Dragon's Dogma 2 מציע סוג של תהליך גדילה טבעי שמתבטא במשחקיות ובהתמודדות שלכם עם העולם, ואני כאן כדי לספר לכם על החוויות המוקדמות שלי איתו. המשחק הביא לי שוק בהתחלה, שמאוד שונה מאיך שהמשחק ממשיך להתגלגל, אבל בואו נישאר רגע אי שם, בתחילת המשחק.

התחלה קשה

הקושי ב-Dragon's Dogma 2 מתגלה די בהתחלה. הוא מורכב משני סוגים של אתגר – הראשון מתבטא בכך שאתם פשוט רק התחלתם לשחק ואתם לא כאלה חזקים. האתגר השני הוא שהוא לא מסביר לכם בצורה טובה מה אתם צריכים לעשות. להרבה מזה אתם מתרגלים, אבל המשחק מחמיץ ככה הזדמנות לתפוס את השחקנים כבר מהרגעים הראשונים.

לדוגמה, טוטוריאלים מופיעים ונעלמים בשניה, ועכשיו לכו תחפשו אותם בתפריטים, שגם לא הכי ברורים. והמיני-מפה הקטנה שמופיעה לכם בפינה בזמן שאתם מטיילים מראה אייקונים שלא תמיד ברור למה הם מתייחסים, ומה אתם אמורים לעשות איתם, ולא באמת רשום באף מקום. כמו כן, בשלב מוקדם במשחק, נלחמתי מול ציקלופ. באמצע הקרב הוא נפל וקיבלתי התרעה לנסות לטפס עליו. ניסיתי, לא ממש הבנתי איך בדיוק, הוא קם, בעט בי, והעיף אותי לעזאזל תוך כדי שאני מאבד בבת אחת 90% מהחיים שלי. בקרבות הבאים כבר הבנתי מה לעשות, אבל החווייה הראשונית היתה מאוד כואבת.

וככה Dragon's Dogma 2 – לומדים דרך חוויות איך לא להתרוצץ כמו ברברי. רק ברגע שהפסקתי לנסות לשחק במשחק כאילו הוא איזה God of War, והתחלתי לשחק בצורה קצת יותר טקטית, התחלתי באמת להנות מהמשחק, ואז הוא נהיה באמת שואב.

כיף לטייל ביחד

מוקדם מאוד במשחק, אנחנו זוכים להכיר את הפיצ'ר האיקוני של סדרת משחקי Dragon's Dogma, ה-Pawns. בנוסף לדמות שאתם תשחקו, אתם מעצבים דמות משנה שתלווה אתכם כחלק מהקבוצה. אתם מנהלים לה את המקצוע ואת הציוד, וכל המטרה של הדמות הזו היא לשרת אתכם. זה אומר שמשלב מוקדם במשחק, אתם כבר לא תרגישו בודדים בעולם העצום של המשחק, אלא כחלק מקבוצה.

די מהר, תוכלו לגייס עוד שתי דמויות כדי להשלים לקבוצה של 4 דמויות. ככה תוכלו לבחור דמויות ממקצועות שחסרים לכם בקבוצה, או כאלה שיאפשרו לכם לשחק את הדמות שלכם בקלות. אני בחרתי לשחק דמות קשת, אז עזר לי לגייס לוחמת וקוסמת, כדי שזו תמשוך את תשומת הלב של האויבים, וזו תרפא אותי בסוף הקרב.

ה-Pawns די חכמים, אבל כמובן רחוקים מלהיות מושלמים. הם עוזרים לכם גם מחוץ לקרב – למשל למצוא את הדרך; הם מראים לכם איפה יש סולמות, תיבות, ושאר דברים, והם מדברים ללא הפסקה. לפעמים הם מדברים על הרכב המקצועות בקבוצה, לפעמים על זה שגייסתם רק Pawns נשים או גברים, ולפעמים על כמה שאתם אוהבים לאסוף דברים בדרך. אבל לפעמים הם גם קופצים לשחייה במים ומתים מיד. הכל יכול לקרות.

אז נכון, לא מדובר במשחק קו-אופ, אבל כשיש סביבכם דמויות מחשב עם AI טוב שלא סותמות את הפה, זה כמעט מרגיש כאילו אתם כן משחקים לצד דמויות אנושיות, ויוצר אווירה נהדרת.

Dragon's Dogma 2 Goblins

להנות מהדרך

Dragon's Dogma 2 הוא משחק של חוויות, וזה נהיה ברור משלב מוקדם במשחק. למשל, באחת המשימות הראשונות במשחק התבקשתי למצוא מערה של גובלינים ולחסל אותם. הגעתי לשם, חיסלתי אותם, הכל הלך חלק, אבל כשיצאתי מהמערה כבר היה לילה. בדרך חזרה לעיר, נפלתי למארב של גובלינים. הקוסמת בחבורה מיהרה לכשף את הנשקים שלי ושל ה-Pawn שלי ולהרים מעגל ריפוי. ה-Pawn שלי, עמליה, מיהרה להדוף את ההתקפות של הגובלינים, ואני נשארתי מאחורה ויריתי עליהם בקשת. עם החושך של הלילה, והאורות של הלפידים של הגובלינים, של שיחים בוערים, ושל הנשקים המכושפים של חברי הקבוצה, זה יצר חווייה אפית שלגמרי הרגישה כמו קטע משר הטבעות.

אין במשחק אפשרות לעשות Fast Travel בצורה שאנחנו רגילים אליה, אבל זה מרגיש בסדר, לפחות בנקודה הזו במשחק. מנגנון ה-Fast Travel במשחק מבוסס על שירות כרכרות שיכולות לקחת אתכם לערים שונות במפה. אז פעם אחת קיבלתי משימה לקחת מכתב לעיר נידחת במפה, ולקחתי את הכרכרה לכיוון אותה העיר. כשאתם עולים על כרכרה, יש לכם אפשרות לצפות בדרך, או להרדם (במשחק, לא במציאות) ואז המשחק מדלג לנקודת היעד.

בכל מקרה, יש מצב שתותקפו באמצע הנסיעה, ואז המשחק יעיר אתכם. במקרה שלי, גריפין נחת על הכרכרה, והיא הושמדה כליל. אז אין בעיה, המשכתי קצת ברגל ונתקלתי בכרכרה אחרת, עליתי עליה, נרדמתי, והתעוררתי לגלות אוג שהרג את השוורים שגררו את הכרכרה. פה כבר הבנתי שהמשחק רוצה שאמשיך את הדרך ברגל.

למרבה המזל, העולם של Dragon's Dogma 2 מאוד יפה, אולי מהיפים שראיתי במשחקים, עם הרבה איזורים שמזמינים אתכם לחקור אותם. אז גם אם אתם הולכים ברגל ממקום למקום, אתם זוכים להנות מנוף עוצר נשימה, לצלילי הדיאלוגים הבלתי פוסקים של ה-Pawns שלכם כמובן.

Dragon's Dogma 2

יש לי עוד דרך ארוכה ב-Dragon's Dogma 2, הרבה לאן להתחזק, ומלא משימות להשלים. בינתיים, מרגיש שככל שאני משחק בו יותר, ככה כיף לי יותר. אם ההרגשה הזו תמשך, מבלי להציג קשיים מסוגים חדשים, הוא בהחלט יוכל להיות משחק פנזטיה ראוי למעריצי משחקים כגון The Elder Scrolls V: Skyrim. עד אז, אני בטוח שצפויות לי מלא הפתעות וחוויות מלהיבות.