בעולם הגיימינג כיום, מפיצת המשחקים Epic Games היא הצלחה כבירה, וזה כמובן הודות ל-Fortnite. בעזרת ההצלחה הזו, היא הקימה את חנות המשחקים Epic Games Store שתתחרה בחנות המובילה במחשב היום, Steam. דרך עסקאות אקסקלוסיביות אגרסיביות, וחלוקה של משחקים בחינם, היא משקיעה היום מיליוני דולרים כדי לחדור לשוק של מכירת משחקים במחשב. כחלק ממאמץ זה, היא ניסתה להגיע להסכמי אקסקלוסיביות עם Sony, ואפילו שאר חברות הקונסולות הגדולות.

אחת הדוגמאות לכך היא המשחקים האקסקלוסיביים של המפתחת יוביסופט כדוגמת Assassin's Creed: Valhalla, שנמכרים רק דרכם ודרך Uplay, אבל לא דרך Steam (לפחות לא המשחקים החדשים).

epic games store

כעת, בעקבות התביעה המשפטית חסרת התקדים שמתנהלת כיום בין ענקיות הטכנולוגיה אפיק ואפל, נחשף כי Epic Games הייתה במשא ומתן עם סוני כדי למכור משחקים אקסקלוסיביים שלה דרך החנות האינטרנטית. לפי הדיווחים, אפיק הציעה לסוני 200 מיליון דולר לשם כך. זה בהחלט סכום מטורף. בנוסף, דובר על 4 עד 6 משחקים, אך לא באמת ברור אם הכוונה ל-200 מיליון למשחק, או ביחד.

הדיווח אינו מסביר אילו משחקים אפיק ניסתה להביא למחשב אך נוכחנו לדעת שלא חסרים משחקים נהדרים של סוני שהיינו שמחים לקבל למחשב. הניחוש שלנו הוא שמדובר על המשחקים הגדולים של סוני כמו Uncharted, God of War, Bloodborne ואולי אפילו משחקי The Last of Us. אנחנו בהחלט לא נתנגד לכך.

בנוסף לסוני, אפיק מנתה את האפשרויות להביא משחקים אקסקלוסיביים של Microsoft, ואפילו Nintendo, אך כידוע ללא הצלחה גדולה. כעת רוב המשחקים של Microsoft ו-Nintendo נמכרים בקונסולות שלהם ושאר השירותים שלהם (כמו Xbox Game Pass), ולא נראה כי משחקי Nintendo יגעו למחשב בזמן הקרוב.

horizon zero dawn pc

כיום, ישנם לא מעט משחקים אקסלוסיבים של PlayStation שכבר זמינים למחשב האישי. בין היתר תוכלו למצוא את Horizon Zero Dawn המצויין, Days Gone, ומשחקי Quantic Dream כמו Detroit: Become Human, Heavy Rain ו- Beyond Two Souls, כך שבהחלט יש מגוון.

אז בעוד שכנראה לא נזכה לשחק את מריו במחשב בזמן הקרוב, אם נהיה אופטימיים, יתכן שכן נוכל להתנדנד על גגות ניו יורק עם ספיידי על המחשב האישי, מתישהו בעתיד הלא רחוק.