AOC G2490VXA – המסך הקטן שלא נופל מול מתחריו. הוא עמד בכל דרישה שהצבתי ונתן ביצועים מרשימים. הוא עמד ביתר קלות במשימה ונתן חווית משחק והנאה גדולים במיוחד. אל תזלזלו במראהו החיצוני כי הוא מסוגל להרבה יותר משנדמה לכם.

אהיה כנה, התרגלתי לחיי המותרות של מסכי ה-27 אינץ' ומעלה, אז כשקיבלתי לידי את ה-AOC G2490VXA, הגודל שלו, 24 אינץ' בלבד (כמו ה-C24G1, גם מבית AOC), גרם לי לפקפק ביכולותיו, אבל אחרי הזמן שלי איתו אני יכולה לומר בוודאות שהוא לא נופל ממסכים אחרים שסיקרתי מבחינת היכולות שלו ועד מהרה, הגודל שלו כבר לא שינה לי דבר.

AOC G2490VXA

הפרטים החשובים באמת

ה-AOC G2490VXA הזכיר לי שאין לשפוט ספר על פי הכריכה, או במקרה שלו – שהגודל ממש לא קובע. נתחיל מהעיצוב הפשוט והבסיסי שלו: המסך עצמו תופס כמעט את כל השטח הפנים ומגיע עם מסגרת קטנה ביותר, פרט לחלקו התחתון שמגיע עם כיסוי אדום עם לוגו AOC, מה שמקנה למסך מראה גדול ורחב יותר.

המראה הבסיסי שלו, כפי שציינתי מעלה יכול בקלות להטעות. המסך מגיע עם תמיכה בטכנולוגיית FreeSync של חברת AMD אך יכול להתאים לכלל כרטיסי המסך באשר הם. הפנאל שלו הוא מסוג VA וקצב הריענון שלו מגיע ל-144Hz, ברזולוציית Full HD (או 1080p), כך שהוא מתאים במיוחד למשחקי FPS למיניהם.

נוסף לכך, ה-AOC G2490VXA מצוייד ברמקולים עם עוצמה לא גבוה אך ללא ספק איכותיים. עבורי לא היה להם שימוש רב שכן אני חובבת אוזניות מושבעת, אך בחנתי אותם עם סירטונים והם היו מוצלחים למדי.

חוויתי ומשודרג, אך גם מעט מקובע

ה-AOC G2490VXA מיועד לגיימינג וככזה הוא מגיע עם מספר אופציות מובנות שתוכלו לבחור בינן, ובכך להתאים את הצבעים של המסך ואת רמת התאורה – לסגנון המשחק שאתם משחקים, ולצורה שבה אתם אוהבים את המסך שלכם. בחלקו האחורי של המסך תוכלו למצוא כפתור אדום קטן שניתן גם ללחוץ וגם להזיז בכדי לבצע את הבחירות שלנו בהתאם לשימוש שנעשה בו.

כן אציין שממשק המשתמש של ההגדרות היה מאוד לא נוח ומיושן להחריד במראהו, אך אין זה משנה כל עוד הוא עושה את העבודה. האופציות העומדות בפנינו במידה ונרצה להתאים את המסך לסוג המשחק הם: מרוצים, RTS וירי בגוף ראשון (FPS), ובנוסף 3 מצבים שתוכלו להגדיר בעצמכם ולשמור.

אחד הדברים שכן איכזבו אותי קלות במסך הזה, זו העובדה שאין אפשרות להזיז אותו מעלה ומטה או לצדדים מבלי לגרום לרגלית להסתובב גם כן. המסך כן יכול להתרומם כלפי מעלה או לרדת מטה אך זה לא עונה על הצורך להגביה אותו במידת הצורך. כמובן, זה עניין שניתן לפתוח עם כל מגביה מסך סטנדרטי למי מאיתנו שרוצה.

רץ חלק ובקלות

להפתעתי, כהתחלתי להפעיל משחקים עם ה-AOC G2490VXA, הגודל שלו כאמור לא היווה בעיה, והמשחק רץ באופן חלק ומהנה לחלוטין. האיכות שנשקפה ממנו הייתה מרשימה וכלל לא היה איכפת לי מכל המסביב. המסך הזה הוכיח שהוא מסוגל להרבה מעבר לנראותו החיצונית

גם כאשר צפיתי בסירטונים ועשיתי שימוש ברמקולים של המסך, לא הרגשתי נחיתות כמו שחששתי בהתחלה. הוא הציג חדות מרשימה של הצבעים בסירטונים המגוונים בהם צפיתי, וסיפק חווית צפייה מרשימה ביותר.

נוסף לסירטונים ומשחקי מחשב, אחדים מכם אולי יודעים שאני מתעסקת גם בתוכנות ציור שונות, וגם כאן המסך הזה לא נפל ביכולותיו. הצלחתי ליצור ולצייר וחידוד הצבעים רק הפתיע לטובה. אין ספק שהוא עבד בכל דרישה וצורך שהיה לי בזמן השימוש עליו, ואני בטוחה שכל גיימר שמחפש מסך 24 אינץ' לא יתאכזב מהביצועים שלו.

מחיר קטן – תמורה גדולה

אומנם מדובר במסך שמעוצב בצורה פשוטה וללא יותר מידי יכולות ארגונומיות, אך הוא בהחלט שווה כל שקל. ה-AOC G2490VXA מתחייב לתת חווית גיימינג שלא נופלת ממתחריו היקרים יותר – ומקיים בלא כל מאמץ.

היה לי תענוג להשתמש בו ולהתנסות במה שהוא מציע, הן כגיימרית, הן כציירת עם לוח גרפי והן כסתם חובבת סירטוני YouTube. אני ללא כל ספק ממליצה על המסך הזה, במיוחד אם אתם מחפשים מסך איכותי מבלי לקרוע את הכיס ולהגיע למחיר עם 4 ספרות. ה-AOC G2490VXA עומד בדרישות הגבוהות הדרושות ממסך שקורה לעצמו מסך גיימינג, ויקנה לכם חוויה מענגת לצפייה.

מחירו של ה-AOC G2490VXA עומד על כ-895 שקלים, וניתן לרכוש אותו עם אחריות יבואן רשמי לשלוש שנים.

המסך AOC G2490VXA סופק ע"י נציגות AOC בישראל