ה-Aerox 5 Wireless הוא עכבר גיימינג חדש מבית SteelSeries, עם טכנולוגיה מתקדמת ותאורת RGB מרשימה העטופה במבנה חדש וקל משקל עם עיצוב ארגונומי נוח במיוחד, המחליף החדש של ה-Rival 650 בהחלט עומד באתגר של קודמו – ואפילו מתעלה עליו.

ה-Aerox 5 Wireless הוא עכבר מסדרת Aerox החדשה של SteelSeries (כמו אחיו המיועד ל-MOBA, ה-Aerox 9) שמתאפיינת במשקלים נמוכים מאוד לכל הדגמים הכלולים בה, ומתאפיינת בעיצוב שרווח בשנים האחרונות בקהילת הגיימינג של מסגרת (Frame) עכבר מחוררת. פחות חומר = פחות משקל.

ה-Aerox 5 Wireless הוא למעשה העכבר הסטנדרטי הבכיר החדש של החברה (ה-9 אולי מעליו מבחינת מספור, אבל הוא נישתי לסגנון משחק מסוים), ומגיע לאחר שנים רבות שה-Rival 650 של החברה נחשב לאחד העכברים הטובים בעולם.

האם יש ל-Aerox 5 Wireless את מה שצריך בכדי להחליף את המלך? יצאנו לבדוק.

ככה נראה עכבר שלא מתפשר על שום דבר

ה-Aerox 5 Wireless עושה רושם עוד בתוך הקופסה, עם טווח CPI (מקביל לערכי DPI) שבין 100 ל-18,000, עם אפשרות שינוי בקפיצות של 100. למי שלא מכיר, CPI, או Counts Per Inch, הוא בעצם כמות ה-"צעדים" אותו העכבר עושה עם כל אינץ' שהוא עובר. ככל שהערך גבוה יותר, כך העכבר יהיה מדויק יותר בתנועה שלנו.

בנוסף, ה-Aerox 5 Wireless מאפשר לנו לבחור את ערך ה-Polling Rate שמתאים לנו בטווח שבין 125 ל-1000, עם ערכים קבועים של 125, 250, 500 או 1000. Polling Rate הוא מונח הנמדד בהרץ (Hz) ומתאר את התדירות שבה המחשב מקבל מהעכבר דיווח על מיקומו, דבר אשר משפיע על הפרש הזמן בין הרגע שבו הזזנו את העכבר, ועד שראינו את המצביע נע על המסך. ככל שהערך גבוה יותר – כך הפרש הזמן קטן יותר.

ה-Aerox 5 Wireless כולל את החיישן המתקדם ביותר מבית SteelSeries, שעונה לשם SteelSeries TrueMove Air. החיישן מאפשר זיהוי של הטייה/הרמה של העכבר, וכמובן מאפשר דיוק ברמה גבוהה ביותר, גם עם תאוצה של 40G ועם אותם ערכי CPI מרשימים. נגמרו הימים שאפשר להאשים את העכבר בביצועים שלנו במשחקים.

כמו תמיד, כשמכניסים הרבה טכנולוגיה למעט שטח, עולה שאלת חיי הסוללה המובנית ב-Aerox 5 Wireless. על פי החברה, העכבר מתהדר בלא פחות מ-180 שעות פעילות בין טעינה לטעינה, וכן שימוש של כ-40 דקות משחק לאחר כ-15 דקות של טעינה מהירה. אני אישית השתמשתי בו כשבוע מבלי לחבר אותו לטעינה, וזה עד שהצלחתי להביא אותו לאחוזי סוללה נמוכים (כ-5% סוללה). וגם זה כשחיברתי אותו ב-BT למחשב אחד, ועם הדונגל למחשב השני, כך שהעכבר ניצל סוללה בצורה כבדה יחסית.

מבחינת חיבוריות, ה-Aerox 5 Wireless מציע הן חיבור דרך Bluetooth 5.0, והן בעזרת 2.4GHz עם טכנולוגיית Quantum 2.0 Wireless של החברה, שמאפשרת חיבור מהיר ויציב, כך שלא תתקלו בבעיות חיבור, ולא תרגישו כלל בזמני עיכוב בשימוש בעכבר. מה שכן מעט מעצבן בחיבור ה-2.4GHz הוא הגודל של הדונגל, שגדול מהרבה מהדונגלים הפצפונים אליהם התרגלנו – NOT COOL!

מבחינת טעינת ה-USB, כמובן שניתן להשתמש בעכבר בזמן שהוא מחובר דרך ה-USB לטעינה. ברגע שתחברו אותו עם כבל ה-USB המצורף למחשב, תוכלו לטעון ולהמשיך להשתמש בעכבר בלי בעיה. למעשה, ברגע שתחברו אותו באופן חוטי, הפכתם את ה-Aerox 5 Wireless לגרסת ה-Aerox 5 החוטית, שכן פרט לחיבור האלחוטי מדובר באותו עכבר לחלוטין (ואפילו טיפה קל יותר – 66 גרם בלבד!!).

מתחת למכסה המנוע – Aerox 5 Wireless

שהטכנולוגיה לא תעבוד עליכם, ה-Aerox 5 Wireless הוא עכבר נאה במיוחד, וכשמסתכלים עליו ניתן להבין שהושקע זמן רב בעיצוב הגוף שלו. ה-Aerox 5 Wireless הוא עכבר מרשים, שמשדר יוקרה גם מבחינת המראה החיצוני שלו, וברגע שתתחילו להשתמש בו תרגישו שהוא לא רק משדר יוקרה – הוא גם מספק אותה.

כמו אחיו ה-Aerox 9, אין שום ספק שאיכות הבנייה של העכבר היא גבוהה מאוד. התחושה שמקבלים כשמחזיקים אותו היא מעולה- מצד אחד הוא קל משקל (74 גרם בלבד – אחד העכברים הקלים בשוק), אבל קלות המשקל הזאת לא מתבטאת בתחושה של פלסטיק זול או רעוע, להפך. העכבר נעים למגע ומרגיש חסון, וזאת למרות מבנה ה-Honeycomb שבו בנוי כל הגב שלו בכדי להקטין ממשקל העכבר.

חשוב לומר שלמרות מבנה ה-Honeycomb הפתוח של העכבר, חברת SteelSeries מצהירה עליו כבעל עמידות בתקן IP54, וזאת בעזרת טכנולוגיית ה-AquaBarrier של החברה, שמגנה על החלקים החשובים של העכבר בפני נוזלים, אבק, שמנוניות, זיעה, וכל דבר אחר שנמצא בסמוך/על שולחן גיימינג ממוצע. אז נכון, לא שפכתי עליו כוס מים מלאה, אבל כן יצא לי שנתזי מים ואבק פגעו בו ונכנסו דרך המעטפת, אבל לא נראה שהעכבר שם לב לכך בכלל. שאפו!

מבחינה ארגונומית, ה-Aerox 5 Wireless הוא עכבר ארוך ונמוך, מה שאומר ששחקנים שרגילים להחזיק את העכבר בתצורת Claw, והיד שלהם יחסית קטנה – עשויים למצוא אותו פחות נוח, וזאת למרות שהוא כן יתאים לרוב הגיימרים גם בתצורת Claw. בתצורת Palm העיצוב שלו הופך אותו לעכבר אידיאלי במיוחד, הן בשל האורך שלו שמאפשר אחיזה נוחה, והן בשל תצורת ה-Honeycomb שמאפשרת מעבר אוויר על חלקים נרחבים מכף היד.

לאלו מכם שהם שמאליים ומחפשים עכבר גיימינג – לצערי העכבר הזה לא בשבילכם, היות והוא בנוי בצורה המתאימה לימניים בלבד.

מבחינת כפתורים, מעבר לכפתורים המסורתיים שתוכלו למצוא בו (קליק ימני, שמאלי, גלגלת וכפתור DPI), תוכלו למצוא עוד לא פחות מ-4 (או 5, תלוי איך אתם סופרים) כפתורים בצידו השמאלי של העכבר, אותם ניתן לתכנת בהתאם להעדפות שלכם, ובהתאם למשחק שבו אתם משחקים. כמובן שאם אתם משחקים ביותר ממשחק אחד שדורש זאת, ניתן לשמור פרופילים שונים בהתאם למשחק, ולהחליף לפרופיל הרלוונטי בכל פעם.

בדומה לאחיו הגדול בסדרה, חיבור הטעינה הקדמי נוח במיוחד, והוא לא עמוק או קשה להגעה. בנוסף על המיקום שלו, גם העדכון שלו לחיבור Type-C הוא נוח במיוחד, ומאפשר צמצום של כבלים מיותרים במגירת הכבלים שלנו כגיימרים – לייק ענק ל-SteelSeries גם פה.

מי העכבר הכי יפה בעיר?

כמובן שאי אפשר לשווק כיום מוצר גיימינג ללא תוספת של RGB, ואם אנחנו עוסקים במוצר שמוגדר כמוצר פרימיום, אז על אחת כמה וכמה אי אפשר בלי. ומה יש לומר? החבר'ה ב-SteelSeries לא אכזבו גם פה.

אחד הדברים היפים במבנה המחורר של העכבר, הוא העובדה שהתאורה התחתית שלו משתקפת החוצה בצורה נאה במיוחד דרך מבנה ה-Honeycomb מלמעלה, בעזרת חלוקה ל-3 אזורי תאורה שונים עם לא פחות מ-16 מליון צבעים אפשריים, וכמובן יכולת סנכרון עם מוצרי SteelSeries אחרים, וכמובן אפשרויות תאורה רבות ושונות במסגרת ה-Engine של החברה.

המלך מת, יחי המלך החדש?

ה-Aerox 5 Wireless הפתיע אותי. אני בהחלט יכול לומר שציפיתי לעכבר ברמה גבוהה, אבל גם עם הציפיות הגבוהות שלי יצאתי מופתע לטובה. העכבר פשוט טוב בכל דבר שהוא עושה. הוא נוח, הוא נראה טוב, הוא נעים למגע, והוא מתפקד בצורה מצוינת בכל סוגי המשחקים.

מבחינת היכולת האלחוטית שלו – העובדה שיש אפשרות לבחור בין שני סוגי החיבורים האלחוטיים היא נוחה במיוחד, גם בגלל שאין חובה להשתמש בדונגל המצורף (או אם שכחתם אותו בבית), וגם כי אפשר למעשה לחבר אותו לשני מחשבים, כשבכפתור פשוט אפשר להחליף בין המחשבים המשתמשים – מאוד נוח!

למי שלא מחפש עכבר אלחוטי, אפשר לקבל את כל הטוב הזה בגרסה החוטית שלו, ה-Aerox 5, ב-400 ש"ח בלבד. אם אכן חשוב לכם הניידות של הגרסה האלחוטית, או שאתם סתם לא אוהבים חוטים על שולחן העבודה שלכם (מאוד לגיטימי), אז ה-Aerox 5 Wireless יעלה לכם כ-600 ש"ח.

ה-SteelSeries Aerox 5 Wireless סופק ע"י נציגות SteelSeries בישראל.