ה-Razer Stream Controller עושה עבודה טובה ונותן מענה טוב ללין אפ של הציוד לסטרימרים של רייזר, אך ישנם מספר גורמים קטנים ומציקים בעיצוב שלו שמפיעים לו לממש את מלוא הפוטנציאל שלו.

בשנים האחרונות, עם הגידול האדיר בתחום הסטרימינג ברחבי העולם, החבר'ה ב-Razer החליטו לקחת הרבה יותר ברצינות את השוק הגדול הזה, והתחילו להשיק כמה וכמה ליינים של מוצרים (ביניהם גם מצלמות ו/או מיקרופונים) אשר מופנים לאלו שרוצים להתחיל לשדר, נכון לכתיבת ביקורת זאת ניתן בוודאות לומר שיש להם ממש את כל המוצרים שצריך.

כתוספת לכל עולם מוצרי הסטרימינג הללו, רייזר חברו אל חברת Loupedeck בכדי לנסות ולהתחרות ב-Elgato ומוצר ה-Stream Deck שלהם וליצור מוצר דומה משלהם שנקרא: Razer Stream Controller. למי שלא מכיר, מדובר למעשה על לוח כפתורי מקרו (כשכמובן רייזר הוסיפו לו כמה בונוסים)

Razer Stream Controller Dials

Razer במעטפת של Loupedeck

לאלו שמכירים קצת את עולם הסטרימינג, או עשו קצת שיעורי בית וה-Stream Controller נראה מוכר, זה בגלל שהוא מאוד דומה לגרסה קצת יותר משודרגת של הבקר שליטה של חברת Loupedeck עצמה שנקרא Loupedeck Live, מה שאומר שאתם תוכלו למצוא את אותן הפונקציות. ישנם שמונה כפתורים פיזיים, 6 חוגות שהן כל אחד גם כפתור בפני עצמו ו-12 מיני כפתורי מגע שמעניקים גמישות נהדרת מבחינת שליטה.

איכות הבנייה פה היא בהחלט גבוהה מאוד, לגמרי ברמה שאתם מצפים מחברת רייזר להוציא לשוק. ה-Razer Stream Controller הוא יחידה אחת של מתכת שחורה עם הלוגו של רייזר בצבע שחור שמובלט קצת מהרקע השחור הכללי. המגע של הגימור המתכתי באיכות טובה, אבל מסביבה ובחלק האחורי של הבקר הכל פלסטיק שקצת מוריד מהאיכות הגבוהה שמורגשת בחלק הקדמי (שבו למעשה תשתמשו כל הזמן).

Razer Stream Controller Leg

ל-Razer Stream Controller ישנה רגלית שעוזר לו להיות יותר נגיש ולא פשוט לשכב על השולחן. אבל (וזה אבל גדול) היא לא ממש מתחברת בצורה טובה לחלק האחורי של הבקר, אז אם אתם מזיזים את הבקר או מרימים אותו או לוחצים חזק מידי על כפתור, אתם תצטרכו לסדר את הרגלית חזרה כי היא לא מחוברת פיזית. אני הגעתי למצב שאני פשוט משאיר את הבקר שוכב השולחן, בשביל לחסוך את כאב הראש והעצבים.

יחדית הכפתורי המגע בהירים וברורים, בעוד הם כמעט באותו הגודל של הכפתורים ב-Stream Deck של אלגטו, הם כן נראה שהם משודרים ברזולוציה קצת יותר גבוהה ונראים טוב יותר, אבל מאחר והם לא כפתורים פיזים אין את התחושה של הלחיצה עליהם. בשביל לפצות על כך, כל היחידה עצמה רוטטת כדי לתת תגובה ללחיצה. הרטט כל כך מינימלי שיכול להיות שאפילו לא תרגישו אותו – היו לי פעמים שניסיתי להבין אם הוא קיבל את הפקודה או לא והשארתי את האצבע שלי על הכפתור מה שגרם לכך שהבקר ביטל את הפקודה.

דבר נוסף וחשוב, זה כבל ה-USB-C ל-USB-A. רייזר חשבו קצת קדימה ועשו כבל ארוך במיוחד והוא מגיע עם חיבור USB-C בזוית של 90 מעלות, כך שמאוד נוח לחבר אותו ולהריץ אותו לכל מקום שתרצו.

Razer Stream Controller USB-C

שליטה טובה, אך קצת מוזרה, דרך האפליקציה

בכדי להוסיף את ה-Razer Stream Controller לשידורי הלייב בטוויץ' או יוטיוב אנחנו משתמשים באפליקציה של חברת Loupedeck. האפליקציות של Loupdeck ו-Elgato מאוד דומות אחת לשניה, גם בנראות וגם בפונקצונליות. אני משתמש ב-Elgato Stream Deck כבר מספר שנים ואני מכיר אותו בעל פה, וזה שיש לו כפתורים פיזים מאוד עוזר להתמצא במיקום של האצבע שלכם, אך במקרה של ה-Razer Stream Controller זה יכול להיות קצת מבלבל ואני הייתי צריך להסתכל עליו כדי להיות בטוח שאני לוחץ על המקש הנכון מאחר והכל מסכי טאצ' קטנים ולא פיזים.

Loupedeck App

האפליקציה עצמה מורכבת מתמונה של הכפתורים של המכשיר עצמו מצד שמאל, אתם יכולים ללחוץ על כל כפתור ולהוסיף לו פוקנציה, או לחלופין, לגרור פונקציה של אפליקציה מסויימת מהרשימה מצד ימין של המסך אל הכפתור שאתם רוצים שיהיה אחראי על הפונקציה הזו במכשיר.

שני המכשירים, ה-Razer Stream Controller וה-Elgato Stream Deck, מעוצבים לעשות את אותו הדבר, ועם היציאה של ה-Elgato Stream Deck Plus שגם לו יש חוגות שליטה, ההבדל הגדול בשליטה ב-Razer Stream Controller זה החבילות המוכנות מראש באפליקציות השונות לתוכנות שידור כמו OBS, Twitch ועוד.

גם ב-Razer Stream Controller, כמו ב-Elgato Stream Deck, תוכלו לשלוט בפונקציות שונות שהם גם לא רק דברים שקשורים לסטרימים – תוכנות עריכה של אדובי או פונקציות שונות של המחשב עצמו כמו פעולות שונות של ווינדוס ואפילו סתם להציג את השעה או התאריך. זה מאוד נוח והאמת הייתי שמח אם אלגטו היו מאמצים את זה במכשירים שלהם.

Razer Stream Controller Twitch

האם שווה לי לקנות את ה-Razer Stream Controller?

בבסיסו ה-Razer Stream Controller עושה עבודה טובה ונותן מענה טוב בשילוב כלל הציוד של חברת רייזר בעולם הסטרימינג, אך לצערי ישנם מספר גורמים קטנים ומציקים בעיצוב שלו שמפריעים למימוש הפוטנציאל המלא שלו. איכות היצור טובה והתוכנה שתומכת בו סך הכל רספונסיבית ונוחה לתפעול, אבל חווית המשתמש המסורבלת שלו והרגלית המעצבנת הם אלו שני האלמנטים שפוגעים ביכולת שלו להתחרות ולנצח את המתחרה הישיר שלו, ה-Stream Deck.

אם אתם יכולים להרשות לעצמכם להוריד את העיניים מהשידור והאקשן, או אם אתם משתמשים כבדים בתוכנות אדובי או וידאו כמו Davinci Resolve אז יכול להיות שה-Razer Stream Controller יהיה תוסף מבורך למערכת שלכם. אבל אם אתם רק רוצים כלי שיעזור לכם לשדר בצורה נוחה בלי שום דבר נוסף מסביב, כנראה שהייתי ממליץ יותר על ה-Stream Deck של אלגטו.

Razer Stream Controller

המחיר של ה-Razer Stream Controller הוא גם פונקציה שעובדת לרעתו – עלות המכשיר היא כ-1160 שח, בניגוד ל-Elgato Stream Deck שמתחיל מ-639 שח ולדעתי הוא נוח יותר ומשתלם יותר. אגב, אם תרצו ללכת על הדגם המקביל של אלגטו מבחינת היכולות של ה-Razer Stream Controller אז באותו אזור מחירים תוכלו למצוא בקר בשם Elgato Stream Deck Plus במחיר של 1,099 ש"ח.

ללא ספק מדובר על בקר שליטה מוצלח, אך תמחור גבוה וחוסר נוחות בפונקציות בסיסיות יחסית ביחס למתחרים הישירים, גורמים לכך שה-Razer Stream Controller הוא אולי דגם פתיחה מעניין עבור רייזר, אך גם מראה שיש לה הרבה לאן להתקדם עד שהיא תדביק את השחקנית הותיקה בשוק – אלגטו.

בקר השליטה Razer Stream Controller סופק על ידי בנדא מגנטיק בע"מ.