שנת 2022 מבטיחה סוג של חזרה לשגרה אחרי שנתיים של… ובכן, קורונה ודחיות. בהנחה והכל ילך כשורה, אנחנו סוף סוף אמורים לקבל לא מעט משחקים שאנחנו מצפים להם כבר כמה שנים, חלקם אפילו יותר מעשור.

באילו משחקים מדובר? ובכן לא הצלחנו לדחוס את כולם לרשימה אחת, אז בחרנו לכם חופן משחקים שאנחנו בטוחים שאתם כבר משתוקקים לשחק על המחשב, הפלייסטיישן 5, ה-Xbox Series X והסוויץ'.

Pokemon Legends Arceus

אחרי שנים רבות שמעריצי פוקימון חלמו על חווית פוקימון בעולם פתוח, מגיע אלינו סוף-סוף Pokemon Legends: Arceus, משחק פוקימון כמעט בעולם פתוח, אבל הוא נראה בדיוק כמו כל מה שהמעריצים חיכו לו.

המשחק יתרחש במחוז העתיק היסוי (Hisui), שהוא גרסה עתיקה של המחוז של משחקי דור 4, סינו, שהחידושים שלו יצאו ממש לאחרונה. במשחק תשוטטו בשלל מפות פתוחות ויפות אותן תחקרו, בין השאר, על גבי פוקימונים שונים, חלקם ייחודיים למשחק.

הפעם תוכלו גם להתגנב מאחורי פוקימונים ולהפתיע אותם, וכמובן לנסות ללכוד אותם. אבל מצד שני, קחו בחשבון גם תחטפו מהם בחזרה, כן, *אתם* ולא הפוקימונים שלכם. גם קונספט הקרבות שונה מעט ממה שאנחנו רגילים, עם חלוקה למתקפות מבוססות מהירות ומתקפות מבוססות כוח, אבל זה נראה כמו שינוי מרענן שעדיין שומר על רוח משחקי פוקימון.

Pokemon Legends Arceus

בגדול, המשחק נראה כמו שילוב מעניין של פוקימון ומונסטר האנטר, ואנחנו מקווים שכשנשחק ב-Pokemon Legends: Arceus נחווה חווית פוקימון חדשה אך גם מהנה מספיק שתצדיק עוד משחקים בסגנון.

Horizon Forbidden West

Horizon Forbidden West הוא משחק ההמשך של ההצלחה המסחררת מ-2017, Horizon Zero Dawn. אחרי שהביסה את האיום המידי על בני שבטה במשחק הקודם, אלוי יוצא לחקור עולמות חדשים – בין היתר את שהיה פעם סאן פרנסיסקו במערב ארצות הברית.

שם, היא נתקלת במפלצות רובוטיות חדשות ומאיימות, ובשבט אגרסיבי במיוחד שלמד לביית את הרובוטים ולרכב עליהם לקרב. אבל אלוי שלנו כבר יודעת איך להילחם בדינוזאורים רובוטיים ענקיים בעזרת מלכודות וחצים בוערים, ונראה שהיא אף אספה עוד חפצים שימושיים בדרך כמו דאון רחיפה ומסיכת צלילה שתאפשר לה לחקור מתחת למים ולמצוא אוצרות מהעבר הרחוק.

Horizon Forbidden West

הכל מצביע על כך ש Forbidden West יהיה גדול יותר ומרשים יותר מקודמו בכל דרך אפשרית, אז לא פלא שאנחנו כבר לא יכולים לחכות לצאת ולחקור את המערב הפרוע של העתיד הפוסט-אפוקליפטי.

Elden Ring

Elden ring הוא המשחק החדש והמדובר של חברת FromSoftware, המפתחת המוכרת לנו מסדרות משחקים הקשות של Dark souls, Sakiro וכמובן Bloodborn.

אלדן רינג צפוי להיות קשה ומאתגר כמו המשחקים שציינו, אך בניגוד לאלה, הוא מתרחש בעולם פתוח שלראשונה יאפשר רכיבה על סוסים. כן, זהו שינוי דרמטי בהחלט! כמו כן, נוכל ליצור את הדמות שלנו לבחירתנו, וישנם בחירות מגוונות נוספות במשך ובמערך הקרב שבו.

ואם זה לא מספיק לכם, המשחק הזה ישלב את היוצר Hidetaka Miyazaki, שהביא לנו את משחקי הדארק סולס ואליו מצטרף סופר שמוכר לנו מאוד ממשחקי הכס, ג'ורג' ר.ר. מרטין.

אלדן רינג כולל גם סינגל פלייר וגם מולטיפלייר אם נרגיש צורך לרכב לצד חברים. כמובן שמדובר במשחק פנטזיה בלתי מתפשר ומאוד לא סלחני כלפי השחקנים שלו, ובכל זאת, הוא נבחר כבר שלוש שנים ברצף להיות המשחק המצופה ביותר של השנה, ואנחנו בהחלט מבינים למה.

 

God of War Ragnarok

כולנו מסכימים שגוד אוף וור מ-2018 הוא יצירת מופת? יופי. אז ברור שאנחנו (ואתם) מחכים ליום שההמשך שלו God of War Ragnarok יצא. לשמחתינו, היום הזה הולך וקרב, וסוף סוף נוכל לחזור לזקן המרשים של קרייטוס ולצעוק (קליפ של קרייטוס צועק בוי) לכל עבר.

המשחק ימשיך את הסיפור של קודמו, עם תחילתו של פימבולוינטר (fimbulwinter) – החורף הקשה שלפי המיתולוגיה הנורדית מקדים את אירועי רגנרוק. אם אתם לא הכי בקיעים במיתולוגיה הנורדית, בואו רק נגיד שרגנרוק הוא לא זמן טוב להיות אל נורדי…

צפוי לנו עוד מהמסע של קיירטוס ובנו ברחבי מידגארד (כנראה באזור סקנדינביה של מידגארד, לא צרפת או משהו) ואולי גם בממלכות האחרות שלא זכינו לראות במשחק הקודם. האמת שלא ממש משנה לאיפה רגנרוק ייקח אותנו, העיקר שהוא כבר יגיע.

Forspoken

המשחק Forspoken הופיע לראשונה לפני שנתיים בשם Project Athia וכבר אז נראה נהדר. הוא מספר את סיפורה של פריי הולנד (Frey Holland), צעירה מניו יורק שבאורח קסם מגיעה לעולם פנטזיה ולעיירה Athia המלאה ביצורים קסומים. היא צריכה למצוא את דרכה חזרה לעולם האמיתי ועל הדרך להציל את העיירה משלטון רודני.

Forspoken

המשחק מתמקד ביכולות הקסם של פריי, ובמהלך הטריילרים ראינו שהיא יכולה לזמן חרבות, לקפוץ למקומות גבוהים ואפילו להפוך לבלתי נראית על מנת להתחמק מאויבים. נראה כי המשחק יאפשר גיוון רב בקרבות, ויעודד אותנו לחקור את העולם הקסום והיפהפה שאילו פריי נכנסה.

המשחקיות השופעת והגרפיקה הנהדרת בהחלט גורמת ל- Forspoken  להראות כמו משחק ששווה להשקיע בו.

 

A Plague Tale: Requiem

משחק ההתגנבות A Plague Tale Innocence מקבל משחק המשך עם תת הכותרת Requiem שאמור לצאת במהלך השנה הזאת, שאלה חדשות נפלאות לחובבי הנרטיב והעכברושים שבנינו.

נכון לעכשיו מלבד טריילר חשיפה אין לנו יותר מדי מידע על המשחק, למעט זה שהוא מתרחש מספר שנים לאחר ההרפתקה של זוג האחים לבית de Rune. אבל אפשר לראות שתהיה לנו גישה לנשקים קצת יותר כבדים כמו רובה קשת ואפילו פגיון. נקווה גם שהפעם נוכל לשלוט קצת יותר בדמותו של הוגו, למרות שנראה שהסיפור יהיה דווקא יותר סביב אמיסיה.

נראה גם שהמגפה חזרה, קטלנית מתמיד, ואיתה העכברושים. יהיה ממש מגניב לראות אם הקונסולות החדשות יוכלו להציף אותנו בכמות בלתי נתפשת של עכברושים על המסך בבת אחת, ואיך אמיסיה, הוגו ולוקאס יצליחו להתמודד איתם. מה שבטוח – זה לא יהיה נעים, אבל כיף להחריד.

STALKER 2

15 שנים עברו מאז שסטוקר המקורי יצא. זה כל כך הרבה זמן שאני בטוח שחלקכם בכלל שכחו שהוא קיים, או מעולם לא שמעתם עליו. אבל כל מי שכן שיחק בו במהלך אותן 15 שנים יודע בדיוק למה סטוקר 2 נמצא ברשימת המשחקים הכי מצופים של 2022.

סטוקר 2 מחזיר אותנו ל-Zone – אזור רדיואקטיבי מלא סכנות שימיסו לנו את הפרצוף ומפלצות שיאכלו לנו אותו. מעבר לזה, נראה שהוא ישאר די נאמן לאווירה והגיימפליי של המשחק המקורי, מה שמאוד מתאים לנו. אם נשפוט לפי הטריילר שראינו ב E3 2021, נראה שהמשחק הוא גם המשך, אבל גם מעין סוג של התחלה מחדש עבור הזיכיון.

והאמת, שזה בדיוק מה שאנחנו מצפים לו. עבר כל כך הרבה זמן מאז הפעם האחרונה בטיילנו בזון היפייפה והמסוכן, שאנחנו פשוט רק רוצה לחזור לשם ולחוות אותו בגרפיקה של הדור הנוכחי. ומכיוון שסטוקר 2 מפותח בעזרת מנוע אנריל 5, אנחנו יודעים שהגרפיקה תיהיה מטורפת.

 

The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2

הדבר הכי מרגש שקרה לכבוד יום ההולדת ה-35 של Legend of Zelda היה, כמובן, יציאת המשחק Legend of Zelda: Skyward Sword HD. סתם, סתם, ברור שאנחנו מדברים על משחק ההמשך של Breath of the Wild.

לאחר שדרכיהם של לינק וזלדה שוב התפצלו והיד של לינק השתלבה עם לוח השייקה (Sheikah Slate), שוב נחזור להיירול הרחבה והיפה, ונחקור אותה מאלף ועד ובכן, זלדה. על פי המידע שפורסם עד כה נילחם באוייבים חדשים או משודרגים, נקבל יכולות חדשות נפתור חידות חדשות ונשתמש ביכולות שלא היו פתוחות בפנינו המשחק הקודם.

לאור העובדה שLegend of Zelda: Breath of the Wild הוא אחד המשחקים האהובים עלינו על הסוויץ', אנחנו ממש מצפים לקראת משחק ההמשך שאמור לצאת מתישהו השנה.

Starfield

אחד המשחקים שללא ספק מעלים תהיות וציפיות הוא סטארפילד, מהיוצרים של סקיירים ופולאווט 4. מדובר במשחק תפקידים בחלל הפתוח בו לנו החופש להגיע לכל מקום ומכל מקום. או לפחות ככה טוענים המפתחים, כי בת'סדה נתנה לנו רק הצצות קטנות לעולם החדש הראשון שלהם מזה 25 שנה.

Starfield
Starfield

סטארפילד מתרחש במערכת שמש הממוקמת בשביל החלב, במרחק של 50 שנות אור מזו שלנו. השנה היא 2330, עשרים שנים לאחר מלחמה גדולה בין שתי הסיעות היונייטד קולוני (united colony) והפריסטאר קולקטיב (The Freestar collective).

כעת שורר שלום מתוח בין הצדדים אך המערכת מלאה סכנות בדמות פיראטים, שכירי חרב, קנאים דתיים ועוד שתפגשו בחלל או בכוכבים המיושבים שאתם עתידים לחקור. אז חגרו חגורות, הפעילו מבערים ותביאו לכם איזה בקבוק מים או שניים כי לפי בת'סדה, המשחק יהיה מלא תוכן, איזורים לחקור וכמות עצומה של שעות משחק.

 

Kirby the Forgotten Land

השנה חוזר אלינו המימיק, בולע העולמות, ההרסני, והחמוד ביותר של נינטנדו, קירבי, במשחק חדש ופוסט אפוקליפטי?

Kirby and the Forgotten Land

ב-Kirby and the Forgotten Land אנחנו נשחק את קירבי, שנשטף על אי מיסתורי, ומחפש לחשוף את התעלומות שמסתתרות בו, תוך כדי שהוא בולע אויבים, מעתיק את הכוחות שלהם, ומשמיד את כל היצורים החמודים שהוא פוגש בדרך.

המשחק יציג משחקיות תלת מימד שלא ראינו הרבה זמן במשחקי קירבי, ויציע שלל עולמות ומשחקיות משותפת של שני שחקנים.

משני הטריילרים שראינו עד כה, Forgotten Land נראה צבעוני ויפהפה, ובהחלט הולך להיות אחד המשחקים המעיניינים של השנה.


נו, אז מה אתם חושבים על 2022? נראית לכם שנה מבטיחה או יבשה? ונכון, אלה הם רק עשרה משחקים, ואנחנו בטוחים שיש עוד רבים אחרים שאתם ממש, אבל ממש מצפים להם. נשמח לשמוע עליהם ברשתות החברתיות!