ה-Razer Seiren X הוא מיקרופון שולחני קטן, העונה על רוב הצרכים של יצרני הוידאו, ופותר לא מעט מהבעיות שנוצרות ע"י שימוש באוזניות. עם סינון רעשים ברמה גבוהה, גודל קטן, עיצוב אלגנטי, ולשם שינוי – זול.

עם התפתחות עולם הוידאו הביתי, עלייתה של טיקטוק והפיכתה של יוטיוב לרשת החברתית המובילה בעולם – נוצר צורך לא קטן במיקרופון איכותי, קטן וזול ליוצרי וידאו מתחילים. ה-Razer Seiren X מכוון בדיוק לצרכים של אלו שמנסים לפרוץ אל עולם הוידאו, או אל עולמות הפודקאסטים.

לא מעט חברות התחילו לנסות לחפש כיצד לענות על הצורך הזה, אך רובן ייצרו מוצר שמחטיא את המטרה, בין אם בגלל הגודל או בשל מחיר גבוה. בדיוק לשם כך הושק המיקרופון הקליל של רייזר, עם איכות סאונד לא רעה בכלל, במחיר מתאים לכל כיס, ואפילו ניתן לקחת אותו ממקום למקום.

אזניות ענקיות ומיקרופון שולחני? החיים יפים

פשוט, קליל, ובעיקר מקצועי

ה-Razer Seiren X עצמו מעוצב כגליל, כשבחלקו התחתון ממוקמת יציאת ה-USB למחשב. המיקרופון עצמו יושב על רגלית שמחוברת לבסיס רחב וכבד שמאזן את הכל. קולטני הסאונד מתמשכים לאורך כל הגליל, מה שנותן תחושה שאפשר לדבר אליו מכל כיוון בחדר, כל עוד הסיירן איקס נמצא בו.

העיצוב מאוד פשוט, מאוד מזכיר כאמור קרייני חדשות מקצועיים, ובו זמנית יש בו משהו שמרגיש חדשני ואפילו קצת ספורטיבי. הכל שחור, למעט כפתור אחד: כפתור ההדלקה והכיבוי שעליו סימן מיקרופון קטן עם נורית שדולקת בצבע ירוק כאשר המיקרופון דולק. הכפתור נמצא בתחתית הגליל ומעליו השליטה בווליום.

הקופסא קוראת לסטרימרים, אני קוראת לכולם

ה-Razer Seiren X מגיע עם כבל ארוך מאוד, ומגיע עם גומיה חמודה, ככה שאפשר להניח אותו בכל מקום בחדר. הוא יכול קצת להפריע לסדר של השולחן (בגלל שהחיבור שלו ישירות מתחת לכפתורים בצד הקדמי של המיקרופון), אבל למי שרוצה להניח אותו רחוק – ייתרון גדול. למי שמתכוון לייצר וידאו ממקום קרוב יותר למחשב, הגומיה מאוד עוזרת.

ביחס למיקרופונים אחרים בשוק המכוון לוידאו וסטרימינג, הוא אכן קטנטן – המכלול כולו בגובה של 19 ס"מ, כשהמיקרופון עצמו בקוטר של 5 ס"מ, והמעמד בקוטר של 11 ס"מ בלבד. על שולחן העבודה העמוס שלי אני בקושי שמתי לב אליו. אחד הייתרונות בעיצוב הקליל והקומפקטי הזה הוא שניתן לשאת את המיקרופון לכל מקום, במידה ותרצו לקחת אותו איתכם למקום אחר.

תמיד יהיו רעשי רקע – אבל אילו עדיפים?

ה-Razer Seiren X הוא מיקרופון סופרקארדיואיד – איכות סאונד גבוהה מקדימה, ופחותה מאחורה. אמנם העיצוב נותן את התחושה שאיכות הסאונד זהה מכל כיוון, אך למעשה הוא נותן את האופציה לסנן את הרעשים הפחות רצויים. אם מניחים אותו עם החלק האחורי שלו מופנה למקלדת למשל, רעש ההקלדה לא ייכנס לוידאו. אם מקליטים בחדר רועש במיוחד, מומלץ לסובב אותו מעט ככה שהחלק האחורי פונה אל מקור הרעש. זה לא תמיד עובד, ועל כן מומלץ להרחיק אותו קצת יותר.

אולי יש בינינו כאלו שקשה להם לוותר על האוזניות האהובות שלנו עם המיקרופון המובנה, אך איכות הסאונד של מיקרופון חיצוני פשוט גבוהה בהרבה. אמנם, כן, רעשי רקע עוד ייכנסו, אבל רעשים אחרים נעלמים בהתאמה – קולות נשימה, למשל. לגיימרים שבינינו, חוויית המשחק יכולה להשתפר פלאים אם לא שומעים אנפופים כאלו ואחרים.

מוכנים לנסיעה!

כאשר המיקרופון ממוקם בצורה נכונה על השולחן, מצד אחד קצת רחוק מהמקלדת והעכבר, ומצד שני קצת רחוק מהמשתמש – הוא פשוט מצויין. אמנם העיצוב שלו זועק "תעשו ממני וידאו", אבל הוא גם מעולה לשיחות אישיות ומקצועיות, וכיוון שהוא קולט תדרים בכל הגבהים – גם לקריאוקי בדיסקורד (כן, זה קטע. כן, זה כיף., וכמובן אפשר לשים על מיוט את הזייפנים).

בתכלס, מה הוא עושה?

מתחת לחזות השחורה של ה-Seiren X, נמצא לו בעצם מיקרופון USB מסוג קונדנסר עם תבנית פולרים בסגנון Supercardiod (כמוזכר מעלה) ובעל סמפל רייט של 48K וקצב הקלטה של 16 ביטים לשנייה, הוא יכול להקליט סאונד המתאים לשידורים גם לשידורים חיים, וגם לוידאו מצולם מראש – בין אם לשיחות עבודה או יצירת תוכן.

יש שיטענו ש-16 ביט לשניה זה איטי מדי לצרכים מסויימים, אבל כמיקרופון לאדם אחד שלא מקליט אלבומי מוזיקה מקצועיים זה לא מורגש כלל. למעשה, רוב המיקרופונים מבוססי ה-USB מקליטים בקצב הזה. טווח הטדרים שלו נע בין 20Hz – 20kHz מה ששם אותו בקטגוריה של רוב האוזניות אשר נמצאות בשוק לצרכן המצוי, כך שהוא תופס את התדרים במלואם.

רק עכשיו הבנתי: לא רואים אותו על בגד שחור

אז כבר יש רעיון לפודקאסט?

ברור שיש רעיון לפודקאסט. אבל כמה פעמים אפשר לנסות שוב ושוב בגלל נשימה שאינה במקום? ואם במקרה רצתה נפשכם ביצירה של שיר ללא להקה או שאולי אתם נגנים או מוסיקאים מתחילים – תשתמשו באוזניות? לא, ממש לא.

אמנם רייזר כיוונה את ה-Razer Seiren X להחלפת המיקרופון המובנה באוזניות, הם יצרו מוצר שיכול להתאים דווקא לצרכים אחרים ולעזור לכל אחד מאתנו להגשים חלום קטן.

אמנם הוא לא מתאים לחדר גדול מדי, או להקלטה של להקה חיה, אבל במחיר של 365 ש"ח הוא נותן מענה לזמרים מתחילים, לאנשים שפשוט יש להם רעיון לוידאו, למורים שמלמדים אונליין, או בתכלס לאלה שפשוט נמאס להם מהמיקרופון המובנה של האוזניות.