אם יש דבר אחד שמאפיין את סדרת Monster Hunter, זו היכולת שלה להתפתח תוך שמירה על זהות ברורה ומובהקת. עם Monster Hunter Wilds, הסדרה מצליחה להמשיך את המסורת הזו, תוך מתן דגש על נגישות וחדשנות שמיועדת גם לשחקנים חדשים וגם לוותיקים. המשחק החדש הוא הישג טכני ועיצובי שמגבש את כל מה שאהבנו בסדרה לכדי חוויה קוהרנטית ואפית.


סיפור מסגרת

כמו רבים מקודמיה, Monster Hunter Wilds לא חורגת ממסגרת הסיפור הגנרי שהסדרה דבקה בה. במרכז העלילה, משלחת ציידים נועזת מגיעה לאזור חדש, בלתי ממופה ומרתק בעולם של Monster Hunter. כאן, המשימה היא לסייע לשבטי המקום להתמודד עם איום המפלצות ולהשיב ילד שנאבק למצוא את אנשיו.


למרות שהסיפור לא מצליח לספק הפתעות יוצאות דופן או טוויסטים דרמטיים, הוא מצליח לשמש פלטפורמה יעילה ללימוד המכניקות המרכזיות של המשחק. כל שלב וחלק מהעלילה מוביל להיכרות עם המפלצות, סיור בסביבות הייחודיות וכן התנסות עם כלי הנשק השונים. כל זה מתבצע בצורה זורמת שמשלבת היטב בין עלילה למשחקיות.

משחקיות פראית ונגישה

אם אין סיפור פנומנלי, הכל נופל על המשחקיות, ובמקרה שלנו, היא ללא ספק נקודת החוזק של המשחק. ראשית, ישנה חיית רכיבה חדשה בשם Seikret שמשנה את כללי המשחק בכך שהיא מאפשרת לציידים להגיע במהירות ליעדיהם, בלי צורך במרדפי חיפושים מייגעים. זהו שינוי מבורך שחוסך זמן ומעניק יותר התמקדות בליבת המשחק, כלומר הקרבות עצמם, מה שמנגיש את הענין המרכזי במשחק לשחקנים החדשים.

כדי להלחם, צריך נשק, וחלק ניכר של המשחק סובב סביב הנשקים השונים. כרגע מספר הנשקים עומד על 18 סוגי נשקים, כשלכל נשק יש מתקפות ויכולות שונות כמו גם קומבואים מגוונים. למשל, חלק מהנשקים מאפשרים גם להגן וגם לתקוף וחלק מאפשרים לבצע התחמקויות בתמורה ליכולות הגנתיות. כמו כן, ישנם נשקים מטווח קרוב וגם נשקים שבאמצעותם אפשר לתקוף מרחוק כמו רובים שונים או חץ וקשת.

 Monster Hunter Wilds 1

הגיוון בנשקים מספק חוויה מעניינת ורחבה גם לשחקנים חדשים וגם לשחקנים ותיקים שעדיין אוהבים להתנסות ועוד לא התקבעו על סגנון משחק ספציפי. אותי, אגב, לא תזיזו מצמד הלהבים שלי גם אם תרכבו לכיווני בכל המהירות על ראתלוס.

Monster Hunter Wilds מעמיק את חוויית הקרב ואת תחושת הגמישות עם סדרת שיפורים חדשניים, שמוסיפים אלמנט טקטי למשחק. דבר זה מעלה את רמת המורכבות והופך את הקרבות לעמוקים יותר מאי פעם. למשל, מכניקת הפציעות החדשה היא אולי התוספת החדשנית והחכמה ביותר. לאורך הקרבות פציעות הנוצרות על גוף המפלצת במהלך הקרב מעניקות הזדמנות לנזק מוגבר בנקודות חלשות, אך דורשות תכנון זהיר כדי לנצל מתקפות מיוחדות שיסגרו את הפצעים באופן אסטרטגי. זהו איזון נהדר בין סיכון לתגמול.

המשחק מוסיף גם מגוון של שדרוגים ושינויים של שיפורי איכות חיים שונים. קודם כל נוספה מכניקה חדשה של נשק משני שניתן להחליף אליו במהלך הצייד. ההחלפה נעשית בצורה זריזה על ידי לחיצה על כפתור אחד בשלט ולאחר אנימציה בה ה- Seikret אוסף את השחקן, חילוף הנשק מתבצע. בעיני זאת תוספת ממש מבורכת שנותנת עוד אופציות לשחקנים ומאפשרת ניצול של סקילים שונים של הציוד והשריונות.

בנוסף, לכל ההרפתקאות שלכם יצטרף גם הפאליקו (Palico) שלכם, יצור דמוי חתול אך הוא הרבה יותר מזה. הפאליקו הוא שותף קבוע של השחקן בכל ציד, שמצטרף ומקל על השחקן בכמה וכמה דרכים כמו שליחת ריפוי לשחקן במהלך הקרב, הטמנת מלכודות שיעצרו את המפלצת לפרק זמן קצר וימנעו ממנה להחזיר לכם מנה אחת אפיים לזמן קצר, ועוד.

Monster Hunter Wilds 5

ואם דיברנו על מנות, כמו תמיד המשחק גם ממשיך במסורת ארוכת השנים שבה הדבר הכי יפהפה ומתגמל במשחק זה לצפות באוכל מתבשל ברמה שרק מתכנתים פנאטים יפנים יכולים ליצור. האוכל והמנות מגוונות מאי פעם ומה שמחודש הפעם זאת היכולת לבשל מנות אוכל ספציפיות גם בשטח הציד עצמו. וכן גם הפעם האנימציות והמודלים של ההכנה סופר איכותית ומפורטת ויגרמו לכם להזיל ריר על חתיכות כרוב ענקיות, מזמינות ודיגיטליות.

מחזוריות קטלנית

בדומה לשני המשחקים הקודמים בסדרה שפעלו אקטיבית להנגיש את הסדרה ולהביא לסדרה מעריצים ושחקנים חדשים, גם Monster Hunter Wilds פועל באותה גישה עם החידושים שהוא מביא לציד. אם אתם שחקנים חדשים, אתם כנראה לא מכירים יותר מדי איך המשחק פועל אז נעבור בקצרה על מערכות המשחקיות שאיתן השחקנים מתממשקים בסדרה.

כל שחקן פותח לעצמו דמות ומעצב אותה כראות עיניו ביוצר הדמויות המאוד מושקע ומפורט של המשחק, ויחד עם דמותו הוא מעצב גם את הפאליקו שלו. ברגע שאנחנו מסיימים את יצירת הדמות אנחנו נזרקים ישירות לעולם המשחק למצב הסיפור ובו נעבור ממפלצת למפלצת עד שנגיע לציד של המפלצות המשודרגות שהן הבשר האמיתי של המשחקים בסדרה.

 Monster Hunter Wilds 2

כל מפלצת שנביס תניב פריטים ואספקות שמהם אפשר להכין נשקים וציוד עבורנו ובכך לשדרג את הסטאטים. זה בעצם לופ המשחקיות הראשי; עוברים ממפלצת למפלצת ותוך כדי משדרגים את הציוד ובמקביל גם לומדים כיצד המכניקות עובדות ומשתפרים בצורה הזאת. פה בגדול המעריצים מתגלים והמתנסים נופלים מהסדרה.

מעריצי ההארדוקר של הסדרה מעריכים את הלופ שבו לאט-לאט נחשפים למפלצות החדשות והחוזרות, למכניקות שלהן, לומדים מהלכים של הנשקים השונים ומתחזקים עם הציוד החדש. שחקנים חדשים לרוב מעבירים ביקורת על הלופ הזה שבהרבה מקרים איטי, לא מוסבר כמו שצריך ויכול להרגיש עמוס לשחקנים חדשים שלא מכירים את הסדרה.

במאנסטר האנטר ווילדס, המכניקה של ה-Seikret שנוספה עם מכניקת הפצעים והיכולת להחליף נשקים במהלך קרב מוסיפה לדינמיות של המשחק וגם מעניקה שלל אופציות לשחקנים החדשים. שחקנים שלא רגילים לקצב הטיפה יותר איטי של ההתקדמות ולמשחקיות המכוונת של הסדרה ישמחו מהתוספות החדשות מכיוון שהן הופכות את המשחקיות לנגישה יותר ומדגישה את חשיבות המשחקיות של הקרבות.

 Monster Hunter Wilds 3

אי אפשר גם לפסוח על הנראות והפסקול של המשחק. גראפית Monster Hunter Wilds משחק יפהפה ומציג סביבות וחיות מדהימות ביופיין. לצערי, העולם של המשחק אינו פתוח לגמרי אלא מספק כמה וכמה סביבות שונות שניתן להחליף ביניהן במהירות שיא כשלכל אחת מהן יש את המפלצות הייחודיות שלהן. בזכות המעבר של המותג לדור החדש, המפות החדשות עשירות ביותר סוגים של מפלצות גדולות וחיות קטנות שממלאות את החלל בעושר ומגוון.

המפות החדשות גם הרבה יותר וורטיקליות ומעניינות שמוסיפות אקשן ועניין לחווית הציד. והפסקול של המשחק מרים את המשחק לגבהים מדהימים, אם זה בנעימה הראשית של המשחק שמתחילה באופן שקט ומסתורי ומתמלאת באפיות מרשימה וסוף כמעט חגיגי.

Monster Hunter Wilds ממשיך את הקו המסורתי של הסדרה מבחינת סיפור מסגרת פשוט ותומך, משחקיות משודרגת וגישה מותאמת לשחקנים חדשים. המשחק שומר על המבנה המרכזי – ציד מפלצות, שדרוג ציוד וחזרה ללופ משחקיות מוכר. חידושים כמו חיית הרכיבה, מכניקת הפציעות המתקדמת והיכולת להחליף נשק במהלך הקרב מעשירים את החוויה הטקטית.

בנוסף, שיפורים כגון בישול אוכל בשטח ומכניקה חדשה לניהול שותף Palico מחזקים את תחושת ההשקעה והעומק במשחק. בסופו של דבר, המשחק מצטיין בעידוד חוויית קרב גמישה ומורכבת, תוך שמירה על מחזוריות שמושכת מעריצים ותיקים אך עלולה לאתגר שחקנים חדשים.

מפתחת: Capcom

מפיצה: Capcom

תאריך יציאה: 28 בפברואר, 2025

ז'אנר: אקשן-תפקידים

זמין על: PC, PS5, Xbox Series X|S

בוקר על: PS5

עותק הביקורת של Monster Hunter Wilds סופק על ידי ישפאר.