ה-SteelSeries Arctis Nova 4 Wireless הן אוזניות גיימינג שנותנות שמכוונות ליחס עלות-ביצועים גבוה. הן נוחות, עם איכות שמע טובה ופיצ'רים של איכות חיים שהם nice to have. עם זאת, חשוב לזכור שאין להן קישוריות Bluetooth, המחבר USB שלהן גדול כך שהוא מפריע לחיבורים אחרים וחיי הסוללה שלהן קצר לעומת אוזניות אחרות בשוק במחיר דומה.

יתכן שלא שמעתם על ההשקה של ה-SteelSeries Arctis Nova 4, זה היה אירוע קטן בהרבה ממה שהמותג בדרך כלל עושה עבור הדגמים האחרים שלו, עד כדי כך שאפילו אין עמוד מוצר באתר של סטילסירייז נכון לכתיבת שורות אלו, אבל בהחלט לא כדאי להתעלם מהן, היות והן אוזניות גיימינג אלחוטיות המיועדות לשוק התקציבי, בניגוד לאחריות הגדולות שלהן (ה-Arctis Nova 7).

ה-SteelSeries Arctis Nova 4 אמורות להחליף את ה-Arctis 1 Wireless מהליין הקודם שהיו מיועדות לשוק התקציבי, ולהכניס דגמים אלחוטיים תקציביים לסדרת Nova החדשה. אנחנו מאוד אוהבים את סדרת Nova, מהאיכות הגבוהה של הסאונד שלה ועד לצורה הנוחה של העיצוב החדש, אבל לדחוס את כל הביצועים האלה לתוך תג המחיר של אוזניות כמו ה-Arctis 1 Wireless זו בהחלט לא משימה קלה.

SteelSeries Arctis Nova 4 Headset arch

בהחלט ניתן לומר שיש לנו ציפיות גדולות מהאוזניות הללו – אחרי הכל, הן נמצאות בטווח מחירים מעולה לרוב הגיימרים, והן חלק מהסדרה החדשה והמוצלחת עד כה של סטילסירייז. אז בתקופה האחרונה בדקתי את האוזניות Nova 4, וניסיתי להבין האם האוזניות התקציביות החדשות שוות העלות התקציבית, או האם שווה לדלג עליהן ישר ל-7?

עיצוב

בעוד שה-SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless הבכירות וה-Arctis Nova 7 המוצלחות שתיהן מגיעות עם רצועת ראש מתכתית, ה-Nova 4 מגיעות עם קשת פלסטיק בוהקת. זה ממש לא אומר שהן מרגישות זול ביד, להיפך, התרשמתי מהפרטים הקטנים ש-SteelSeries הכניסו בדגם – משטח פלסטיק מט שמרגיש ממש כמעט כמו גומי מעטר את כל צד של כל אוזניה ונותן קצת יותר אחיזה בעת ההסרה של האוזניות וגם מונע כתמי אצבעות.

לחובבי הרצועת ראש הקלאסית של משקפי הסקי, לא לדאוג, היא קיימת, אבל גם שם הוסיפו את מרקם הגומי מתחת לרצועה הראשית כדי לשמור על הכל מאובטח במקומו כשהן מונחות על הראש. כל זה, בשילוב עם המשקל הנמוך של שלדת פלסטיק מלאה, הופך את האוזניות לנוחות במיוחד לשימוש גם במשך ישיבה ארוכה.

SteelSeries Arctis Nova 4 Headset drivers top view

נוחות השימוש הארוכה מתאפשרת גם בזכות ריפוד האוזניות הנדיב, שמורכב מבד רשת רך ונושם המכסה את הדרייברים העבים בכל צד של האוזניות ויושב סביב האוזן וחובק את הראש. בהתחלה הלחץ של האוזניות על הראש הרגיש לי קצת חזק מידי, אך לאחר שימוש קצר יחסית הן התרחבו לגודל של הראש שלי ולא הרגשתי את הלחץ.

למרות שהן עשויות מפלסטיק, אני הייתי סומך על ה-SteelSeries Arctis Nova 4 שלא יתפרקו או ישברו בקלות. יש רמת גמישות נחמדה לרצועת הראש עצמה, והאוזניות נכנסות לתוך שקע בקשת שמחזיק כל אוזניה במקומה (בניגוד ל-Nova 7 שמשתמשות רק בחצי גודל הקשת). אם האוזניות עדיין לא נוחות לכם על הראש, ישנה מערכת התאמה של רצועת הראש והיא נעולה היטב, כך שתצטרכו כוח רב כדי להוציא אותה מהתופסן שלה. תוסיפו את המיקרופון הנשלף ואת העובדה שכל אוזניה מסתובבת למצב שטוח וקיבלתם זוג אוזניות נייד במיוחד.

SteelSeries Arctis Nova 4 Headset mic

פלטת הצבעים של האוזניות לא רחבה, בדומה לכל סדרת Nova – הכל שחור, מלבד שני לוגואים כסופים של SteelSeries שיושבים בכל צד. ישנה גרסה שמיודעת גם לאקסבוקס או לפלייסטישן, שבהן הרצועת ראש בצבע ירוק או כחול בהתאם לקונסולה המיועדת.

פיצ'רים

ה-SteelSeries Arctis Nova 4 לא כוללות פיצ'רים רבים, חלק מהרצון לתמחר אותן זול יותר. הפיצ'ר שחסרונו הכי מורגש זה העדר קישוריות ה-Bluetooth. יותר ויותר אוזניות גיימינג חוזרות היום ל-Bluetooth בימים אלה (לצד חיבור ה-2.4GHz המהיר יותר), כדי לאפשר חיבור כפול ותאימות רחבה יותר במכשירים ניידים ובמיוחד לטלפונים.

היעדר ה-Bluetooth מה-SteelSeries Arctis Nova 4 בהחלט מפשטת את האוזניות, אבל זה יכול לאכזב את כל מי שמחפש להיפטר מדונגל ה-USB-C הגדול (שלטעמי הוא אחד הבעיות הגדולות של האוזניות הללו). אם אתם משחקים בעיקר במחשב, ב-PS5 או ב-Xbox Series X, אז זו לא באמת בעיה. עם זאת, האוזניות האלו פחות מתאימות לשחקני סוויץ' או לאנשים שאוהבים להשתמש בזוג אוזניות יחיד לכל השימושים שלכם. חשוב לציין, שגרסת ה-Xbox של SteelSeries Arctis Nova 4 מציעה את התאימות הרב-גונית הטובה ביותר – פשוט בגלל שהיא מסוגלת להתאים לכל הקונסולות, כמו גם למחשב.

SteelSeries Arctis Nova 4 Headset usb-c dongle

בנוסף לזה, אם חשבתם לחבר את האוזניות שלכם למחשב נייד, קחו בחשבון שכנראה לא תוכלו לחבר אליו שום מכשיר שדורש דונגל USB כי הגודל של המחבר שלהן כנראה יחסום לכם את שאר כניסות ה-USB (אנא מכם, SteelSeries, תקטינו את דונגל ה-USB-C שלכם).

מערכת ה-Nova Acoustic System עם דרייברים בגודל 40 מ"מ מציעה הרבה – דור הדרייברים החדש הזה מניע את כל שאר האוזניות האחרונות של SteelSeries. זה נהדר לראות את אותם הדרייברים מיושמים גם בדגם שאמור להיות תקציבי בטווח המחירים השפוי יותר, יחסית.

על הגוף העיקרי של האוזניות מצויים כפתורי השליטה. על האוזניה הימנית יש כפתור הפעלה ובאוזניה השמאלית יש גלגלת לשליטה על העוצמה וכפתור להשתקת המיקרופון. כל מה שאתם בדרך כלל צריכים נמצא בהישג יד, לעשות בלגן עם איחוד כפתורים או כפתורי מגע.

SteelSeries Arctis Nova 4 Headset leftt ear buttons

אני כן אציין לטובה את המיקרופון של האוזניות, שהוא באמת גם נוח לשימוש. לאורך השנים אני משתמש בעיקר באוזניות של SteelSeries, אז אני רגיל למקרופון הנשלף, אבל למי שלא רגיל – הפטנט הזה של סטילסירייז הוא יתרון אדיר על יצרנים אחרים בהם המיקרופון הוא נתיק ועשוי ללכת לאיבוד. על קצה המיקרופון הם גם הוסיפו נורית LED קטנה למיקרופון עצמו כדי לציין שהוא מושתק. היה נחמד אם היו מוסיפים השתקה אוטומטית כשהוא מוחזר למקומו אך תמיד יש למה לשאוף.

על פי החברה, חיי הסוללה של ה-SteelSeries Arctis Nova 4 הן כ-36 שעות. בזמן השימוש שלי, יצא לי להטעין אותן פעם אחת בשבוע לאחר שימוש של כ-4 שעות כל פעם, כך שבין אם מדובר על 36 שעות בפועל או "רק" 28 שעות, אין הרבה סיבות שתגיעו למצב שנגמרת לכם הסוללה.

איכות סאונד

איכות הסאונד של האוזניות מאוד מרשימה ביחס לאוזניות הקיימות בשוק בטווח של ה-400 עד 600 ש"ח. פרופיל הסאונד הרבה יותר עשיר מה-Arctis 1 Wireless הקודמות, אך למרות זאת הן עדיין נשמעות יותר שטוחות מהמודלים הגבוהים יותר והיקרים יותר, אבל מצד שני זה לא באמת השוואה נכונה להשוות אותן לאוזניות High-end.

לאוהבי באסים חזקים, לצערי האוזניות לא נותנות את הבעיטה לאוזן שאתם מצפים לה, אך הבאס עצמו כן נעים ומפורט. יש מספיק מקום לכל מגוון קולות הירי – לא רק שתשמעו את היריה עצמה ותהנו מהרשף, אלא גם תוכלו להנות מהצלילים של הפגיעה באויב והריקושטים מהסביבה של כל אלא שפיספסתם. אם תזנקו לתוך התוכנה של החברה, ה-SteelSeries Engine בכדי לכוון את הבאסים תוכלו להבין שזה האמת אחד הדברים הקלים והנוחים לעשות בעזרת ממשק ה-EQ של החברה.

SteelSeries Arctis Nova 4 Headset Right ear buttons

ה-Arctis Nova 4 Wireless עובדות בתדרים של 20Hz-22KHz אשר נותן לנו קצת יותר מהאוזניות הקיימות בשוק עם תדרים של עד 20KHz. כך שתוכלו להינות מבהירות כיפית בצלילים הגבוהים של מכת החרב על השריון ב-Lies of P או מנגינת הכינור האהובה עליכם של לינזי סטרלינג.

בניגוד לדגמים הבכירים של החברה, פה המיקרופון של האוזניות לא מדהים. בבדיקות שלי, היו הרבה הפרעות של פ' או ב' חזקים מאוד והוא משטיח מאוד את הקול של המשתמש. זה לא ממש המיקרופון שהייתי ממליץ לכם לשדר איתו לדוגמה לערוץ הטוויץ' או ערוץ היוטיוב שלכם, אבל בשביל לדבר עם החברים בצ'אט של המשחק זה הרבה יותר ממספיק. המיקרופון גם מגיע עם AI שאמור לבודד את הרעשי סביבה ולמקד את הקול שלכם, שזה בהחלט תוספת נחמדה.

SteelSeries Arctis Nova 4 Headset

הסאונד המרחבי של ה-SteelSeries Arctis Nova 4 Wireless בהחלט איכותי ונותן במת סאונד רחבה, אך עם זאת כאשר יש עומס רב של צלילים, האוזניות קצת מתקשות לעשות את ההבדלה הנקייה שהן יודעות באופן רגיל לתת.

בשורה התחתונה – אוזניות תקציביות, לטוב ולרע

באופן כללי, ה-SteelSeries Arctis Nova 4 הן אוזניות גיימינג טובות ביחס למחיר שלהן. הן נוחות מאוד, עם איכות סאונד מעולה ופיצ'רים חביבים ביותר. עם זאת, חשוב לזכור שאין להן קישוריות Bluetooth, מה שמאוד מגביל את היכולת לשימושים דואלים, וגם מחבר ה-USB-C שלהן גדול כך שהוא מפריע לחיבורים אחרים. וחיי הסוללה שלהן קצת נמוכות לעומת אוזניות אחרות בשוק במחיר דומה כמו ה-Razer Barracuda X.

אני יכול לומר, שלאלו שמחפשים במת סאונד יחסית מאוזנת, עם איכות סאונד טובה ונוחות שימוש גבוהה, הייתי שוקל לטובה את האוזניות הללו. עם עלות של כ-600 ש"ח הן בהחלט גבוליות, כשה-Arctis Nova 7 קרובות מלמעלה, ודגמים מתחרים באותו טווח מחיר עם אפשרויות שימוש דואליות, ה-Arctis Nova 4 הן בהחלט אוזניות טובות, אך בעיקר יתאימו לשחקני ה-PS5 או ה-PC מביניכם.

ה-SteelSeries Arctis Nova 4 Wireless סופקו ע"י חברת Bconnect