ה-Razer DeathAdder V3 Pro הוא פשוט עכבר מצוין. לא רק שהעיצוב הפיזי שלו מושלם לכל גודל של יד, הוא גם ורסטילי, ובקלות אפשר להתאים אותו לשימוש בכל סוג של משחק או פלטפורמה.

במסגרת הרצון של חברות מוצרי הגיימינג להמציא את עצמן מחדש ולחדש את המותגים שלהם, אנחנו נתקלים בהרבה דגמים חדשים של עכברים ומקלדות שמכוונים לקהל הגיימרים הרחב, אך בודדות הן סדרות המוצרים שרצות כבר מעל לעשור בהצלחה רבה, כמו הסדרה שאליה מצטרף ה-Razer DeathAdder V3 Pro שעליו נדבר היום.

ה-Razer DeathAdder V3 Pro מצטרף אל סדרת עכברי "DeathAdder" מבית רייזר, שבמשך שנים רבות (הדגם הראשון יצא בסביבות שנת 2006) נחשבת לאחת מהסדרות המוצלחות ביותר בעולם הגיימינג, ונחשבים לעכברים נוחים ובעלי מבנה ארגונומי נוח, שמכוונים במיוחד לאנשים עם ידיים גדולות.

העיצוב החדש של ה-Razer DeathAdder V3 Pro

סדרת ה-DeathAdder היא סדרה של עכברים עם עיצוב פשוט יחסית, אבל עם הדור החדש של הסדרה, רייזר לקחו את זה עוד צעד קדימה, ועיצבו עכבר קל, טקטילי ואפילו יותר נוח בארגונומיה שלו לכל סוגי האחיזה של העכבר.

מאוד קל להבחין ולהרגיש את השינוי שהחברה עשתה ב-Razer DeathAdder V3 Pro, יש לו מבנה יותר זורם של כפתורים עליונים מחולקים ולא מבנה עם כיסוי שלם. העיצוב עצמו מאוד מינימלי, עם 6 כפתורים (5 מהם אתם יכולים לתכנת מחדש), ללא שום אלמנט RGB פרט לנורית חיווי LED קטנה בחזית.

Razer DeathAdder V3 Pro Gaming Mouse

בחלק התחתון של העכבר יש כפתור אשר משמש ככפתור הפעלה אך גם משתמש בתור כפתור DPI, וישנן שלוש רגליים העשויות מ-PTFE. אין בעכבר מקום לאחסן את הדונגל USB שמגיע יחד עם העכבר, אך מאחר וזו הצורה היחידה להשתמש בעכבר הזה אז כנראה שהוא יהיה גם ככה מחובר למחשב שלכם (בין אם נייד או נייח) רוב הזמן, אז פחות צריך לחשוש לאבד אותו.

רייזר גם עשו גם מספר שינויים קטן בצורה של ה-DeathAdder V3 Pro בכדי לשפר את הארגונומיות שלו, כולל להזיז את הגבעה של העכבר טיפה שמאלה לאחיזה יותר נטרלית ואף הגביהו את הגבעה קצת לתמיכה באחיזת "כף יד מלאה" (Palm).

Razer DeathAdder V3 Pro Top

הגלגלת של העכבר גם היא יושבת קצת יותר גבוה והלחצנים של האגודל גם הם הוגבהו מעט לגישה יותר נוחה. לא לקח לי זמן רב להתרגל לצורה החדשה של העכבר מאחר והוא באמת מאוד נוח. למרות שהידיים שלי לא מאוד גדולות אולי ממוצעות, זה לא באמת הורגש.

העכבר מגיע במשקל של 63 גרם, מה ששם אותו ישירות בקטגוריה של "עכבר קל משקל" למרות שהוא לא העכבר הכי קל בשוק, כמו לדוגמה ה-SteelSeries Aerox 3 שמשקלו 57 גרם. הוא כן יותר קל מקודמו ה- DeathAdder V2 Pro ששקל 88 גרם. שימו שלב, רייזר מציינת שיש הבדל קל בין העכבר השחור (שאנחנו סיקרנו) לבין הלבן, בגלל תהליך הצביעה של העכבר, זה הבדל מינורי של כ-1 גרם אבל כשאתה סופר כל גרם בעכבר שלך – זה בעל משמעות.

Razer DeathAdder V3 Pro Box Content

בתוך הקופסה תוכלו למצוא גם כבל USB-C to USB-A באורך של כ-1.8 מטר, מאריך USB ואת הדונגל 2.4GHz של העכבר. בנוסף, תודות לטכנולוגיה של ה-Hyperspeed, תוכלו לחבר את העכבר לכל דונגל של Razer עם אותה הטכנולוגיה וככה תצטרכו רק דונגל אחד לסט של מקלדת ועכבר.

מבחינת המגע, ובניגוד לרוב העכברים בשוק, לעכבר יש טקסטורה מחוספסת עם ציפוי מט שגורם לאחיזה שלכם להיות די טובה וגם מאוד קל לניקוי. אבל אם בכל זאת תרגישו שאתם צריכים לשפר את האחיזה, רייזר כללו באריזה מדבקות עם משטחים יותר מחוספסים, שעשויים מחומר נגד החלקה והם כבר באים חתוכים בצורות שמתאימות לעכבר באופן מושלם וקל מאוד להדביק או להוריד אותן.

מנוע, ביצועים וקישוריות

בואו נדבר קצת נתונים יבשים. ל-DeathAdder V3 Pro יש חישן אופטי בשם Focus Pro עם ערך DPI מקסימלי של 30,000DPI, יש לו ערכי Polling Rate של 125Hz, או 500Hz או 1000Hz, ומהירות עקיבה של 750IPS. את כל הערכים האלו ניתן לשנות בעזרת כפתור, או בעזרת התוכנה של רייזר (נדבר עליה בהמשך).

ה-DeathAdder V3 Pro, כמו אחיו ה-Razer Viper V2 PRO, יכול לעבוד גם עם דונגל אלחוטי שקיבל את השם HyperPolling שיאפשר לעכבר להגיע לקצב רענון (Polling Rate) של עד 4,000Hz. הדונגל לא מגיע עם העכבר ונמכר בנפרד.

אני יכול לדבר עוד על הרגישות של העכבר, אבל זה לא מה שהופך את העכבר הזה לעכבר גיימינג מוצלח במיוחד. מה שנותן לעכבר את הצעד קדימה זה הארגונמיות שלו והמקשים הטקטיליים שפשוט כיף וקל להקליק עליהם, החלקה מושלמת של העכבר על משטחים שונים והורסטליות של החישן – אלו בהחלט האלמנטים שמבליטים אותו ביחס לעכברים אחרים.

Razer DeathAdder V3 Pro Bottom

שינוי המיקום של כפתור ה-DPI קצת מוזר, אך האמת שאני לא משנה המון את ה-DPI שלי כך או כך במהלך השימוש ואם כן זה לוקח רגע להפוך וללחוץ עליו. אחד הפיצ'רים המעניינים של החיישן של העכבר זה האופציה שלו לעבוד על משטחים שונים והאפשרות לעבוד גם על משטח זכוכית (לא בדקתי על מראות, אבל אני מניח שזה לא עובד), מה שאומר שלא משנה איפה אתם ואיזה משטח יש לכם אתם תוכלו לשחק.

כמו שציינתי לפני, העכבר אינו יכול להתחבר עם חיבור Bluetooth למחשב שלכם, מה שלא הכי מפריע מאחר וחיבור BT הוא חיבור שיש לו השהייה (lag) גבוה יחסית, לעומת החיבור של ה-2.4GHz שבו ההשהייה היא מזערית, מה שמעולה לגיימינג שבו כל שניה חשובה ואי אפשר להסתבך עם ניתוקים פתאומיים.

Synapse

אתם יכולים להשתמש ב-DeathAdder V3 Pro ישירות כשאתם מוציאים אותו מהקופסה מבלי להתעסק בשום דבר, אבל אם אתם רוצים לעשות שינויים בכפתורים ו/או ברגישות אתם יכולים לעשות את זה בתוכנת ה-Synapse של רייזר.

Razer Synapse Customize

התוכנה נותנת לכם לתכנת את הכפתורים השונים שעל העכבר (למרות שהדיפולטים די מוצלחים לשימוש) וגם נותן לכם לשנות את הקפיצות של הרגישות בכפתור ה-DPI בתחתית העכבר. התוכנה נותנת לכם גם להגדיר את המרחק שאתם יכולים להרים את העכבר עד שהוא מפסיק להגיב בין נמוך, בינוני וגבוה, תלוי מה שנוח לכם. אם ממש בא לכם אתם יכולים גם להפעיל את ה-"asymmetric cut-of" ולהגדיר עצמאית את מרחק ההרמה וההורדה.

חיי סוללה

על פי רייזר חיי הסוללה של העכבר הם כ-90 שעות, שזה ממש אחלה לעכבר גיימינג שעובד עם חיבור אלחוטי של 2.4GHz – במיוחד כאלה שהם מאוד קלים. על פי השימוש שלי, זה די מדוייק, השתמשתי בעכבר קצת מעל שבוע לגיימינג, עריכה ושימוש רגיל והוא לא ירד מתחת ל-10%.

אגב, אם תחליטו לרכוש ולהשתמש באותו דונגל Razer’s HyperPolling Wireless, אז חיי הסוללה ירדו לכ-24 שעות של שימוש. פחות טוב, אבל עדיין לא נורא.

ארוגונומיה זה שם המשחק

אז כן, זה אכן העכבר הכי נוח שיצא לי לסקר. אז נכון, אין לו תאורת RGB (וכולנו יודעים שזה מוסיף לביצועים של השחקן), אבל בכנות, אני לא חושב ש-RGB זה משהו שהוא חובה בעכבר, והתלונה היחידה שלי אליו זה שהייתי כן שמח אם היה מקום בתוך העכבר לדונגל שלו, פשוט שיהיה יותר קל לקחת אותו איתי, במיוחד כי אין Bluetooth.

Razer DeathAdder V3 Pro Front

מלבד הדונגל וה-RGB, אם אתם מחפשים עכבר גיימינג קל משקל, ארגונומי ואלחוטי שממש ירגיש כאילו הוא חלק מהיד שלכם, כנראה שה-DeathAdder V3 Pro הוא שווה שתסתכלו עליו. קחו בחשבון שהעכבר מותאם לאנשים שמשתמשים בעכבר ביד ימין בלבד ולצערנו אין גרסה של זה לאנשים שמשתמשים בעכבר ביד שמאל.

מבחינת מחיר, פה אנחנו קצת חייבים להיות זהירים כי העכבר הזה לא זול. תוכלו למצוא את העכבר ברשתות השונות במחיר של כ-720 ש"ח. זה ממש לא מעט כסף לעכבר, אז שיקול שלכם אם הנוחות של העכבר והדיוק שלו שווים את המחיר שלו.

ה-Razer DeathAdder V3 PRO סופק ע"י בנדא מגנטיק, יבואנית Razer בישראל.