New Pokemon Snap הוא משחק פוקימון שקל להכנס אליו, אך מתאים לסשנים קצרים יותר מאשר ישיבות ארוכות. הוא מספק אווירה אימרסיבית במיוחד, שלא נראתה כמוה בהיסטוריית המשחקים בסדרה.


New Pokemon Snap הוא חוויה אימרסיבית שמתאימה לכל אחד, אבל במנות קטנות. בעוד שהוא דורש סבלנות, וההתקדמות בו יכולה להיות איטית, הוא מציע מבט נדיר לעולם הפוקימונים שמרגיש מציאותי, ונראה חדש בכל פעם.

רוצה אני להיות צלם חתונות

ב-New Pokemon Snap אתם מגיעים למחוז חדש בשם Lental כדי, איך לא, לצלם פוקימונים. אין פה אלמנט של הרפתקאות כמו במשחקים הראשיים בסדרה, ואת הפוקימונים אתם תלכדו באמצעות עדשת המצלמה שלכם, ולא באמצעות פוקדורים, אבל הקסם שבחקר ובקטלוג של כולם נשמר.

בכל שלב במשחק יהיו לכם סביבות לחקור, שבהן אתם תצטרכו לצלם פוקימונים כדי לצבור נקודות מחקר. נקודות המחקר יפתחו לכם סביבות חדשות מצד אחד, וגרסאות משופרות של הסביבות מצד שני. כך בעצם אתם ממשיכים במעגל של לצלם סביבות חדשות ופוקימונים חדשים, וכל פעם ללכוד אותם בפוזות חדשות.

המשחק מציע כמות נכבדת של סביבות לחקור, ולכל אחת מהן יש כמה גרסאות שונות שאתם יכולים לפתוח ולגלות פוקימונים חדשים. אבל מאחר ואתם תמיד חולפים על פני הסביבות על גבי סרט נע ובמסלול זהה ברוב הפעמים, זה יכול להיות חזרתי אם אתם משחקים במשחק לסשן ארוך. בפעמים רבות, הגעתי למצב שאני צריך לחזור על שלב כמה פעמים כדי לגרד עוד קצת נקודות ולפתוח את השלב הבא, שזה פחות כיף לדעתי.

new pokemon snap

אחד החידושים של New Pokemon Snap הוא התוספת של פוקימונים מאירים. זו תופעה שנראית מאוד מגניבה ומיוחדת כשאתם מגלים אותה לראשונה, אבל עיקר המשמעות שלה, לפחות בתחילת המשחק, היא אסתטית בלבד.

אחת הדרכים שבהן המשחק דוחף אתכם לחזור ולצלם ולגלות דברים חדשים זה דרך בקשות שאתם מקבלים מהדמויות. הדמויות זורקות לכם רמזים לצילומים מעניינים שאתם יכולים להשיג, והמטרה שלכם היא לזכור את זה ולנסות ללכוד את הצילומים הללו. קל ללכת לאיבוד בין הבקשות, אבל זו דרך טובה להביא אתכם לצלם דברים מעניינים פה ושם.

ללכוד אותם ולחייך למצלמה

לשמחתכם, לא קשה לצלם דברים מעניינים ב-New Pokemon Snap. למעשה, זה כנראה אחד המשחקים הכי ידידותיים לשחקנים צעירים מבין כל משחקי הסדרה, בזכות השליטה הפשוטה. בכל שלב אתם נעים על גבי מסלול קבוע (עד כדי שינויים קלים), ואתם חופשיים להסתכל לכל כיוון ולצלם פוקימונים.

new pokemon snap pichu

המטרה שלכם היא לצלם את הפוקימונים כשהם מבצעים פעולות מעניינות. זה יכול להיות כשהם מפהקים, אוכלים, קופצים, או מבצעים שאר פעולות, ולכל פוקימון יש מגוון של פעולות שאתם צריכים לצלם. לפי האיכות של התמונה שלכם, שנקבעת לפי מיקום הפוקימון במרכז התמונה, הזום עליו, והזווית שבה הוא פונה אליכם, אתם מקבלים ניקוד. מטרת משנה שלכם, בנוסף ללאסוף את כל הפוזות השונות שאתם לצלם בהן פוקימון, היא להשיג בכל תמונה את הניקוד המקסימלי האפשרי.

זה לא מאוד קשה לצלם תמונות ממש טובות. למעשה, כבר בתחילת המשחק אתם תצליחו לתפוס פוקימונים בפוזות מעולות, וזה פשוט כי בכל שלב במשחק יש הרבה מאוד פוקימונים בהרבה מאוד מקומות והם עושים הרבה דברים מעניינים.

בנוסף לשליטה במצלמה וזום, יש לכם עוד שלל פעולות שתוכלו לבצע כמו לזרוק פירות דמויי תפוחים כדי להאכיל פוקימונים, או להפעיל סריקה שמעוררת אותם. יש עוד פעולות שהמשחק פותח בהמשך, וסך הכל יוצא שיש לכם לא מעט דרכים לנסות להפעיל כל פוקימון שנקרה בדרככם.

pokemon snap 2

גם אחרי שצילמתם אותם, יש לכם לא מעט דברים שאתם יכולים לעשות עם התמונות. המשחק מצוייד בעורך תמונות שיתן לכם להוסיף מדבקות ואפקטים לתמונות, וכן פלטפורמה לשיתוף תמונות בתוך המשחק. החל מממים ועד תמונת אומנותיות, הקהילה של המשחק דואגת שתמיד יהיה לכם צילום מגניב להתלהב ממנו, ויש פה הרבה מקום ליצירתיות.

אני אסע ברחבי תבל, אצלם בלי די

אם אתם כבר מעריצים של פוקימון, התחושה שתקבלו מלאסוף צילומים של פוקימונים אמורה להרגיש לכם די מוכרת, כי היא מתבססת על אותו יצר פנימי שמביא אותנו להנות כל כך מהמשחקים הרגילים בסדרה. הפעם, מה שתורם לתחושה הזו במיוחד זו האווירה האימרסיבית של המשחק.

כל סביבה חדשה שאתם חוקרים עשירה בפוקימונים, כפי שהם בטבע. אתם תראו אותם מטיילים בלהקות, משחקים, ישנים, ומנסים לאכול זה את זה, וזה הדבר הכי מציאותי שאתם תראו במשחקים בסדרה.

בזכות זה שהמשחק מוגבל למסלול המאוד מוגבל שהרכב שלכם נוסע בו, ומכיוון והמשחק משוחק מגוף ראשון, היה פה הרבה מקום לאנימציה מפורטת ומתאימה לסיטואציות המאוד ספציפיות של המשחק. בזכות זה, המשחק לא רק נראה טוב מבחינה טכנית, אלא גם נראה חי ואמיתי.

new pokemon snap

בנוסף, אולי אחת החוזקות הגדולות ביותר של המשחק היא שהוא מאפשר לכם לראות איך פוקימונים בטבע מתנהגים אחד עם השני. גם כאן, זה אפשרי בזכות זה שלא כל פוקימון מתנהג בצורה עצמאית אלא הכל חלק מטבע אחד גדול. פוקימונים רודפים זה אחרי זה, ומטפסים זה על זה. יש משהו מאוד מציאותי בלראות וינגאל (Wingull) דג פינאון (Finneon) מהמים ועף איתו בפה.

New Pokemon Snap לא רק נראה אימרסיבי, הוא גם נשמע ככה. כל פוקימון שתראו ישמיע קול, אבל לא הקולות ב-8 ביט מהמשחקים, וגם לא הקולות מהאנימה, אלא קולות שנשמעים כמו החיה או הצמח (או הבנאדם? איל הייתם מגדירים פוקימון כמו מאצ'אמפ בעצם?), היו עושים.

למשחק יש גם דיבוב חלקי, שזה יחסית חדש לסדרה, ומאוד אשמח לראות את זה ממשיך למשחקים אחרים. הדבר היחיד שהרגיש לי חלש זה דווקא המוזיקה, שלא היתה מאוד דומיננטית כאן, שזה בסדר כי אתם כאן בשביל הקולות של הטבע.

new pokemon snap swanna

New Pokemon Snap הוא לא משחק שגרתי בסדרה, אבל גם אם לא שיחקתם במשחק המקורי ל-Nintendo 64, אתם עדיין תרגישו בבית. ללכוד פוקימונים יספק את אותה תחושה בין אם זה בעזרת פוקדור או עדשת מצלמה.

הפעם, התחושה הזו תרגיש לכם יותר מציאותית ומרתקת בזכות האווירה המצויינת שהמשחק מספק. הוא מציע מבט לטבע של הפוקימונים, וההתנהגות שלהם אחד עם השני ועם הסביבה, מה שלא יוצא לראות באף משחק אחר בסדרה.

הוא אמנם יותר מתאים לישיבות קצרות, ופחות מענה לסשנים ארוכים של משחק, אבל New Pokemon Snap מציע מגוון של תוכן יפהפה שאתם תרצו להמשיך ולחקור אותו. בעולם האימרסיבי שהמשחק יוצר, כל פעם מגלים משהו חדש וזו תחושה מדהימה.

אז למה אתם מחכים? קחו את המצלמה, ותתחילו לצלם!

מפתחת: Bandai Namco

מפיצה: Nintendo

תאריך יציאה: 30 לאפריל, 2021

ז'אנר: סימולציה

זמין על: Switch

בוקר על: Switch

עותק הביקורת של New Pokemon Snap סופק על ידי נינטנדו ישראל.