כמו הרבה ישראלים, גם אני גדלתי על Heroes 3, והוא הטביע בי חותם שמשפיע עד היום על הטעם שלי במשחקים. אז זה לא מאוד מפתיע שלאורך הזמן למדתי לאהוב משחקים כמו Fire Emblem, או חדשים יותר כמו Thronebreaker, ושאר משחקי טקטיקה ופנטזיה. זה לא מאוד מפתיע שברגע שראיתי את Unicorn Overlord, נדלקתי. במיוחד אחרי שהתאהבתי במשחק הקודם שלהם, 13 סנטינלז.

יוניקורן אוברלורד הוא משחק טקטיקה-תפקידים חדש של Vanillaware, חברת בת של Atlus שאתם אולי מכירים מסדרת משחקי פרסונה, שהיא בעצמה חברת בת של Sega, שאותה אתם בטוח בטוח מכירים. המשחק קיבל דמו חדש באורך של כ-6 וחצי שעות, שנותן לכם לשחק כמה שבא לכם עד שהזמן נגמר (ולשמור את ההתקדמות למשחק המלא). אז, מה יש לנו בדמו, ולמה זה המשחק המצופה ביותר שלי השנה?

בדמו של יוניקורן אוברלורד אנחנו מתחילים את המסע של אליין, יורש העצר לממלכת קורניה. הממלכה נכבשת על ידי עריץ מרושע בשם גאלריוס, ועכשיו אנחנו צריכים לכבוש אותה בחזרה. תוך זמן קצר מתחילת הדמו, משחררים אתכם באחד החופים של היבשת, ונותנים לכם יד חופשית לכבוש מחדש את כל הממלכה, *וזה מדהים*.

המשחק עצמו מחולק לעולם פתוח (דו מימדי) ומשימות. כל פעם שתגיעו לגבול של שטח שנשלט על ידי גאלריוס, תהיה לכם סצינה קצרה שמציגה בפניכם את שדה הקרב, את הדמויות שהולכות להופיע, ואת הסיבה שאתם רוצים לשחרר את אותו האיזור. זה קצר ולעניין ומשחרר אתכם לאקשן מהר מאוד.

הקרבות עצמם מתבצעים בזמן אמת עם פאוז, והם מרגישים איפשהו בין קרבות במשחקי RTS, לבין קרבות במשחקים טקטיים כמו Fire Emblem. אתם מציבים קבוצות של דמויות על המפה, ושולחים אותן להלחם באויבים. כל יחידה כזו בנויה ממספר גיבורים, שלכל אחד יש קלאס אחר ופועל שונה בקרב. 

בהתקלות עצמה, הקרבות הם אוטומטיים, וכל דמות מפעילה את הכישורים שבחרתם לה מבעוד מועד. זה נשמע מסובך, אבל המשחק מדריך אתכם יפה מאוד לאורך ההתחלה, וזה מרגיש כמו איזשהו אבן-נייר-ומספריים, עם יותר שלבים.

לאורך הדמו, הספקתי לגייס 28 דמויות שונות, שכל אחת מהן עם קלאס אחר. זה נותן תחושה טובה של חופש וקסטומיזציה, שאני מאוד אוהב. במשחק המלא צפויות להיות יותר מ-60 דמויות, ויש לי הרגשה שזה הולך להיות אפילו הרבה יותר. לכל דמות יש יכולות שהיא לומדת, אפשר לפתח אותה לקלאסים מתקדמים, לאבזר אותה עם ציוד, ויש לה שיחות תמיכה עם הדמויות האחרות שאתם מגייסים, וכך אפשר להכיר אותה יותר לעומק.

הסגנון הויזואלי היפהפה של המפתחת Vanillaware, שנראה כמו ציור בעבודת יד, בולט פה לטובה. המשחק מאוד פוטוגני, הדמויות מביעות רגש בצורה טובה, והסביבות מהממות.

גם מנגינות הרקע של Basiscape, שעשו את פסי הקול של חלק ממשחקי Valkyria Chronicles, עבדו על פסי קול של Final Fantasy, ועשו את פסי הקול של רוב משחקי Vanillaware, עושות עבודה מעולה, ואני בהחלט הולך להאזין בעיון לפס הקול של המשחק הזה כשהוא יהיה זמין. ולבסוף, גם אם לא היו מלא הזדמנויות להקשיב להם, כי אין המון דיאלוגים מדובבים, הדיבוב במשחק איכותי, ומציע קאסט רחב מאוד עם מלא שמות מוכרים בתעשייה, כך שמי שנהנה מדיבוב איכותי, יהנה גם כאן.

Unicrorn Overlord Demo Ochlys

עם הקסטומיזציה הרבה ומערכת הקרב הייחודית, הדמו של יוניקורן אוברלורד השאיר אותי עם טעם של עוד. הכל הרגיש סופר אינטואיטיבי, ולא מסובך בכלל כמו שזה אולי נשמע. 

הדמו של Unicorn Overlord זמין להורדה עבור Switch, PS4, PS5, ו-Xbox, ותוכלו להעביר את השמירה למשחק המלא (אבל חשוב שתקפידו להוריד את הדמו ממשתמש תואם לגרסה שאתם הולכים לקנות כדי שהשמירה תעבור למשחק המלא). המשחק המלא צפוי לצאת ב-8 במרץ ל-Switch, PS4, PS5 ו-Xbox.