אתמול, במסגרת התערוכה Ubisoft foward, החברה הכריזה על המשחק הבא בסדרת היריות מגוף ראשון Far Cry שיקרא בפשטות: Far Cry 6. בסרטון סינמטי חדש, קיבלנו הצצה לנבל הראשי של המשחק (שהרי בסדרת המשחקים הזו, הנבלים הם אלה שמקבלים את מלא תשומת הלב), והעולם שבו הוא מתרחש.

בתחילת הסרטון אנו רואים מכירים את האי הקאריבי יארה (Yara) שבו מתחוללת מלחמה בין תושבי האי לבין הנשיא אנטון קסטליו (Anton Castillo) ששולט בהם ביד רמה. בהתחלה, הסרטון מראה לנו את שני הצדדים: מצד אחר המפגינים שזועקים ברחובות ושורפים מכוניות, ומצד שני האחוזה של הרודן ובנו שעתיד לרשת אותו ביום מן הימים.

לאחר שמראים לנו את המלחמה המתחוללת בחוץ, אנחנו נכנסים לתוך ארמונו של קסטליו, בו יושב בנו דיאגו ומתקן מכונית צעצוע בזמן שהוא שומע מוזיקה. קסטליו אומר שהמכונית חסרת תועלת, ומביא לו משהו שמבחינתו הרבה יותר חשוב: רימון. במהלך הטריילר הוא מסביר לבנו כיצד הרימון פועל ואף מפעיל אותו באמצעות שחרור הניצרה ומשאיר את הרימון בידיו של בנו שנזהר שהוא לא יתפוצץ. כבר בשלב זה אפשר להבין עם איזה סוג נבל אנחנו נתמודד במשחק.

לאחר מכן הוא עולה עם בנו לגג האחוזה ובמעין נאום מופאסה מעוות שכזה הוא אומר לו שבשלב מסוים הוא יצטרך להחליף אותו כי מישהו ינסה להתנקש בו ביום מן הימים. קסטליו מלמד את בנו כי נתיניו שבויים על ידי החופש שבידיהם, ושריבוי הדעות שלהם גורם להם להיות מלאי שנאה כלפיו ובעתיד כלפי דיאגו, לא משנה מה הוא יעשה. לכן, עליו לדעת כיצד להילחם גם בגילו הצעיר וללמוד לשלוט על האזרחים ביד רמה, כמו ברימון שהוא אוחז, כי אחת הכל יתפוצץ. בסוף הטריילר קסטילו שואל את דיאגו האם הוא מבין ומבקש ממנו להוכיח זאת בכך שיזרוק את הרימון על ההמון הזועם.

Far Cry 6

לפי ההכרזה לתקשורת של Ubisoft ב- Far Cry 6 נכנס לנעליו של דמות בשם דני רוג'אס (Dani Rojas) שתעזור או יעזור (כן, גם במשחק הזה אפשר לבחור את המגדר של הדמות) למפגינים להפיל את משטרו של קסטליו ולגרום לכך שדיאגו לא יכנס לנעליו של אביו. כיאה למשחקי Far Cry, תעשו זאת עם מגוון רחב של נשקים כמו רובה סער, שוטגאן, רובה צלפים, להביור ועוד ארסנל נרחב ומרשים. כמו במשחק הקודם, ב- Far Cry 6 תוכלו לצרף אליכם דמויות שילחמו לצידכם ביניהן כלב בשם צ'וריסו (Chorizo).

המיקום של המשחק החדש מחזיר עטרה ליושנה; אם במשחק הקודם התמקמנו בעיירה Hope County שבמדינת מונטנה בארה"ב שהרגיש יחסית חדשני ומתורבת, ב- Far Cry 6 אנחנו חוזרים לג'ונגלים. במשחק נתמקד באי חדש ומעניין כאשר מצד אחד עיר הבירה אספרנזה (Esperanza), ומצד שני ג'ונגלים גדולים כיאה לאי קאריבי. יהיה מעניין לראות כיצד האי Yara יהיה מותאם לעולם הפתוח של Far cry.

מבחינת ליהוק השחקנים שמדבבים את הדמויות, ניתן לראות כמה אנשים מסקרנים מאוד. למשל הנבל הראשי, קסטליו, מדובב על ידי ג'אנקרלו אספוזיטו ששיחק בסדרות כמו The Mandalorian, Better Call Saul ו- The boys. את בנו, דיאגו, יגלם אנתוני גונזלס ששיחק בסרט המצויר Coco.

Far Cry 6

בעקבות כך שהשחקן של ואס, מייקל מנדו (Michael Mando), אמר שייתכן ונראה אותו במשחקי Far Cry נוספים, שחקנים רבים העלו תיאוריות לפיהן דיאגו הוא למעשה ואס הצעיר. למרות זאת, הטריילר האחרון מראה לנו אחרת, ואין הוכחה שזהו באמת ואס, לצערם של מעריצים רבים (ואנחנו בינהם) שרוצים לראות אותו שוב. אולי עוד נזכה לראות אותו במשחק בתפקיד אורח קטן, אך ימים יגידו.

אמנם צריך לחכות לא מעט עד יציאת המשחק, שיצא רק בשנה הבאה, אבל תהיו בטוחים שכמו קודמיו הוא יהיה מלא בפיצוצים ואקשן, ולא יהיה רגע אחד משעמם. Far Cry 6 יצא ב- 18 בפברואר 2021 ל- PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X, Google Stadia ולמחשב האישי. בנוסף, במידה וקניתם את המשחק ל- PlayStation 4 או ל- Xbox One תוכלו לשדרג אותו לקונסולות הדור הבא ללא תשלום.