בדיוק כמו שהחיילים הגיבורים בעולם של Helldivers 2 מוטחים מהחלל באש ובעוצמה רבה כך גם ההנאה וההפתעה של השחקנים התקבלה בעולם האמיתי. בדומה לקודמו, Helldivers 2 מספק אקשן, כיף וצחוק ברמה שמעטים מהמשחקים בשנים האחרונות מצליחים וכל זה יחד עם רמת הפקה גבוה, אקשן מגוון ורכיב אונליין מוצלח שמשלב בתוכו אפיק צמיחה ענק.


גיבורי חיל

כמעט עשור מאז המשחק הקודם, Helldivers 2 מבית Arrowhead צלל אלינו. הוא לא מבזבז לכם את הזמן, ולאחר סגמנט טוטוריאל קצר אתם תזרקו באופן דמוקרטי ביותר לפקד על ספינת חלל שממנה תבחרו את המשימות שלכם על מנת להפיץ את הדמוקרטיה ברחבי היקום (ולהשמיד ג׳וקים ענקיים)!!! מהספינה ניתן לבחור באילו משימות לקחת חלק, את רמת הקושי של המשימות וכיצד שאר השחקנים ברשת משפיעים איתכם על ההצלחה של הצבא החזק בעולם.

מעבר להשלטת הדמוקרטיה על פרוקי רגליים למיניהם, Helldivers 2 לוקח תפנית מהמשחק הקודם; הפעם, נקודת המבט של השחקן עוברת אל מעבר לכתף של הדמות, והמשחק נהפך למשחק יריות בגוף שלישי. השינוי הזה עושה את האקשן הרבה יותר דינמי כיוון שניתן לראות את העולם בצורה יותר טובה מאשר במבט איזומטרי. לא רק זאת, אלא שנקודת המבט הזו הופכת את האקשן גם להרבה יותר כאוטי, כיוון שלא ניתן לראות בכל רגע מה שקורה סביב הדמות.

ל-Helldivers 2 יש עלילה כללית בלבד – עלינו להפיץ את הדמוקרטיה בכל מחיר, וכמה שיותר. עבור זה, עלינו לבצע משימות סיזיפיות בתנאים מגוונים, שאותם בוחרים משימה מלוח הולוגרפי שממוקם בחללית שלנו. אנחנו יכולים לבחור אילו כוחות ושיפצורים אנחנו בוחרים לקחת איתנו למשימה, ובשלב הזה הגיוון של המשחק מתחיל לבוא לידי ביטוי, לטובה ולרעה. המשימות שנשלחים אליהן בעלות אלמנטים של רנדומליות ומשתנות מדי פעם עם מטרות משתנות ומיני משימות שצריך לגלות בשביל לקבל שלל חדש בשביל השידרוגים העתידיים.

הכי מצחיק ביחד

בין סיבוב לנחיתה על כוכב עויין כל שחקן יבלה בחללית הענק שלו ששם הוא חופשי לבחור (דמוקרטית כמובן) בשידרוגים שלו. יש כמה וכמה אופציות לקוסטומיזציה: יש את ה-Loadout שכל שחקן מצויד בו ובחר לעצמו מבחינת הנשקים הבסיסיים והציוד שאיתו נוחתים. בנוסף לנשקים בחללית אפשר גם לבחור ורכוש את ה- Stratagems, בונוסים שניתן לזמן מהחלל שברגע הנכון יכולים להציל ולהטות את הכף לטובת שיטת השלטון האדירה בעולם.

כיוון שהם רכיב קריטי במשחק, נוכל לרכוש שדרוגים שמשפרים את ה-Stratagems, למשל מבחינת זמני המתנה או אפקטים חזקים יותר כשהם נוחתים. כל אחד מסוגי השדרוגים עושה שימוש במשאב אחר שאת כל אחד מהם ניתן להשיג באמצעות נטו לשחק במשחק. בפרט, את השדרוגים הקוסמטיים אפשר לרכוש גם בעזרת כסף אמיתי אבל זה לא חובה בכלל.

אחרי שהצטיידנו כראוי ובחרנו משימה, החללית מנחיתה אותנו ישר לכיף ולבשר האמיתי של המשחק. ההנאה כמובן מוגברת ומוכפלת כשמשחקים בקו-אופ עם חברים ויוצאים למשימות משותפות עם צ'אט קולי פעיל. העובדה שכל דבר בעולם יכולה להרוג חבר לצוות החל מירי של חבר צוות, ועד בקשת תחמושת מהחלל רק מעצימה את כמות הצחוקים שהמשחק הזה מוציא. היי, אפילו החללית שבאה להציל את הצוות מהכוכב העויין יכולה לנחות על חבר צוות ולהרוג אותו. אדיר.

הכיף לא נגמר כאן אזרחים יקרים – בדומה למשחק הקודם בסדרה, האופי הקומי והאפיות המוגזמת של Helldivers 2 שמים אותו ברמה אחרת של כיף וצחוק שכבר שנים רבות לא חוויתי. אפילו טריילר ההכרזה (נו, מה שאתם רואים אם המשחק הצליח להתחבר לשרתים ושכחתם ממנו קצת) היה קורע, גם לאנשים שסתם מסתכלים מהצד. מהשנייה הראשונה שהמשחק זורק אתכם למות בשדה הקרב את תרגישו כמה שהמשחק לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות, וזה חלק מהקסם שלו. משחק שרוצה שתהרגו ותשמידו ג'וקי ענק ובכמויות בשמה של הדמוקרטיה, מתגאה בזה ולא יפסיק להזכיר לכם כמה שזה טוב ולשמחתי זה לגמרי נכון.

חשוב לציין שהקו-אופ עובד מצויין, ומאוד-מאוד קל להתחבר לאנשים, בכל פלטפורמה עליו תשחקו. כן, אם לא ידעתם, יש cross-play כך ששחקנים יכולים לשחק עם חברים שלהם ללא תלות באיזו פלטפורמה כל שחקן בחר לשחק. כאמור, משחק עם חברים מאוד משמעותי לחווית המשחק, ולכן הפשטות והגמישות פה הייתה צעד ממש נכון של החבר'ה שם ב-Arrowhead. שאפו.

דמו-דמו-דמוקרטיה

בכל דבר ששואף לדמוקרטיה יש איזונים ובלמים שיש להקפיד עליהם. במקרה שלנו, זה מתבטא בשלוש נקודות שארצה להדגיש – נקודה חיובית, נקודה שלילית ונקודה שיש לפקוח עליה עין מבחינת העתיד של המשחק. לחיוב, אציין את המחיר של המשחק, שמתומחר במחיר נמוך של משחק AAA מלא וזה העניק למשחק קהל שחקנים גדול ברחבי הרשת. מצד שני זה גם הפתיע את מפתחי המשחק שלא היו מוכנים להצלחה הענקית שלו זכה המשחק ולכן שחקנים רבים, וביניהם אני, נאלצו לחכות זמן רב בשביל להתחבר לשרתי המשחק.

והנקודה שצריך לשמור בזיכרון לעתיד היא ש-Helldivers 2 מוגדר על ידי המפתחים בתור משחק Live Service. מהיותו כזה, המשחק יצטרך לקבל עוד עדכונים ותוכן נוסף חדש שישאיר את השחקנים שכבר קנו אותו משחקים לאורך זמן ובעניין רב. אנחנו נמשיך לשחק בתקופה הקרובה ונעדכן אם התוכן של המשימות, האוייבים, השידרוגים ישתפרו לטובה. יש לציין שאחד הדברים שבהחלט השתפרו זה עניין השרתים – היום לאחר תקופת משחק לא קטנה בעיות ההמתנה לשרתים נעלמו כמעט לגמרי.

לבסוף אציין שעיצובי העולם נראים נהדר, גם אם לא משתמשים בהגדרות הכי גבוהות שכרטיסי המסך יודעים לספק כיום. הסביבות מגוונות, וכך גם כל האפקטים החזותיים, שלא לדבר על עיצוב האויבים. המוסיקה האפית של המשחק תורמת גם היא לחווית משחק שהיא טובה גם בפני עצמה.

Helldivers 2 מהווה משחק אונליין קו-אופ עם חברים מהרמות הגבוהות ביותר. האקשן שלו איכותי, עם נתיב שידרוגים מעניין ומגוון בתור התחלה ואפיק שיפורים נפלא מצד המפתחים שימשיכו לספק לנו תוכן משמעותי לשחק בו.

מפתחת: Arrowhead

מפיצה: Sony Computer Entertainment

תאריך יציאה: 08 בפברואר, 2024

ז'אנר: יריות גוף שלישי

זמין על: PlayStation 5, PC

בוקר על: PlayStation 5, PC

עותקי הביקורת של Helldivers 2 סופקו על ידי ישפאר