עם דמויות מעניינות, תעלומות מפתיעות, ובימוי מצויין, Master Detective Archives: RAIN CODE הוא משחק מיסתורין מרתק שגורם לכם להרגיש שאתם פותרים את התעלומות כמו בלשים אמיתיים.


Master Detective Archives: RAIN CODE הוא משחק מיסתורין מבית היוצר של סדרת משחקי Danganronpa. המשחק שם אתכם בלב תעלומות רצח שונות ומשונות, ונותן לכם לפתור אותן בעצמכם דרך רמזים עדינים והמחשות, ככה שאתם ממש מרגישים כמו בלשים אמיתיים. הוא מסקרן, מצחיק, וקריפי במידות נכונות, ומציע שפע של דמויות כיפיות וצבעוניות.

בין אמת לצדק

ב-Master Detective Archves: RAIN CODE (או פשוט, RAIN CODE), אנחנו נחשפים לעולם מרתק עם ארגון בלשים שלחלקם יש גם כוחות על, ולכולם יש שמות מגניבים, כמו האלארה נייטמר (Halara Nightmare), מלאמי גולדמיין (Melami Goldmine), או ויויה טויילייט (Vivia Twilight). לרוע המזל, אנחנו משחקים את הבלש עם השם הכי מעפן, יומה קוקוהד (Yuma Kokohead), בחור צעיר שלוקה באמנזיה.

יומה מתעורר בחדר ציוד ומגלה שהוא איבד את הזכרון, ושהוא נרדף על ידי מלאכית מוות נרקיסיסטית שקוראת לעצמה שיניגאמי-צ'אן (Shinigami-chan), שבתרגום חפיף מיפנית יהיה משהו כמו "מלאכית המוות החמודה". לאורך המשחק, שיניגאמי-צ'אן יורה בדיחות גסות ומורבידיות ללא הפסקה, צוחקת על הגורל האומלל של גופות שאנחנו מוצאים בחקירות, ועל גודל החזה של הדמויות הנשיות שאנחנו פוגשים. אם שיחקתם ב-Danganronpa, אפשר להשוות את התפקיד שלה לזה של מונוקומה, הדובון האכזרי שמנחה את המשחקים.

אבל למרות שהיא רעילה במיוחד, שיניגאמי-צ'אן מתפתחת לאורך העלילה להיות דמות כיפית ומעניינת, ואפילו סימפתית למדי. ביחד עם יומה, שגם הוא מתחיל בתור בלש פחדן ועלוב למדי, הם שניהם גדלים להיות צמד חמד של בלשים שמאוד כיף לראות את האינטרקציות ביניהם.

Rain Code Shinigami

בסיפור, השניים עולים על רכבת לכיוון "רובע קאנאי" (Kanai Ward), עיר עפופה גשם נצחי ומיסתורין. לאורך ההרפתקה, הם נתקלים בשלל דמויות, ביניהם בלשים ושומרי סדר. בכל פרק במשחק, דמות משנה אחרת תלווה אתכם, תלמד אתכם מיומנויות אחרות, ותזכה להרבה זמן מסך. דמויות המשנה הללו היו הדמויות המעניינות ביותר, ומאוד נהניתי מכל האינטרקציות איתן.

ובכללי, גם מבעד לבדיחות הגסות הסטנדרטיות, המשחק יודע מדי פעם להפתיע עם רגעים קומיים באמת טובים, ולא פעם באמת נקרעתי מצחוק. המשחק מצליח לאזן טוב בין קומדיה לקריפיות ודרמה, ומאוד נהניתי מהפן הזה, הרבה יותר מבמשחקים קודמים של היוצרים.

בכל פרק מחדש, העלילה הופכת מהר לעגומה והשניים נתקלים בתעלומת רצח חדשה, ובכל פעם מחדש, הם נדחקים לפינה ונאלצים לפענח את הרצח כדי להציל את המצב. התעלומות בסיפור הן מקוריות ושונות מאוד גם ממשחקים קודמים של היוצרים. RAIN CODE יודע להפתיע, ולתת תעלומות מלהיבות ומרתקות, אבל גם מרגשות וטרגיות.

בין התעלומות, השניים צריכים גם לחקור תעלומה אחת גדולה, ולגלות את הסוד הגדול של רובע קאנאי. זה מצד אחד מעניין לראות את התעלומות השונות בסיפור, ולמעשה הרגשתי קצת רע כשבכל פרק חדש ציפיתי כבר שמישהו ימות כדי שיתחיל האקשן, ומצד שני, התעלומה המתמשכת שמלווה את הסיפור מעניינת גם היא, במיוחד כשהמשחק ממשיך להמטיר רמזים לגביה.

אגתה כריסטי מאשרת

ב-RAIN CODE נופלת עליכם האחריות לפענח את תעלומות הרצח בסיפור, שברובן נראות בלתי אפשריות לגמרי. אבל עם זאת, המשחק יודע טוב מאוד איך להנחות אתכם כדי לפתור את התעלומות הללו, ועדיין להרגיש שאתם אלה שמגיעים לכל המסקנות בעצמכם.

הפתרון של התעלומות לרוב מתחלק לשני חלקים עיקריים – חקירה, ומבוך המיסתורין. בחלק של החקירה, אתם תעברו בזירת הפשע וזירות רלוונטיות אחרות, ותלקטו רמזים. בחקירות שבהן עוזרת לכם דמות של מאסטר-בלש, אתם גם תוכלו להעזר בכוחות העל שלהם כדי לאסוף רמזים שלא היה ניתן לאסוף אחרת.

משהו שמאוד יפה בחקירה במשחק, זה שהיא מקדשת את אמנויות הבלשות בצורה שאין כמוה. כל פרק ישים דגשים על עקרונות אחרים, כל בלש יבליט אספקטים אחרים, הכל בצורה מרתקת ומסקרנת שתגרום לכם להתבאס אם אתם לא בלשים גם במציאות.

אבל רק רמזים לא יספיקו כדי לפתור את התעלומה – בחצי השני של פתרון התעלומות, ובעזרת הכוחות המיסתוריים של שיניגאמי-צ'אן, אתם תכנסו למבוך המיסתורין כדי לחבר ביחד את הרמזים בצורה מוחשית שתעזור לכם להגיע לכל המסקנות בקלות.

Rain Code Mystery Labyrinth

מבוך המיסתורין הוא הדרך של המשחק להמחיש עבורכם את האספקטים הפחות טריוויאליים בתעלומה. הוא מפרק בשבילכם את התעלומה לתתי בעיות, מביא לכם כמות מוגבלת של רמזים להשתמש בהם כדי לפתור כל בעיה, אבל ככה לא חושף בפניכם שום פרט בצורה גלויה מדי. כל תת בעיה כזו מוצגת בתור מלכודת או פיצול במבוך, והפתרון שלה יהיה דרך מיני משחק כזה או אחר.

המשחקונים מגוונים, ביניהם משחקונים שיגישו לכם את הפתרון בכפית, כמו משחקון השלמת מילים, ו-Quick Time Events שבהם תענו על שאלות שהמשחק יורה עליכם במהירות.

אבל ברוב המוחלט של המשחקונים, RAIN CODE מזמין אתכם לנסות וגם לטעות. למשל, במבוכי המיסתורין תמצאו פיצולים בדרך שיתנו לכם לחקור כיווני חקירה שונים, שכל אחד מהם מוביל לאיזור אחר במבוך, אבל רק אחד יוביל לאמת. גם אם בחרתם בתיאוריה לא נכונה, המשחק יתן לכם הרבה פעמים להמשיך לחקור אותה, עד שתגיעו למבוי סתום ותצטרכו להוכיח איזה רמז פוסל את התיאוריה הזו. האספקט הזה במשחקיות נפלא בעיני, והרבה פעמים עזר לי לפסול רעיונות שעלו לי לראש טרם החקירה, או עזר לי להפנים רמזים מסויימים שנתקלתי בהם.

Rain Code Mystery Labyrinth

לאורך החקר של המבוכים, אתם גם תתקלו בפאנטום מיסתורין (Mystery Phantom), אויבים שהם לאו דווקא הרוצח עצמו, אלא התגשמות של דמויות שרוצות למנוע מכם מלהגיע לפתרון. כשתתקלו בהם, זה יוביל למשחקון הכי נפוץ במבוכים, ה-Reasoning Death Match. בקרבות הללו, אתם תצטרכו להקשיב למונולוג של הפאנטום, תוך כדי שאתם שולטים על יומה ומתחמקים פיזית מהמילים של המונולוג, שעפות עליכם. כשאתם מזהים סתירה במונולוג, תוכלו להשתמש ברמז כדי להפריך את אותה הסתירה ולקדם את העלילה. בקרבות הללו יכול לקחת הכי הרבה זמן להגיע למסקנה שהמשחק מצפה שתגיעו אליה, וזה בסדר, כי ככה אתם מגיעים למסקנה בצורה הכי טבעית, וזה לא מרגיש מאולץ.

לאחר רצף ארוך של משחקונים שכאלה, אתם תגיעו למשחקון האחרון במבוך, שבו תצטרכו לשבץ את כל הרמזים שאספתם כדי לשחזר את הרצח, ואת כל הדברים שהרוצח היה צריך לעשות כדי לגרום לדברים לקרות כמו שהם קרו. זה בעיני היה סוג המשחקון הכי טוב, ועזר לי להפנים בצורה הטובה ביותר את כל התעלומה.

התעלומות במשחק נהדרות, וגם ההתמודדות איתן מרתקת לא פחות. רק במעט מאוד פעמים המשחק חשף קצת יותר מדי באגרסיביות את הפתרון מבלי שהספקתי להפנים את הטוויסט, וברוב המקרים, הוא פשוט יגרום לכם להרגיש גאונים.

לאלו מכם ששיחקו במשחקי Danganronpa, כל המשחקיות הזו תרגיש די מוכרת, ובעוד שכל מיני משחק קיבל גרסה שונה ב-RAIN CODE, הקונספט הוא אותו הקונספט ותרגישו בבית. זו גם הסיבה העיקרית שלדעתי שווה לשחק במשחקי Danganronpa לפני המשחק הזה. מצד שני, גם אם כבר שיחקתם במשחקים הקודמים של היוצרים, RAIN CODE מצליח לחדש, גם בתעלומות שלו וגם באיך שהוא ניגש לפתור אותן. במקום להרגיש כמו Danganronpa 4, הוא מרגיש כמו סוג משחק חדש, שמסוגל לגמרי להתקיים לצד סדרת משחקי Dagnanronpa.

Rain Code Reasoning Death Match

עיר שכולה גשם וזכרונות טובים

בין התעלומות, יהיה לכם גם מספיק זמן לטייל ברובע קאנאי. המפה של העיר מחולקת לאיזורים ספציפיים, ולא עולם פתוח או משהו כזה, אבל זה מרגיש כאילו יש לכם מספיק מה לראות, במיוחד כי העיר מאוד מעניינת. רובע קאנאי היא עיר סייברפאנקית שעפופה, כאמור, בגשם נצחי, ולכן כשאתם מסתובבים בה, יש מלא דברים מעניינים לראות. בין אם אלה הולוגרמות, שלטי חוצות בתאורת ניאון, ובניינים מאולתרים מצינורות ענק. הגשם ששוטף את העיר מתנקז בצינורות ניקוז, ומציף איזורים אחרים.

כשאתם חוקרים את העיר, יהיו לכם פה ושם משימות צד להשלים. לעיתים אלו משימות צד עם זרים, לעיתים אפילו דמויות שפגשתם בחקירה קודמת, ולפעמים תתקלו בתעלומות (קטנות) חדשות. משימות הצד לא סופר מתוחכמות, אבל שמחתי להשלים אותן והן לא באו בכמות מוגזמת. דרך ההשלמה של משימות הצד, אתם תוכלו לעלות רמות ולרכוש יכולות שישפרו את ההתמודדות שלכם עם המשחקונים במבוכים.

בנוסף למשימות הצד, אתם תאספו פסלונים שמסתתרים בשלל מקומות בעיר, ולפעמים אפילו במקומות שתוכלו להגיע אליהם רק כשאתם חוקרים זירת פשע. הפסלונים הללו הם גם סוג של פרט אספנות במשחק, אבל גם פותחים לכם דיאלוגים חדשים עם הבלשים שמלווים אתכם במשחק.

בדיאלוגים עם הבלשים אתם יכולים לצפות בכל זמן שתרצו, כולל גם אחרי שתסיימו את המשחק. הם ברובם די ריקים מתוכן, אבל נותנים לכם להכיר עוד את הדמויות המשניות במשחק, ונותנים להן עוד זמן מסך, באווירה יותר קאז'ואלית.

Rain Code Characters

ואם אתם רוצים עוד זמן מסך לדמויות המשנה, המשחק מציע גם Season Pass עם סיפורי צד ל-5 מהדמויות. סיפורי הצד הללו נועדו בעיקר למי שכבר סיים את המשחק, כל אחד מהם באורך של חצי שעה עד שעה, ובעוד שהם מציעים כמות מינימלית של משחקיות, הם היו מאוד מהנים ונותנים לכם לחוות עוד קצת מהבלשים השונים ואיך שהם מתמודדים עם תעלומות משלהם.

בנוסף לאלה, המשחק מגיע עם נובלה שמספרת את סיפור הרקע של מנהל סוכנות הבלשות המקומית, יאקו פוריו. מדובר בסיפור לא מאוד ארוך שמספר על תעלומה מהעבר של יאקו, ועוזרת לנו להתחבר אליו עוד יותר.

גשם, ניאון, ודם ורוד

RAIN CODE משחק יפהפה, והיופי הזה מתחלק לכמה אספקטים. בראש ובראשונה – הוא מסוגנן מאוד. בין אם אלה הדמויות עם סגנון הציור הייחודי של היוצרים, הדם הורוד, שעוזר להקל על השוק של לראות דמויות מתות, העיר הצבעונית והמרהיבה, או המבוכים הפסיכדליים – המשחק מעניין וייחודי, וככה המשחק נראה טוב גם אם ברמה הטכנית החומרה שמריצה אותו מיושנת.

אבל בנוסף, הבימוי והאנימציה של המשחק עובדים ביחד כדי ליצור אווירה מעולה, שלא היה אפשר במשחקים אחרים של היוצרים. המשחק מתפרע עם זוויות צילום מדוייקות, תזמונים של תיאורה ודיאלוגים, והבעות פנים דרמטיות של הדמויות, והתוצאה מרגשת ומלהיבה במיוחד. יש רגעים במשחק שהאימפקט הרגשי שלהם היה מאוד חזק בזכות הבימוי המעולה הזה.

Rain Code Kanai Ward

בפן העיצובי של המשחק, מתבלט העיצוב של שיניגאמי-צ'אן, שכל מה שסובב סביבה עוצב במטרה להיות לא רק סקסי, אלא גם ממש פטישי. המשחק לא לוקח את זה רחוק מדי, ובכל זאת מדובר באנימציות מאוד קריקטוריות, אבל זה משהו שיכול לגרום לכם להרים גבה, ובגלל זה תרצו לדעת למה לצפות. אחת הדוגמאות היא משחקון שחוזר על עצמו במבוכים, שבו שיניגאמי-צ'אן מסתררת בתוך חבית כשהיא לבושה בבגד ים, וצריך לשבור את החבית כדי לחלץ אותה משם, ובסוף המשחקון היא מדגמנת את בגד הים בזריזות ויורה לייזר מהעיניים. מה המטרה של זה? מה המשמעות? זו תעלומה שקצת יותר קשה לפתור.

לרוע המזל, לפחות לעת כתיבת הביקורת, המשחק זמין אך ורק ב-Switch, והבאגים הויזואליים שם בולטים. בעיקר מדובר בטקסטורות שמהבהבות ברגעים מסויימים, שזה יכול להיות מסיח או מפריע, ורק לעיתים נדירות הרגשתי ממש בירידת ביצועים של ממש. עדיין, ברוב המוחלט של הזמן, זה לא מפריע מספיק כדי לגרוע מהמשחק, כי בכל זאת לא מדובר במשחק אקשן.

הסאונד במשחק מצויין. זה מתחיל בדיבוב, והדמויות יודעות לשדר את הדרמה והרגשות במידת הצורך. וזה ממשיך במוזיקה, שנעה בין ג'אז-רוק קצבי ומגניב, ו-Lo-Fi מרגיע. היא עוזרת לחזק את הרגעים הדרמטיים בסיפור, ללוות את המשחקונים ברגעי האקשן, ואת החקירות ברגעים היותר רגועים, ובעיקר נתקעת בראש במידה שהייתי צריך לרכוש את הפסקול כדי שאוכל לשמוע אותו גם אחרי שסיימתי את המשחק.

Rain Code Shinigami-chan

Master Detective Archives: RAIN CODE הוא משחק שהתעלה על הציפיות הגבוהות שהיו לי ממנו, אחרי ששיחקתי משחקים קודמים של היוצרים. למעשה, אם הייתי משלים אותו כשהוא יצא בשנה שעברה, סביר להניח שהוא היה נכנס לרשימת משחקי השנה האישית שלי, ואולי אפילו לראשה.

עם דמויות כיפיות, תעלומות מרתקות, ובימוי מרגש, RAIN CODE מציע סיפור שישאיר אתכם דבוקים למסך. דרך המשחקונים שלו, הוא יודע להדריך אתכם איך להגיע לפתרון התעלומות, ולהרגיש כמו בלשים אמיתיים כאילו פענחתם את הכל לגמרי לבד. הויזואליות שלו נהדרת, ולמרות שהוא סובל מבאגים גרפיים בולטים מדי פעם, חוויית המשחק היתה נהדרת, ובהחלט מתעלה על רוב המשחקים המתחרים בז'אנר.

בין אם אתם מעריצי אגתה כריסטי, אוהבי אנימה ומיסתורין, או פשוט מחפשים תעלומה מספקת להתחפר בה, Master Detective Archives: RAIN CODE הוא בהחלט משחק שצריך להופיע אצלכם ברדאר.

מפתחת: Spike Chunsoft, Too Kyo Games

מפיצה: Spike Chunsoft

תאריך יציאה: 30 ביוני 2023

ז'אנר: הרפתקה

זמין על: Switch

בוקר על: Switch