Jlab JBuds Mini הן אוזניות TWS שמיועדות למשתמשים קאזואל יום יומי, ולכן הן קטנות עם סאונד טוב, יושבות בנוחות באוזן ועמידות לזיעה וגשם קל. אך במחיר כמו שלהן, קשה שלא להמליץ עליהן.


לכל מי שמשתמש במוצרי אודיו אישיים, אין ספק שאוזניות TWS (ר"ת True Wireless Stereo) הן בין הנוחות ביותר לשימוש כשאתם בדרך לעבודה. מצד שני, לא תמיד מארז הטעינה מספיק קטן וקומפקטי, או שהוא פשוט לא מתאים לכיס מה שמפחית משמעותית את נוחות השימוש. חברת Jlabs השקיעו בעיצוב האוזניות ומארז הטעינה עד שיצאו ה-Jlab JBuds Mini; הן כל כך קטנות שאתם יכולים לחבר אותם למחזיק המפתחות שלכם. אך האם הן מספיק טובות בשבילכם להיסחב איתן?

Jlab Buds Mini Package

איך הן כל כך קטנות?!

איך ה-Jlab JBuds Mini כאלה קטנות?! ברצינות, אני לא חושב שיצא לי לבדוק אוזניות כל-כך קטנות; הן כ-30% יותר קטנות מהאוזניות האחרות של החברה, בשם Go Air Pop, ומארז הטעינה שלהן גם הוא יותר קטן בכ-50%. אם נשווה אותן לאוזניות של חברה אחרת, הן פיציות. כלומר, החשש היחידי בלקחת אותן לדרכים הוא, ובכן, לאבד אותן.

האוזניות מגיעות בחמישה צבעים, שחור, כחול אקווה, ורוד, ירוק מנטה ואפור מרווה. בתוך הקופסה תמצאו כמובן את האוזניות ומארז הטעינה שלהן, טבעת של מחזיק מפתחות, כבל USB-C to USB-C וכן כיסויי סיליקון בשלושה גדלים, בינוני (שמגיע מורכב על האוזניות עצמן) קטן וגדול. כך תוכלו להתאים את האוזניות לאוזניים שלכם בצורה מיטבית כך שהן לא יזוזו לשום מקום.

בגלל הגודל הקטן של ה-Jlab JBuds Mini הן די נוחות באוזן, אולם הצורה הזו מקנה להן רק שתי נקודות אחיזה באוזן, וזה עלול לגרום להן ליפול מהאוזן בתדירות יותר גבוהה. אולם, בזמן שניסיתי אותן לא נתקלתי בבעיה כזו, גם במהלך מאמץ או פעילות ספורטיבית, אבל זו חוויה סובייקטיבית.

Jlab Buds Mini Buds so small

שליטה פשוטה אך מתסכלת

ל-Jlab JBuds Mini יש כפתור מגע על כל אוזניה. מצד אחד זה שיש להן כפתורי מגע מונע את אי הנוחות שבכפתורים פיזיים שבעצם גורמים לאוזניות להכנס עמוק יותר לאוזן בכל לחיצה. מצד שני, כפתורי מגע יכולים לגרום לפעולה בטעות כשאתם מנסים לתקן את האוזניה באוזן. במקרה של ה-Jlab JBuds Mini, כפתורי המגע הם חיסרון גדול יותר, שכן בגלל גודלן הקטן, קשה מאוד לגרום להן להגיב למגע גם בכוונה – שטח המגע פשוט קטן מדי. השליטה המתסכלת הזו מורידה מחווית השימוש.

הממשק הבסיסי של האוזניות די פשוט לתפעול אך צריך להתרגל אליו. הקשה אחת על האוזניה הימנית תגביר את העוצמה של השמע והקשה אחת על האוזניה השמאלית תחליש. הקשה כפולה על האוזניה הימנית תפעיל או תעצור את השמע בעוד הקשה כפולה על האוזניה השמאלית תפעיל את העוזרת החכמה. הקשה של 3 פעמים על האוזניה הימנית תפעיל את מצב השליטה ברעש בעוד שלוש הקשות על השמאלית תחליף לכם את הפריסט של ה-EQ. לחיצה ארוכה על הימנית תעביר שיר ולחיצה ארוכה על השמאלית תחליף בין מצב של מוזיקה למצב של סרט.

התבלבלתם? לא נורא, סיכמתי לכם בטבלה כדי שיהיה לכם קל יותר לעקוב:

פעולהאוזניה ימיןאוזניה שמאל
הקשה אחתהגברת הווליוםהנמכת הווליום
הקשה כפולההפעלה / עצירה של תוכןעוזרת קולית
שלוש הקשותשליטה ברעשיםהחלפת EQ
לחיצה ארוכההחלפה לשיר הבאשינוי מצב בין מוזיקה לסרט
Jlab Buds Mini Buds in case

כמו הרבה אוזניות חדשות, גם ב-Jlab JBuds Mini הוסיפו את היכולת לחברת את האוזניות אל שני מכשירים בו זמנית, דבר שלא רואים כל יום באוזניות תקציביות (כלומר, אוזניות במחיר נמוך יחסית). אתם יכולים להשתמש באוזניה אחת אם אתם רוצים כדי לאפשר לכם להיות יותר מודעים לסביבה שלכם, למרות שאין לאוזניות הללו ANC אז גם עם שתי אוזניות באוזניים יש זליגה של רעש לאוזניים. עם זאת, האטימה הפאסיבית של האוזניות די טובה.

מבחינת עמידות במים ואבק, האוזניות מגיעות עם דירוג IP55, מה שאומר שהן עמידות לזיעה שלכם ולקצת גשם – אז תשתדלו לא לעמוד ליד שלולית גדולה כשמכונית עוברת לידכם.

לשימוש יום-יומי ולא יומרני

ה-Jlab JBuds Mini הן אוזניות נוחות ומתאימות לשימוש יום יומי כפי שראינו, אבל מעבר למעטפת שעליה דיברנו עד כה, האוזניות מספקות איכות סאונד הרבה יותר טובה ממה שציפית בעקבות הגודל שלהן. למרות שכמו שציינתי, יש זליגה של רעש מסביב, אתם עדיין תוכלו להינות מהמוזיקה שלכם איתן. האוזניות יכולות להתחבר למכשירים אשר תומכים בקודקים של AAC ו-SBC, שזה די סטנדרטי. אין להם ביטרייט גבוה אז אין לכם מה לצפות לשמע באיכות של HiFi, אבל זה לגמרי בסדר כי זה לא הקהל של האוזניות הללו.

Jlab Buds Mini Case on keychain

הסאונד שאיתו האוזניות מגיעות מהקופסה מגיע עם תדרים נמוכים מוגברים (לכל חובבי הבאס, למרות שהעוצמה של הבאסים עדיין לא מאוד חזקה) ובנוסף, יש להן דגש חזק בגבוהים, למרות שיש אנשים שיאהבו את הסאונד הזה. אם אתם חובבי מוזיקה של פאנק או מטאל, זה כנראה לא האוזניות בשבילכם, אך חובבי הפופ יהנו מהן. יחסית למחיר שלהן, הסאונד שלהן מפתיע.

האמת, לא ממש ציפיתי למשהו באפליקציה של האוזניות, אך הופתעתי ברמת הפיצ'רים שיש בהן. Jlab הצליחו לדחוף הרבה לאוזניות הקטנות הללו – באפליקציה תוכלו לשנות את ה-EQ של האוזניות עם פריסטים מוכנים מראש וגם תוכלו להתאים לעצמכם את ה-EQ אם תרצו. בנוסף לשינוי ה-EQ תוכלו גם להסתכל על השליטה באוזניות ולשנות את מצבי השמיעה.

כמו רוב האוזניות בשוק, גם פה ישנם מספר מיקרופונים על האוזניות עצמן אשר קולטות אתכם במהלך השיחה. אין באוזניות הללו משהו מדהים מבחינת הסאונד במהלך שיחה, אבל גם לא צריך מיקרופון סופר איכותי כדי שישמעו אתכם.

חיי סוללה שיחזיק אתכם לחצי יום

מארז ההטענה של האוזניות הוא קטן וקל ויכול להתחבר למפתחות שלכם (אמרנו את זה כבר?). המגנט שלו חזק מספיק בשביל לסגור בצורה מוחלטת את האוזניות בפנים, אבל לא חזק מידי כך שלא נוח לפתוח אותו. מבחינה פונקציונלית, הוא אכן עושה את העבודה שלו בצורה טובה ומחזיק את האוזניות במקום בעזרת מגנטים ונורת ה-LED של הבטריה ממוקמת בצורה חכמה מקדימה. אין הטענה אל-חוטית למארז עצמו, והוא נטען על ידי חיבור כבל USB-C מהצד שלו.

Jlab Buds Mini USB-C

על פי ההצהרות של Jlabs, ה-Jlabs JBuds Mini יכולות להחזיק עד 5.5 שעות של נגינה. אם מכניסים למשוואה את המארז שלהן, אז זמן הנגינה עולה ל-20 שעות. אך אם בכל זאת נתקעתם, טעינה של 15 דקות קצרות אמורות להספיק לזמן נגינה של שעה. האוזניות עצמן נטענות מהמארז בצורה הרגילה והמוכרת, כלומר שפשוט מכניסים אותן למארז והן מתחילות להיטען. את המארז עצמו אפשר לטעון הן ע"י כבל USB-C (ותודה על זניחת חיבור ה-Micro-USB המעצבן).

ה-Jlab JBuds Mini הן אוזניות TWS שמיועדות למשתמשי קאז'ואל; הן קטנות, קומפקטיות, נותנות סאונד מספיק טוב לשימוש בסיסי, יושבות בנוחות באוזן, עמידות לזיעה וגשם קל, ובמחיר כמו שלהן, קשה שלא להמליץ עליהן. הן אוזניות פשוטות וטובות, בין אם אתם אנשים פעילים ספורטיבית ובין אם לא. בהתאם לנוחות שלהן וליכולות הסבירות שלהן, אין ספק שהן המלצה קלה לכל מי שמחפש אוזניות בסביבות המחיר של 250 ש"ח. הן לא יפילו אתכם מהכיסא עם העוצמה או איכות השמע שלהן כמו אוזניות אחרות בשוק, אבל לשימושי יום יומי הן סבבה.

אוזניות ה-Jlab JBuds Mini סופקו על ידי חברת ביקונקט