Rise of The Ronin משלב אלמנטים ממספר משחקים כמו Nioh, Wo Long, Ghost of Tsushima ו-Elden Ring, וזה עובד לו. הוא אולי לא פאר היצירה הגרפית, אבל הוא מחפה על זה במערכת קרב נהדרת והרבה תוכן שמושך אתכם להמשיך לשחק בו.


זוהי תקופה נהדרת לחובבי סמוראים. הסדרה המצויינת שוגון הגיעה לדיסני+, Ghost of Tsushima הוכרז רשמית למחשב ועכשיו תוכלו גם לשחק ב-Rise of the Ronin.

המשחק מתחיל ביוצר דמויות נהדר שמאפשר לכם ליצור דמות מפורטת עד לפרטים הקטנים, ולמרבה ההפתעה, תצטרכו גם ליצור דמות מהמין הנגדי – כן, המשחק תומך ומשתמש במכניקת החלפת דמויות במהלך קרב. אותה דמות נוספת שתצרו היא ה-Blade Twin שלכם, מדובר על "תאומים" שאומנו בלחימה זה לצד זה בחרב על מנת להפוך לנשק קטלני יותר ממל גיבסון באייטיז. במהלך המשחק תכירו דמויות נוספות שיוכלו להילחם לצדכם, ותוכלו לשלוט עליהן בקרב.

לאחר שתיצרו דמות תיכנסו לעולם של Rise of the Ronin, ותגלו שלראשונה עבור המפתחת, תוכלו לבחור רמת קושי. אז כן, מדובר במשחק נגיש יותר ממה שאנחנו רגילים לקבל מהם. את המשחק תתחילו בסיפור סמוראי די קלאסי שבמהלכו תבחרו את הקלאס הראשוני שלכם ואת הנשקים הראשונים שתרצו להשתמש בהם, תתאמנו עם תאום הלהב שלכם, וכמו בכל סיפור סמוראי טוב, תצאו למסע נקמה וחיפוש עצמי.

עולם של אפשרויות

העולם הפתוח מלא בקווסטים, שודדים או לוחמים שנמלטו מהחוק. כמו ב-Ghost of Tsushima תצטרכו לחקור את המפה וכל פעילות כזאת תקדם את המוניטין שלכם באותו איזור, תשיג לכם גיר חדש ותקדם אתכם בצורה כזאת או אחרת. בכנות, בקושי הצלחתי להתקדם בסיפור כי נורא נהניתי להסתובב במפה ולהשלים משימות מאחר והן מחזקות אותך בצורה משמעותית, והן די מהירות.

במהלך ההתקדמות שלכם בסיפור ובעולם, תפגשו דמויות שיפתחו לכם קשרים (פרסונה מישהו?). ככל שתעזרו יותר לאותן דמויות, תשלימו עבורן משימות או תתנו להן מתנות, הקשר שלכם יתחזק ותפתחו עוד אפשרויות משחק איתן. במהלך הדיאלוגים תצטרכו גם לבחור תשובות כמו במשחקי The Witcher.

עוד לא הצלחתי להבין כמה משמעות יש לבחירות שלי, אבל כבר קרה מצב שבו ניצחתי שודד שהשתלט על טירה, הוא התחנן על חייו וביקש שלא אהרוג אותו והוא יגלה לי איפה האוצר שלו. בחרתי להקשיב לו, הוא גילה הכל ואז הרגתי אותו (כל זה במהלך דיאלוג שבו אתם בוחרים את אופן ההשתלשלות) כי בואו, לא יכולתי להשאיר אותו לחיי תבוסה חסרי כבוד, בכל זאת סמוראים.

נשקים, סגנונות וקרבות

למרות האפשרות לבחור רמת קושי, עדיין מדובר על משחק Soulslike, משמע תיתקלו בנקודות שמירה ברחבי המפה, שיאפשרו לכם להשתגר אליהן (מכל מקום, כמו ב-Elden Ring ולא רק מנקודה לנקודה). אותן נקודות גם יאפשרו לכם לממש את ה-Karma שאספתם (מקביל ל-Souls במשחק Dark Souls) וגם להתרפא ולמלא את חפצי הריפוי שלכם וכמובן, להחיות את כל האוייבים הפשוטים שהרגתם.

נקודת המפנה העיקרית בגיימפליי היא שמדובר במשחק מבוסס סיפור בו תתקדמו בעולם פתוח, ותטיילו בערים, תפגשו דמויות ותחזקו את הקשרים איתן כדי לפתוח עוד סגנונות לחימה, ואפילו תשתמש בדאון כמו ב-Breath of the Wild או Genshin Impact. ניכר שהמפתחת רצתה לקחת את הטוב ממספר רב של משחקים ולטעמי זה עובד נהדר.

בדומה למשחקים שהזכרתי כבר מקודם, גם ב-Rise of the Ronin יש דגש רב על Stealth. אתם יכולים להיכנס לכפר שודדים בהסתערות דרך השער הראשי, אבל אתם יכולים גם לגשת בדממה בדרכים יצירתיות, ולדלל מעט את מספר השודדים (או את כולם) על ידי התנקשויות שקטות. את הבוס עצמו לא תהרגו במכה, אבל תוכלו להוריד לו חלק מהחיים שלו כדי להקל על עצמכם בקרב מולו. באופן אישי נהניתי מאוד מההתגנבות, יש יכולות שמשפרות את היכולת הזאת וגורמות לכך שלאוייבים יהיה קשה יותר למצוא אתכם, אבל אם אתם פחות מתחברים אז פשוט… רוצו קדימה.

אם נקלעתם, בכוונה או שלא בכוונה, לקרב פנים אל פנים, אתם הולכים ליהנות. מערכת הקרב תהיה מוכרת לכם אם שיחקתם במשחקים הקודמים של המפתחת, היא מאוד לא סלחנית (ברמה הקשה בה אני משחק) ומבוססת בעיקרה על מערכת Parry (שנקראת Counterspark). כל התקפה או מהלך שבו תשתמשו ישתמש לכם בסטאמינה (שנקראית Ki במשחק).

אם תהדפו בהצלחה התקפות של אוייב, תפחיתו את מד הסטאמינה שלו כך שהוא לא יוכל להתחדש יותר ל-100%, כשמד הסטאמינה מגיע ל-0 תוכלו להשתמש במתקפה חזקה שתהרוג מיידית אויב חלש או תפגע משמעותית בבוס. אז כן, ככל שתשתפרו יותר במכניקה הזאת, תקלו על עצמכם במהלך הקרבות, וזה מספק מאוד.

אחד הדברים הנהדרים במשחק היא שלכל נשק (ויש מגוון די רחב של סוגים, מחרב סמוראי ועד Great Sword אירופאית) יש רמות מיומנות וככל שתשתמשו בנשק מסויים יותר, תפתחו לו יותר ויותר יכולות. לדוגמה, אם תתקדמו מספיק בנשק מסויים תפתחו יכולת שמאפשרת לכם להחליף את סגנון הלחימה שלכם תוך כדי מתקפה וכך ליצור קומבו ארוך של מתקפות.

נורא נהניתי לפתוח יכולות חדשות לנשקים שאני משתמש בהם, זה הרגיש מספק ומתגמל והסתדר מעולה עם הנרטיב של המשחק. סמוראי שלומד ומשתפר במיומנויות הלחימה שלו, ולומד יכולות חדשות שעוזרות לו בקרב. מערכת הקרב אמנם לא מדוייקת עד לשלמות של Sekiro, אבל היא נהדרת והיא אחת המהנות שחוויתי, והיא מה שמרים את המשחק הזה עבורי.

אתה מתפתח!

כשתעלו רמות תוכלו להשתמש בנקודות ב-Talent trees מסוגים שונים. כל עץ כזה משויך לאחד מארבעת הסטאטים Strength, Dexterity, Charisma, Intelligence. ישנן נקודות יכולת רגילות וגם נקודות ספציפיות לאחד הסטאטים, כל יכולת שתרצו לפתוח דורשת שילוב וכמות אחרת של נקודות כאלו. כל פעילות במשחק מקושרת לסטאט ככה שאם תרצו להשיג המון STR, תוכלו לחפש פעילויות ספציפיות שיתנו לכם נקודות כאלו. מדובר במערכת די מוכרת לשחקני RPG ודי פשוטה, כשהטוויסט הוא ההבדל בין נקודות רגילות לנקודות ספציפיות לסטאט שתנסו להעלות.

מערכת הגיר במשחק דומה אף היא ל-Nioh: המשחק יזרוק עליכם כמויות מוגזמות של גיר. כשתמצאו חפץ שבו תרצו להשתמש תגלו שיש מספר Rarities וככל שהחפץ בנדירות גבוהה יותר הוא יהיה חזק יותר, ויכיל יכולות מיוחדות חזקות יותר, לדוגמה יותר Ki Damage לאחר Counterspark או אפילו נזק גבוה יותר בשעות הלילה.

תוכלו גם לאסוף סטים של ציוד, שיאפשרו לכם לקבל כוחות נוספים בהתבסס על מספר החתיכות שתלבשו מאותו הסט. גיר שלא תרצו, ישמש אתכם במערכת ה-Crafting ויאפשר לכם להרוס אותו על מנת לחזק ציוד אחר שברשותכם. שחקני RPG ירגישו בבית עם מערכת הגיר ובעיני היא מאפשרת שילובים רבים והתאמה אישית של הדמות שלכם לסגנון המשחק האהוב עליכם.

אולי הנקודה שהכי אכזבה אותי במשחק היא שמבחינה גרפית, Rise of The Ronin. זהו האלמנט השלילי היחיד שמצאתי בו, וזה בעיקר כי הוא לא נראה כמו מה שאני מצפה ממשחק אקסלוסיבי של פלייסטיישן 5. זה לא משחק מכוער או משהו כזה, אבל כשמדובר על אקסקלוסיבי של סוני, אני מצפה להרבה יותר מאשר משחק שנראה כמו משחק דגל של הפלייסטיישן 4 (אם לא 3).

אבל בסופו של דבר, אני לא נותן לזה להוציא לי את הרוח מהמפרשים. הופתעתי מאוד מכמה אני נהנה מ-Rise of the Ronin אחרי שניסיתי את המשחקים הקודמים של הסטודיו ופחות התחברתי. בעיניי הוא צעד ענק קדימה של Team Ninja ואני ממליץ לכם בחום לנסות אותו גם אם אתם לא אוהבים משחקי סולז. מדובר על משחק מצוין שמושך אתכם פנימה, ואני מאוד מקווה שאנשים לא יפספסו אותו בגלל משחק מצופה אחר שיוצא איתו באותו היום.

מפתחת: Team Ninja

מפיצה: Sony Computer Entertainment

תאריך יציאה: 22 במרץ, 2024

ז'אנר: אקשן-תפקידים

זמין על: PlayStation 5

בוקר על: PlayStation 5

עותק הביקורת של Rise of the Ronin סופק על ידי ישפאר.