ה-AGON AG273QZ מעוצב כדי להתאים לרוב השחקנים ולכל סגנון משחק, מציג ביצועים מהירים ותמונה חלקה, בשילוב עם איכות בנייה גבוהה (שמתבטאת במשקל גבוה במיוחד), הוא מספק חווית משחק מופלאה וצפייה באיכות גבוה במיוחד, משהו שלצערי לא ניתן לומר על הרמקולים שלו.

כיום קשה שלא להכיר את חברת AOC, שכבר מזמן הפכה לחברה מוכרת בעולם הגיימינג, ביחוד בתחום המסכים, עם סדרות כמו G1 ו-G2, ואפילו סדרת עלית בשם AGON by AOC. החברה מייצרת מסכים בכל מגוון הגדלים, הרזולוציות והמחירים, כך שכל גיימר יוכל למצוא את המסך הרלוונטי לו.

בגדול, ניתן לחלק את המסכים של חברת AOC לשלוש תת-קטגוריות. הראשונה היא AOC Gaming, שהיא למעשה סדרת הגיימינג הבסיסית (אך עדיין Gaming level) של המותג, מעליה דגמי AGON לגיימרים התחרותיים שביניכם, ובקצה העליון ה-AGON Pro, שמיועד לשחקני e-sport מקצוענים.

חברת AOC שלחה אלינו לביקורת מסך הגיימינג מסדרת העלית גיימינג שלה, ה-AGON AG273QZ (שהוכרז אי שם ב-2020) מסך מרשים מבחינת השימושיות וחלקות התמונה, אך מסורבל להרכבה וחיבור. בנוסף, הוא מגיע עם מעין פאד (pad) חיצוני לשינוי הגדרות מסך וכמובן בעל עיצוב מעניין שלטעמי דורש חשיבה מחדש – בהחלט מעניין.

לחיי הסטנדרט החדש של מסכים

למי מכם שנתקל בכתבות קודמות שלי לגבי מסכים, כמו ה-AOC 27G2 למשל, לבטח יודע שהגודל האידאלי בעיניי הוא 27", ולכן שמחתי שה-AGON AG273QZ, כפי שניתן להבין משמו, מגיע בגודל הזה והעיצוב הדק של המסך גורם לתחושה שהוא רחב יותר ולמעשה משדרג את החוויה.

מעבר לגודלו, מבחינת קצב הרענון הוא מגיע עד ל-240Hz כך שהמשחקים רצים עליו בצורה חלקה ונהדרת, מה שמעולה במיוחד לשחקני ה-FPS וה-e-Sport למיניכם . ה-AGON AG273QZ מגיע עם פאנל TN ברזולוציה של 2560×1440 (או פשוט 2K) ושני רמקולים מובנים בהספק של 5W עם DTS.

מבחינת החיבורים, תוכלו למצוא בתחתית המסך שני חיבורי HDMI 2.0 ושני חיבורי DisplayPort 1.4. בנוסף על כך תמצאו בו ארבעה חיבורי USB (כשאחד מהם מתאים להטענה מהירה), חיבורי אוזניות ומיקרופון וכמובן חיבור חשמל.

דבר חדש שנתקלתי בו עם המסך החדש הוא פאנל חיצוני עגול עם לחצנים לשינויי מהיר של הרזולוציה בהתאם למשחק או השימוש שאתם עושים, כך שבניגוד לכל מסך אחר שבו צריך להשתמש בכפתור, או כפתורים, על גבי המסך עצמו בכדי לשנות את ההגדרות, ה-AGON AG273QZ מגיע עם אלמנט חיצוני. מאוד נוח אם המסך רחוק מכם, אבל קצת מיותר אם הוא לידכם על השולחן.

באופן אישי, מצאתי את הפאנל הזה לא יעיל במיוחד. הוא אכן עושה את העבודה אבל נתקלתי בהרבה פעמים בסירוב עיקש מצד הפאנל להתייחס ללחיצה כזו או אחרת שביצעתי. הוא תוספת נחמדה אך לא הכרחית מאחר ויש בחלקו התחתון של המסך סוויץ' שעושה את אותה העבודה.

המסך מגיע עם שישה מודים למשחק: FPS, RACING, RTS וכמובן גיימר 1 וגיימר 2. כל אחד מהם משנה את תאורת המסך כך שתתאים ביותר לשחקן.

נוחות מתפשרת

בניגוד למסכים אחרים שביקרתי, למשל המסך החמוד הזה מבית AOC, ה-AGON AG273QZ מסוגל לשנות את הזוויות שלו רק באופן חלקי. ניתן להסיט אותו מעלה מטה ולסדר את המסך קרוב או רחוק מאיתנו בהתאם לנוחות שלנו. ניתן גם לסובב אותו ימינה עד שהוא יעצר לאורך. זה שימושי למי שיש לו יותר ממסך אחד.

אחד הדברים שברורים לגבי המסך הזה, הוא שמדובר במסך כבד באופן חריג. בדרך כלל מסכים שוקלים בין 4 ל-5 ק"ג, כשזה כמובן תלוי בגודלם. המסך הזה, רק 27 אינץ והוא שוקל 8.4 קילו. מה שהופך אותו למאוד לא נוח להזזה בכל צורה שהיא, וגם מסרבל משמעותית את ההתקנה הראשונית.

המשקל המשמעותי עשוי להיות באשמת המעמד שלו, שעשוי מתכת והוא בהחלט כבד. הכובד שלו כנראה גם מה שמאפשר לחבר את המעמד שלו בסיבוב ללא צורך בהרכבה מסובכת או שימוש בכלים מיוחדים. המעמד מגיע גם עם פתח ייעודי לסידור כבלים. אני מודה שמפעת הכובד שלו לא עשיתי שימוש באפשרות הזאת אך היא בהחלט רלוונטית לכל משתמש שרוצה סדר בשולחן שלו.

חווית משחק אדירה וחלקה

על ה-AGON AG273QZ החלטתי להריץ הפעם את Rise of the Tomb Raider. החוויה של המשחק הייתה מרשימה למדי, הוא רץ חלק עם איכות גרפיקה טובה שזרמה באופן הרבה יותר נקי מזו שחוויתי כששיחקתי בו לראשונה. במיוחד כאשר הדמות שלי התהלכה בשלג.

כמובן שחוץ מהמשחק הזה, העברתי עליו כמה וכמה בדיקות כמו עבודה משרדית, כולל עבודות גרפיקה שציירתי ועשיתי להנאתי, ולמרות שמדובר בפאנל TN, המסך היה נהדר באספקט הזה, כולל ברמת תצוגת הצבעים והאיכות שלהם.

כמובן שבצפייה של סירטוני יוטוב שונים, למשל הסירטון שלי נגד מכונות במשחק Horizon Forbidden West היה צפייה משעשעת, ובנוסף אליו כל צפייה אחרת שעשיתי הייתה נפלאה ואיכותית. בין אם היה זה בנטפליקס, Youtube או כל צורת סרטונים אחרת – איכות הצפייה הייתה בהחלט טובה.

כמו במרבית המסכים עם רמקולים מובנים, הרמקולים של ה-AGON AG273QZ איפשרו איכות שמע גבולית, מצד אחד ניתן היה לשמוע בווליום גבוה ובאיכות לא רעה אך כשמדובר היה במוזיקה או שירים באופן ספציפי, התקבלה התחושה שהרמקולים גורמים למוסיקה להיות שטוחה. בנוסף, לא הרגשתי כמעט את הבאסים בשירים רבים וזה קצת הוריד מהחוויה של השמע.

מחיר כנגד תמורה

אכן מדובר במסך שנותן ביצועים חלקים, מרשימים ונהדרים לשחקנים שבנינו, ולא רק. אומנם הוא קצת נפל בנושאים קטנים כמו הרמקולים שלו או פאנל ההגדרות שלו, שהיה חידוש מרענן אך מעט מסורבל ומיותר. אך למרות הנפילות הקטנות, בכל זאת לא הייתי שוללת אותו כמסך גיימינג. להפך, הוא בהחלט נותן איכויות וחווית משתמש נהדרת למי מאיתנו שמחפשים זאת במסכים בגדלים כאלה.

ה-AGON AG273QZ יתאים במיוחד לשחקני E-Sport או משחקי FPS, שבו קצב הרענון המהיר שלו, 240Hz, מהווה יתרון משמעותי. בנוסף, גיימרים שהמסך יושב מעט רחוק מהם, או על קיר, עשויים לאהוב את הפתרון של הפאד החיצוני שמאפשר שליטה במסך, כך שאם זה המצב אצלכם, ה-AGON AG273QZ הוא בהחלט אופציה מעניינת עבורכם.

לגבי המחיר של ה-AGON AG273QZ, בעוד שלא הוא בטווח הזול של המסכים, בהחלט ניתן לומר שהוא נותן המון תמורה ביחס למחיר שעומד על 3590 ש"ח, כך שאם אתם שחקני E-Sport שרוצים מסך מהיר ואיכותי – שווה להכניס אותו לרשימה שלכם.