ה-Blue Snowball iCE הוא מיקרופון תקציבי שנותן איכות מעולה למחיר שלו. הוא פשוט מבחוץ, מדגיש את הצלילים הנמוכים ומעניק לכם קול רדיופוני ונמוך, אבל מתפשר על הצלילים הגבוהים.


ה-Blue Snowball iCE הוא מיקרופון תקציבי שמתחבר דרך USB. הוא מתאים במיוחד לסטרימינג ומשחק ברשת, אבל עבור הקלטות מקצועיות, כנראה שתעדיפו מיקרופון בקטגורית מחיר קצת יותר גבוהה.

כדור קריר ופורמלי

בעידן הסטרימרים של היום, כמעט כל אביזר חיצוני ופנימי של המחשב מקושט בעיצוב עתידני ומגניב, והרבה RGB. בתור מוצר תקציבי, כמובן שלא צריך לצפות מה-Blue Snowball iCE ליותר מדי, אבל הוא בהחלט אסתטי. הוא בעל מבנה פשוט ו-"רשמי" – הוא בא בצורה של כדור, כשיש לכם כבל קטן שמתחבר מאחורה ומתחבר ב-USB למחשב, וכמובן חצובה שתוכלו להעמיד את המיקרופון עליה.

המיקרופון הזה הוא כאמור – תקציבי, ולכן מה שאתם מקבלים איתו הוא בסיסי: המיקרופון מגיע עם חצובה קטנה ונמוכה, כדי שיהיה לכם על מה להניח אותו. היא לא מאוד פונקציונלית, אי אפשר לכוונן אותה יותר מדי, והיא די נמוכה, אז כמובן שאם אתם רוצים להשתמש בו לסטרימינג או הקלטות קבועות, אתם בטח תעדיפו לרכוש זרוע בנפרד, ועל הדרך גם מגן פופים כנראה.

Blue Snowball iCE

בחזית המיקרופון יש לכם סמל יפה של לוגו החברה Blue. זה סך הכל מיקרופון יפה, והוא זמין גם בשחור כמו פה, וגם בלבן.

יש לכם גם נורה אדומה בראש המיקרופון שמיידעת אתכם שהוא מחובר ויכול להקליט, אבל חוץ מזה, אין כאן עוד איזשהם כפתורים או פונקציות חיצוניות נוספות. אמרנו מיקרופון פשוט, לא?

שומעים גם מרחוק

אחד היתרונות של ה-Blue Snowball iCE זה שהוא מיקרופון שעובד ישר מהקופסה – plug and play. לא צריך תוכנה מיוחדת, לא צריך דרייברים, הוא מגיע מוכן לעבודה.

מצד שני, בחלק מהמיקרופונים הזמינים בתקציב הזה תוכלו למצוא כפתור מיוט חיצוני, שבהחלט יכול להיות שימושי בהרבה מקרים, בעוד של- Blue Snowball iCE אין. למעשה, אין למיקרופון אף פיצ'ר נוסף, לטוב ולרע.

אם אתם כן רוצים להתקין דרייברים, תוכלו להתקין את התוכנה של Blue, אבל היא לא מציעה אף קונפיגורציות מיוחדות כמו פרופילים או דברים כאלה. הדבר היחיד שהתוכנה מאפשרת זה לשלוט על הרגישות (Gain) של המיקרופון.

Blue Snowball iCE software

המיקרופון מגדיל את הרגישות שלו בהתאם למרחק שלכם ממנו, בהתאם לצרכי ההגברה שהוא חושב שהגיוניים. אבל מנגד, הוא לא מוריד אותה חזרה. זה אומר שאם אתם מתרחקים מהמיקרופון, התוכנה תגדיל את הרגישות, ותשאיר אותה ככה, מה שיגביר את העוצמה של הדיבור שלכם אך גם יגרום למיקרופון לקלוט יותר מהסביבה שלכם.

אתם מאזינים לקול רדיופוני

כשזה מגיע לאיכות הסאונד של המיקרופון, חשוב להתייחס לנקודה חשובה – המיקרופון הוא מיקרופון בחיבור USB, וזה אומר שהוא מוגבל לקצב דגימה של 16 ביט. לסרטוני יוטיוב ולייבים זה מעולה, וכמובן גם לשיחות וידאו, אבל זה פשוט אומר שזה לא המיקרופון שאיתו אתם תקליטו את האלבום הבא שלכם או משהו כזה.

המיקרופון שם דגש על התדרים הנמוכים, ומעניק לכם קול עמוק ורדיופוני, שתוכלו להשוויץ בו בסרטונים שלכם. אבל מנגד, הצלילים הגבוהים, שאמורים להיות אחראים לבהירות של הקול נפגעים. סך הכל מדובר באיכות קול גבוהה בתור מיקרופון תקציבי, ואת הבעיה של הגבוהים קל לתקן. זה פשוט מחזק עוד את הנקודה שהוא פחות מיועד להקלטות מקצועיות, אבל מצויין למשחק ברשת וסטרימינג.

הוא מאוד רגיש לפופים, בעיקר בצלילים של פ' ו-ט' ו-ת', לכן אתם בטח תרצו pop-filter מתאים לצרף למיקרופון.

ה-Blue Snowball iCE הוא בעל פרופיל cardioid, מה שאומר שהוא קולט קול יותר חזק מקדימה, ופחות מהצדדים או מאחורה.

Blue Snowball iCE

סך הכל, ה-Blue Snowball iCE נותן הרבה בשביל מיקרופון בקטגוריית המחיר שלו (כ-199 ש"ח). הוא מאוד פשוט מבחוץ, אין לו כפתורים חיצוניים או RGB, אבל מככב באיכות קול מוצלחת, וצלילים נמוכים מודגשים שיעניקו לכם קול רדיופוני.

יש לו פונקציה של התאמת רגישות שיכולה להפריע לכם באמצע שימוש, כי היא מגבירה את הרגישות כשאתם מתרחקים ממנו אבל לא מוריד אותה חזרה, והוא לא מגיע לאיכות של מיקרופונים ייעודיים להקלטות, אבל לסטרימינג, משחק ברשת ומה שביניהם, הוא בהחלט יעשה את העבודה.

אז אם אתם מחפשים מיקרופון תקציבי שיקח אתכם להיות הסטרימר הויראלי הבא, או אם אתם סתם רוצים לשחק ברשת עם חברים מבלי לשים אוזניות על הראש, ה-Blue Snowball iCE בהחלט בשבילכם.

מיקרופון Blue Snowball iCE סופק על ידי לוג'יטק ישראל.