הייתה לי הזכות לבקר את הלפטופ החדש מבית Asus, ה-ROG Zephyrus G14. הוא מעניין ומדליק במיוחד, קטן וקל לנשיאה, בעל מסך עם איכות פנומנלית, מקלדת נוחה ואפילו תאורה חיצונית מדליקה.

חברת Asus השיקה לאחרונה את ה-ASUS ROG Zephyrus G14 – מחשב נייד המיועד לגיימינג. אני חייבת לומר שהייתי סקפטית תחילה, וככל שהמשכתי לשחק ולעבוד איתו כבר היה לי ברור: אין ספק שהחברה עשתה עבודה מדהימה עם המחשב הזה, בעיקר אם מתייחסים לפן הגיימינג, אבל לא רק.

מבין כלל תתי הדגם השונים הקיימים למחשב, אנחנו קיבלנו את הדגם GA401IV-HA199T.

ROG Zephyrus G14 – עיצוב נקי, בוגר ומרשים

רוב מחשבי הגיימינג שיצא לי לראות בשנים האחרונות היו בעיקר בצבעים של שחור ואדום זועק. אתוודא שלא התחברתי לזה מעולם, ולכן כאשר נתבקשתי לבקר את המחשב הזה, חשבתי שאקבל עיצוב צעקני, גדול ומגושם כמו שהכרתי. שמחה לומר שזה ממש לא מה שקיבלתי.

ה-ROG Zephyrus G14 עוצב בצורה מאד אלגנטית: צבעו אפור כסוף ובחלקו האחורי ישנו עיצוב חצוי מעניין שחלקו העליון למעשה בנוי עם נורות LED קטנות המאפשרות תצוגה חכמה ומגניבה למדי.

ROG Zephyrus G14
אלגנטי, מרשים ובוגר במראהו

אחד הדברים הראשונים אליהם שמתי לב מיד היה האופן שבו הוא מרים את חלקו התחתון כאשר פותחים את המסך. בחלקו העליון יש שתי רגליות קטנטנות שכאשר פותחים את המסך והן מסייעות בהרמת החלק האחורי של המחשב אל מעל פני השולחן וליצור מרחק קטן בין השולחן למחשב. גם מסייע בקירור המחשב, וגם נוח יותר מבחינת זווית צפייה ועובדה.

כפי שציינתי קודם, מעבר להיותו מחשב בעל מראה בוגר, אלגנטי ונקי, ה-ROG Zephyrus G14 קל לנשיאה. על אף העובדה שיש לו מסך בגודל 14 אינץ', הוא נראה קטן יותר ומשקלו כ-1.7 בלבד, ובכל זאת הצליחה החברה להכניס בו מעבד חזק מבית AMD; ה-4900HS העוצמתי, בשילוב עם 32GB של RAM במהירות 3200MHz וכרטיס מסך RTX 2060 עם 6GB של זיכרון גרפי יעודי.

המחשב הגיע עם קומיקס קטן ומקסים שמתאר בצורה גראפית קלילה וחמודה את הפיצ'ר של התאורה האחורית שלו. לא אלמנט מהותי, אבל בעיניי זה היה טאץ' יצירתי מקסים ומשביב למידי.

איכות משחק פנומנאלית

לא אגזים אם אומר שאיכות הצפייה, המשחק והשמע של המחשב הזה הם לא פחות מפנומנאליים. כבר בהדלקה הראשונה, כאשר מופיע הלוגו של חברת Asus היה לי ברור שיש לי עסק עם מחשב מיוחד. אחריי שעברתי על ההתקנה החשובה של מערכת ההפעלה, המחשב היה מוכן ומזומן לפעולה. המהירות של ה-ASUS GA401l הפתיעה אותי בכל פעם שהדלקתי אותו, רגע אחד אני רואה את הלוגו של החברה ובין רגע המחשב כבר מוכן לפעולה. השימוש של תביעת האצבע על לחצן הכיבוי היא תוספת מעולה ויעילה מאד, הפיצ'ר קורא את התביעה עוד מרגע הלחיצה להלדקה.

המשחק הראשון שהורדתי ושיחקתי עליו בהנאה רבה, היה Star wars: Jedi Fallen Order, שהיה גם אחד ממשחקי השנה שלנו לשנת 2019. מאחר והייתה לי השוואה למחשב הגיימינג הנייח שלי למחשב הזה, אני אודה ואתוודא שה-ASUS GA401I לוקח את מחשב הגיימינג שלי בלי מאמץ כמעט.

מעבר למהירות המרשימה שלו, המשחקים והסירטונים שהרצתי עליו הוצגו בצורה חדה להפליא, באיכות שלעיתים באמת עצרה את נשמתי. הצבעים היו חדים וברורים, המשחקים רצו עליו בצורה חלקה ובלי כל בעיה וזו פשוט הייתה חוויה אדירה. כן אציין, שכאשר ניסיתי לבדוק את יכולת חיי הסוללה שלו, זה היה השלב בו המשחקים כבר לא רצו חלק יותר. גם כשהנמכתי את הגראפיקה וגם כשהוצאתי את המחשב ממצב חיסכון בסוללה – המשחקים פשוט לא רצו חלק. הוא מחזיק כעשר שעות ללא הטענה, אך אם אתם רוצים לשחק, אל תסמכו על הסוללה.

ROG Zephyrus G14

איכות השמע של המחשב הזה, גם היא, יוצאת דופן בעיניי. במסכים שבדקתי בעבר, הייתה איכות שמע נהדרת, וגם כאן המחשב הקטן והקומפקטי הזה – הפתיע בענק. איכות השמע שלו גם היא, מצויינת ואיכותית. רק בגלל שאני מתחשבת בדיירי הבית שלי עשיתי שימוש באוזניות, אך מי שיכול להרשות לעצמו – אפשר לגמרי בלי.

חיבור וחיסור

כמו לכל מחשב נישא, המחשב הזה מגיע עם מספר חיבורים שימושיים, אך גם עם חוסר בחיבור אחד שעבורי היה קריטי. שני חיבורי USB 3.2 Gen1 Type- A, חיבור אחד נוסף של USB 3.2 GEN2 Type-C, חיבור אוזניות סטנדרטי 3.5mm Audio Jack, חיבור HDMI 2.0b וכמובן חיבור לחשמל, אך מה שהכי היה חסר הוא חיבור לכבל רשת.

עשיתי שימוש ברובם, הן לחיבור של עכבר (במטרה לשחק בלבד), והן לאוזניות שלי שלהן חיבור USB וחיבור רגיל, כך שבדקתי את שתיהן. אציין כי פד הלחיצה עשה עבודה נהדרת ולכן כאשר לא שיחקתי אלא עשיתי שימוש פשוט במחשב, לא נזקקתי לעכבר כלל.

ROG Zephyrus G14

מה שהיה חסר לי כאן, ושוב, לא מדובר כאן על חיסרון מהותי אלא על נוחות בלבד, היה חיבור קווי לכבל רשת. מאחר ולא היה חיבור כזה, ונקלעתי למצב העגום בו ה-WIFI בבית לא תיפקד כמו שצריך, נוצר מצב בו יש לי מחשב מדהים – ואין לי יכולת לעשות בו שימוש המצריך אינטרנט. מאחר ומדובר במחשב גיימינג קומפקטי וקל, הגיוני למידי שלא יהיה חיבור מהסוג הזה, אך חשוב היה לי לציין זאת, וכמובן שניתן לעקוף את הבעיה על ידי רכישת מתאם לכבל רשת שמתחבר לחיבור ה-USB במחשב.

הבחירה בידיים שלנו, ויש לכך מחיר

פיצ'ר נוסף ומאד משמעותי וקל להפעלה הייתה הדרישה שלי מהמחשב לביצועים. כאשר מפעילים משחק רציני שדורש הרבה מאמץ מהחומרה, ניתן להשתמש בפיצ'ר של המחשב עצמו שמאפשר לנו לשלוט בקירור הקיים במחשב וחברה ב-ASUS אפילו נתנו למצבים שמות בהתאמה בכדי להקל על המשתמש. אנחנו יכולים לבחור בין אם להשתיק את פעילות המחשב כך שלא תפריע או להגביר אותה בזמן משחקים. מאד שימושי, ומאוד נוח.

יחד עם זאת, לפטופ גיימינג מגיע עם חיסרון קטן: רעש. זה לא נוראי, אך גם לא נוח במיוחד. כאשר התחלתי להריץ את המשחק מיד שמעתי את פעילות המאווררים מתגברת והרעש אילץ אותי לעשות שימוש באוזניות. כפי שכתבתי מעלה, ניתן כמובן לשנות את זה, אך מאחר והשימוש הצריך את פעולת המאווררים האינטנסיבית הזו, הנחתי לזה והמשכתי לשחק.

נקודה חמה נוספת שבהחלט רלונטית לפעולת המאווררים היא; חימום מהיר של המחשב. על אף היותו מדהים במובנים רבים, הוא מתחמם מהר מאד. נכון, גיימינג דורש הרבה מהמחשבים שלנו, ומאד הגיוני שמחשב גיימינג יתחמם אך לא במהירות של 10 דקות מתחילת המשחק. מאחר ומדובר בלפטופ, ההתחממות שלו הייתה מורגשת היטב במקלדת במזמן המשחק. זה לא מפריע, ובחורף זה אפילו יתרון יותר מאשר חיסרון, אך זאת נקודה חשובה שהיה חשוב לי להדגיש, במיוחד לאלו מכם שנוהגים לשים את המחשב על הרגליים שלהם.

בחירה נוספת שנמצאת בידיינו היא האפשרות להתאים את ביצועי המחשב, לרצונות שלנו בעזרת התוכנה ROG Armory Create המאפשרת לנו לבחור ולשלוט בתאורה ואפילו די בקלות. האפשרויות בתוכנה גם נותנות לנו את האפשרות לסדר את ההגדרות של המשחק האהוב עלינו והתוכנה אוטומטית תחזור להגדרות האלו בכל פעם שנפעיל את המשחק.

סיכום ביקורת – ROG Zephyrus G14

אומנם למחשב הזה ולי היה זמן מועט ביחד אך ללא ספק מהנה במיוחד. המחשב הזה, על אף היותו קטן וקל, מצליח לעמוד בקלות יחסית בדרישות המשחקים שהרצתי עליו, ובקלי קלות במשימות הסטנדרטיות שביצעתי עליו. הוא נוח מאד, ומציג ביצועים מרשימים הן מבחינת איכות המסך, קלילות ההקלדה ואיכות השמע.

אם אתם רוצים ומוכנים להשקיע על מחשב איכותי ובילתי מתפשר בשביל משחקים או עבודה ביצועית גבוה, תוך כדי שמירה על הניידות שלכם, המחשב הזה הוא ללא ספק בשבילכם. הוא זמין במגוון חנויות ועלותו כ-9000 ש"ח, או ממש כאן בלינק אמזון ב-5300 ש"ח.

המחשב Asus GA401I סופק על ידי נציגות ASUS בישראל. תוכלו למצוא מידע נוסף עליו באתר היצרן.