סוני לא במיטבה בשנים האחרונות. אולי קשה לראות את זה כי אין לה מתחרה אמיתי בגזרת המשחקים, אבל עד כה מדובר בדור די מאכזב, שמלווה במכשירים כמו ה-PS Portal הנישתי, והכישלון המסחרי של ה-PSVR2.

אם אתם לא מעודכנים, אז ה-PSVR2 הוא הדור הבא של משקפי המציאות המדומה של סוני. הוא עולה $549 (יותר מפלייסטיישן 5) והוא מחייב את הפלייסטיישן 5 עצמו כדי לשחק בו, ז"א שאדם שרוצה לשחק במציאות המדומה של סוני ואין לו את הקונסולה יאלץ להיפרד מבערך $1000. זה עוד יכל להיות נסלח, אם הפלטפורמה הייתה מציגה משחקים אקסלוסיביים רבים, אך זה לא המצב, וגרוע מכך, אין גם תאימות מאחור למשחקים מהדור הראשון של ה-PSVR.

לפי הדיווחים, המכירות של ה-PSVR2 דועכות מרבעון לרבעון, וסוני תקועה עם מלאי אדיר שפשוט לא נמכר מהסיבות שעליהן דיברנו, הפיתרון? מתאם בעלות $60 דולר שיגיע בחודש אוגוסט הקרוב, ויאפשר לחבר את המשקפיים למחשב ולשחק במשחקי VR במחשב. חשוב להדגיש, שמדובר על משחקים שקיימים ב-Steam לדוגמה, ולא במשחקי ה-PSVR האקסלוסיביים. באופן טבעי, רוב הפיצ'רים הייחודיים למשקפיים לא יעבדו במשחקי ה-PC, אך זה לפחות מקנה ערך נוסף לפלטפורמה הגוססת.

כל זה מתחבר לאסטרטגיה של סוני, שמנסה להביא כמה שיותר מסוני עצמה אל ה-PC, לאחר הצלחות כמו God Of War, Horizon ו-Ghost of Tsushima שכבר הגיעו למחשב, עכשיו אנחנו רואים שזה לא נפסק במשחקים.

כל זה כנראה לא יגרום ל-PSVR2 להימכר יותר בצורה משמעותית (אם בכלל), וזה בעיקר ניסיון להיפטר מהמלאי העצום שתקוע אי שם במחסנים של סוני. ולנו נותר רק לקוות שמתישהו סוני יבינו שמה שאנחנו באמת רוצים, זו גירסת 2024 של PS Vita, כזו שתילחם במבול ה-Handhelds שאנחנו מקבלים בשנים האחרונות, וכזו שלא תוציא למפתחים את הנשמה אם הם ירצו לפתח לה משחקים בדומה לויטה המקורית.