ה-Aerox 9 Wireless הוא עכבר גיימינג אלחוטי שפונה לשחקני MMO ו-MOBA שגם צריכים שהעכבר שלהם יהיה קל ומהיר כך שלא יעייף את היד גם בסשן גיימינג ארוך, וגם חייבים כפתורים רבים לכל אחת מהיכולות שלהם במשחק.

ה-Aerox 9 Wireless הוא העכבר הבכיר מבין ארבעת העכברים החדשים מסדרת Aerox החדשה של SteelSeries. הסדרה החדשה מתאפיינת במשקלים נמוכים מאוד לכל הדגמים הכלולים בה, ומתאפיינת בעיצוב שרווח בשנים האחרונות בקהילת הגיימינג של מסגרת (Frame) עכבר מחוררת. פחות חומר = פחות משקל.

בדומה לעכברים אחרים המיועדים לעולמות ה-MMO וה-MOBA, ובניגוד לרוב המוחלט של עכברי הגיימינג, ה-Aerox 9 Wireless מגיע עם כפתורים רבים בצידו השמאלי של העכבר (12 במספר) – מראה שבהחלט יפתיע כל אדם שאינו חובב MMO או MOBA מושבע.
אך השאלה החשובה באמת – האם זה נוח?

לא פחות מהטוב ביותר שאפשר להציע

ה-Aerox 9 Wireless מרשים כבר כשקוראים את הכיתוב על הקופסה, עם טווח CPI (מקביל לערכי DPI) שבין 100 ל-18,000, עם אפשרות שינוי בקפיצות של 100. למי שלא מכיר, CPI, או Counts Per Inch, הוא בעצם כמות ה-"צעדים" אותו העכבר עושה עם כל אינץ' שהוא עובר. ככל שהערך גבוה יותר, כך העכבר יהיה מדויק יותר בתנועה שלנו.

בנוסף, ה-Aerox 9 Wireless מאפשר לנו לבחור את ערך ה-Polling Rate שמתאים לנו בטווח שבין 125 ל-1000, עם ערכים קבועים של 125, 250, 500 או 1000. Polling Rate הוא מונח הנמדד בהרץ (Hz) ומתאר את התדירות שבה המחשב מקבל מהעכבר דיווח על מיקומו, דבר אשר משפיע על הפרש הזמן בין הרגע שבו הזזנו את העכבר, ועד שראינו את המצביע נע על המסך. ככל שהערך גבוה יותר – כך הפרש הזמן קטן יותר.

ה-Aerox 9 Wireless מגיע עם החיישן הכי מתקדם של SteelSeries, שנקרא SteelSeries TrueMove Air, שמאפשר זיהוי של הטייה/הרמה של העכבר, וכמובן מאפשר דיוק ברמה גבוהה ביותר, גם עם תאוצה של 40G ובאותו ערך מקסימלי של 18,000 CPI, ובכך מבטיח שהעכבר יאפשר לכם לנצל את מלוא היכולות שלכם, בלי בעיה.

כמובן שאי אפשר לדחוס כל כך הרבה טכנולוגיה בכל כך מעט גוף מבלי לתהות על חיי הסוללה של ה-Aerox 9 Wireless. על פי החברה, העכבר מתהדר בלא פחות מ-150 שעות פעילות בין טעינה לטעינה, וכן שימוש של כ-40 דקות משחק לאחר כ-15 דקות של טעינה מהירה. אני אישית השתמשתי בו שבוע וחצי מבלי לחבר אותו לטעינה, ולא הצלחתי להביא אותו למצב שנגמרה הסוללה, או אפילו קרוב לכך. מבחינת טעינת ה-USB, כמובן שניתן להשתמש בעכבר בזמן שהוא מחובר דרך ה-USB לטעינה (פשוט בתור עכבר חוטי).

מבחינת חיבוריות, ה-Aerox 9 Wireless מציע הן חיבור דרך Bluetooth 5.0, והן בעזרת 2.4GHz עם טכנולוגיית Quantum 2.0 Wireless של החברה, שמאפשרת חיבור מהיר ויציב, כך שלא תתקלו בבעיות חיור, ולא תרגישו כלל בזמני עיכוב בשימוש בעכבר.

איכות בנייה ונוחות שימוש

אז כמובן שהטכנולוגיה שדחוסה לתוך ה-Aerox 9 Wireless היא הלב הפועל של העכבר, אבל זה לא אומר שההשקעה בגוף היא קטנה יותר, וה-Aerox 9 Wireless הוא עכבר מרשים במיוחד, גם בתחושה וגם במראה.

אין שום ספק שאיכות הבנייה של העכבר היא גבוהה מאוד. התחושה שמקבלים כשמחזיקים אותו היא מעולה- מצד אחד הוא קל משקל (89 גרם בלבד), אבל קלות המשקל הזאת לא מתבטאת בתחושה של פלסטיק זול או רעוע, להפך. העכבר נעים למגע ומרגיש חסון, וזאת למרות מבנה ה-Honeycomb שבו בנוי כל הגב שלו בכדי להקטין ממשקל העכבר.

חשוב לומר שלמרות מבנה ה-Honeycomb הפתוח של העכבר, חברת SteelSeries מצהירה עליו כבעל עמידות בתקן IP54, וזאת בעזרת טכנולוגיית ה-AquaBarrier של החברה, שמגנה על החלקים החשובים של העכבר בפני נוזלים, אבק, שמנוניות, זיעה, וכל דבר אחר שנמצא בסמוך/על שולחן גיימינג ממוצע. פייר? לא ניסיתי לשפוך עליו כוס מים, אבל את כל השאר הדברים, כולל כמויות מסחריות של אבק – ה-Aerox 9 Wireless עבר בכיף.

מבחינה ארגונומית, ה-Aerox 9 Wireless הוא עכבר יחסית נמוך וארוך, מה שאומר ששחקנים שרגילים להחזיק את העכבר בתצורת Claw, והיד שלהם לא גדולה במיוחד – עשויים למצוא אותו פחות נוח. העכבר עצמו מיועד לשחקני תצורת Palm, שעבורם הצורה המוארכת של העכבר תהיה נוחה במיוחד. לאלו מכם שהם שמאליים ומחפשים עכבר גיימינג – לצערי העכבר הזה לא בשבילכם, היות והוא בנוי בצורה המתאימה לימניים בלבד.

כפי שאמרנו, העכבר מיועד לשחקני MOBA ו-MMO, ולכן מעבר לכפתורים המסורתיים שתוכלו למצוא בו (קליק ימני, שמאלי, גלגלת וכפתור DPI), תוכלו למצוא עוד לא פחות מ-12 כפתורים בצידו השמאלי של העכבר, אותם ניתן לתכנת בהתאם להעדפות שלכם, ובהתאם למשחק שבו אתם משחקים. כמובן שאם אתם משחקים ביותר ממשחק אחד שדורש זאת, ניתן לשמור פרופילים שונים בהתאם למשחק, ולהחליף לפרופיל הרלוונטי בכל פעם.

החסרונות הבולטים של הכפתורים בצד העכבר, הוא יכולת הזיהוי של הכפתור שאתם לוחצים עליו, ובעיה בהגעה לחלק מהכפתורים. מבחינת הזיהוי – כאמור ישנם 12 כפתורים, זה לא פשוט לזכור בע"פ את המיקום של כל כפתור, ומה התפקיד שהוקצה לכל כפתור, אבל זה משהו שאפשר להתרגל אליו לאחר כמה ימים של שימוש תדיר.

מבחינת הגעה לכפתורים, השלישיה הרחוקה מבסיס כף היד מעט קשה להגעה, במיוחד אם כף היד שלכם לא ארוכה, ואז למעשה שלושת הרחוקים הופכים להיות מעט חסרי משמעות עבורכם (אבל היי! עדיין תוכלו להשתמש בתשעה). לאלו מכם שכן יש יד גדולה, השלישיה שצמודה לבסיס כף היד מעט קשה להגעה בגלל שהיא דורשת כיפוף מלא של האגודל, במקביל עם הזזה של כף היד מעט אחורה – לא נוח (אבל שוב, משאיר 9 נוחים אחרים, אז ב-3 הפחות נוחים אפשר למקם פריטים בשימוש פחות תדיר).

בניגוד לעכבר הדגל הקודם של החברה, ה-Rival 650, פה חיבור הטעינה הקדמי נוח במיוחד, והוא לא עמוק או קשה להגעה. בנוסף על המיקום שלו, גם העדכון שלו לחיבור Type-C הוא נוח במיוחד, ומאפשר צמצום של כבלים מיותרים במגירת הכבלים שלנו כגיימרים – לייק ענק ל-SteelSeries.

תאורת RGB יחודית

כמובן שאי אפשר לשווק כיום מוצר גיימינג ללא תוספת של RGB, ואם אנחנו עוסקים במוצר שמוגדר כמוצר פרימיום, אז על אחת כמה וכמה אי אפשר בלי. ומה יש לומר? החבר'ה ב-SteelSeries לא אכזבו גם פה.

אחד הדברים היפים במבנה המחורר של העכבר, הוא העובדה שהתאורה התחתית שלו משתקפת החוצה בצורה נאה במיוחד דרך מבנה ה-Honeycomb מלמעלה, בעזרת חלוקה ל-3 אזורי תאורה שונים עם לא פחות מ-16 מליון צבעים אפשריים, וכמובן יכולת סנכרון עם מוצרי SteelSeries אחרים, וכמובן אפשרויות תאורה רבות ושונות במסגרת ה-Engine של החברה.

עכבר גדול במחיר קטן

בסופו של יום, ה-Aerox 9 Wireless הוא עכבר מעולה – לקהל היעד אליו הוא מיועד. גיימרים שאינם צריכים כפתורים רבים הניתנים לתכנות ימצאו אותו לא נוח, ויתגעגעו לשני הכפתורים ה-"רגילים" שנמצאים באזור האגודל, בעוד שגיימרים שחיים משחקי MOBA ו-MMO יהנו ממגוון האפשרויות האדיר שיש עם 12 כפתורים נוספים לשימוש בפריטים בצורה מהירה.

יהיה מעניין לבחון את ה-Aerox 5 Wireless של החברה, שהוא למעשה עכבר זהה ל-9, רק ללא אלמנטי ה-MOBA/MMO (כלומר ללא 12 הכפתורים), מה שאומר שלגיימר הממוצע, הוא עשוי להיות חלופה מעולה בדיוק בגלל שהוא זהה באותן נקודות חוזקה של ה-Aerox 9 Wireless – קל משקל, נוח, איכות בנייה גבוהה, דיוק חסר פשרות בתנועה, ומראה מרשים במיוחד.

את ה-Aerox 9 Wireless ניתן לרכוש בארץ במחיר של כ-700 ש"ח, שמצד אחד מציג אותו כעבר יקר יחסית, אך בפועל בממלכת עכברי ה-MOBA אין לו תחרות אמיתית (מבחינת כמות כפתורים – כן. מבחינת איכות – לא).

ה-SteelSeries Aerox 9 Wireless סופק ע"י נציגות SteelSeries בישראל.