ה-Razer Viper V2 PRO הוא עכבר גיימינג אלחוטי מהדור החדש של רייזר. הוא כמעט בלתי מורגש מבחינת המשקל והגודל שלו, אבל היכולות שלו בהחלט מורגשות, כך שאם אתם מחפשים עכבר זריז וקל – זו כנראה הבחירה הטובה ביותר שתוכלו למצוא.

כמו כל פעם כשאנחנו מסתכלים על עכברים חדשים, אנחנו מדגישים את החשיבות של העכבר לגיימרים, ובעיקר לגיימרים התחרותיים מביניכם. אי אפשר שלא להסכים על כך שהעכבר משמעותי יותר מהמקלדת ומהאוזניות. ללא עכבר ברמה גבוהה כנראה שתמצאו את עצמכם מחטיאים יותר, נפגעים יותר, מנצחים פחות ובעיקר – מתעצבנים ומתבאסים.

בשנים האחרונות חלה פריחה בעולם מוצרי הגיימינג, ואנחנו מוצאים את עצמנו מוקפים בשלל חברות שמציעות אין ספור דגמים, חלקם בינוניים, חלקם טובים, וחלקם מכוונים לשפיץ של החוד של הביצועים, וכזה הוא ה-Razer Viper V2 PRO. לא שזה צריך להפתיע אתכם כשאנחנו מדברים על היורש של ה-Razer Viper Ultimate.

המלך מת – יחי המלך החדש!

כשמכוונים ליצור את היורש של אחד מעכברי הגיימינג המוצלחים ביותר בשוק התחרותי, ברור לכולם שלא מדובר בסיפור פשוט. יחד עם זאת, ה-Razer Viper V2 PRO לגמרי מצליח להתעלות על קודמו, ולתפוס את מקומו בתור העכבר האהוב של הגיימרים התחרותיים בעולם. ולמה זאת?

ובכן, נתחיל מהנתונים היבשים שלו ונבין שהקנקן נראה פשוט, אבל הוא ממש לא: ה-DPI שלו נע בין 100 ל-30,000 עם אפשרות לעד 5 שלבים הניתנים לבחירה בקפיצות של 50. ערכי Polling Rate של 125Hz, או 500Hz או 1000Hz, ומהירות עקיבה של 750IPS. נתונים שבלי ספק שמים אותו בקצה העליון של הביצועים מבין כל עכברי הגיימינג.

אגב, למי שממש רוצה להגזים, ניתן לרכוש מתאם Razer HyperPolling Wireless Dongle, שמאפשר להעלות את ערכי ה-Polling Rate עד ל-4,000Hz, מה שיגביר עוד יותר את התגובתיות של העכבר, אך גם יאכל את חיי הסוללה מהר יותר, וכמובן יגרום לכם להוציא עוד כסף (אבל היי, רציתם להיות בטופ של הטופ? זה מה שזה כולל).

ערכי ה-DPI הגבוהים בשילוב עם ערך Polling Rate גבוה מאפשרים ל-Razer Viper V2 PRO להגיב בצורה מהירה ומדויקת לכל תנועה או מגע שלכם. בשילוב עם טכנולוגיית ה-Focus PRO החדשה של רייזר שמובנית בחיישן ומאפשרת התאמה מדויקת יותר לסגנון המשחק שלכם.

כמובן שכמו כל העכברים של רייזר, גם פה דרך תוכנת ה-Synapse תוכלו לשלוט בכל ההגדרות היבשות של העכבר, ובנוסף לבצע קליברציה (כיול) של חיישן העכבר בהתאם למשטח עליו אתם משחקים – מה שישפר את הדיוק שלכם.

Razer Viper V2 PRO – מהירות גבוהה ומשקל נמוך

כמו כל מוצרי הגיימינג של רייזר מהשנים האחרונות, גם ה-Razer Viper V2 PRO מגיע עם טכנולוגיית ה-Razer HyperSpeed, שמציגה שיפור של 25% ביחס לטכנולוגיית תעבורת המידע הרגילה של עכברי הגיימינג בשוק -נושא קריטי בעולם הגיימינג התחרותי כשכל שבריר שנייה יכול להיות ההבדל בין ניצחון להפסד.

בנוסף על כך, כחלק מטכנולוגיית ה-HyperSpeed, המתאם האלחוטי (הדונגל) של העכבר יכול להפעיל מספר מכשירים, אז אם יש לכם עוד מכשירים של רייזר שתומכים ב-HyperSpeed, כמו לדוגמה ה-DeathStalker V2 Pro, אז תוכלו להשתמש במספר מכשירים שונים על אותו מתאם.

העכבר עצמו לבן לחלוטין (או שחור לחלוטין, תלוי בצבע שתבחרו), פרט ללוגו Razer בחלקו האחורי הצבוע בקווים שחורים, הגלגלת השחורה ונורית חיווי LED למצב החיבור וה-DPI של העכבר. איפה כל ה-RGB אתם שואלים? ובכן, כחלק מהמטרה ליצור עכבר כמה שיותר קל משקל (ובמקרה הזה – 58 גרם בלבד, ביחס ל-74 הגרמים של ה-Viper Ultimate) החליטו ברייזר לבטל את אלמנט ה-RGB בעכבר, מה שחוסך לפי החברה עוד 2.7 גרם ממשקל העכבר.

המשקל הסופר נמוך שלו (אפילו ביחס לעכברים כמו ה-Orochi V2 שבנוי בתור עכבר דרכים קומפקטי עם כ-65 גרם) מוביל בעצם לעכבר שמאוד נוח להשתמש בו, גם בבית וגם בדרכים עם המחשב הנייד שלכם. הקלות שלו מאפשרת תנועה מהירה וחסרת מאמץ לאורך השולחן, מה שגם נוח לשימוש ארוך, וגם מאפשר תנועה חלקה במהלך המשחק – חוסך עוד כמה מילישניות בנעילה על המטרה.

כמו כל מוצרי רייזר, ובעיקר מוצרי הפרימיום שלהם – איכות הבנייה ניכרת בתחושה שהעכבר מספק. למרות משקלו הנמוך, הפלסטיק לא מרגיש זול, אלא להפך – הפלסטיק של העכבר הוא לא חלק, אלא מגיע עם מעין חספוס קל שנועד לשפר את האחיזה בו גם בגיימינג ממושך, וגם כשהיד שלכם מתחממת. למי שמרגיש שזה לא מספיק, ה-Razer Viper V2 PRO מגיע עם grip tape של רייזר בתוך האריזה, כך שאין מצב שהוא יחליק לכם.

כמו קודמו ה-Viper Ultimate, גם ה-Razer Viper V2 PRO הוא שהעכבר פשוט לא צובר סימנים או טביעות אצבע. לא משנה כמה שיחקתי איתו וכמה היד שלי הזיעה – בסוף היום העכבר נראה חדש לגמרי, בלי סימנים ובלי לכלוך, וזאת על אף שהגרסה שאצלי היא הלבנה.

אלחוטיות היא החופש המושלם

החיבור האלחוטי של העכבר מתבצע בעזרת דונגל USB קטן ופשוט, ללא שום אלמנט מיוחד. פשוט לחבר את הדונגל למחשב ולהפעיל את העכבר. למי שרוצה, בתוך הקופסה תקבלו גם מתאם חיבור, כך שתוכלו לחבר את הדונגל למתאם, ואת המתאם למחשב בעזרת הכבל המצורף באריזה (למקרה שהמחשב שלכם רחוק מאוד מהעכבר, או שלא נוח לחבר את ה-USB ישירות למחשב).

החיבור הפיזי לעכבר מתבצע בעזרת אותו הכבל עליו דיברנו קודם, שמתחבר בחיבור USB-C לעכבר, וכך גם מתבצעת הטעינה של העכבר – ללא סוללות מתחלפות וללא מעמד טעינה. הסוללה שלו אמורה להחזיק ל-80 שעות שימוש רציף על 1000Hz, או עד 24 שעות עם המתאם המיוחד ב-4000Hz. כך או כך, אני יכול לומר לכם שהשתמשתי בו כמה שבועות, כל יום כ-10 שעות (חלק גיימינג, חלק לעבודה), ולאחר שבוע שימוש שלם עדיין לא הגעתי למצב שאני צריך להטעין אותו, אלא רק לאחר כשבוע וחצי.

יורש ראוי

כמו שאמרנו, בעולם עכברי ה-High End בגיימינג יש לא מעט מתחרים, כמו ה-SteelSeries Aerox 5 Wireless המוצלח, או דגמי לוג'יטק שזוכים לאהדה רבה או אפילו דגמים שונים של חברת רייזר עצמה (כמו ה-Basilisk Ultimate המסיבי יותר), אבל גם בתוך העולם הזה ה-Razer Viper V2 PRO הוא בהחלט עכבר שמסוגל להתבלט, כמו קודמו בסדרה.

השילוב של הטכנולוגיה המתקדמת, עם עיצוב קטן ונוח, ביחד עם קלות המשקל והאלחוטיות שמאפשרת חופשיות תנועה מושלמת, כל זה מציב את ה-Razer Viper V2 PRO בשורה הראשונה של העכברים בעולם, ללא ספק.

את ה-Razer Viper V2 PRO תוכלו למצוא בארץ באזור ה-620 ש"ח, שזה בהחלט לא מחיר זול, אך גם לא מחיר יקר במיוחד לעכבר שמייצג את פסגת עכברי הגיימינג הקיימים בשוק.

ה-Razer Viper V2 PRO סופק ע"י בנדא מגנטיק, יבואנית Razer בישראל