Home eSports

Razer Huntsman V2 TKL ביקורת: סוויצ'ים מתקדמים באריזה קומפקטית

ה-Razer Huntsman V2 TKL היא מקלדת גיימינג קומפקטית שמגיעה עם הסוויצ'ים האופטיים המוצלחים של Razer, עם מהירות תגובה מעולה בשילוב עם פעולה שקטה במיוחד ביחס למקלדות מכאניות סטנדרטיות, וכל זה בצורה המוכרת של מקלדות רייזר – עיצוב מוכוון גיימינג ותאורת RGB מרשימה ביותר.

ה-Razer Huntsman V2 TKL היא מקלדת פרימיום מבית חברת Razer, המוכרת לגיימרים בעיקר מתחום האביזרים ההיקפיים המוצלחים שלה, אבל גם בשלל מוצרים נוספים בעולמות הגיימינג- חומרת סטרימינג, לפטופים לגיימרים, כיסאות גיימינג ועוד.

ה-Razer Huntsman V2 TKL היא היא למעשה הגרסה המוקטנת של ה-Huntsman V2 Analog שאותה סקרנו בעבר, וזהה כמעט בכל המובנים, אבל בעיקר שונה בכך שהיא ללא אזור ה-Numpad ומקשי המולטימדיה הגדולים שאנחנו רגילים לראות במקלדות של רייזר.

Razer Huntsman V2 TKL – יכולות גדולות, שטח קטן

כמו כל המקלדות מבית רייזר, מבט אחד על על המקלדת הזאת וישר אפשר לדעת שהיא מאותו בית גידול. אבל כמובן כבר ממבט ראשון אתם תוכלו לראות שמדובר במקלדת קטנה יותר, שכן כפי ששמה מרמז, TKL – TENKEYLESS, היא מקלדת ללא אזור ה-Numpad, או אזור מקשי המספרים, שקיים במקלדות הסטנדרטיות המוכרות לרובנו.

לגיימרים מביננו ששרגילים למקלדות בגודל רגיל ושוקלים לעבור למקלדת קטנה יותר, שימו לב שמעבר לאובדן של ה-Numpad, שהוא כשלעצמו לא מאוד קריטי, אתם תאבדו גם את מקשי המולטימדיה המוכרים של רייזר, שפשוט אין להם מקום בגרסת ה-TKL.

מבחינת המקלדת עצמה, וכמו רוב המקלדות של רייזר – היא כולה שחורה, עם בסיס פלסטיק ולוחית עליונה מאלומיניום, כשבקדמתה ניתן למצוא את החיבור המגנטי שאליו מתחברת משענת היד שמשמשת את כל סדרת ה-Huntsman של רייזר (שהיא באמת נוחה להפליא).

בצד השמאלי הקדמי של המקלדת ניתן למצוא את נקודת החיבור של הכבל, שבניגוד לאחותה הגדולה הוא כבל יחיד מסוג Type C נתיק, מה שאומר שיהיה לכם קל לקחת את המקלדת איתכם בדרך, וגם תוכלו להשתמש באותו הכבל לדברים אחרים בזמן שאתם לא משתמשים במקלדת (או אם שכחתם את הכבל בבית, כמוני, תוכלו להשתמש בכבל Type C רגיל אחר).

כמובן שכל המקשים מגיעים עם תאורת RGB אישית משלהם, עם זליגת תאורה מינימלית יחסית למקלדות, מה שנותן למקלדת מראה אסטטי במיוחד ונעים לעיניים, במיוחד עם עוצמת התאורה הסטנדרטית של המקלדת, שבעוד שמספקת תאורה ברורה ויפה.

בצד האחורי של המקלדת תוכלו למצוא 2 סטים של רגליות. סט ראשון נמוך וקצר, וסט שני ארוך וגבוה, מה שמאפשר לנו כמשתמשים לבחור את כיוונון המקלדת שלנו בצורה הרבה יותר נוחה, עם סה"כ 3 מצבים קיימים (רגליות ארוכות, רגליות קצרות, או בלי רגליות בכלל).

סוויצ'ים אופטיים – מה זה אומר בכלל?

אז אחרי שנים שהתרגלנו למקלדות המכאניות (כמו ה-Razer BlackWidow V3 Pro שראינו בעבר), Razer ממשיכה את המעבר שלה לכיוון סוויצ'ים אופטיים. להזכירכם, מקש אופטי הוא למעשה מקש שיושב על קפיץ שחוצה קרן אור, כך שברגע שהמקש נלחץ הקפיץ יורד ומאפשר מעבר של האור לחיישן שקולט אותו בצד השני, וכך המקלדת יודעת שהמקש נלחץ.

הדור השני של המקשים האופטיים מבית רייזר, שבו מצוידת ה-Razer Huntsman V2 TKL שלנו לוקחת את השקט שלב אחד קדימה. מה זה אומר? קודם כל זה אומר שאין את רעשי הקליקים המעצבנים המוכרים לכולנו מהמקלדת המכאנית. זה אומר שאפשר לשחק במחשב או לכתוב עם המקלדת מבלי להעיר את כל הבית או לעצבן את בן/בת הזוג. ולא סתם בגלל שינוי המנגנון, אלא שהדור השני כולל במקלדת עצמה שכבת קצת שהמטרה שלו היא לעמעם את הסאונד של המקשים.

מעבר לכך, המקשים כולם הם מקשי PBT, כלומר מקשים בהזרקה כפולה, כך שהם קשיחים יותר ועמידים הרבה יותר לשחיקה בשימוש ממושך. כמובן שכל גיימר שמכבד את עצמו מכיר את הבעיות של שחיקת מקשים והאותיות עצמן, אז עם מקשי PBT המקלדת תחזיק לכם הרבה יותר זמן עד שתצטרכו להחליף סט מקשים, אם בכלל.

אמרת Razer – אמרת RGB

אי אפשר לדבר על מוצר של Razer מבלי לדבר על RGB. זה פשוט חלק מהטבע של המוצרים שלהם, וגם ה-Razer Huntsman V2 TKL, מגיעה עם אותה תצורת RGB כמו אחותה הגדולה (כמעט). כל מקש מקבל תאורה משלו, וכראוי למוצר פרימיום מבית רייזר – התאורה מרשימה במיוחד ונעימה לעין, ובהחלט מבליטה את המקלדת ונותנת לה נוכחות מרשימה על השולחן. ההבדל היחיד הוא שבגרסת ה-TKL, משענת היד לא כוללת תאורה מובנית.

השליטה על ה-RGB מבוצעת בעזרת תוכנת ה-Razer Chroma Studio. התוכנה עצמה דיי פשוטה ונוחה, ומאפשרת לבחור מבין כמות גדולה של אפקטים וצבעים, כך שכל אחד יוכל למצוא את ההתאמה שלו.

בנוסף על כך, תוכלו לסנכרן בעזרת התוכנה לכל מוצר רייזר אחר שיש לכם במחשב בעזרת התוכנה, ואפילו תוכלו להסביר לתוכנה (ע"י הזזת האלמנט במסך) היכן הוא ממוקם בדיוק על השולחן שלכם, ובכך לבצע התאמה טובה יותר של סינכרון התאורה בין כלל הציוד. הפונקציה הזאת, עד כמה פשוטה שהיא נשמעת – עובדת מעולה, וגורמת לסינכרון התאורה להתבצע בצורה מרשימה במיוחד.

מקלדת TKL, מי צריך את זה בכלל?

גם כאן, אני קודם כל חייב להתחיל ולומר: כל הכבוד לרייזר על הסוויצ'ים האופטיים. אחרי שנים רבות של שליטת המקלדות המכאניות עם רעשי הקליק המעצבנים שלהם, הדורות החדשים של רייזר מחזירים את השפיות ומורידים את הסאונד המעצבן הזה. במיוחד כשעברנו לדור השני של הסוויצ'ים של רייזר עם שכבת הקצף המעמעמת.

מלבד נושא החוסר ב-Numpad וכפתורי המולטימדיה הגדולים, ה-Razer Huntsman V2 TKL דומה לשאר ליין מקלדות הפרימיום של רייזר – איכות בנייה גבוהה, תאורת RGB מרשימה, ויכולת קסטומיזציה אדירה דרך התוכנה של רייזר (אפשר לבחור פונקציה לכל מקש בהתאם למה שתרצו), שזה יתרון גדול מבית רייזר – אם אתה יודע איך אתה אוהב לסדר מקלדת אחת, גם בכל האחרות יהיה לך קל.

למעשה, החוסר ב-Numpad הוא בדיוק קהל היעד של המקלדת. אותם אנשים שרוצים לחסוך את אותם 5 ס"מ של שטח שולחן יקר, או אותם אנשים שצריכים להסתובב עם מקלדת בדרכים ומחפשים משהו שיכנס לתיק מבלי שיהיה צריך להשאיר אותו פחות ושהמקלדת תבצבץ מלמעלה. כך שלמעשה אם אין לכם בעיות של מקום על השולחן, ואתם לא מתכננים לצאת לטייל עם המקלדת – אין לכם באמת מה לחפש ב-TKL.

חיסרון יחסית גדול של המקלדת הוא המחיר שלה, שבישראל עומד על כ-700 ש"ח, מה שמציב אותה בהחלט בצד היקר יותר של המקלדות. אבל אם אתם רוצים מקלדת גיימינג רצינית שתאפשר לכם גם לשחק, וגם לא להפריע לכולם עם רעש של מקלדת מכאנית רגילה, ואת כל זה אתם רוצים לקחת איתכם בדרכים – אולי שווה להוציא 700 ש"ח על מקלדת פעם בכמה שנים.

המקלדת סופקה על ידי יבואן Razer בישראל – בנדא מגנטיק.