קיבלנו גישה לדמו של The Rogue Prince of Persia כדי לקבל תחושה על המשחק החדש שעתיד לצאת החודש, אז ראשית, לכל מי שהתחבר ל-Dead Cells, ל-Hades, ולנסיך הפרסי באופן כללי, הייתי ממליץ על המשחק הזה. כי זה בדיוק מה שהוא, שילוב בין שלושת המשחקים והעולמות האלה לכדי משחק איורי זורם זריז ומתסכל.

לא סתם המשחק נקרא The Rogue Prince

המשחק מתרחש בסביבות העיר קטסיפון בפרס לאחר שהנסיך התגרה במנהיג ההונים נוגאי (Nogai) ששלח צבא של חיילים להשמיד אותה. אנחנו נכנסים למשחק בדמותו של "הנסיך" ואנחנו שועטים קדימה כדי לנסות ולהציל אותה מפני הפולשים. בדרך אנחנו מגלים כמה המשחק עצמו זריז וזורם כך שמזכיר לנו את סדרת משחקי הנסיך הפרסי אך מצד שני דורש מיומנות ומחשבה לפני שנכנסים לקרב כמו ב-Dead Cells ו-Hades.

הסיבה שאני מזכיר את שני המשחקים הללו היא שאם הם היו עושים ילד ונותנים אותו לאימוץ ב-Ubisoft והוא היה מתגלגל למחלקה של הנסיך הפרסי אז בדיוק ככה הוא היה נראה, וגם בכלל שהמשחק פותח על ידי Evil Empire שפיתחה את Dead Cells. הגרפיקה מזכירה מאוד את Hades וגם נושא היכולות וכלי הנשק משתלב יחדיו עם Dead Cells אך זה לא הכל, סגנון ה-Side Scroller שמחזיר אותנו לימים העליזים של צעד רדיפה של הנסיך הפרסי הראשון רחוק שנות אור מתחושת המשחק הנוכחי.

העולם הזה של הנסיך הפרסי מנותק ממשחקים קודמים וכאן הנסיך קיבל את השרשרת עם חולות הזמן כבר בילדות, כך שהוא יודע שהוא לא יכול למות באמת. זה גורם לו להתחיל להתנהג בחוסר אחריות ופזיזות ולכן כל ענייני הפארקור. מעבר לך, הוא כנראה הפך לגאוותן כל כך שהלך והתגרה בהונים עד כדי כך שאלו תקפו את העיר ממנו הגיע.

The Rogue Prince of Persia הוא משחק שמשלב פארקור בעולם הדו מימדי כך שניתן לרוץ על קירות ולדלג מעל אויבים. מערכת הקרב מאוד מהירה ודורשת אימון אחרת פשוט יהרגו אתכם ותחזרו חזרה לנווה המדבר. אה, לא הזכרתי שהמשחק הוא Rougelike? טוב, אז כאן מתחילה ההנאה שלכם, או התסכול, תלוי מי אתם. הדמו מציע שני שלבים עמוסים באויבים, מלכודות ובוס אחד, ועד שתצליחו לנצח אותם אתם תמותו, הרבה, ממש אבל.

אחד הדברים היותר מלוטשים במשחק הוא הדינמיקה ביניכם לבין האויבים והסביבה, האנימציה זורמת והקרב חלק וכל נשק מביא איתו סט קומבואים ומכה נטענת כך שאין השהייה בין מכה למכה וניתן לשלב את הקרב עם קפיצות ודילוגים מעל האויבים ולבעוט אותם אל קירות, מלכודות, ואחד על השני כדי להמם אותם ולנצל את הרגעים הללו כדי לסיים את העבודה.

ימין ושמאל רק חול וחול

בכל פעם שתמותו חולות הזמן יקחו אתכם שלושה ימים אחורה אל לפני הפלישה של ההונים לנווה מדבר בו תמצאו נפח חביב ועוד דמות מסתורית שמצטרפת אחרי פעם או פעמיים שחולות הזמן מצילים אתכם ממוות סופי. העולם משתנה מעט בכל פעם שהורגים אתכם, גם מבחינת השלבים והאויבים וגם מבחינת המחנה שאליו מצטרפים מבנים ושיחות חדשות עם הדמויות הפוקדות אותו.

בינתיים אני נתקלתי בשני מבנים, האחד של הנפח והשני של הדמות המסתורית. אצל הנפח ניתן לראות את הנשקים שאספתם במשחק ובמבנה השני ניתן לראות את המדליונים. מבחר כלי הנשק דיי רחב וכולל זוג פגיונות שהם נשק ברירת המחדל שלכם, ונשקים נוספים כגון חרבות, גרזנים, חניתות, קשת ועוד. המדליונים מייצגים את ה-Perks שאתם תוכלו לשאת איתכם, ארבעה סך הכל, שנותנים לכם יכולות שמשלבות אלמנטים כמו אש,רעל, או פשוט מרפא אתכם בכל מיני וריאציות, ולמיקום המדליונים יש חשיבות מאחר וכל אחד יכול לשדרג את הסקילים השכנים.

מדליונים, שדרוגים, ונשקים ניתן לרכוש במבנים הללו האמצעות Spirit Glimmering, שהוא אחד משני מטבעות שקיימים במשחק, והם יתווספו למאגר הנשק והמדליונים שעלולים להופיע לכם במהלך ריצה. המטבע השני הוא פשוט מטבע זהב והוא מאפשר לשדרג את הנשק שאתם משתמשים בו או לרכוש בחנויות שנמצאות לאורך השלבים במשחק.

את ה-Spirit Glimmering תאספו לאורך הדרך בין אם זה בהריגת אויב או בין אם תמצאו ברחבי המפה, הבעיה היא שאם לא הצלחתם להעביר אותם לנווה המדבר שלכם אז הם ילכו לאיבוד. ניתן לשלוח אותם לנווה המדבר באמצעות גביע אש סגולה שיופיע לכם מפעם לפעם במפה ולכן עדיף לחפש אותם כדי לא לאבד את כל מה שאספתם.

הבאגים בגישה המוקדמת פשוט קורעים, המשחק אמנם ממליץ לשחק עם קונטרולר אבל למי שאין הוא מאפשר משחק עם מקלדת ועכבר. אז כשתתבקשו ללחוץ על 'ק' כדי להפעיל אינטראקציה עם העולם, פשוט תלחצו על Alt+Shift ותחזירו את השפה לאנגלית. במקרה אחר אם תקפצו מחבל אתם עלולים למצוא את עצמכם מצויים עם הגב כלפי השחקן ותנסו ללכת אל תוך המסך וכדי להשתחרר מהסיטואציה המוזרה הזו תצטרכו לטפס על קירות.

עושה רושם שהמשחק נמצא בכיוון הנכון ואני בטוח שחובבי הז'אנר יהנו ממנו, וגם אני בתור אחד שפחות מתחבר למשחקי ה-Roguelite side scrollers מצאתי את עצמי מתאמץ ורוצה להתקדם ולנצח את הבוס הבודד הזה שיש לגישה מוקדמת להציע, אך עד עכשיו ללא הצלחה. המשחק יצא ב-14 למאי בגישה מוקדמת, והציפיה למה עוד הנסיך מסוגל לעשות מאוד גדולה.