ה-Razer Seiren Mini הוא מיקרופון פשוט יחסית שפועל מהרגע הראשון שתחברו אותו למחשב. הוא נראה טוב ונשמע טוב, אבל אין שום אפשרות לשלוט בו פיזית, מה שהופך אותו למיקרופון מעולה מבחינת תמורה למחיר למי שמחפש להיכנס בקטנה לעולם הסטרימינג, ולא מחפש ישר לקנות את הטוב ביותר.

בשוק מיקרופוני הסטרימינג, החברה הגדולה והמוכרת ביותר בשוק היום היא Blue, ששולטת ברוב השוק. חברת Razer שכולנו מכירים מתחום הגיימינג החליטה שהיא לא מוכנה לוותר על נתח השוק הזה, והחליטה להיכנס בכל הכוח, ולפנות לכל סוגי הסטרימרים שיש עם ליין מיקרופונים לכל הרמות, מהמתקדם ביותר, ועד הפשוט ביותר.

וכאן אנחנו מגיעים למיקרופון סופר קטן וסופר זול כמו ה-Razer Seiren Mini. הוא נועד להתחרות ב-Blue Snowball Ice (שתוכלו למצוא את הביקורת שלו כאן) והוא מכוון לאלו שמתחילים עם כל עניין השידורים החיים, ועדיין לא רוצים להתחייב עם סכומים גדולים וכבדים. עם התקנה סופר פשוטה הוא למעשה מוכן לשידור מהרגע הראשון שאתם מחברים אותו, אך במקביל הוא מוותר על מספר פיצ'רים כמו כפתורי שליטה על המקרופון עצמו או אפילו כפתור השתקה. אבל זה לא משהו שאי אפשר לפתור בצורה תוכנתית נכון?

Razer Seiren Mini Capsule

האמת?, קהל היעד של המיקרופון המיני הזה לא רוצה מיקרופון לסטודיו טלויזיוני יקר או מערכת סאונד שלמה עם המון כבלים, אלא מיקרופון פשוט בשביל שידור חי או הקלטה של פודקאסט ושישמעו אותם יותר טוב מאשר עם המיקרופון המובנה של האוזניות או של המצלמה שמחוברת למחשב שלהם. אז מהבחינה הזו זה נהדר שאין כפתורים מבלבלים התקנה מסובכך, אבל האם הורדת כל כפתורי השליטה הפיזית ושימוש בלעדי בתוכנה לא מסבך את זה קצת יותר למתחילים?

תראו את הדבר החמוד הזה!

קודם כל, חשוב לומר בבירור – זה אחד המיקרופונים הכי חמודים שיצא לי לסקר מבחינת מראה פיזי. ה-Razer Seiren Mini קטן משמעותית (5.59 x 8.89 x 16.26 ס"מ) מה-Snowball Ice (היקף של כ-32.5 ס"מ) והמקרופון עצמו ללא המעמד שלו שוקל כ-2.7 גרם, מה שהופך אותו לסופר קל לנשיאה לכל מקום שלא תלכו. כמובן שיש גם אפשרות לבחור לו צבע בהתאם ל-setup שלכם בעמדה, והוא מגיע בצבעים: שחור, ורוד ולבן.

כבל ה-USB שמתחבר אל המיקרופון עטוף בגומי והוא נכנס ישירות לחלק האחורי ומשלים את הצורה ה-"ביצתית" שלה. אתם יכולים לחברת את המיקרופון לזרוע אם תרצו, אבל הוא מגיע יחד עם מעמד שמאפשר לכם לכוון את ה-Razer Seiren Mini לאיזו זווית שתרצו (עד כ-30 מעלות לכל כיוון), מה שעוזר מאוד לכוון את המיקרופון שלכם ישירות אל הפה שלכם כשהוא מונח על השולחן.

Razer Seiren Mini Tiny

זה מגיע עם חסרון מאוד גדול, כמו שראינו במיקרופונים עם מעמד קבוע אחרים: המעמד הקטן שמגיע עם המיקרופונים הללו גורם לכך שקשה לקרב את המיקרופון לפה בזמן שמקליטים או משדרים. מה זה משנה? ובכן, ככל שהמיקרופון שלכם רחוק לכם מהפה שלכם, ככה הוא קולט יותר רעשי רקע. חשוב לציין שרייזר כן לוקחים את זה בחשבון והם משתמשים במיקרופון עם מבנה supercardioid polar, שנרחיב עליו בהמשך.

אז כמו שציינתי קודם, אין על המיקרופון אף ממשק פיזי לשליטה בו, אך ורק נורה קטנה מקדימה שמציינת אם הוא מקבל כוח מה-USB או לא. אין לו גם שום כניסת אוזניות, אבל זה גם לא ממש נפוץ בקרב המיקרופונים הקטנים והזולים. אך הפשטות הזאת תורמת לכך שהוא נראה יפה ואלגנטי מאוד.

Razer Seiren Mini USB Connector

Razer Seiren Mini – סאונד נקי ושטוח

אני אסכם את זה בפשטות שתבינו לפני שאני נכנס לעומק: לא תצליחו למצוא איכות סאונד יותר טובה מזו במחיר הזה, לפחות לא בלי לשנות את ההרכב של גלי הסאונד עם תוכנת עריכה, אבל זה גם ככה מכוון למשתמשים מתקדמים יותר, שה-Razer Seiren Mini לא מכוון אליהם.

מאחר והמשתנה היחיד הוא הכיוון של המיקרופון ביחס אליך, אתם יכולים להיות בטוחים שתקבלו סאונד שטוח ונקי עם טיפה הגבהה באיזור הטדרים האמצעיים (סביב ה-1K) בשביל לחזק את הדיבור. המיקרופון מוגדר כ-supercarioid בלבד, ובדיוק כמו שזה נשמע לכם הוא תצורה יותר צרה מאשר cardioid, מה שאומר שהוא מאוד מכוון לכיוון אחד. בעוד שזה מאוד לא מומלץ למיקרופון בסטודיו להקלטה, מאחר ובסטודיו אתם רוצים לקלוט יותר מרק קול יחיד, זה מושלם לסטרימרים. לצערי, ל-Razer Seiren Mini אין יכול של סינון רעשים ואם יש לכם מקלדת טקטלית או מכאנית כלשהיא, המיקרופון כן יקלוט את הקול של ההקלדה אבל פחות מאשר מתחרהו הישיר, ה-Snowball Ice.

Razer Seiren Mini USB Cable

ה-Razer Seiren Mini נותן לכם סאונד באיכות גבוהה, יבשה ושטוחה ללא הדגשה של באס וללא ארטיפקטים בתדרי האמצע. יש שיגידו שהמיקרופון נותן לקול הרגשה של חוסר חיות ביחס למיקרופונים אחרים, אבל השינוי של מיקרופונים אחרים לקול יכול גם להיות שינוי שלילי לקול וה-Seiren Mini מצליח באמת לתת סאונד נקי ומאוד קרוב למציאות, כך שאם אחר כך אתם ממש תרצו ללמוד קצת יותר על סאונד ולהתחיל לשחק עם EQ וקונדסר אתם מקבלים בסיס טוב.

פיצ'רים או החוסר שלהם

טוב, החלק הזה לא יהיה ארוך בכלל מאחר ואין פה לא תוכנה ולא פיצ'רים לדבר עליהם, היות וה-Razer Seiren Mini הוא, כמו שכבר אמרנו כמה פעמים, מיקרופון בסיסי מאוד. זה לא בהכרח רע, אבל זה גם לא בהכרח טוב.

מצד אחד זה טוב כי זה חוסך מכם התעסקות שאנשים שרק מתחילים בעולם הסאונד והסטרימינג לא תמיד יודעים איך להתעסק איתה, אך לעומת זאת זה גם קצת מקשה כי זה אומר שאתם תצטרכו להתאים ולשחק קצת עם ההגדרות של המיקרופון בתוכנה שאתם מתכננים להשתמש בה כגון: OBS, Discord, Zoom או כל תוכנת שידור / הקלטה אחרת. בעוד זה לא ממש מצריך הרבה ידע בשביל לדעת להגביר או להנמיך את המקרופון במהלך שידור, זה כן מצריך מכם או להפסיק רגע לשחק ולעבור לתוכנת שידור ולהנמיך / להגביר או לחלופין להצטייד בעוד מסך ולשלוט בזה משם, מה שיכול להיות מעט מעצבן.

Razer Seiren Mini

קטן, פשוט ועם סאונד נקי

Razer עשו פה עבודה טובה בהתחשב במכלול הנתונים. אם מסתכלים על פשטות וערך כסף, ה-Razer Seiren Mini הוא בהחלט בין המיקרופונים המובילים בשוק. אם אתם חדשים בעולם הסטרימינג והשידור ורוצים לקנות משהו שקל לקחת אתכם לדרכים ולמקומות אחרים ונותן לכם לגשת ישירות לשידור, הקלטה או סתם שיחה עם חבר, זה בהחלט מיקרופון שיכול להתאים לכם.

מבחינת האיכות, הוא בהחלט לא המיקרופון הכי טוב בשוק לשידור חי, בטח כשאין לו כפתורי שליטה על המיקרופון עצמו, אך בשביל 195 ש"ח זה ממש לא מטרד וזה בהחלט מיקרופון עם יחס עלות-תועלת מעולה, אבל אם אתם רוצים לקחת את השידור החי בצורה רצינית ולהיכנס חזק לתחום, הייתי ממליץ מראש לקחת מיקרופון יותר איכותי עם יותר שליטה.

ה-Razer Seiren Mini סופק ע"י יבואן Razer בארץ – בנדא מגנטיק.