Hyrule Warriors: Age of Calamity נותן לנו מה שחסר בכל-כך הרבה משחקי זלדה – עלילה. יחד עם משחקיות נהדרת ומלאת אפשרויות ואקשן, זה משחק שלא תפסיקו לשחק.


מתישהו באמצע 2020, בזמן שהקורונה נתנה לאנשים לא מעט זמן פנוי, הכנסתי ל-Switch שלי את כרטיס המשחק של The Legend of Zelda: Breath of the Wild (מעכשיו – BOTW) וקיבלתי חווית משחק מעולה. לפיכך, לא תופתעו לשמוע שמאוד שמחתי על ההזדמנות לחזור להיירול (Hyrule) של BOTW כאשר הכריזו על Hyrule Warriors: Age of Calamity.

סיפור ישן-חדש

כפי שניתן להבין, משחק ה-Warriors החדש מתרחש ספציפית בעולם הזלדאי של BOTW, וחולק איתו מאפיינים רבים ומשמחים. עלילת המשחק מתרחשת 100 שנים לפני BOTW, ומגוללת את התהליכים שקדמו לבואו של Calamity Ganon והשתלטותו על היירול, תבוסתם של זלדה (Zelda), לינק (Link) והאלופים וכן כניסתו של לינק לתרדמת 100 השנים שהגיעה לקיצה ב-BOTW.

הסיפור ייקח אתכם אל המסע של זלדה ולינק לעצור את ה-Calamity הקרב ובא על ידי גיוס האלופים מהגזעים השונים החיים בהיירול שישלטו בחיות האלוהיות (Divine Beasts), מכונות עתיקות עצומות בגודלן ובכוחן. בנוסף, על זלדה למצוא את הדרך להפעיל את כוחותיה על מנת לשמור על כולם מפני גאנון.

אתם אולי תוהים מדוע לעשות שני משחקים שחולקים עלילה אחת. ובכן, יש שתי סיבות מרכזיות לכך. הראשונה היא העובדה שב-BOTW העלילה הייתה משנית לגמרי למשחק עצמו. העולם העצום והיפהפה שלו אפשר לכם לחקור ללא לאות ולהתקדם בקצב ובסדר שאתם רוצים, ורוב המשחק לא הכריח אתכם לעשות דברים על מנת להתקדם. ב-Hyrule Warriors: Age of Calamity יש גם לא מעט חופש, אך הוא מבוסס נרטיב בו עליכם להתקדם ובעצם, זו כל המטרה שלו.

Hyrule Warriors: Age of Calamity

הסיבה השנייה היא שהמשחק מציג בעצם עלילה אלטרנטיבית למה שבאמת התרחש, הכוללת מסע בזמן של שומר זעיר שקשור לזלדה (Zelda) בעבותות גורל. את העלילה עצמה תחוו על ידי סרטוני מעבר נהדרים שמעבירים את התחושות והרגשות של הדמויות בצורה נפלאה ועל ידי קריינות בין שלב לשלב. מאוד אהבתי את הכיוון שהמשחק משך אליו, ואני מסוקרן לדעת איך והאם תהיה השפעה של העלילה הזו על משחק ההמשך של BOTW (שהוכרז אך טרם נחשף).

ששים אלי קרב

ב-Hyrule Warriors: Age of Calamity אתם חזקים, מהירים ומגניבים יותר ממה שנהפכתם להיות ב-BOTW ובהתאם, תילחמו בהרבה יותר אויבים בבת אחת. לכל דמות שחיקה שתפתחו במהלך המשחק יש סט יכולות וקומבואים משלה, וזה פשוט כיף לנסות וללמוד לשחק עם מרבית הדמויות. מספר הקומבינציות הבסיסי של הדמויות מרשים בפני עצמו, והרפרטואר שלהן רק הולך וגדל ככל שמשלימים יותר משימות.

בעוד ב-BOTW (ובעצם, ברוב המשחקים שקשורים לפרנצ'ייז) שיחקנו את לינק, ב-Hyrule Warriors: Age of Calamity ניחשף לדמויות רבות אחרות שרובן נפתחות במהלך הסיפור. אני חייב לציין שהופתעתי לטובה מחלק מהדמויות שמצטרפות לחזית נגד גאנון, גם בדמויות שנפתחות במהלך העלילה אך בעיקר מאלו שנפתחות בדרכים אחרות; היות ואפילו לא חשבתי על האפשרות שנקבל אותן, ההפתעה הייתה עוד יותר גדולה ומרגשת.

כל הדמויות אותן תשחקו יוכלו להיעזר ביכולותיו של לוח השיקה (Sheika Slate) כדי לשבור הגנות ולהתגונן מפני מתקפות של אוייבים חזקים. תוכלו כמובן להשתמש ביכולות הללו גם נגד האוייבים הפשוטים, אבל שמתי לב שלרוב זה לא מאוד מועיל ועדיף פשוט לחבוט בהם כהוגן. כל דמות תפעיל את יכולות לוח השייקה באופן מעט שונה, שזה מגניב מצד אחד אך לעיתים עשוי לבלבל, בייחוד אם התרגלתם יותר מדי לדמות מסויימת ועכשיו עברתם לדמות אחרת.

בשלבים בהם תשחקו יותר מדמות אחת, תוכלו לתת פקודות לדמויות האחרות כך שיגיעו למיקומים מסויימים ויתחילו לטפל באויבים שם. זהו פיצ'ר מאוד נוח, ויכול לעזור, למשל, בחיסכון בזמן; במקום לרוץ מאתר לאתר בין קרבות, פשוט תעברו בנוחות מדמות לדמות.

כמו ב-BOTW, גם כאן יש משחק עם האלמנטים אש, קרח וחשמל, ותוכלו להשתמש במטות מיוחדים על מנת לרתום את קסמי היסודות לטובתכם בצורה מקסימלית על ידי תקיפה של אויב מסוג אחד באלמנט המנוגד לו. במהלך הקרבות שלכם תאספו מגוון רב של נשקים, בעלי חיים, חלקי מפלצות, אוצרות ופריטי מזון. האיסוף, על פי רוב, יתרחש באופן פאסיבי תוך כדי שאתם מביסים המוני האויבים.

Hyrule Warriors: Age of Calamity

אחד הדברים ששמחתי להתרשם מהם במשחק, הוא האתגרים שהוא מציב. אמת, המשחק לא קשה בטירוף ואולי הייתי אומר שהוא די פשוט, אך יש קרבות שלא תוכלו להיות שאננים במהלכם, ותצטרכו לשמור על קצב טוב ותזמונים מושלמים כדי לנצח. אבל אולי זה רק אני והסיוטים שלי מ-BOTW (כן ליינל, אני מדבר עלייך).

חיות הפלא והיכן למצוא אותן

בין פרק לפרק בעלילה, תוכלו (ואני אף ממליץ לכם) לזלוג למשימות הצדדיות. בעוד שרוב המשימות ידרשו מכם להילחם תחת תנאים מגבילים (כגון זמן ודמויות מסויימות), יש הרבה משימות אחרות שדורשות חפצים כאלו ואחרים שיפתחו לכם שירותים כגון נפחייה, חנויות ומקומות אימון. חלק מהמשימות הללו עשויות להוביל אתכם, כאמור, לפתיחת דמויות מפתיעות איתן תוכלו לשחק.

משימות מהנות במיוחד הן המשימות בהן תפעילו את החיות האלוהיות, ומד ההריגות שלכם יחצה את האלפים תוך דקות קצרות. לחיות אמנם אין קומבואים, אבל הן הרסניות למדי ויכולות להתמודד מול כל איום בעזרת כוח ברוטלי ועדינות של פיל בחנות חרסינה.

בנוסף למתקפות פיזיות, כל חיה יכולה להפעיל מתקפות קסומות ומייצגת אלמנט אחר מבין אש, חשמל, קרח ורוח, אותם יסודות שהפגעים (Blights) של גאנון מייצגים. אם זה מעניין אתכם, השמות של החיות נלקחו בהשראה מחכמים (Sages) ממשחקי עבר של זלדה, Ocarina of Time ו-Wind Waker.

יפהפה כמו משב פראי

אחד האספקטים המעולים במשחק הוא השילוב המוצלח של הגרפיקה של BOTW. כאמור, האנימציה היפהפייה תלווה אותנו לאורך כל הדרך, במשחק עצמו ובקטעי המעבר, יחד עם דיבוב מלא (טוב, חוץ מלינק ששותק כל הזמן). עובדה זו הופכת את עניין ירידת הפריימים הפתאומית שיש במשחק למעציב משהו, כי באמת שחבל על כל היופי של המשחק. אני מקווה שהבעיה הזו תיפתר בצורת עדכון למשחק ולא בגירסה של המשחק לקונסולה הבאה של נינטנדו.

ואם כבר מדברים על דברים מעציבים, יש את עניין המפה. אני לא מתכוון למפה הגדולה של היירול, זו שהיא בעצם ממשק המשתמש במשחק. המפה הגדולה דווקא מאוד אינדיקטיבית ומציגה בבירור את המשימות שכבר ניתן להשלים, מבחינה בין משימות שנעשו לבין אלו שלא ונוחה לתפעול. המפה הבעייתית בעיניי היא המיני-מפה בתחתית המסך, שקצת קשה לנווט בעזרתה למיקומים השונים. אולם, זו לא בעיה רק ב-Hyrule Warriors: Age of Calamity, אלא במשחקי Warriors רבים, ככלל.

לצד האלמנטים החזותיים הנפלאים (כשאין ירידת פריימים), המשחק מלווה בסאונד מצויין. המוסיקה אפית ומעולה, כפי שניתן לצפות ממשחק בעולם של זלדה ובטח במשחק עם טון כל-כך אפל כמו זה. ישנן, כמובן, הרבה מנגינות עבר שחוזרות בגדול ומעשירות את החוויה.

הדיבוב של הדמויות מלא פאתוס ומשעשע. הוא לעיתים קרובות מצליח להפיג את המתח מול אימתו של גאנון. רוב האפקטים הקוליים במשחק יהיו מוכרים לכם מאוד מ-BOTW (באופן לא מפתיע), אך גם אלו החדשים עשויים ללא דופי.

Hyrule Warriors: Age of Calamity

כאחד שאוהב משחקי Warriors, לשחק Hyrule Warriors: Age of Calamity הייתה, כצפוי, חוויה נהדרת, וזה עוד לפני הערך המוסף שמביא איתו הנרטיב המעניין שלו. לעניות דעתי גם אנשים שלא בהכרח מתחברים לז'אנר יהנו מהמשחק, ואני מאוד מצפה לראות האם וכיצד הוא ישליך על המשך הסדרה.

בעוד שהוא סובל מירידות פריימים מדי פעם, הויזואליות הנהדרת שלו והמשחקיות האינטנסיבית שלו הופכים אותו לחוויה בלתי נשכחת. העלילה שלו היא מהמעניינות והעשירות בסדרה, וכזו שאני מקווה שתהווה סטנדרט למשחקים הבאים בסדרה, גם לא משחקי Warriors.

מפתחת: KOEI TECMO, Omega Force

מפיצה: Nintendo

תאריך יציאה: 20 לנובמבר, 2020

ז'אנר: פעולה, הרפתקה, קרבות

זמין על: Switch

בוקר על: Switch

עותק הביקורת של Hyrule Warriors: Age of Calamity סופק על ידי נינטנדו ישראל.