons Tower Defense 6

רגע רגע אל תלכו אני רציני! BTD6 הוא אחת מההתגלגליות האחרונות והמוצלחות של סדרת משחקי הפלאש המוכרים. כיום הממשק מותאם מאוד לממשק של מסך מגע בטלפון חכם, ויש המון תוספות חדשות למי שלא שיחק בסדרה מאז 2010.

במשחק, תצטרכו להציב "מגדלים" כדי להגן על הליבה שלכם מבלונים רשעים. אותם המגדלים הם בעצם סוגים שונים של קופים עם יכולות שונות, ומעל 10 אופציות שדרוג ושימוש. קיימים עשרות שלבים מאוד מגוונים, שלכל אחד המון מצבי משחק הכוללים רמות קושי, סדר בלונים אקראי, הגבלות על השחקן ועוד. כל זה מבטיח ערך משחקיות חוזרת מאוד גבוה, ואני יכול להעיד על עצמי שזה משחק שלא מחקתי מהטלפון כבר יותר משנה.

Bloons Tower Defense 6

()While True: Learn

"כל עוד אמת: ללמוד()" זה כנראה ביטוי שמוכר בצורה כזו או אחרת לכל המתכנתים באשר הם. ולמי שזה אפילו לא טיפה מוכר – זו הדרך הידידותית, הכייפית והנוחה ביותר שמצאתי בעצמי בכדי ללמוד קוד. במשחק תשחקו מפתח שמנסה ליצור בינה מלאכותית שתצליח לתרגם את החתול שלו. בדרך תפתרו עשרות שלבים שבניהם תוכלו לא רק להשתמש בכלים שמגיעים עם החידה עצמה, אלא גם בפתרונות שלכם לשלבים קודמים. מה שאכן מדמה את עולם התכנות – קוד שעבד לכם במקום אחד יכול להיות מיושם במקום אחר אם הוא מספיק יעיל. המעגל הזה של יצירת פתרון לבעיה ושיפור הפתרון הזה כדי שיעבוד על בעיה חדשה יוצר סיפוק לאורך זמן שבאמת נתן לי את אותה הרגשה של לכתוב קוד מוצלח אחרי הרבה ניסוי וטעייה.

המשחק גם מציע הדרכות בסרטונים וטקסטים שמתרגמים את הפעולות שמבוצעות במשחק לפעולות אמיתיות בכתיבת קוד. אז אם אתם רוצים ללמוד לתכנת בדרך כיפית שתגרום לכם לחשוב על פתרונות יצירתיים, או שסתם בא לכם משחק פאזלים ייחודי – ()While True: Learn הוא המשחק בשבילכם.

()While True: Learn

The Office Quest

אין כמו פיתוח כחול לבן כדי לתבל כל רשימת משחקים. ב-The Office Quest תצאו למסע ב…משרד! מפתיע אני יודע. זהו משחק Point & click (או שזה פשוט Swipe & tap?) בעל אספקטים קומים ומהנים מאוד.

בשלב מסוים גם תצאו מהמשרד עצמו ושם הפאזלים יתחילו לתפוס תאוצה אך זהו גם השלב בו תצטרכו לשלם. כלומר, יש לכם את כל החלק הראשון של המשחק בחינם בכדי להתנסות ולאחר מכן משחק שלם מלא בכייף והומור שיגע לכל עובד משרדי בחלק הקטן הזה שבלב שרוצה לצאת החוצה.

The Office Quest

Plague Inc

מה, עוד משחק מלפני יותר מעשור שעשו לו פורט למובייל? כן! אבל זה ברוח התקופה! רוצים לעשות סימולציה של איך העולם נדבק ב-COVID-19? רוצים לשחק אותה הרשע כי למה לא? מותר לכם! אז Plague Inc הוא המשחק בשבילכם. כמו שהשם מרמז, מדובר בסמולציה של מגפה. תבחרו מוקד הדבקה, תפתחו מוטציות ותראו איך העולם נסגר בזכותכם.

למקרה ולא תסופקו עם מה שיש למשחק להציע תוכלו גם לרכוש את "יוצר התרחישים" של המשחק שדרכו תוכלו להכין מצבים מדבקים משלכם ולפרסם אותם לקהל הרחב/ לחבריכם או פשוט להתנסות ולשחק בהם בעצמכם. מה שבטוח – לא יהיה חסר לכם מה לעשות איתו.

Plague Inc

The Swords of Ditto: Mormo's Curse

לפי דעתי משחק למובייל צריך אחד משני דברים בכדי לתפוס את השחקן: ערך משחקיות חוזרת גבוה או דגדוג מספיק חזק לחוש ההרפתקנות. ל-Swords of Ditto יש את שניהם! זהו משחק Roguelike בו לא תשחקו דמות ספציפית שחוזרת בכל ריצה, אלא תשחקו דמות שונה כל פעם כאשר החרב היא זו שממשיכה מריצה לריצה. הדמות שתשחקו היא התגלגלות הנשמה של הגיבור שאותו תשחקו בפרולוג רק בד"כ לאחר איזה 100 שנים בהם האפלה תמשיך לשלוט בממלכה.

למשחק יש ממשק מאוד ידידותי למובייל, ומאוד נוח גם לריצות קצרות או ארוכות יותר שמתעמקות בעולם שמתפתח מריצה לריצה. באופן אישי, אני התאהבתי במשחק עד כדי כך שלאחר כמה שעות במובייל רכשתי אותו גם לסוויץ' ולפס4. אבל זה רק אני (ובקרוב אצלכם).

The Swords of Ditto: Mormo's Curse

XCOM: Enemy Within

XCOM זה משחק טקטי עלילתי, חצי פוסט-אפוקליפטי' חצי מדע בדיוני בו תפתחו לכם צוות של לוחמים שיהדפו את הפלישה לכדור הארץ (זה כדור אל תתווכחו איתי אפילו). Enemy Within משמש כמעין גרסה משודרגת למשחק הראשון בסדרה המפורסמת (שנכון להיום רק מכניסים עוד ועוד ממנה לשוק המובייל) והוא משמש כסיפתח מעולה למי שמחפש משחק טקטיקה-תפקידים למובייל ואיכשהו לא מכיר את הסדרה. הוא מעולה למי שמכיר, אבל להם לא צריך לספר על זה כי הם כבר בטוח קנו אותו.

ככל שתתקדמו במשימות, תוכלו לפתוח אופציות חדשות לבסיס שלכם לפי הבחירות שתעשו. בנוסף, תוכלו לשדרג את הלוחמים שלכם לפי איך שתשתמשו בהם או לפי איך שתרצו שהם יתפתחו. כל זה מאפשר משחקיות כמעט חדשה לגמרי בכל פעם שתתחילו את המשחק מההתחלה (או לפחות כל פעם שכל הצוות שלכם ימות).

XCOM: Enemy Within

True Skate

True Skate

סימולטור סקייטבורד לאצבעות שלכם – מה צריך יותר מזה? תעשו טריקים, תקפצו על רמפות, ותעשו כל דבר שתוכלו לדמיין שאפשר לעשות עם סקייטבורד. כל זה מנוחות המובייל שלכם!

תגלשו במקומות אמיתיים ששוחזרו בשביל המשחק, במקומות שצוות המפתחים המציא בכדי שתוכלו לנצל בהם את כל מה שיש למשחק להציע, ואפילו תכנסו לאולמות המפורסמים בעולם הסקטיינינג. רק תהיו מוכנים ליפול, והרבה – בדיוק כמו ברכיבה אמיתית. אבל היי, לפחות זה לא יכאב.

Oddmar

אם סיימתם כבר את כל מה שיש ל-Assassin Creed: Valhalla להציע (בינתיים) וחסר לכם אווירה נורדית בחיים, אז Oddmar יספק לך את הצורך הויקינגי העתיק של לצאת להרפתקה אל הלא-נודע. זהו משחק אקשן- הרפתקה עם המון אלמנטים של משחקי פלטפורמה. יש במשחק אווירה קומית וקלילה אך עדיין תצטרכו להיות גיבורים אל מול אויב נורא.

Oddmar הינו חינמי עד בערך השלב החמישי, מה שמספק מעין דמו למשחק שישמור את ההתקדמות שלכם למשחק המלא. זהו מודל שקיים במשחקים נוספים, אז Oddmar הוא אחלה דרך להתנסות ולראות אם מתאים לכם לנסות ככה משחקים.

Oddmar