ה-SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless הן אוזניות הגיימינג של העתיד עם יכולת להתחבר אל מספר מכשירים או קונסולות בו זמנית, חיי סוללה ארוכים, נוחות בטירוף ואיכות סאונד פנומינלית שהליין של ה-Arctis ידועות בהן. עם רמת אודיו גבוה מאוד עם תדרים מאוד רחבים, ממשק אלחוטי ב-2.4GHz וגם בלוטות', פשוט יש בהן הכל.

ה-SteelSeries Arctis Nova Wireless Pro לא הגיעו מתוך איזה ואקום של אוזניות שסטילסיריז החליטו להכניס למשפחת האוזניות המוצלחת שלהם. למעשה, החבר'ה בסטילסיריז לקחו את האוזניות הכי טובות שלהם, ה-SteelSeries Arctis Wireless Pro ולקחו אותם עוד צעד אחד קדימה. זה לא מתבטא רק באיכות הסאונד שלהן, אלא גם בעיצוב הכללי.

המילה "נובה" מגיעה מלטינית והמשמעות שלה זה חדש, מה שמאוד מתאים למה שהאוזניות הללו עושות, מאחר והן ממש מתרחבות אל טריטוריה חדשה לאוזניות גיימינג, וראוי לאוזניות בסדר הגודל הזה הן גם מגיעות במחיר פרימיום. ואכן, בשביל להצדיק את מחיר הפרימיום הזה, SteelSeries משווקת את האוזניות הללו בתור "האוזניות היחידות שאתם תצטרכו" – ולא רק לגיימינג. אך האם הם הצליחו? האם האוזניות שוות את המחיר הפרימיום? בואו נבדוק!

Steelsereis Nova Pro side logo

עיצוב שתתגאו בו

ה-SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless מובילות את הקו העיצובי של סדרת ה-Arctis Nova עם עיצוב אלגנטי ויוקרתי. האוזניות שוקלות 337 גרם (משקל קל יחסית לאוזניות מהדרג הזה) ומגיעות עם כיסוי אוזניות מרופד המצופה בחומר דמוי עור, הן גם יכולות להסתובב כמעט בחופשיות מלאה בכדי להתאים לצורה של הראש שלכם, כך שהן למעשה מתאימות לכל גודל ראש. באמת שהחיסרון היחיד עם החומר דמוי עור זה שהוא לא ממש נושם וכן גורם לחימום של האוזניים בישיבות ארוכות, מה שפחות נוח לקהל הישראלי.

העיצוב שלהן הוא בהחלט קלאסי, וניכר שהוא מכוון בעיקר לגיימרים, אבל עדיין עם עיצוב בוגר וסולידי שיאפשר לכם להסתובב איתן גם בשימוש רגיל ויומיומי, מבלי להיות מובכים ללבוש אותן בחוץ כמו אוזניות "רגילות". אחת הדוגמאות לזה זה המיקרופון, שמוחבא בתוך האוזניות עצמן (Retractable) ולא בולט כלל.

Steelsereis Nova Pro Top view with Switch

האוזניות מגיעות עם שתי סוללות ליתיום יעודיות, וזה אחד הפיצ'רים הכי מרגשים של האוזניות הללו ובאמת אחת הסיבות הכי טובות לקנות אותן לאנשים שמשתמשים באוזניות לפרקי זמן ארוכים. הסוללות הן נשלפות ואתם יכולים להחליף אותן ברגע (מה שנקרא Hot Swap) והן שורדות יחד כ-22 שעות שימוש. אחת הסוללות נמצאת באוזניה הימנית של האוזניות מאחורי כיסוי מגנטי (שניתן גם לקנות בעיצובים מיוחדים), ובמקרה והסוללה הסתיימה אתם פשוט שולפים אותה החוצה ומחליפים לסוללה השניה, מה שמאפשר לכם למעשה להיות תמיד עם סוללה לאוזניות מבלי לבזבז זמן על הטענה.

מבחינת ההטענה של הסוללות, האוזניות מגיעות עם DAC שליטה שבו יש חיבור להטענת הסוללות, כך שכל מה שצריך זה לדחוף את הסוללה לשם והיא תטען בזמן שאתם ממשיכים לשחק או להקשיב למוזיקה שלכם. אם אין עליכם את ה-DAC שמגיע עם האוזניות כי אתם בדרכים אז אל תדאגו, באוזניה השניה יש חיבור USB-C שתוכלו להשתמש בשביל להטעין את האוזניות. לא רק זה, אלא שהן מגיעות גם עם אפשרות של טעינה מהירה, אז על הטענה של 15 דקות תקבלו כ-3 שעות שימוש.

Steelsereis Nova Pro dock inputs

בואו נדבר רגע על מה שכן קצת מפריע ב-SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless, וזה כפתורי השליטה שלהן. הכפתורים מונחים בצורה קצת לא אינטואטיבית, מה שאומר שאתם תצטרכו קצת לחשוב בפעמים הראשונות כשאתם רוצים לעשות משהו עד שתתרגלו למיקום של כל כפתור.

ישנם שני כפתורי הפעלה על האוזניות: אחד בשביל החיבור בעזרת רשת ה-2.4GHz והשני בשביל חיבור דרך ה-Bluetooth. כלומר, אם אתם סוגרים את האוזניות בכפתור הפעלה היעודי שלהם (זה עם הסמל שכולם מכירים כהפעלה וכיבוי) אך אתם עדיין מחוברים לטלפון שלכם עם מוזיקה, האוזניות ממשיכות לפעול ולהזרים את המוזיקה לאוזניים שלכם.

Steelsereis Nova Pro side buttons

כמו שציינתי קודם, האוזניות מגיעות עם DAC (או עמדת הטענה ושליטה) של האוזניות, שמעניק לאוזניות ה-SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless את יכולת החיבור לפלטפורמות רבות ואת היכולת להתחבר למספר מכשירים בו זמנית ויש לו חיבור Bluetooth 5.0, מה שהופך את האוזניות לאוזניות הכי ורסיטליות שיש בשוק כרגע.

עמדת השליטה של האוזניות נותן לכם היות מחוברים לשני מכשירים אלחוטית בו זמנית. אך האמת שהאוזניות לא באמת צריכות את זה, כי יש להם גם בלוטות' וגם חיבור 3.5 מ"מ שנותן לכם את היכולת הזו. כלומר, אם אתם רוצים אתם יכולים לקחת את האוזניות לכל מקום וגם לחבר אותן למערכת הבידור של המטוס אם אתם בטיסה.

סאונד רחב ומדויק

עם טווח תדרים שנע בין 10Hz ועד 40KHz, ה-SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless הן אוזניות עם טווח סאונד גבוה משמעותית מרוב אוזניות הגיימינג שקיימות בשוק. בעקבות זה, איכות הסאונד עצמו היא פשוט פנומינלית. האוזניות יודעות לתת את הבאס העמוק עם הרבה רטט גם ב-70 אחוזי עוצמה, ובנוסף יודעים לתת טרבל עם נוכחות יפה והרבה פרטים בתדרים האמצעים.

זה מוסיף מאוד לחוויה המלאה של משחקים שמנצלים את במת הסאונד שלהם להשפעה על השחקן כמו משחקי אימה או שירים שדורשים במת סאונד רחבה עם הרבה קולות וכלים. אחד השירים האהובים עליי לבדיקת איכות סאונד של אוזניות זה השיר "The sound of Silence" של Disturbed שמכיל גם ווקאל באסי וגם צלילים גבוהים של גיטרה, וזו הייתה חוויה מדהימה להקשיב לו עם ה-SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless.

Steelsereis Nova Pro cushion

יצא לי כבר לבדוק אוזניות גיימינג עם במת סאונד רחבה יותר, אך למרות זאת האוזניות הצליחו להפיק סאונד מעולה ורחב, כך שיחד עם הפיצ'ר של הסאונד המרחבי 360° למעשה האוזניות מפיקות הדמיית הקול מאוד מדויקת. ממש אפשר להרגיש את התנועות של המשחק או הסרט שאתם צופים בו והאלמנטים של הסאונד השונים שהם משתמשים בו, בין אם זה אנשים שבטיים שרודפים אחריכם במקדש עתיק קבור או סתם דמות משנית שמדברת ברקע לידכם.

מבחינת המיקרופון שעל האוזניות, הוא יכול לשמש אתכם גם שהוא בתוך האוזניות עצמן וגם שאתם שולפים אותו החוצה, מה שנותן לכם את האפשרות להבטיח שאתם תישמעו בצורה טובה וברורה למי שאתם מדברים איתו בצד השני, בין אם זה דרך הדיסקורד במחשב או בשיחת טלפון. האוזניות כן מגיעות עם מסנן רעשים מגובה AI מתקדם, אך בכדי להשתמש ביכולת הזאת של האוזניות תצטרכו לחבר אותן למחשב.

בנוסף ה-SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless מגיעות עם יכולת סינון רעשים, אך מאחר והם לא מתמחים בזה סינון הרעשים הוא לא ברמה הכי טובה שנתקלתי באוזניות. הוא כן ינמיך את הרעש מסביבכם, אבל הוא לא יצליח לבודד אותו במלואו. כלומ, הסינון כן מוריד את הרעש לרמה שכשאתם מקשיבים למשהו באוזניות אין סיכוי שתשמעו את הסביבה שלכם, אבל אם המטרה שלכם הייתה להשתמש בהן במטוס בשביל לבודד את הרעשים, אז חשוב להבין שזה לא המטרה שלהן, ולא לזה הן מיועדות.

Steelsereis Nova Pro

ה-SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless – האוזניות של העתיד

ה-SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless הן, בפשטות, אוזניות הגיימינג הכי טובות שיש בשוק. היכולת שלהן להתממשק עם מספר מכשירים וקונסולות שונה ומגווון בו זמנית (בין אם חוטי, או BT או 2.4GHz), בשילוב עם חיי סוללה ארוכים, איכות סאונד פנומנלית, עיצוב נאה ונוחות בשימוש ארוך, הופך אותן לאוזניות כמעט מושלמות, או יותר נכון – מושלמות עם כוכבית קטנה.

אבל אי אפשר לדבר על כמה שהן טובות מבלי לדבר על הפיל שבחדר – כל היכולות שלהן מגיעות במחיר גבוה, מה שלא אמור להפתיע אף אחד שכן הן האוזניות הכי טובות שיש ל-SteelSeries להציע. כך שלמרות שאתם אכן מקבלים המון בתמורה לכסף שלכם, עדיין מדובר על מחיר דיי גבוה – 1995 ש"ח.

ה- SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless סופקו ע"י חברת Bconnect, נציגת SteelSeries בישראל