אולי מדובר באוזניות תקציביות, אבל ה-Razer Barracuda X יגרמו לכם לרצות לקחת אותן איתכם לכל מקום עם איכות הסאונד המעולה, קלות משקל וורסטיליות אדירה בחיבורים, נראה שרייזר מצאו נוסחה מנצחת.


לפני כחודשיים הציגה חברת Razer את ה-Razer Barracuda X, אוזניות גיימינג אלחוטיות המיועדות לרוב פלטפורמות הגיימינג, כך שאנחנו כגיימרים נוכל להשתמש בזוג אוזניות אחד – כמעט לכל מה שנרצה (אנחנו מסתכלים עליכם בכעס Microsoft).

כמובן שאת חברת Razer אין באמת צורך להציג, שכן היא אחת מחברות הגיימינג המוכרות והמצליחות בשוק הגיימינג העולמי. החברה מתגאה בחיבור שלה לגיימרים "בשטח", ומציינת שאותו חיבור הוא הסוד שלה ליצירת מוצרים שפוגעים בול בנקודות אותם הגיימרים רוצים, או כפי שאומר סלוגן החברה – "By gamers – For gamers".

נוחות לפני הכל

בסופו של דבר, לא משנה כמה הסאונד יהיה מעולה, אם זה לא נוח – זה לא טוב. אז אני שמח לומר שה-Razer Barracuda X הן אוזניות נוחות מאוד, ויש לכך שלוש סיבות עיקריות. הראשונה היא המשקל הנמוך יחסית של האוזניות, ששוקלות 250 גרם בלבד (כשהמתחרות כמו ה-Arctis 1 Wireless שוקלות כמעט זהה, וה-Void Elite מגיעות כמעט ל-400 גרם), מה שתורם לנוחות על הראש, גם לפרקי זמן ממושכים.

מעבר למשקלן הנמוך, בצד הפנימי של קשת האוזניות תמצאו כרית ספוג נעימה ונוחה, שתגרום לכך שלא תרגישו אפילו את הקשת יושבת לכם על הראש. תשלבו את זה עם כריות שעשויות מספוג זיכרון נעים ונושם שלא לוחץ על האוזניים ומאפשר לאוזניים לנשום קצת, ותקבלו אוזניות סופר נוחות כמעט לכל מצב (אולי לא לצהריים באוגוסט).

מבחינת איכות הבנייה של ה-Razer Barracuda X, אפשר לומר בוודאות שלמרות משקלן הנמוך האוזניות לא מרגישות מצועצעות, והפלסטיק מרגיש עמיד ועם רמת גימור וליטוש גבוהה בכל הזוויות. כן הייתי ממליץ לקנות להן נרתיק כלשהו, אך למי שאוהב להסתובב עם אוזניות על הצוואר – לא צריך לפחד שיקרה להן משהו.

מבחינת עיצוב האוזניות אין יותר מידי חדש – אוזניות קשת שחורות לחלוטין, בלי שום RGB נוצץ (מפתיע כשמכירים את Razer), עם לוגו החברה על הצד החיצוני של שתי כריות האוזניים (אך ללא צבע).

בכרית אוזן שמאל תוכלו למצוא את כל החיבורים והכפתורים של האוזניות. בחלק האחורי ביותר כפתור Mute למיקרופון, מתחתיו גלגלת שמע (Volume), לאחר מכן כפתור ההדלקה הרב תכליתי, נורית חיווי, ולאחריה חיבור 3.5 מ"מ, חיבור הטענה, וחיבור המיקרופון.

כל פונקציות השליטה מתבצעות בעזרת כפתור ההדלקה. לחיצה ארוכה מאוד מאפשרת הדלקה וכיבוי של האוזניות, לחיצה קצרה בודדת משמשת כלחצן ניגון/עצירה (או קבלה וניתוק שיחה), לחיצה כפולה משמשת למעבר לשיר הבא, ולחיצה משולשת מאפשרת חזרה לשיר הקודם.

Razer Barracuda X – מתחברות (כמעט) להכל!

היתרון הכי גדול של ה-Razer Barracuda X הוא יכולת ה-Cross-Platform שלהן. כלומר, אלו לא אוזניות רק למכשיר או קונסולה אחת. עם האוזניות האלו תוכלו להתחבר כמעט לכל קונסולה שתרצו. גם למחשב (PC או לפטופ), גם לפלאפון שלכם (בתנאי שהוא עם חיבור USB-C), גם ל-PS4 ו-PS5, ואפילו לקונסולת SWITCH. הקונסולה היחידה שאליה לא תוכלו להתחבר בצורה אלחוטית היא ה-Xbox על כל דגמיה (ושוב תודה מייקרוסופט).

דונגל החיבור שמגיע עם האוזניות הוא קטן ונוח לחיבור לכל הקונסולות, אך הקטע הכי נוח בו מבחינתי היה שהוא מתחבר לפלאפון שלכם גם אם אתם עם מגן על הפלאפון. הדונגל מאפשר חיבור בתדר 2.4GHz, ובכך מאפשר חיבור מהיר ויציב ללא עיכוב (lag) בהשמעת צליל, כפי שהיינו מצפים מאוזניות גיימינג.

כפי שכתבתי, הדונגל מתחבר בחיבור USB-C, אך אם אין לכם חיבור שכזה אל חשש – בתוך הקופסה של האוזניות תקבלו בין היתר גם כבל USB-C to USB-A (באורך של 1.5 מטרים) שיאפשר לכם לחבר את האוזניות גם למארזי מחשב שאין בהם חיבור USB-C. החבר'ה ברייזר באמת חשבו על הכל.

האוזניות כמובן מאפשרות גם חיבור חוטי בעזרת כבר AUX (או כבל 3.5 מ"מ) ישירות לכל מכשיר שתומך בכך (חדש או ישן), ותוכלו למצוא כבל שכזה בתוך הערכה שמגיעה עם האוזניות, באורך של 1.3 מטרים, שיאפשר לכם להתחבר בצורה חוטית גם למכשירי אייפון ולקונסולת ה-Xbox.

חווית סאונד נעימה

כמובן שחשוב קודם כל לציין שה-Razer Barracuda X הן אוזניות תקציביות, והן לא מתוכננות להילחם ראש בראש אל מול אוזניות מקצועיות שכנראה יעלו פי 3 ויותר. אבל אחרי שציינו את זה אנחנו יכולים לומר בקלות שחווית הסאונד שה-Razer Barracuda X מספקות היא פשוט מעולה.

כמו רוב אוזניות הגיימינג בשוק, גם פה תוכלו למצוא שהאוזניות אוהבות להדגיש את הבאסים, מה שגורם לחווית משחקי האקשן רווי הפיצוצים להישמע באופן מרשים במיוחד, וכל פיצוץ מפיק סאונד מלהיב (כי מי לא אוהב פיצוצים?!).

מעבר לחווית הסאונד ב-"רגילה" בגיימינג, ה-Razer Barracuda X מספקת חוויה נעימה במיוחד גם בהזנה למוזיקה, בין אם דרך המחשב או דרך הפלאפון שלכם, האוזניות יודעות לספק סאונד מעניין בכל הרמות, כך שגם סאונד מגוון כמו Bohemian Rhapsody או Winds of Change נשמע מעולה, עם כל מגוון הצלילים הקיים בהם.

כשמסתכלים על נושא הבידוד, אפשר לומר שה-Razer Barracuda X מספקות תוצאה בינונית אך מקובלת. הן מגיעות עם בידוד פסיבי בלבד, ובעצם כך שכריות האוזניים הן אווריריות (Breathable – לנוחיות בקיץ) אז בהחלט יש חדירה של צליל חיצוני פנימה, ויציאה של צליל פנימי החוצה. אבל אלא אם אתם שומעים מוזיקה בווליום גבוה ויש מישהו לידכם, או שאתם עומדים בחוץ באמצע תחנה מרכזית עפולה, הבעיה הזאת כמעט ולא מורגשת.

ה-Razer Barracuda X מאפשרות גם חווית שמיעה תלת מידמית ותאימות ל-3D Audio של ה-PS5, או סאונד 7.1 דרך תוכנה יעודית על ה-PC שלכם (ותודה THX), מה שנותן חווית סאונד מעולה ומספק תחושת אימרסיביות מוגברת במשחקים שלכם, בין אם בזיהוי כיוון הירי או תנועת זחלי טנקים.

מבחינת מיקרופון, האוזניות מגיעות עם מיקרופון נתיק. נכון, זה לא נוח כמו המיקרופונים הנשלפים הקיימים בדגמים יקרים יותר, אבל המיקרופון הנתיק מאפשר גמישות מעולה לזמן שבו אתם רוצים לשחק וגם לדבר, לבין זמן שבו אתם רק רוצים לשמוע מוזיקה, או אפילו קצת גיימינג ללא דיבור.

החיבור של המיקרופון פשוט וקל – פשוט לדחוף לחיבור או למשוך החוצה. המיקרופון עצמו מספק איכות טובה יחסית לאוזניות גיימינג ברמה הזאת, אך המיקרופון עצמו מפיק סאונד שקט יחסית. לא deal breaker, אבל בהחלט משהו ששווה לכם לשקול אם אתם מאלו שמדברים חלש (או לא יכולים לדבר חזק בבית).

אוזניות לדרכים

מבחינת חיי הסוללה, חברת Razer מצהירים על עד 20 שעות פעולה בטעינה בודדת, אך אני יכול לומר שרק לאחר שימוש במשך שבוע שלם (כמה שעות בכל יום) הגעתי למצב שנגמרה הסוללה באוזניות והיה צורך לטעון אותן. כך או כך – מדובר על אוזניות שאם תזכרו לטעון אותן פעם ביומיים-שלושה, אתם לא אמורים להגיע למצב שבו נגמרת לכם הסוללה.

טעינת האוזניות לוקחת כמה שעות דרך חיבור ה-USB-C שלהן. בגלל שהאוזניות לא נתמכות ע"י תוכנה יעודית, אין דרך לדעת מה מצב הסוללה באמת, פרט לנורת ה-LED בתחתית כרית אוזן שמאל (כשהנורה דולקת רציף – האוזניות טעונות במלואן).

Razer Barracuda X – לכל מצב, בכל מקום.

החוזקה הכי גדולה של ה-Razer Barracuda X היא ללא ספק היכולת חוצת הפלטפורמות שלה. עם זוג אוזניות בודד אתם יכולים לשחק כמעט בכל הפלטפורמות שיש לכם, או סתם לשמוע מוזיקה דרך הפלאפון כשאתם בדרך לעבודה או הביתה.

כשמשלבים את היכולת המגוונת הזאת עם סאונד מעולה, חיי סוללה ארוכים ומבנה אוזניות נוח ונעים במיוחד, אתם מקבלים אוזניות שיכולות ללכת איתכם ליום שלם, ולשמש אתכם בכל מה שתעשו, בין אם זה Zoom בעבודה, או Call Of Duty בבית. ה-Razer Barracuda X מאפשרת הכל.

למרות שמחירן בארץ, שעומד על 465 ש"ח, לא תואם את מחיר השוק העולמי שלהן שהוא כ-100$, מדובר במחיר שמיישר קו עם המתחרות העיקריות שלהן בארץ, רק שבניגוד לרבות מהמתחרות, ה-Razer Barracuda X הן באמת אוזניות לכל מקום ולכל מצב.

אוזניות Razer Barracuda X סופקו ע"י בנדא מגנטיק בע"מ, יבואנית Razer.