ה-Jlab Epic Keybord היא מקלדת משרדית טובה שקורצת במעט לגיימרים בעבודה, ומספקת נוחות הקלדה טובה מצד אחד, אבל מעט לוקה בארגונומיה שלה מצד שני. עם פיצ'רים נחמדים כמו גישה מהירה למספר אפליקציות או הגדרות גלגלת ווליום שימושית, או בקצרה – זו מקלדת שמותאמת לזמני העבודה של גיימרים במשרד.

למי שלא מכיר, Jlab היא חברה אמרקיאית המוכרת יותר כיצרנית מוצרי אודיו, ומתמקדת בעיקר באוזניות ומיקרופונים. לאחרונה, החברה השיקה מוצרים נוספים, מקלדות ועכברים, בכדי להתחיל להיכנס לתחום בעקבות עלייתה של העבודה ההיברידית בעולמות התעסוקה השונים.

במסגרת ההתרחבות הזאת, החברה השיקה שלוש מקלדות ושלושה עכברים שונים. מקלדת ה-Epic Keyboard שאנחנו בוחנים היום היא היקרה שבין המקלדות השונות והיא גם היחידה שהיא בגודל מלא.

Jlab Epic Keyboard

בגלל העיצוב של ה-Jlab Epic Keyboard היא מאפשרת לקחת אותה ממקום למקום בקלות יתר, והפיצ'רים שלה נותנים לה גמישות לשימוש במכשירים שונים, אך האם לפנינו מקלדת שתכבוש בסערה את התחום המשרדי, או האם הפשרות בשם המחיר היו מוגזמות? יצאנו לבדוק.

לא ראיתי את המקלדת הזו איפשהו?

חייבים להודות כי המקלדת עצמה מאוד דומה למקלדת של חברת Logitech ה-MX Keys, בשתי המקלדות יש את האפשרות לחבר את המקלדת לשלושה מכשירים בו זמנית, אך ה-Jlab Epic Keboard מגיעה עם סוללה יותר גדולה (2000mAh), 4 מקשים נוספים (108 מקשים) וגלגלת שליטה בווליום, כך שאפשר לומר ש-Jlab לקחו דוגמה ממקלדת מעולה, והוסיפו לה פיצ'רים נוספים – לא רע בכלל.

המקלדת היא בעלת פרופיל נמוך עם מקשי מספריים (כי מי צריך מכאני או אופטי לעבודה משרדית), הפרופיל הנמוך אולי נשמע מוזר לגיימרים כמונו, אבל רוב האנשים היום משתמשים במשרד במקלדות עם פרופיל נמוך, זה הסגנון המוכר ברוב החברות המשרדיות, וגם כמובן רוב המחשבים הניידים שאנחנו עובדים עליהם כל היום גם הם עם פרופיל נמוך (וגם ה-Razer Deathstalker V2 Pro המוצלחת היא עם פרופיל נמוך).

Jlab Epic Keyboard Profiles

ל-Jlab Epic Keyboard ישנם מספר מקשים נוספים שנועדו להקל עלינו בשימוש, כמו מקש לכידת תמונת מסך או כפתור ה-"הגדרות" שפותח אוטמטית את ההגדרות של מערכת ההפעלה שאתם עליה וכו. אך ישנם גם שלושה כפתורים של פרופילים שונים שאתם יכולים לגדיר בעזרת האפליקציה של המקלדת, אבל אז הם באים על חשבון כפתורי ה"Home", "End" ו-"Insert" שהופך את השימוש בה לקצת פחות נוח, לפחות בתור אחד שכן משתמש בכפתורים האלה.

הטוב, הרע והלא נוח

המקלדת עצמה היא מקלדת יפה ובנויה היטב. המבנה שלה הוא מתכתי בצבע כסף עם מקשים מפלסטיק בצבע אפור שחור, עם תאורת מקשים אחורית לבנה. הצורה של המקשים עצמם היא עם גומה כזו אשר מדמה את הסוף של האצבע בשביל הרגשה טבעית ונוחה יותר בלחיצה. בחלק העליון שלה ישנו פס שחור עם שקע שבו נמצאים הלוגו של החברה, כפתור הפעלה (מצד שמאל) וגלגלת השליטה בווליום (מצד ימין).

Jlab Epic Keyboard PC\Mac

המקשים הם מקשי מספריים, מה שאומר שהשימוש בהם הוא יותר שקט מאשר מקלדת מכאנית, ככה שהחברים שלכם למשרד לא ישנאו אתכם. מה שכן, אחרי שימוש של כשבוע המקשים במקלדת החלו להשמיע רעשי חריקה קלים, אך עדיין לא קרוב לרעש של מקלדת מכאנית.

המקשים עצמם מגיבים די בסדר, בתור אחד שהתרגל למקלדות מכאניות, שהן יותר רגישות, אז לקח לי קצת זמן להתרגל אל המקלדת. ברגע שהתרגלתי למקלדת לא פיספסתי בהקלדה אף אות גם בהקלדה עיוורת, וזאת על אף שהמרחק בין המקשים עצמם (1.8mm) הוא קצת יותר ממה שאני רגיל אליו, אבל כאמור – התרגלתי די מהר.

Jlab Epic Keyboard leg

דבר נוסף שהפריע לי במקשים זה החומר שמהם הם עשויים. לאחר שימוש יום יומי של כמה שעות כל יום, הצטבר על המקשים ועל המקלדת מאין שמנוניות כזו (ואני בן אדם ששומר מאוד על הייגנת ידיים) והמגע במקשים הפכו להיות קצת לא נעימים, כך שלמעשה בכל יום הייתי צריך לנקות את המקלדת, משהו שלא קרה לי באף מקלדת אחרת.

ואם אנחנו מדברים על דברים לא נעימים או נוחים, המקלדת עצמה מוגבהת על ידי רגלית ארוכה קבועה ואין אפשרות להעלות או להוריד את הגובה של המקלדת. אז אם אתם מעוניינים בזוית אחרת כנראה שתצטרכו למצוא פיתרון יצירתי אחר. בתוך הרגלית הזו תוכלו למצוא מקום יעודי לדונגל ה-USB שתוכלו לאחסן אותו בזמן שאתם לא משתמשים במקלדת ורוצים לנייד אותה למקום אחר. זה אולי נשמע כמו משהו פשוט אך יש הרבה חברות שלא עושות את זה עם המכשירים שלהם כמו בחלק מהעכברים של רייזר.

שלושה מכשירים בו זמנית!!!

אחד הפיצ'רים הבולטים של המקלדת זו האפשרות להתחבר ל-3 מכשירים בו זמנית. למקלדת יש חיבור 2.4GHz עם דונגל שמגיע בקופסה יחד עם המקלדת, וכן אפשרות חיבור ל-2 מכשירים בעזרת Bluetooth 5.2. המקלדת תומכת בווינדוס, iOS\Mac, אנדרואיד ו-Chrome OS. ככה שתוכלו לחבר מחשב יחד עם הטאבלט ומכשיר הטלפון שלכם בו זמנית מבלי צורך לקשר מחדש כל פעם. בשביל להחליף בין המכשירים השונים ישנם כפתורים בחלק השמאלי עליון של המקלדת לבחירת החיבור.

Jlab Epic Keyboard Connections

פ'יצר ששווה לציין לטובה זה התאורה האחורית של המקלדת; האור הלבן נעים למראה אך הוא נכבה יחסית מהר. אם תרצו, תוכלו גם להגדיר מספר פרופילים שונים לביצוע פעולות מהירות שונות. ישנם 18 כפתורים אשר תוכלו לשנות ככה שאתם יכולים לשחק עם זה כרצונכם, ובהתאם להעדפות האישיות שלכם וקיצורי הדרך שאתם אוהבים.

לא רע לפעם הראשונה

ה-Jlab Epic Keybord היא מקלדת משרדית טובה בסה"כ. היא מאוד נוחה מבחינת השימוש וההקלדה עצמה, אך הפשרות שבה (כמו חוסר היכולת לשינוי גובה) עשויות להפריע ולפגום בנוחות השימוש. האפשרות לקשר קיצורי דרך לאפליקציות או הגדרות נבחרות היא מעולה, אבל היא לוקחת את כפתורי ה-"Home", "End" ו-"Insert", מה שהופך אותה לטיפה פחות שימושית לאנשים מסויימים. כמובן שגלגלת הווליום שימושית וכפתורי טאצ' נחמד לראות בסביבת המחירים הזאת.

אין ספק שלחברה Jlab יש עוד מקום לשיפור, אבל להתחרות בחברה ותיקה כמו Logitech זה לא משהו שעושים ברגע אחד, ועם התחלה ברמה של המקלדת הזאת – בהחלט יהיה מעניין לראות לאן החברה עוד תגיע.

תוכלו למצוא אותה במחיר מומלץ לצרכן של 299 ש"ח, שזה אולי מחיר נמוך ביחס למתחרות שהיא שמה את עצמן ראש בראש מולן, אך לא בטוח שהופך אותה למספיק משתלמת בהתחשב בפשרות ש-Jlab ביצעו בה.

מקלדת ה-Jlab Epic Keyboard סופקה על ידי היבואן הרשמי ביקונקט