ה-AGON 4 AG274QZM מבית AOC מגיע עם פאנל דיי מרשים בטכנולוגיית mini-LED שמספק צבעים חדים ודיוק גבוה יותר באזורי השחור-אפור. תוסיפו לזה כמה פיצ'רים מעניינים כמו מקרן לוגואים בתחתית המסך ופאנל כיסוי לפרטיות מירבית והגנה מזליגת תאורה, וקיבלתם מסך מוצלח במיוחד עם מעט חסרונות ארגונומיים קטנים.

חברת AOC ידועה כבר שנים בסדרות המסכים שלה, שמתחלקות ל-3 סדרות עיקריות בתחום הגיימינג: הראשונה היא AOC Gaming – סדרת הגיימינג הבסיסית, מעליה דגמי AGON לגיימרים תחרותיים, ובקצה העליון ה-AGON Pro, שמיועד לגיימרים מקצועיים, ואליה משתייך המסך שעליו נדבר תחת סדרת AGON 4 שהושקה ב-2021.

ה-AGON 4 AG274QZM שעליו אנחנו נדבר היום הושק בפברואר 2023 והצטרף למשפחה הבכירה של החברה, כחלק ממטרת החברה להכניס לשוק מסכי גיימינג את פאנלי ה-mini-LED המתקדמים יותר, שמציגים חדות גבוהה יותר ודיוק גבוה משמעותית בצבעי השחור וה-dimming במסך.

AGON 4 AG274QZM – בואו נצלול למפרט הטכני

ה-AGON 4 AG274QZM הוא מסך ברזולוציית 2K (או 2550X1440, או פשוט QHD), עם קצב רענון מהיר של 240Hz (אולי לא בטופ העולמי, אבל בהחלט יספיק לשחקני FPS), וזמן תגובה מהיר של מילישניה אחת (MPRT), אפשר לומר שהוא בהחלט עומד בסטנדרטים הגבוהים של מסכי גיימינג כיום. חשוב לציין שאם תחליטו לחבר אותו לקונסולות כדוגמת ה-PS5, תקבלו קצב רענון מקסימלי של 120Hz, אבל זה באשמת הקונסולה ולא המסך.

ה-AGON 4 AG274QZM הוא מסך שטוח, בדומה ל-AGON PRO AG324UX שסיקרנו לאחרונה ובניגוד למסכים כמו ה-Gigabyte M32UC לדוגמה, מה שעשוי להיות מאוד נוח לאלו מכם שמתכננים לעבור אליו ממסך שטוח אחר, אך דורש מעט הסתגלות אם אתם מגיעים אליו אחרי שהשתמשתם במסך קעור. בכל מקרה, המשטח השטוח מאפשר זווית צפיה רחבה במיוחד של עד 178 מעלות לכל הכיוונים (גם אפקי, גם אנכי), ומדובר במסך שתוכלו למקם בכל מקום ולראות מצויין.

דיברנו בקצרה על הפאנל מקודם, אז נרחיב קצת – מדובר על פאנל IPS (או In-Plane Switching) בטכנולוגיית mini-LED. כלומר, יש לו נוריות LED קטנות יותר מהרגיל, מה שמאפשר יצירת יותר אזורי שליטה בתאורה, מה שמתבטא ביצירת צבעים חדים יותר ומדוייקים יותר לנו כמשתמשים, ויצירת צבעים כהים (ובעיקר שחור) מדויק יותר ואמיתי יותר.

מבחינת הצבעים, מלבד החדות המרשימה של הצבעים במסך, גם הדיוק בצבע הוא דיי מרשים (אם כי לא הכי מרשים שנתקלתי בו). הפאנל מגיע עם טווח צבעים רחב יחסית (149% sRGB, או 97% מ-DCI-P3), ועם כל זאת עדיין מצליח לשמור על מהירות תגובה מהירה במיוחד, כך שאנחנו בתור משתמשים בעצם נהנים מכל העולמות – גם צבעוני וגם מהיר.

המסך מגיע עם תמיכה בתקן HDR1000, סטנדרט שתמצאו בעיקר במסכים היקרים יותר (בניגוד ל-HDR400 שהפך לסטנדרט תעשייתי), עם רמת בהירות מקסימלית גבוהה במיוחד של 1,000 cd/m2, שהופך אותו לנוח גם לשימוש בסמוך לחלונות או בחדרים עם תאורה חזקה ו/או ישירה.

מבחינת טכנולוגיית סנכרון, המסך הוא גם G-Sync Compatible וגם תומך AMD FreeSync. בנוסף הוא כולל טכנולוגיית low input lag שמאפשר לצמצם משמעותית את העברת הנתונים בין המסך למחשב, מה שאומר שעם המסך הזה לא יהיו לכם קריעות בתמונה. בשום מצב.

המסך כמובן משתמש גם בטכנולוגיית Flicker Free, שמנצלת שימוש בזרם ישיר כדי לצמצם את רמת הבהובי הרקע במסך ולמנוע התעייפות של העיניים, ובכך לאפשר שימוש ממושך בלי בעיות. בנוסף, הוא כולל גם טכנולוגיית Low Blue Light, שמונעת אור כחול שהמסך פולט, שגם כן עוזר להקל על עייפות העיניים ולשמור עליהן בריאות.

ה-AGON 4 AG274QZM עצמו בעל 2 חיבורי HDMI בתקן 2.1, חיבור DisplayPort בתקן 1.4, חיבור 3.5 מ"מ עבור אביזרי סאונד (גם כניסה וגם יציאה), כניסת USB מהמחשב, 4 יציאות USB 3.2 מהמסך, וחיבור USB Type C שמיועד להתחבר למכשיר השני שאליו תחברו את המסך (ומאפשר טעינה מהירה לכל מכשיר שתרצו).

מלבד כך, המסך מגיע עם שני רמקולי 5W מובנים במסך ותמיכה ב-DTS. בקצרה, אני יכול לומר שהרמקולים עצמם בסה"כ כן טובים, אם כי כנראה כל מי שרוכש מסך כזה כנראה מתכנן להשתמש באוזניות ו/או מערכת שמע מוצלחת יותר ממה שמובנה במסך, כך שאין סיבה באמת להסתמך עליהם.

בקופסה עצמה תמצאו כבל ומתאם חשמל (חיצוני), כיסוי הצללה מגנטי למסך (שנקרא Monitor Hood), כבל HDMI וכבל DisplayPort באורך 1.8 מטרים, כבל USB לחיבור upstream למחשב, חוברת הוראות (QSG) פאד שליטה עם חיבור USB (נקרא OSD pad) ומסמכי אחריות.

למסך יש ספק כח חיצוני אליו הוא מתחבר. מדובר בקופסה מלבנית גדולה, שחורה ומכוערת, שצריך למצוא לה מקום על השולחן. אני חשבתי לשים אותה עם רצועות או הדבקות מתחת לשולחן, אבל המשקל שלה הוא דיי גדול, מה שגורם לרצועות/דבק לאבד מחוזקם לאחר זמן מה, ותאמינו לי שזה מפחיד לחשוב שזה יפול לך על הרגל פתאום. כך שלמעשה – צריך לחשוב איפה הולכים למקם את הקופסה הזאת – מבאס מאוד.

עיצוב וארגונומיה

אחד הדברים שהכי בולטים במסך הזה, כמו כל מסכי ה-AGON PRO, הוא העובדה שהעיצוב שלו נועד למשוך את העין. ה-AGON 4 AG274QZM הוא לא סתם מסך גיימינג, אלא הוא הצהרה של AOC לציבור הגיימרים – תראו אותי. הליין העיצובי שמוביל פה הוא הרצון לבלוט בכל תחום, עם עיצוב אחורי שכולל תאורת RGB רבה, תאורת RGB בתחתית המסך, ומקרן המובנה במעמד ומאפשר להציג את סמל AGON (או את המילה עצמה) על השולחן בחזית המסך.

כמו כל מסכי ה-AGON PRO של החברה – ברור שמדובר במסך גיימינג. העיצוב בולט ומרשים, בין אם ה-RGB פועל או לא, אי אפשר שלא להבחין במסך הזה. מלבד הפאנל עצמו, המסך מתחבר בחיבור VESA 100X100 מהיר למעמד שמגיע איתו, שגם הוא ממשיך את השפה העיצובית האדומה-שחורה עם נוכחות גבוהה.

המעמד הוא אלמנט מסיבי וגדול כך שמצד אחד יש תחושת ביטחון למרות גודלו של המסך, אבל מצד שני הגודל שלו גורם לכך שחצי מעומק השולחן נתפס ע"י המעמד, מה שגורם לכך שהמסך עצמו נדחף קדימה ומקטין את מרחק הצפיה שלכם ממנו, כך שלמרות שהמעמד מאפשר לכם להזיז את המסך כמעט בכל צורה שתרצו (הגבהה והנמכה, הטיות למעלה למטה ולצדדים, פיבוט 90 מעלות מלא) מדובר במעמד שהוא לא נוח במיוחד. מבחינת יכולות הציון הוא גבוה, אבל היעדר המחשבה לגבי השטח שהמסך הזה מבזבז פשוט פוגעת בגיימר ביתי טיפוסי, בניגוד למסכים בתחרויות שאין צורך בדברים נוספים על השולחן.

מלבד כפתור השליטה שממוקם מאחורי המסך, בתוך הקופסה תמצאו את ה-OSD pad, שמאפשר לבחור בקלות מבין הגדרות המסך שקבעתם ומתחבר ב-USB למסך עצמו. הפאד עצמו נראה כמו נקודת שליטה של רמקולים, ולטעמי הוא מיותר לגמרי – הממשק של כל המסכים בסדרת ה-AGON PRO, וה-AGON 4 AG274QZM לא שונה פה, הוא דיי נוח, ולא הגעתי למצב שבו אני צריך להחליף פריסט תצוגה במהירות שדרשה את הפאד הזה.

אלמנט מעניין נוסף שמגיע עם המסך הוא ה-Monitor Hood, שהוא למעשה חיפוי למסך המורכב משלושה חלקים שמתחברים מגנטית לצדדיו וחלקו העליון של המסך, ומשמש כמעין סכך למסך אם אתם רוצים פרטיות בגיימינג שלכם (אם אתם מספיק זקנים לזכור מה זה Lan Party) או אם המסך שלכם יושב מול שמש ישירה או תאורת בית/משרד חזקה שאתם רוצים למנוע סינוור של המסך.

מאוד קל למקם את החיפוי הזה על המסך, זה כן. והוא גם בהחלט נראה טוב באופן מפתיע, אבל בפן האישי אני לא יכול לומר שהצלחתי למצוא שימוש לאלמנט הזה, כך שלפחות למשתמש הביתי הרגיל הוא סוג של גימיק מיותר.

תוספות לגיימרים

בכל מסכי הגיימינג של AOC, וה-AGON 4 AG274QZM הוא כמובן חלק מזה, תמצאו את ממשק ה-G-MENU של החברה, שמאפשר לשלוט בכל האלמנטים של המסך (ולמעשה – של כל מוצר AOC אחר שיש לכם). כך לדוגמה תוכלו לשלוט בתאורת ה-RGB הקדמית והאחורית של המסך, וכן להיכנס להגדרות של המסך ולהתאים את התצוגה למה שאתם אוהבים.

המסך מגיע עם כמה פריסטים מוגדרים ומותאים לסגנונות שונים – FPS, מרוצים ו/או RTS, וכמובן תוכלו ליצור פריסטים משלכם בהתאם להעדפת הצבעים והבהירות שאתם אוהבים במשחקים שלכם. כמובן שתוכלו להוסיף את כל האלמנטים המוכרים – כוונת על המסך, מד FPS, הוספת שעון עצר ושליטה ברמת הבהירות/חושך במסך.

איכות תמונה, איכות בנייה, והמון פיצ'רים

קודם כל חשוב לציין – מסכי QHD הופכים להיות סטנדרט תעשייתי, כך שאי אפשר לומר שזה מסך מיוחד ברזולוציה שלו. מבחינת קצב הרענון, 240Hz, המסך הזה נמצא מעט מעל הסטנדרט הקיים בשוק היום של 144Hz-165Hz. מה שבהחלט מיחד את המסך הזה היא הטכנולוגיה בבסיס הפאנל שלו, המבוסס על mini-LED, מה שמאפשר לצבעים במסך להיות חדים יותר ומדויקים יותר, עם דגש נכון יותר על הצבעים הכהים.

תוסיפו לכל זה את כל אלמנטי ה-RGB הקיימים במסך, את השפה העיצובית הבולטת והאגרסיבית בצבעי אדום-שחור, את הזרוע שמאפשרת להזיז את המסך כמעט לכל מקום שתרצו (חוץ מאחורה כדי שיהיה מקום בשולחן), וקיבלתם מסך גיימינג ברמה גבוהה, שיתן לכם יכולת לבטא באופן מוצלח את החומרה החדשה שקניתם, כי מה שווה GPU חזק אם המסך לא טוב?

המסך מגיע גם עם יכולות KVM שיכולה להיות שימושית במיוחד לחלקכם, במיוחד אם אתם עובדים מהבית וצריכים לחבר את הלפטופ שלכם למסך. כמובן שאם אין לכם צורך בזה, זה פיצ'ר שיכול להיות די מיותר וזה לא אמור לרגש אתכם.

בסך הכל מדובר על מסך גיימינג מעולה – הוא יתאים גם לשחקני FPS וגם RTS ויאפשר לכם לשחק ולחוות גם צבעים חיים ומעולים, גם עיצוב מוצלח, וגם תאורת RGB (למי שאוהב תאורת RGB על המסך), ביחד עם כמה פיצ'רים חביבים אך לדעתי מעט מיותרים כמו פאד השליטה והחיפוי של המסך.

כל הפיצ'רים האלה, כולל האלו שהם מעט מיותרים, משפיעים על מחירו של המסך, שעומד על אזור ה-1,000$. המחיר הזה ממצב אותו באזור של הרבה מסכי 4K מעולים, ובאופן כללי בתור מסך יקר מאוד, כך שלמרות שמדובר במסך שהוא עצמו מעולה, ולדעתי מתעלה על רוב מסכי ה-2K בשוק – זה מסך שעלות הרכישה שלו הופכת אותו למוצר מאוד בעייתי, שאפשר להמליץ עליו רק לאלו מכם שמעבר למסך שמרשים בביצועים, צריכים מסך שירשים גם במראה.

המסך AOC AGON 4 AG274QZM סופק ע"י יח"צ AOC בישראל.