Mondo by Defunc הן אוזניות שמנסות להתחרות עם השמות הגדולים בעולם האוזניות עם עיצוב יוקרתי, שילוב של דרייברים כפולים ואיכות שמע טובה. הן אלחוטית, קלות ונוחות לשימוש בצד החיובי, אבל הנסיון הזה של Defunc ושותפותיה עדיין לא מושלם עם כפתורים לא נוחים, חוסר בסינון רעשים אקטיבי ואפליקציה שדורשת שיפור UX\UI דחוף.

Defunc הוא מותג שוודי שיצא לנו להכיר לא מזמן בביקורת שלנו על ה-Defunc True Go Slim. אם לא יצא לכם להכיר עדיין את המותג השוודי, אז זו חברה שמייצרת מוצרי אודיו שמכוונים לפשטות, מבלי להתפשר על איכות סאונד ומשם מגיע גם השם שלהם: Design (עיצוב) + function (שימוש) = Defunc.

החברה נכנסת גם לתחום האוזניות "מעבר לאוזן" עם המותג Mondo by Defunc. על פי האתר הרשמי:"מונדו רוצה להיות מגבר להאצה היצירתית וקנבס לשיתוף פעולה בכדי להאצים את כל היוצרים היכן שלא יהיו". המותג Mondo הוא פרי יצירתה של סוכנות האמנים מונזה (Monza) יחד עם פלטפורמת תרבות הרחוב דופסט (Dopest) וכמובן יצרנית השמע Defunc.

Mondo by Defunc Headset

עיצוב ששואף לליגות הגבוהות

כפי שאמרנו קודם, ה-Mondo by Defunc הן שילוב של 3 חברות שונות, ולכן זה לא הפתעה שהאוזניות מעוצבות היטב. הן מגיעות בשלושה צבעים: שחור, אפור בהיר ושקוף. האוזניות שאנחנו קיבלנו לסיקור הן השחורות.

ה-Mondo by Defunc הן אוזניות קשת אשר מונחות מעבר לאוזניים, כלומר האוזן שלכם נכנסת פנימה. אלו מכם שיש להם אוזניים גדולות יחסית אולי ירגישו קצת אי נוחות כי הכריות מעט קטנות והן יהיו מונחות חלקית על האוזן שלהם במקום מסביב לאוזן, אבל מעבר לכך, האוזניות מאוד נוחות על הראש וקלות.

Mondo by Defunc Logo on headphones

הקשת עצמה עשויה פלסטיק עם שילוב של ספוג זיכרון בחלקה התחתון שנותן תחושה מאוד נוחה כאשר הן על הראש. החיבור של האוזניות עצמן לקשת עשוי ממתכת והכריות עצמן עשויות גם הן מספוג זיכרון ויש עליהן חיפוי דמוי עור שמעניק להן מראה יוקרתי במעט.

השליטה על האוזניות מתבצעת באמצעות שני כפתורים, האחד שולט בעוצמה של השמע על ידי משיכה מעלה להגברת העוצמה או מטה בשביל להחליש את השמע, בעוד שהכפתור השני הוא כפתור הפעלה וכיבוי. בשביל להדליק את האוזניה עליכם ללחוץ עליו ולהחזיק למספר שניות שמרגיש קצת יותר מידי ארוך בשביל שיהיה נוח. בנוסף, תוכלו לסובב את כפתור ההפעלה בשביל לקפוץ בין שירים. מאחר והוא קטן מאוד, צריך להיות איתו קצת עדינים בעת הסיבוב שלו, אך למרות זאת זו פונקציה מאוד שימושית ונוחה. במהלך שיחות טלפון, הוא משמש גם למענה או ניתוק של השיחות.

סאונד מוצלח ומדויק

ה-Mondo by Defunc מגיעות עם שני דרייברים: האחד בגודל של 40 מ"מ והשני, המשמש כטוויטר, בגודל של 10 מ"מ. מבחינת תדרים האוזניות מפיקות סאונד החל מ-20Hz ועד 20kHz והאיכות שמע ממש מוצלחת.

Mondo by Defunc Ear cups

הצלילים היו מדויקים, עשירים ומלאים. במת הסאונד של האוזניות הייתה רחבה מאוד ואפשר היה להבחין בקלות בין כל הקולות והכלים השונים בשירים. גם מבחינת גיימינג, היה מאוד קל להבחין בצעדים או ביצורים שמנסים להתגנב מאחורי או להנות מהסאונדטרק של המשחק. גם הבאס נותן עבודה טובה ומספקת. עם זאת, לפעמים הרגשתי שיש דיסטורשן בצלילים חזקים מאוד או קולות חזקים מה שיכול היה לפגוע בחוויה.

בזמן שיחה, ישנו סינון רעשים אלקטרוני, אבל אין לאוזניות בידוד רעשים אקטיבי (ANC), דבר שבהחלט מתבקש בעולם של היום ובפלח השוק אליו מכוונות האוזניות האלו.

אוזניות לשימוש ארוך עם אפליקציה מאכזבת

ל-Mondo by Defunc יש גם שני חיבורים על האוזניות עצמן: USB-C בשביל הטענה וחיבור אנלוגי 3.5 מ"מ. אם אתם מעדיפים לחבר את האוזניות בצורה אלחוטית למחשב או לטלפון הנייד שלכם, תוכלו לעשות זאת בעזרת חיבוריות ה-Bluetooth 5.2 שלהן. האוזניות תומכות בקידוד במסוג aptX HD.

Mondo by Defunc USB-C

חיי הסוללה של האוזניות הפתיעו אותי מאוד, הסוללה באוזניות היא בנפח של 650mAh והחברה טוענת שהן יכולות לשרוד עד 45 שעות של שיחה. בפועל זה לא היה רחוק מהמציאות, ועם שילוב של מוזיקה, גיימינג ושיחות לקח להן כשבוע להגיע למצב שהן צריכות הטענה אצלי (כמובן לא בשימוש רציף).

מומלץ מאוד להוריד את האפליקציה של האוזניות בשם: Mondo by Defunc ולעדכן את הקושחה של האוזניות לפני השימוש! השידרוג של הקושחה משנה מספר דברים באיכות של הסאונד עם מכשירים שונים וגם מאזן קצת את האקווליזר הבסיסי של האוזניות. האפליקציה עצמה מאוד פשוטה, גם בעיצוב וגם בפונקציות שלה. תוכלו לראות במסך הראשי את מצב הסוללה, אפשרות לעדכן את הקושחה, לשנות את האקווליזר וגם אפשרות למצוא את האוזניות שלכם. החברה הוסיפה גם אופציה של שליטה מרחוק בכפתורים השונים של האוזניות, כלומר שינוי עוצמת השמע, מעבר בין שירים או השתקה.

האקווליזר שמגיע בתוכנה מכיל 6 פרופילים מוכנים מראש לסגנונות מוזיקה שונים, בנוסף לפרופיל נוסף שמוכן להתאמה אישית ושמירה בהתאם למה שאתם אוהבים לשמוע.

Mondo by Defunc buttons

מפתיע לטובה, אבל עדיין לא מאיים על הגדולות ביותר

ה-Mondo by Defunc הן אוזניות שמנסות להתחרות במגרש של הגדולים, עם אוזניות כמו ה-Sony WH-1000-MX5, ובשביל להתמודד במגשר הזה הן מגיעות בעיצוב יוקרתי, כוללות שילוב של דרייברים כפולים ואיכות שמע טובה מאוד. תוסיפו על זה ממשק אלחוטי בטכנולוגית Bluetooth 5.2 ותקבלו אוזניות שמראות רצון לעמידה בסטנדרטים הכי גבוהים בשוק (למרות שלא מדובר על ה-Bluetooth LE), וכמובן שהן קלות ונוחות לשימוש.

מה שכן, הניסיון של Defunc להתחרות ישר בטובות ביותר עדיין נופל בחלק מהנקודות החשובות, כמו הכפתורים שלא ממש נוחים לתפעול, חוסר בסינון רעשים אקטיבי (ANC) המאוד מתבקש באוזניות כאלה, ואפליקציה שדורשת שיפור UX\UI דחוף. אך אלו חסרונות קטנים יחסית לאוזניות טובות מאוד, במיוחד כשהאוזניות Mondo by Defunc נמכרות בשוק במחיר של 625 ש"ח, שזה כלום לעומת המחירים של האוזניות בהן הן מנסות להתחרות.

אוזניות ה-Mondo by Defunc סופקו על ידי חברת ביקונקט.