המסך אומנם נראה סולידי ופשוט, אך אל תתנו לזה להטעות אתכם – מדובר במסך איכותי שעושה את העבודה באופן מוצלח

אחרי המתנה ארוכה מאוד, שהתחילה באפריל 2019 – אז הכריזה חברת פיליפס על מסך ה-Momentum 326M, חיכיתי שהמסך הזה יגיע אלי לביקורת…. ועכשיו – הוא סוף סוף פה.

Momentum 326M – תעודת זהות

ה-Momentum 326M הינו מסך Ultrawide בגודל של 31.5 אינץ' ברזולוציית 4K (או 3840X2160 פיקסלים), עם קצב ריענון של 60Hz, פאנל מסוג VA LCD ובמשקל של 7 קילו. המסך משלב גם שימוש ב-Adaptive-Sync מה שמאפשר לבצע תיאום בין יכולת קצב הריענון של המסך לבין קצב הריענון של כרטיס המסך שלנו. ללא ספק, בשביל קונסולות, שבהן לא צריך קצב רענון גבוה מ-60Hz, המסך מדהים ומאפשר הנאה מרבית. נוסף לכל אלו, יש בחלק הקידמי התחתון של המסך תאורה עדינה ונעימה.

למסך יש 3 כניסות של HDMI, כניסה אחת של Display port, כניסת אודיו מהמחשב אל המסך, יציאה המיועדת לאוזניות וארבע כניסות ל-USB, כששתיים מהן בצבע כתום להטענה מהירה (מאד שימושי אם תשאלו אותי). מאחר וחיברתי את המחשב למסך, לא ניסיתי לבדוק את השמע ישירות דרך המסך עם האוזניות שלי.

Momentum 326M

אסתטי פשוט וממש נוח

ה-Momentum 326M מגיע עם כבל חשמל, כבל HDMI וכבל Display Port, וכמובן המעמד המנימליסטי והאסתטי שלו. למרות המשקל הכבד של המסך, 7 קילו, החיבור של הרגלית והצבתו על השולחן היו קלים במיוחד לביצוע. המעמד מתחבר בחלקו האחורי של המסך בקליק, וניתן לשחררו בקלות בעזרת כפתור שנמצא מתחת לחיבור הרגלית על גב המסך. ניתן להזיז את המסך מעלה ומטה על גבי המעמד די בקלות. מבחינת זוויות, ניתן להזיז גם מעלה ומטה אך לא לצדדים, בכדי לעשות זאת צריך לסובב את המעמד ביחד עם המסך, לא הכי נוח אבל לי באופן אישי זה כלל לא הפריע.

למרות גודלו, הוא לא מגיע עם שלט או כפתורים למינהן, למעט כפתור בודד בחלקו האחורי של המסך, אשר שולט למעשה בכל אפשרויות המסך. אין אפשרות לכבות או לווסת את עוצמת השמע שלא דרך המכשיר שאליו מחובר המסך (מחשב או קונסולה), דבר שאותו מצאתי כמתסכל במיוחד, והוא חיסרון במידה מסויימת בעיניי. גם כאשר ניסיתי לשפר את הבהירות של המסך, לקח לי זמן להבין שהכפתור האחורי ההוא בכלל נמצא שם. דרך ההגדרות של המחשב, לא ניתן היה לשנות בהירות אלא רק רזולוציה. קצת פחות נוח ממה שהייתי מצפה.

כבל החשמל מגיע עם ספק כוח חיצוני, ואם ישנה בעיה, ניתן פשוט להחליף את הספק באחד חדש, שזה פלוס גדול מבחינת השרידות של המסך. לגבי המעמד, אני חייבת לומר שהוא מעוצב בצורה מינימליסטית, כך שמצד אחד הוא לא תופס מקום על השולחן, אך הוא עושה זאת מבלי להוריד כלל מהאסתטיות והחן שלו. המעמד מאפשר להוריד את המסך עד כעשרה סנטימטרים מעל השולחן מה שהופך את השימוש למאד נוח ועדיין, לא תופס מקום נוסף בשולחן.

האיכות שבפשטות

תחילה כשחיברתי את המסך והפעלתי את המחשב, בחרתי לחבר את כבל ה-HDMI קודם. בחנתי את אפשרות ה-4K, ואין דרך טובה לבדיקת רזולוציית 4K מכניסה ל-YouTube וחיפוש סירטונים שמיועדים לכך. מהרגע שהסירטון החל לנגן החסרתי פעימה. האיכות הייתה פנומנאלית, וזה בעיקר כי המסך הנוכחי שלי לא מגיע לרבע מאיכות ה-Momentum 326M. כמובן, זאת הייתה הבדיקה הראשונה שהרצתי על המסך, ואחרייה הגיע המבחן האמיתי – משחקי מחשב.

שיחקתי מספר של משחקים שונים עליו ואני חייבת לומר שהרגע הזה בו לחצתי "אישור" על שינוי ההגדרות על מנת להתאים את המשחק לרזולוצייה, היה רגע עילאי. ברגע שהמשחקים יישרו קו עם האיכות והרזולוציה של המסך פתאום הכל נראה מרשים ומופלא. אחדד, המסך שהיה לי לפני ה-Momentum לא משתווה אליו בכלום. עבורי, הביצועים שהגעתי אליהם תודות לחדות והאיכות שמאפשר המסך היו לא פחות ממדהימים, וזאת למרות שביחס למסכי גיימינג אחרים הוא נחשב למסך בסיסי.

נוסף לכל מה שציינתי מעלה, למסך יש אלמנט תאורה תחתית בשם Ambiglow, שהיא למעשה תאורה הנמצא מתחת למסך ותפקידה להעצים את חווית השימוש במסך על ידי יצירת הילה (Aura) אשר גורמת לנו להרגיש שהמסך רחב ומרשים יותר בביצוע. בפועל, מצאתי את האורות הללו נחמדים אך לא הרגשתי את אותה הילה שהייתי אמורה לחוות ולא מצאתי אותם משפרי חוויה בצורה כלשהי.

מחשבות אחרונות

לסיכום, אני מרשה לעצמי להכריז כי המסך הזה נותן עבודה ומציג ביצועים מצויינים – ולא רק לשחקני קונסולות. אומנם זמני איתו היה קצר אך הוא הותיר בי רושם רב. העבודה והמשחקים עליו היו חלקים ומענגים במיוחד ואני לחלוטין ממליצה על ה-Momentum 326M למי שרוצה מסך 4K מעולה.

אם אתם רוצים להשקיע במסך טוב בתקציב הגון – ה-Momentum 326M יכול להיות בחירה נהדרת עבורכם.

ה-Philips Momentum 326M סופק ע"י נציגות Philips בישראל