ה-Razer BlackWidow V3 Pro היא מקלדת מכאנית אלחוטית מבית Razer, עם אפקטי תאורה מגוונים, כפתורי מדיה נוחים, משענת יד מפנקת וכפתורים מכאניים מדוייקים,המיועדת לאלו מכם המחפשים מקלדת מכאנית ללא פשרות, ללא ויתורים, וללא חוטים.

ה-Razer BlackWidow V3 Pro היא מקלדת פרימיום אלחוטית מבית חברת Razer, המוכרת לגיימרים בעיקר מתחום האביזרים ההיקפיים המוצלחים שלה, אבל גם בשלל מוצרים נוספים בעולמות הגיימינג- חומרת סטרימינג, לפטופים לגיימרים, כיסאות גיימינג ועוד.

ה-Razer BlackWidow V3 Pro היא הדגם החדש ביותר במשפחת ה-BlackWidow הותיקה של החברה (הנחשבת לאחת ממשפחות המקלדות הטובות ביותר בשוק כבר כ-5 שנים), ומיועדת לשוק הפרימיום High End של הגיימרים, עם כוונה אחת בלבד – לא להתפשר על שום פיצ'ר.

Razer BlackWidow V3 Pro – מבנה ועיצוב

נתחיל מהברור מאליו, ה-Razer BlackWidow V3 Pro נראת דומה מאוד לכל ליין המקלדות של Razer. המקלדת הינה בפורמט מלא (כלומר – עם ה-Numpad), וכוללת 4 כפתורי מדיה, כשאחד מהם הוא גלגלת וליום נוחה במיוחד שגם טיפה בולטת הצידה מהמקלדת – מה שמקל על שינוי הווליום ללא מבט על המקלדת בכלל.

המקלדת כולה שחורה, עם בסיס פלסטיק ולוחית עליונה מאלומיניום, כשבקדמתה ניתן למצוא את לוגו Razer עם תאורת RGB מעט דהויה, וכמובן שכל שאר המקשים מגיעים תאורת RGB אישית משלהם, עם זליגת תאורה מינימלית יחסית למקלדות, מה שנותן למקלדת מראה אסטטי במיוחד ונעים לעיניים, במיוחד עם עוצמת התאורה הסטנדרטית של המקלדת, שבעוד שמספקת תאורה ברורה ויפה – לא מציקה בעיניים.

בצד האחורי של המקלדת תוכלו למצוא 2 סטים של רגליות. סט ראשון נמוך וקצר, וסט שני ארוך וגבוה, מה שמאפשר לנו כמשתמשים לבחור את כיוונון המקלדת שלנו בצורה הרבה יותר נוחה, עם סה"כ 3 מצבים קיימים (רגליות ארוכות, רגליות קצרות, או בלי רגליות בכלל). בנוסף לרגליות, בצידה האחרוני של המקלדת נוכל למצוא את התא של הדונגל האלחוטי שיתחבר למחשב, כך שאם אתם לוקחים את המקלדת איתכם לדרך – לא תאבדו אותו.

בנוסף למקלדת עצמה, תקבלו בקופסה גם כרית תמיכה לידיים (Wrist Rest, או Arm Rest) שחורה עם סמל Razer. הכרית נוחה במיוחד ותוכלו למקם אותה כראות עינייכם (אינה מחוברת למקלדת). הבד על הכרית מרגיש נעים במיוחד במגע עם הידיים, ולא מפריע אפילו בימים החמים יותר של מדינתנו הקטנה.

ה-Razer BlackWidow V3 Pro היא כמובן מקלדת אלחוטית, מה שבעצם אומר שיש לכם 3 אפשרויות חיבור עבורה, בהתאם למכשיר אליו תתחברו, עם שליטה במצב ע"י כפתור בצידה השמאלי של המקלדת. האופציה הראשונה היא דרך כבל (שמסופק בקופסה, ובעזרתו גם טוענים את המקלדת). האופציה השנייה היא בעצמאות דונגל 2.4GHz שתחברו למחשב, והאופציה השלישית היא דרך Bluetooth. החיבור האלחוטי פשוט למדי לביצוע, ועובד בצורה מעולה – בלי עיכובים.

מבחינת זמני עיכוב (lag) בלחיצה, חברת Razer מבטיחה יכולות גבוהות ב-25% מטכנולוגיה אלחוטית רגילה עם טכנולוגיית ה-Razer Hyperspeed שלה. אבל איך זה מתבטא בפועל? ובכן, כאשר המקלדת לא במצב של חיסכון בסוללה (מצב אוטומטי שהיא נכנסת אליו כשמצב הסוללה נמוך מאוד), לא מורגש שום עיכוב בין הלחיצה ועד הביצוע על המסך, בין אם בגיימינג ובין אם בהקלדה. במצב חיסכון סוללה כבר כן ניתן להרגיש מעט בעיכוב, קטן מאוד, בין הלחיצה ועד הזיהוי של הלחיצה ע"י, אבל מצב חיסכון בסוללה הוא מצב שקשה להגיע אליו, אלא אם אתם לא זכרתם במשך כמה ימים לחבר את המקלדת להטענה עם הכבל המצורף (ובמידה ושכחתם – יכולים זמנית להפוך את המקלדת לחוטית ולהמשיך לשחק כאילו לא קרה כלום).

מקשים מקשים מקשים

ה-Razer BlackWidow V3 Pro היא מקלדת מכאנית בהגדרתה, אך ניתן לרכוש אותה עם 2 סטים שונים של מקשים: או ה-Razer Green, הדומים באופיים למקשי הצ'רי הכחולים, שנותנים תחושה מדויקת ללחיצה עליהם עם צליל ה-'קליק' המוכר, או ה-Razer Yellow השקטים יותר.

המקלדת שאנחנו קיבלנו לסקירה הגיע עם מקשי Razer Green, וסיפקו חוויה נוחה מבחינת הלחיצה והפידבק של המקלדת ללחיצות – הלחיצה כמעט ולא דורשת מאמץ לחיצה, וניתן בקלות לחוש ברגע חיבור המקש, כך שקשה מאוד לפספס לחיצה ("רגע, לחצתי?!" – לא קיים פה). מבחינת הרעש של המקשים, הוא דומה מאוד לרעש הקליקי של כלל המקלדות המאכניות – הרבה רעשי 'קליק' רועשים, אם כי מרגע ששמים את האוזניות, הם לא מובחנים כלל.

חשוב לציין לגבי ה-Razer BlackWidow V3 Pro, שבעוד שהמקשים אינם מקשי PBT (למרות שניתן לרכוש סט כזה מ-Razer), מדובר במקשי ABS עם שכבה כפולה, מה שבנוסף לעמידות גבוהה יותר, מקנה למקשים תחושה נעימה יותר עם עמידות גבוהה יותר לכתמים ולכלוך. בנוסף לכך, הפונט בו בחרה חברת Razer להציג את האותיות על המקלדת הוא נעים יותר לעין מהפונט המסורתי של המקלדות – שינוי מינורי, אבל חביב במיוחד.

לכל לחצן תוכלו גם להגדיר פונקציית Macro בהתאם לרצונכם בעזרת תוכנת ה-Razer Synapse, שתאפשר לכם לבחור לא רק פונקציות מקרו, אלא גם להכניס קיצורי Windows, לשלוט על כפתורי העכבר, לשנות פרופילי ועוצמת תאורה, ואפילו להגדיר טקסט ספציפי שיוקלד בלחיצת כפתור אחת!

מופע תאורה מרשים – RGB לפנים!

כמובן שאי אפשר לצפות היום ממוצר גיימינג, בטח בקטגוריית הפרימיום, שיגיע ללא RGB. וכשאנחנו מסתכלים על מוצר של Razer אז על אחת כמה וכמה. ה-Razer BlackWidow V3 Pro לא חסרה בתאורה. צבעי התאורה מרגישים חיים, עם תאורה נעימה לעין כסטנדרט, ואפשרות לשנות לתאורה חלשה במיוחד, או תאורה בוהקת וצעקנית – כל אחד לפי סגנונו.

השליטה על ה-RGB מבוצעת בעזרת תוכנת ה-Razer Chroma Studio. התוכנה עצמה דיי פשוטה ונוחה, ומאפשרת לבחור מבין כמות גדולה של אפקטים וצבעים, כך שכל אחד יוכל למצוא את ההתאמה שלו.

בנוסף על כך, תוכלו לסנכרן בעזרת התוכנה לכל מוצר רייזר אחר שיש לכם במחשב בעזרת התוכנה, ואפילו תוכלו להסביר לתוכנה (ע"י הזזת האלמנט במסך) היכן הוא ממוקם בדיוק על השולחן שלכם, ובכך לבצע התאמה טובה יותר של סינכרון התאורה בין כלל הציוד. הפונקציה הזאת, עד כמה פשוטה שהיא נשמעת – עובדת מעולה, וגורמת לסינכרון התאורה להתבצע בצורה מרשימה במיוחד.

מקלדת ללא פשרות

נתחיל מהעיקר – ה-Razer BlackWidow V3 Pro היא מקלדת מדהימה. בכל המובנים. היא מעוצבת טוב, היא נוחה לשימוש, היא מגיעה עם אפקטי תאורה מרשימים, ויש לה אינסוף אפשרויות קאסטומיזציה לנוחיות המשתמש.

אחד החסרונות הגדולים של המקלדת הוא למעשה המימדים שלה, והמשקל שלה. היא כבדה מאוד. האם זה רלוונטי? לרוב המשתמשים לא, אך אם אתם מחפשים מקלדת מכאנית אלחוטית לקחת לדרכים, כדאי שתחשבו על כך שהיא כבדה – בערך 1.4 קילו, וגדולה – בערך 45 ס"מ על 25 ס"מ.

החיסרון השני של המקלדת נעוץ במחירה הגבוה – 985 ש"ח בארץ. בהחלט מחיר לא זול, אך כשמסתכלים על שוק המקלדות המאכניות, וספציפית על שוק מקלדות הפרימיום מתוכן, המחיר הזה פתאום נראה סטנדרטי למדי, וכפי שאנחנו כבר מכירים מעולם החומרה והאביזרים ההיקפיים – מי שרוצה איכות צריך להכניס את היד עמוק לכיס.

מלבד שני חסרונות אלו, אני חייב לומר שה-Razer BlackWidow V3 Pro היא מקלדת מהנה במיוחד, שבהחלט ממשיכה את הקו של חברת Razer, שמתגאה בכך שהמפתחים אצלה הם גיימרים בעצמם, ולכן החשיבה בעת פיתוח המוצר מוכוונת לגיימרים עצמם, מה שמתבטא בירידה לפרטים הקטנים במקלדת הזאת.

המקלדת סופקה על ידי יבואן Razer בישראל – בנדא מגנטיק.