אלוי חוזרת אלינו ב-Horizon Forbidden West עם סיפור טוב יותר, מכונות אכזריות יותר ועם ורסטיליות גדולה יותר בקרב ובחקר העולם. מדובר בפורט מצויין למשחק מצויין, שהיה שווה לחכות כל השנים האלה כדי לשחק בו.


המשחק Horizon Zero Dawn היה המשחק הראשון אותו שיחקתי על הפלייסטיישן 4 שלי כשקניתי אותו, והוא היה משחק ביכורים פשוט מעולה. מאוד התרגשתי וציפיתי ל-Horizon Forbidden West, משחק ההמשך, אך עדיין לא הספקתי לשחק בו מאז שהוא יצא לפלייסטיישן 5 (טוב, גם ל-4 אבל לא באמת). כעת, שהגיע הפורט שלו למחשב, זו הייתה הזדמנות מעולה לנסות אותו ולראות מה הפסדתי.

הלב במזרח, אבל המחויבות במערב

העלילה של Horizon Forbidden West ממשיכה כחצי שנה אחרי מאורעות המשחק הקודם, בסופו גיבורת המשחק, אלוי (Aloy) הביסה את האדס, ישות בינה מלאכותית שניסתה להביא להשמדת העולם הכמעט מושמד גם ככה. או שכך היא חשבה. שותפה למסע, סיילנס (Sylens), גזר עליה קופון והחליט להשתמש בהאדס למטרותיו הנסתרות ולהתל באלוי.

כפועל יוצא מכך, העולם עוד רחוק מלהיות שקט ובטוח ואלוי חייבת להשכין את הסדר בעולם הפוסט אפוקליפטי בו היא חיה ועל מנת לעשות זאת, היא יוצאת למסע במערב הפרוע, סליחה, האסור. במהלך המסע אלוי אוספת חברים, נלחמת באויבים חדשים וישנים ועושה כל מה שהיא יכולה כדי להציל את העולם.

העלילה של המשחק מעניינת מאוד, ובעוד שבמשחק הקודם היינו צריכים ממש להעמיק כדי להבין מה מתרחש, עכשיו זה נראה כאילו הכל מוסבר בצורה יותר טובה. בעיני זה שילוב של הרבה ידע מקדים מהמשחק הקודם וגם צורת הנגשה מעט טובה יותר שמחדדת את המסרים שהמשחק רוצה שתבינו. כמו כן, העלילה מתקדמת בכמה כיוונים לא צפויים שהיה מעניין מאוד לראות לאן הם יובילו.

לאלו שאהבו את העלילה של הורייזון זירו דון, מחכה לכם משחק עם עלילה אפילו מעניינת ומרתקת יותר, ואפילו משימות הצד שתעשו, אם תבחרו בכך, יוסיפו לחוויה האימרסיבית שתשאב אתכם לעולם המהמם הזה.

ביבשה באוויר ובים

ויש לעולם הזה המון מה להציע. ראשית, פשוט כיף להסתכל מסביב כמעט בכל מקום שתסתובבו בו – הנופים מרהיבים, הצמחייה והמים נראים נהדר וגם של הדברים מסביב. ישנן פעילויות שעושות קאמבק, כגון טיהור מחנות מאנשים שרוצים להרוג אתכם, השתלטות על קדירות (Cauldrons, סוג של מפעלי ייצור למכונות שבעזרת השתלטות עליהם תוכלו להשתלט על עוד מכונות) ואתגרים של ציד מכונות, שבדרך כלל יתגמלו אתכם בשלל שווה, אבל זה ממש לא הכל.

הפעם יש הרבה יותר דברים לאסוף, וגם פעילויות חדשות כמו מרוצי רכיבה, אתגרי קרב פנים-אל-פנים וכמובן את הארנה אותה תפתחו לקראת אמצע המשחק. בעוד הפעילויות הללו ממש לא חובה, אני באופן אישי מזמין אתכם לפחות לנסות אותן; תוכלו להשיג כך הרבה ציוד מתקדם מאוד כגון שריון ונשקים, והמאמץ לא מאוד גדול. כמובן, תוכלו להישאר עם מה שתמצאו בשוטטות במהלך המשחק ובשלל ממשימות כאלו ואחרות ולא בטוח שתרגישו שמשהו חסר לכם, אבל כדאי לכם לדעת שזה קיים.

אחד הדברים שתשימו לב אליו הוא שכעת יש הרבה יותר מכונות, וחלקן יותר רעות ומאתגרות מהמכונות של זירו דון. יש מכונות רבות שתכירו כבר, וגם כאלה חדשות, קטנות וגדולות כאחד. לאט לאט תלמדו את החולשות והאזורים הרגישים של המכונות, ויהיה לכם יותר קל בקרבות נגדן, אבל אם אתם רוצים לזרז את התהליך תשדרגו את הציוד שלכם כמה שיותר מוקדם, כי עם הנשקים ההתחלתיים יהיה קשה להביס גם מכונות בינוניות, למרות שאתם אמורים להיות כבר סופר-דופר חזקים, לכאורה.

Horizon Forbidden West מציע עולם עשיר יותר לחקור, ודרכים רבות יותר לחקור אותו; לטפס על הרבה יותר דברים מבמשחק הקודם, כולל צלעי הרים. זה אמנם רחוק מהרמה של Legend of Zelda: Breath of the Wild ומשחק ההמשך שלו, Tears of the Kingdom, אבל זה עדיין שיפור משמעותי מהמשחק הקודם. כלי עזר מדהים לטיפוס הוא ה-Pullcaster, שמעבר לחידות שתוכלו לפתור בעזרתו, תוכלו להיעזר בו במהלך הטיפוס.

בנוסף, אלוי יכולה לדאות בעזרת ה-Shieldwing שלה כמעט ברגע בו היא חוצה את הקו בין המזרח למערב, ובהמשך היא גם תוכל לצלול מתחת למים לזמן בלתי מוגבל ולבחון את המעמקים. כל התוספות הללו מוסיפות המון עומק לחקר העולם במשחק, וממש כיף לנצל את כל היכולות החדשות האלה, בסיור בעולם בכלל ובעת קרב בפרט.

מערכת קרב לפנים

מערכת הקרב של Horizon Forbidden West ממשיכה את הקו הכללי של המשחק הקודם, אך הוטמעו בה הרבה שינויים, ובעיניי כולם טובים. ראשית, תוכלו לפתוח הרבה קומבואים של לוחמת פנים-אל-פנים, משהו שלא היה נוכח מאוד במשחק הקודם. הקומבואים די מגוונים ואת חלקם ניתן אף לשרשר אחד לשני אם מתאמנים מספיק. בנוסף, הוסיפו לחנית של אלוי את ה-Resonator, שכאשר הוא טעון ניתן לתת פיצוץ אנרגטי לאויבים.

אבל כמובן שהדגש במשחק הוא יותר על לוחמה מרחוק, וכעת בנוסף לנשקים הקודמים אנחנו מקבלים עוד סוגים חדשים. בהתחלה הסתמכתי יותר על הנשקים המוכרים, אך בהדרגה בחנתי את הקלאסים החדשים, והם ממש נהדרים. אחד הנשקים שמאוד אהבתי להתנסות איתם זה הקלאס של ה-Shredder, שבעזרתו אלוי יורה דיסקיות שמחוררות את האויב וחוזרות אליכם.

התפיסה מצריכה טיפה דיוק בכיוון אליו אתם זזים לאחר היריה (התפיסה עצמה מתרחשת אוטומטית אם אתם מספיק קרובים), ואם אתם מצליחים לתפוס שלוש פעמים, הפעם הרביעית שתזרקו תיגרום לפיצוץ מסיבי על האויב. כך גם גורמים המון נזק וגם חוסכים תחמושת, שזה קונספט מעולה במשחק מהסוג הזה. את חלק מהנשקים הללו תוכלו לקבל מוקדם יחסית במשימות צד באזורים ההתחלתיים, אז אל תפספסו אותן!

בנוסף, לכל קלאס נשק תוכלו לפתוח יכולות מיוחדות, למשל יריית מטר חיצים בקשת רגילה, ועוד רבות. יכולות מיוחדות נוספות שנקראות Valor Surges הן יכולות זמניות שנותנות בונוסים ויכולים להציל אתכם בעת צרה. אם משלבים את כל היכולות האלה, המגוון האדיר של הנשקים, והקומבואים החדשים של אלוי, תמצאו שמערכת הקרב היא מהטובות שיש למשחקים של היום להציע.

אל(ו)יה וקוץ בה, וכל הטוב הזה בא לצד שינמוך גדול למערכת המלכודות שהייתה במשחק הקודם, שעכשיו יותר שבירות, עם טווח קטן יותר וניתן להניח פחות מהן בכל זמן נתון. אולם, בתור אחד שסגנון המשחק שלו הוא יותר guns (או arrows במקרה הזה) blazing, זה לא הטריד אותי יותר מדי. בגדול זה רק אמר שאת נקודות הסקילים שלי השקעתי בענפים הרבים האחרים לפני שהשקעתי בענף המלכודות.

וכן, יש המון ענפי שדרוג; למעשה, הרבה מהיכולות אותן הזכרתי קודם (קומבואים, יכולות נשקים, Valor Surges) נפתחות בעזרת עצי היכולות. המשחק נדיב בנקודות יכולת ובכל שלב תוכלו לעשות ריסט ולמקם את הנקודות שלכם מחדש, שזה מעולה למי שלא סגור לגמרי על סגנון המשחק שלו עדיין, או שרוצה להתנסות בדברים שונים וחושש

הפורט שבחדר

עד כאן דיברתי נטו על המשחק ואיך קיבלתי אותו, אבל היות ומדובר בפורט למחשב, עלינו להתייחס לפיל שבחדר, ולא, זה לא ה-Tremortusk. אז האם הפורט של Horizon Forbidden West הוא פורט טוב? לא. הוא פורט מצוין! האלמנטים הויזואליים נראים נפלא, ואני לא משחק על ההגדרות הכי מתקדמות שיש לכרטיסי המסך היום להציע.

כמו כן, מיפוי המקשים (שכמובן ניתן לשינוי) עשוי די טוב, ולמרות שחסרה לי התחושה שהכל מאוחד בשלט אחד (שכמובן ניתן לחבר בכל עת ולשחק כך), חווית המשחק עם מקלדת ועכבר מאוד טובה. אז נכון, לפעמים אני קצת מפספס עם המקשים, אבל השליטה הנוחה במצלמה עם העכבר מפצה על זה כמעט באופן מוחלט.

מה שכן, שמתי לב שמדי פעם יש באגים מעצבנים – למשל באחד המרוצים פתאום נעלמה לי מכונת הרכיבה שלי, ופשוט הייתי צריך ללכת ברגל את שאר המסלול. במקרים אחרים נתקעתי בתוך ערימות עצים בלי יכולת לצאת משם. אני מקווה שהתיקונים שמשחררים לאט לאט יתקנו את הבאגים האלה, אבל למזלי זה לא קורה כל כך הרבה.

ניסיתי גם לשחק את המשחק על ה-Steam Deck, ונכון לעכשיו המשחק עוד לא במצב Verified על המכשיר, אז ההגדרות לא אופטימליות. למרות זאת, הוא שחיק בהחלט ורץ די יפה. כדי לפצות על החומרה החלשה יחסית שלו, המשחק מכניס הרבה Motion Blur, אולי קצת יותר מדי לטעמי, אבל זה נסבל אם אני רוצה לשחק קצת כשאני רחוק מהמחשב שלי בבית.

יש לציין שהמשחק תומך במסכי Ultra-Wide (21:9), במסכי Super Ultrawide (32:9) וכן בתצורת 3 מסכים (48:9). בנוסף, הפורט תומך במגוון טכנולוגיות כגון Nvidia DLSS3 ו-Nvidia DLAA. לי אין את החומרה שיכולה לבדוק את הדברים הללו, אבל בכנות, המשחק נראה נהדר גם ללא הטכנולוגיות הללו.

בשורה התחתונה, Horizon Forbidden West הוא משחק מעולה שמשלב עלילה מרתקת, משחקיות מגוונת ומאתגרת והרבה יופי בין לבין. Nixxes Software עשו יופי של עבודה כדי להעביר את הפורט הזה למחשב, והיה לגמרי שווה לחכות לו עד עכשיו.

מפתחת: Guerrilla Games, Nixxes Software

מפיצה: Sony

תאריך יציאה: 21 במרץ 2024

ז'אנר: אקשן-הרפתקה

זמין על: PS5, PS4, PC

בוקר על: PC

עותק הביקורת של Horizon Forbidden West סופק על ידי ישפאר.