חברת Philips השיקה לאחרונה שתי סדרות מסכי גיימינג חדשות, ה-Philips Evnia 5000 וה-Philips Evnia 3000. שתי הסדרות מציעות פיצ'רים מגוונים ויתרונות שתוכננו לקרוץ לגיימרים בכל הרמות. מבין שתי הסדרות, ה-Evnia 5000 נחשבת לסדרת הפרימיום, זאת למספר תוספות שיש לה ואין לאחותה הקטנה, כגון קצב ריענון מהיר יותר.

כמובן, שזה בא על חשבון הכיס, ו-Evnia 3000 יותר נוחה במובן הזה. מצד שני, זה לא אומר שגיימרים לא יהנו מהסדרה הזו שמציעה בין השאר זווית צפיה רחבה, קצב ריענון גבוה והשהיית קלט נמוכה, כמו גם מצב שמקטין את האור הכחול ומיטיב עם העיניים שלנו.

בואו נצלול רגע לפרטים היבשים כדי שתבינו מה מוצע לנו בסדרות החדשות, ונתחיל עם Philips Evnia 5000. מסכי הסדרה מציעים רזולוצית Full HD, קצב ריענון של עד 280 הרץ שייתן חווית משחק חלקה יותר וטווח צבעים רחב של 98.5% NTSC שיאפשר לצבעים להיות חיים יותר ולתרום לאימרסיביות.

בנוסף, מסכי הסדרה יבואו עם פיצ'ר ה-Ambiglow של פיליפס, שמטיל אור רך אל הקיר שמאחורי המסך ויוצר מעין אשליה שאתם משחקים על מסך גדול יותר. כמו כן, ל-Evnia 5000 תהיה קישוריות USB-C שתאפשר לחבר את המסך ללפטופ או למחשב בעזרת כבל יחיד, ויוריד את העומס והבלגאן על שולחן העבודה שלכם.

האחות הקטנה, ה-Evnia 3000 מציעה פיצ'רים די דומים, אך מעט פחות. למשל, במסכי הסדרה יהיה קצב ריענון של עד 240 הרץ. מצד שני, זה בעצם ההבדל העיקרי והמהותי בין שתי הסדרות, שכן הרזולוציות דומות, קצב הריענון דומה וכן זמן ההשהייה (1 מילישנייה) זהה לגמרי. גם הגודל הפיזי שלהם, 24.5 אינץ'.

כמו כן, בשתי הסדרות תהנו מזוית צפייה רחבה של 178/178 שמאפשרת לכם לראות את התמונה באופן ברור וחד גם מהצדדים ומלמעלה, שזה יתרון אם יש לכם שותף פיזי במשחקים, או שאתם סתם צופים יחד בסרט במחשב. בכל המסכים הללו מוטמעת טכנולוגיית אנטי-פליקר ואור כחול נמוך שיוריד את קצב התעייפות העיניים שלכם.

שתי הסדרות אמורות לנחות בישראל ב-Q4 2023; סדרה 5000 תתומחר ב-1999 ש"ח וסדרה 3000 תתומחר ב-1399 ש"ח.