המשחק Immortals Fenyx Rising הגיע אלינו בדצמבר האחרון תחת הקונספציה שהוא חיקוי של Breath of the Wild, ובכנות? זה לא כזה נכון.

ראשית אציין שמדובר בדעה האישית שלי, ושלא מדובר בביקורת לאף אחד מהמשחקים אלא בסיקור מקוצר עליהם ועל ההבדלים ביניהם.

אני מאוד נהניתי מ-The Legend of Zelda: Breath of the Wild, אמנם ההתחלה הייתה קשה, כי הייתי צריך להתחיל אותו 3 פעמים עד שנשאבתי, אבל בסופו של דבר הוא הפך לאחד המשחקים שהכי אהבתי בשנים האחרונות.

באופן טבעי, Immortals Fenyx Rising סיקרן אותי כשראיתי סרטון עליו בערוץ היוטיוב BeatEmUps, אבל הוא כמובן נראה לי כמו חיקוי פשוט של המשחק שאני אוהב. העובדה שהסרטון היה ממומן על ידי Ubisoft, המפיצה של המשחק, לא עזרה לי להשתכנע, אבל המבצע באמזון כן. 150 שקלים כולל משלוח, כשהמשחק היה בשבועות הראשונים שלו, זו חתיכת מציאה. החלטתי ללכת על עותק ל-Switch.

זאוס והיירול

אז בואו נתחיל מהדומה? מדובר על עוד משחק עולם פתוח שמאפשר לנו לטפס על הכל ולגלות סודות במפה תוך כדי ריצה, דהירה או דאייה, וכל פעולה שואבת ממד הסיבולת שלנו. כן, אפשר לדאות במשחק על כנפיים מיוחדות שמזכירות מאוד את הדאון בזלדה.

בנוסף, יש ב-Immortals Fenyx Rising יכולת זהה ל-Magnesis מ-Breath of the Wild שמשתמשים בה לקרב, ולפתרון פאזלים סביבתיים. באימורטלז נצטרך להציל את האלים היוונים, כשכל אחד מהם יתן לנו את הברכות שלו בזה אחר זה, בדומה לגיבורים מ-Breath of the Wild.

immortals glide

לא מה שחשבתם

עכשיו נגיע לעיקר, פה בעצם מסתכמים רוב הדברים הדומים בין שני המשחקים, כשהשוני ביניהם הרבה יותר גדול. ב-Breath of the Wild יש דגש רב להישרדות – נצטרך לאסוף אוכל ולבשל אותו כדי לרפא את עצמנו, לקבל אפקטים מיוחדים או למלא נקודות סיבולת.

אבל ב-Immortals Fenyx Rising, הפן הזה של המשחק צומצם ל-4 צמחים שונים ובסיסיים: חיים, התקפה, הגנה, וסיבולת. שימוש בצמח עצמו לא יתן לכם יותר מדי ערך, אבל בתחנות שיקויים תוכלו ליצור מהם שיקויים שיחזקו אתכם משמעותית. את השיקויים עצמם ניתן לשפר כך שיהיו אפקטיביים יותר בעזרת מערכת התקדמות שמשקיעים בה את המטבע שאוספים בעולם.

זה מביא אותנו להבדל משמעותי שהוא התקדמות הדמות שלכם. ב-Breath of the Wild, זה לא באמת קיים. אחרי שהשגתם את היכולות הבסיסיות, לינק לא לומד יכולות חדשות ומתחזק עם הזמן, הכח שלכם גדל כתוצאה מהחפצים שאתם לובשים והרמה שלכם כשחקנים.

באימורטלז, קיימת מערכת פיתוח דמות שמאפשרת ללמוד יכולות אקטיביות חדשות שמתבססות על היכולות של האלים שתפגשו במשחק. בנוסף, תוכלו לשדרג גם יכולות בסיסיות כמו שחיה וטיפוס, או להוסיף מהלכים לקרב כמו מתקפה לאחר התחמקות. כדי להשיג את היכולות הללו, נצטרך להשלים אתגרים שמפוזרים בעולם ולהרוויח מטבעות מיוחדים שבהם נקנה אותן.

מערכת החפצים במשחק שונה גם היא. ב-The Legend of Zelda: Breath of the Wild בגדים יתנו כמות מסויימות של הגנה ואולי גם אפקט מיוחד כמו התגנבות טובה יותר או טיפוס מהיר יותר. ב-Immortals Fenyx Rising תוכלו להשתמש בשריון, קסדה, חצים, שיקויים, קשת, חרב, וגרזן. לשריון, קסדה, חרב, ומגן יש יכולות מיוחדות ספציפיות לכל חפץ. ניתן לשפר את רמת השימוש שלנו בכל חפץ ככה שלנשקים יהיו שתי יכולות פאסיביות במקום אחת, או שנוכל לשאת יותר שיקויים וחצים.

ואם הגענו למערכת הקרב במשחק, גם פה קיים הבדל גדול מאוד. ב-The Legend of Zelda: Breath of the Wild הקרבות טקטיים ואיטיים יותר. כל מכה שתקבלו משמעותית יותר, שכן קשה יותר לרפא את עצמנו. באימורטלז הקרבות הרבה יותר מהירים ומלאי אקשן, וקיימים רק שני נשקים – הגרזן והחרב, שאותם תוכלו לשפר כפי שכבר אמרתי.

immortals combat

בעוד ש-Breath of the Wild הוא משחק מדהים, אחד הדברים המשמעותיים שהיו חסרים בו הוא סיפור. המשחק נועד להיות ארגז חול ענק שמאפשר לשחקן לעשות כרצונו ולהשתמש בעולם כמגרש המשחקים שלו. הסיפור מגיע מקטעי הזיכרון שאפשר למצוא במפה, בצורה מינימלית ביותר. לפחות משחק הספינאוף שהוא קיבל, Hyrule Warriors: Age of Calamity הציע סיפור יותר משמעותי.

מנגד, אימורטלז הוא משחק מונחה סיפור, והוא מאפשר רמה מסויימת של חופש פעולה, אבל לא כל המפה פתוחה עבורכם כבר מההתחלה כמו ב-The Legend of Zelda: Breath of the Wild. האיזורים הסופיים של המשחק ישארו נעולים עד שתסיימו את הדרישות כדי לפתוח אותם.

וכמובן, בואו לא נשכח את העולם עצמו. ב-Breath of the Wild העולם הוא המשחק, אם תתאמצו ותטפסו על הר במשך 20 דקות, תמיד יהיה לזה תגמול בצורה של Shrine, תיבה, או כל פרס כזה או אחר. העולם מלא בסודות שניתן למצוא רק על ידי שיטוט, וזה משהו שחסר מאוד ב-Immortals Fenyx Rising. גם ב-Immortals Fenyx Rising העולם פתוח ויש סודות ואתגרים שחבויים בו, אבל זה לא מתקרב למה שקיבלנו ב-Breath of the Wild. באימורטלז אין לכם באמת סיבה לשוטט במפה ולטפס למקומות הזויים כי לא תמיד יהיה שם משהו. זה לא שזה לא קיים בכלל, אבל פשוט לא קיים מספיק.

immortals world

Immortals Fenyx Rising הוא משחק שלקח השראה רבה מ-Breath of the Wild. מגזין פורבס אפילו רשם שהוא התינוק של The Legend of Zelda: Breath of the Wild ושל אססינס קריד אודיסי.

אבל מה שבטוח, זה שהוא לא העתק של Breath of the Wild, ולא בטוח שתתחברו אליו רק בגלל שאהבתם את Breath of the Wild. מדובר במשחק מהיר יותר, שלא לוקח את עצמו ברצינות ומשתמש בהרבה הומור. אני לחלוטין ממליץ לנסות אותו, ויש לו אפילו דמו חינמי. בקרוב גם מגיעה הרחבה חדשה שעוסקת במיתולוגיה הסינית שמהווה סוג של משחק בפני עצמו.