המשחק החדש של Team Ninja מגיע אחרי ההצלחה של סדרת Nioh (וגם Wo Long אם תרצו) ושמו Rise of The Ronin. מדובר על משחק שמשלב אלמנטים ממספר משחקים כמו Nioh, Wo Long, Ghost of Tsushima ו-Elden Ring. ולפי השעות הראשונות של המשחק, נראה שזה עובד להם.


זוהי תקופה נהדרת לחובבי סמוראים. הסדרה המצויינת שוגון הגיעה לדיסני+, Ghost of Tsushima הוכרז רשמית למחשב ובעוד כשבוע וקצת תוכלו גם לשחק ב-Rise of the Ronin.

המשחק מתחיל ביוצר דמויות נהדר שמאפשר לכם ליצור דמות מפורטת עד לפרטים הקטנים, ולמרבה ההפתעה, תצטרכו גם ליצור דמות מהמין הנגדי – כן, המשחק תומך ומשתמש במכניקת החלפת דמויות במהלך קרב. אותה דמות נוספת שתצרו היא ה-Blade Twin שלכם, מדובר על "תאומים" שאומנו בלחימה זה לצד זה בחרב על מנת להפוך לנשק קטלני יותר ממל גיבסון באייטיז.

לאחר שתיצרו דמות תיכנסו לעולם של Rise of the Ronin, ותגלו שלראשונה עבור המפתחת, תוכלו לבחור רמת קושי, אז כן, מדובר במשחק נגיש יותר ממה שאנחנו רגילים לקבל מהם. את המשחק תתחילו בסיפור סמוראי די קלאסי שבמהלכו תבחרו את הקלאס הראשוני שלכם ואת הנשקים הראשונים שתרצו להשתמש בהם, תתאמנו עם תאום הלהב שלכם, וכמו בכל סיפור סמוראי טוב, תצאו למסע נקמה וחיפוש עצמי.

קשה, אבל לא מוציא את הנשמה

למרות האפשרות לבחור רמת קושי, עדיין מדובר על משחק Soulslike, משמע תיתקלו בנקודות שמירה ברחבי המפה, שיאפשרו לכם להשתגר אליהן (מכל מקום, כמו ב-Elden Ring ולא רק מנקודה לנקודה). אותן נקודות גם יאפשרו לכם לממש את ה-Karma שאספתם (מקביל ל-Souls במשחק Dark Souls) וגם להתרפא ולמלא את חפצי הריפוי שלכם וכמובן, להחיות את כל האוייבים הפשוטים שהרגתם.

נקודת המפנה העיקרית בגיימפליי היא שמדובר במשחק מבוסס סיפור בו תתקדמו בעולם פתוח, ותטיילו בערים, תפגשו דמויות ותחזקו את הקשרים איתן כדי לפתוח עוד סגנונות לחימה, ואפילו תשתמש בדאון כמו ב-Breath of the Wild או Genshin Impact. ניכר שהמפתחת רצתה לקחת את הטוב ממספר רב של משחקים ולטעמי זה עובד נהדר.

מערכת הקרב תהיה מוכרת לכם אם שיחקתם במשחקים הקודמים של המפתחת, היא מאוד לא סלחנית (ברמה הקשה בה אני משחק) ומבוססת בעיקרה על מערכת Parry (שנקראת Counterspark). כל התקפה או מהלך שבו תשתמשו ישתמש לכם בסטאמינה (שנקראית Ki במשחק). אם תהדפו בהצלחה התקפות של אוייב, תפחיתו את מד הסטאמינה שלו כך שהוא לא יוכל להתחדש יותר ל-100%, כשמד הסטאמינה מגיע ל-0 תוכלו להשתמש במתקפה חזקה שתהרוג מיידית אויב חלש או תפגע משמעותית בבוס. אז כן, ככל שתשתפרו יותר במכניקה הזאת, תקלו על עצמכם במהלך הקרבות, וזה מספק מאוד.

מערכת הגיר במשחק דומה אף היא ל-Nioh: המשחק יזרוק עליכם כמויות מוגזמות של גיר. כשתמצאו חפץ שבו תרצו להשתמש תגלו שיש מספר Rarities וככל שהחפץ בנדירות גבוהה יותר הוא יהיה חזק יותר, ויכיל יכולות מיוחדות חזקות יותר, לדוגמה יותר Ki Damage לאחר Counterspark או אפילו נזק גבוה יותר בשעות הלילה. תוכלו גם לאסוף סטים של ציוד, שיאפשרו לכם לקבל כוחות נוספים בהתבסס על מספר החתיכות שתלבשו מאותו הסט. גיר שלא תרצו, ישמש אתכם במערכת ה-Crafting ויאפשר לכם להרוס אותו על מנת לחזק ציוד אחר שברשותכם.

העולם הפתוח מרגיש חי, ותוכלו לאסוף בו צמחים או חיות או אפילו חתולים (וחלק מהם בורחים!). תוכלו גם למצוא פושעים ולעצור אותם מלהרוג אזרחים תמימים, או להרוג בוסים ששומרים על טירות. כל פעילות כזאת תעלה את המוניטין שלכם בתוך האיזור ותאפשר לכם להשיג עוד פרסים שיקדמו אתכם במשחק.

ממה שחוויתי בשעות הראשונות של המשחק, Rise of the Ronin הוא צעד ענק קדימה של Team Ninja, וגם אם לא אהבתם את המשחקים הקודמים של הסטודיו, יש סיכוי לא רע שתהנו ממנו מאוד. כל זאת ועוד בביקורת המלאה שנוציא בקרוב! המשחק יהיה זמין על פלייסטיישן 5 החל מה-22 במרץ, 2024.