אחד הדברים שהכי מבאסים כשמסתכלים על שימוש בלפטופ בדרכים (או במילואים במקרה שלי), הוא העובדה שבסופו של דבר אתה יושב אל מול מסך הלפטופ שלך, שהוא במקרה הטוב מסך 17.3 אינץ', אבל רוב הסיכויים שמדובר על מסך 14-15 אינץ' קטן וחביב.

אז נכון, יש כיום פתרונות שמאפשרים ניידות עם מסכים (כמו המסכים הניידים של ASUS), אבל בסופו של דבר זה אומר להסחב עם מסך גדול, וזה כמובן בנוסף ללפטופ, שכמובן לא מגיע לבד, אלא עם עכבר ואוזניות. מה שבעצם אומר שבעוד שאני יכול לראות סרטים ולשחק במילואים, אני ממש לא נייד וממש לא נוח לי.

ה-GoPix 1 של פיליפס מגיע בדיוק בכדי לפתור את הבעיה הזאת.

ניידות אמיתית

ה-Philips GoPix 1 הוא בעצם מקרן נייד קטן ודק עם עובי של 18 מ"מ בלבד, שבעצם מצד אחד נכנס לרוב הכיסים במכנסיים, ומצד שני תומך ברזולוציית FHD (בפועל המקרן הוא 480p ומבצע scaling) עד לגודל של 75 אינץ' עם טכנולוגיית DLP שמאפשרת לו לספק תמונה חדה, עם זמן תגובה יחסית טוב.

כמובן שהמקרן מגיע עם רמקול פנימי שאמור לספק סאונד איכותי שיצטרף לאיכות התצוגה הגבוהה שלו, אבל מנסיוננו הרמקולים המובנים האלו קטנים וחלשים מידי בכדי באמת להיות איכותיים, אך מי יודע, אולי עוד נופתע לטובה.

ללא מגבלת זמן

ה-Philips GoPix 1 מגיע עם סוללה מובנית שמאפשרת עד שעתיים של עבודה ללא חיבור לחשמל. כמובן שניתן לחבר אותו לחשמל ולהשתמש בו בלי בעיית זמן, אך אם אין שקע חשמל זמין, יש ל-Philips GoPix 1 גם יציאת מיקרו USB שאפשר לחבר אליה סוללה ניידת סטנדרטית, ובכך להאריך את זמן החיים של המקרן.

בנוסף לחיי סוללה מוצלחים וגוף קטן ונוח, ה-Philips GoPix 1 מגיע עם יציאת USB-C (וכמובן גם יציאת מיני HDMI) שמאפשרת להתחבר למעשה למרבית המכשירים הקיימים כיום, בין אם לפטופ, סמארטפון או טאבלט, ולהקרין ישירות את המסך בצורה פשוטה – ובגדול.

ה-Philips GoPix 1 זמין לרכישה במחיר של 1,390 ש"ח. מצד אחד מחיר מעניין למקרן איכותי וקטן, אך מצד שני מחיר יקר עבור מקרן שבסופו של דבר הוא מקרן 480p בבסיסו, כך שיהיה מעניין לראות איך המקרן מתפקד בפועל.