ה-AOC GH401 הן אוזניות גיימינג אלחוטיות מבית חברת AOC. לא רק שהופתענו מכך ש-AOC החליטה להיכנס לשוק אוזניות הגיימינג, אלא גם מכמה שאלו היו אוזניות נוחות במיוחד עם סאונד מעולה, בלי שטיקים עיצוב נאה ואיכות בנייה שאולי לא מרגישה פרימיום, אבל בהחלט מתנהגת ככה.

ה-AOC GH401 הן חלק ממהלך הכניסה של חברת AOC, שידועה בעיקר בזכות מסכי המחשב שלה (שגם אנחנו מאוד אוהבים), ופחות בזכות מוצרי גיימינג אחרים, מצב שכנראה החליטו לשנות בהנהלת AOC העולמית, עם הכנסה של מוצרי גיימינג נוספים כדוגמת עכברים, אוזניות, משטחי עכבר וזרועות למסכים.

כחלק ממהלך הכניסה לשוק הזה, AOC מכניסה למערכה לא פחות מ-3 זוגות של אוזניות: ה-GH200 החוטיות הבסיסיות, ה-GH300 החוטיות עם סאונד 7.1 בחיבור USB, וה-GH401 שכרגע מהוות את פסגת הליין של AOC, והן למעשה האוזניות האלחוטיות היחידות של החברה נכון לכתיבת שורות אלו.

אז קיבלנו את ה-AOC GH401 החדשות לבדוק – עד כמה AOC רצינית בכוונות שלה לעולם אוזניות הגיימינג?

נוחות על הראש ונראות טוב על השולחן

ה-AOC GH401 דומות בעיצוב שלהן לשפה העיצובית המוכרת לנו משאר מוצרי AOC, ובעיקר סדרת AGON הבכירה של החברה, עם שילוב של צבעי אדום ושחור שבהחלט נותנים לאוזניות נוכחות בולטת יותר ביחס לרוב האוזניות בשוק שהן על טהרת הצבע השחור, וניתן לומר שהן מאוד מזכירות בסכמת הצבעים ובעיצוב הקשת את ה-Hyper X Cloud II, שהן אוזניות נאות בהחלט, אז זה מקום טוב להיות בו.

האוזניות שוקלות כ-345 גרם, מעט יותר כבדות מאוזניות כדוגמת ה-SteelSeries Arctis Nova 7 Wireless, אבל השילוב של כריות האוזניים הגדולות במיוחד, ביחד עם הכרית שממוקמת מתחת לקשת המתכתית (מכוסה בבד דמוי עור) גורמות לאוזניות להיות נוחות במיוחד על הראש, גם לפרקי זמן ארוכים.

כן חשוב לציין שבניגוד לאוזניות מתקדמות יותר כמו ה-Razer BlackShark V2 Pro שבהן הכריות עשויות בד נושם, הכריות ב-AOC GH401 עשוי בד דמוי עור שהוא אולי מאוד נוח, אך גם שומר על חום, מה שבשימוש לא ממוזג בקיץ הישראלי הופך לקצת פחות נוח.

שליטה ומיקרופון

מבחינת המבנה, ה-AOC GH401 הן אוזניות דיי סטנדרטיות, עם קשר מתכתית מתרחבת עם כרית מתחתיה ובד ארוג אדום-שחור עם לוגו AOC מעליה. האוזניות מגיעות עם דרייברים יחסית גדולים של 50 מ"מ שמכוסים בכיסוי MESH עם לוגו AOC שהאמת? נראה ומרגיש ממש מעולה מבחינת החומר והעיצוב.

באוזן השמאלית נמצאים כל אלמנטי השליטה של האוזניות – כפתור הדלקה, נורית סטטוס, חיבור USB-C, חיבור AUX, נורית סטטוס מיקרופון, כפתור השתקת מיקרופון וגלגלת שמע. כל הכפתורים נוחים במיוחד לשימוש, אך התחושה היא של איכות בנייה בינונית. לא יכול לומר שפחדתי שמשהו יתפרק שם, אבל בהחלט מורגשת פשרה באיכות החומר כשנוגעים בכפתורים.

באוזן שמאל תוכלו למצוא גם את נקודת החיבור של המיקרופון, שעובד בפטנט דומה לרוב האוזניות בשוק ומאפשר לנתק אותו כשאין בו צורך (לדוגמה כששומעים מוזיקה או משחקים singleplayer). המיקרופון הוא יחסית פשוט ולא מתקשר לרמות המיקרופונים שתוכלו למצוא באוזניות פרימיום שיש בשוק, אבל בסופו של דבר הוא עובד בצורה טובה, ואיפשר לי לשחק עם חברים World Of Tanks בלי שהיו הפרעות או בעיות לשמוע אותי, ונשמעתי ברור ומובן לכל אורך המשחקים.

טכנולוגיה? מי צריך טכנולוגיה בכלל?!

רוב החברות שאנחנו מכירים שמתעסקות בציוד גיימינג היקפי מחברות את המוצרים שלהם לתוכנות הבית שלהם, שמאפשרות שליטה על אלמנטים כאלו ואחרים דרך התוכנה. כשאנחנו מדברים על אוזניות, בד"כ מדובר על שינוי פרופילי EQ, הגדרות פרופילים שונים למשחקים או הפעלה וכיבוי של סאונד היקפי כזה או אחרת – ה-AOC GH401 לא מנסה לשחק במגרש הזה, אפילו לא קצת.

ה-AOC GH401 לא מגיעה עם תוכנה, ואם תחפשו באתר של AOC לא תמצאו זכר לאחת כזאת. האוזניות הן פשוטו כמשמעו Plug&Play וללא טכנולוגיות מתקדמות – לטוב ולרע. מהצד החיובי, אין צורך להתעסק בשום דבר על המחשב או להתחיל בכיוונים דקים של פרופילים ועדיין לקבל סאונד שהוא אולי לא יספק אודיופילים, אבל בהחלט יתאים לרוב הגדול של הגיימרים שפשוט רוצים לשמוע טוב את המשחק שלהם, ואת זה הן בהחלט מספקות.

בצד השלילי, זה אומר שלא תוכלו לעשות פרסונליזציה של האוזניות, וזה אומר שהאוזניות מגיעות עם סאונד סטריאו 2.0, בניגוד למרבית האוזניות שאנחנו רגילים לראות כיום שכבר מגיעות עם 7.1 סראונד (בין אם אמיתי או תוכנתי). האם היעדר סאונד 7.1 הוא דרמטי? לדעתי האישית לאחר תקופת זמן עם האוזניות אני יכול לומר שזה לא משנה חיים, אבל בהחלט מורגש היעדר הסראונד לאחר שהתרגלת לקיומו.

סאונד – לא רע, לא טוב.

מבחינת הנתונים הטכניים, ניתן למצוא שהאוזניות דיי סטנדרטיות, עם מנעד תדרים בין 20 ל-20,000 הרץ ורגישות של 97-103 דציבלים, אי אפשר לומר שיש פה משהו מיוחד, אלא היצמדות לסטנדרט של התעשייה, פרט לנושא הטכנולוגיה שעליו דיברנו מקודם – האוזניות הן סטריאו 2.0, כלומר שני ערוצי שמע (ימין ושמאל) בלבד.

החיסרון מתבטא בצליל מעט שטוח במרבית הזמן, אבל מלבד השטיחות הזאת מדובר בצליל נעים ומדויק יחסית, במיוחד כשאין חשיבות למיקום הצליל, לדוגמה כשמאזינים למוזיקה. מבחינת שמע תלת מימדי שכל כך חשוב במשחקים, אז בהחלט אפשר לומר שיש הבדל בינן לבין אוזניות פרימיום יקרות, אבל זה לא הבדל של שמים וארץ, כך שאלא אם אתם מחפשים אוזניות לרמה תחרותית רצינית, ה-AOC GH401 יעשו את העבודה בקלות ובצורה טובה.

מלבד כך, חשוב לציין שבעוד שכריות האוזניים נוחות מאוד, הן לא טובות במיוחד בבידוד פסיבי ומסתפקות בעמעום שלו בצורה כזו או אחרת, אך לא בצורה טובה. המשמעות היא שכן תשמעו רעשי רקע כדוגמת לחיצות קליקים במקלדת או תנועות אחרות שקורות בבית סביבכם, מה שעשוי להוציא טיפה מריכוז למי מכם שיש בעיות ריכוז – לי זה לא הפריע.

חיבוריות ואלחוטיות

שיטת החיבור הראשית של ה-AOC GH401 היא חיבור 2.4GHz עם דונגל USB שתוכלו לחבר, ובכן – לכל דבר שיש לו USB. כן חשוב לציין שהכיוון העיקרי אליו מיועדות האוזניות הוא כמובן המחשב האישי (PC) וקונסולות ה-PS4 וה-PS5, במידה ותרצו לחבר ל-XBOX אז תוכלו לעשות זאת באופן חוטי בלבד.

ה-AOC GH401 מאפשרות חיבור חוטי בעזרת כבל AUX, מה שמאפשר לכם למעשה לחבר אותן לכל דבר שתרצו: למחשב, לשלטים של קונסולות, וגם לפלאפונים ישנים (או עם מתאם) ויאפשר לכם להמשיך להשתמש בהן גם אם נגמרה הסוללה, אבל חשוב לציין שהסיכוי שתגמר לכם הסוללה הוא דיי נמוך, היות ו-AOC מצהירה על כ-17 שעות עבודה רצופה. בפועל אני יכול לומר לכם שהאוזניות עברו אצלי כשבועיים שבהם כל יום הן עבדו כ-2-3 שעות, עד שהגעתי למצב שאני צריך לטעון אותן.

בקופסה עצמה תמצאו כמובן את האוזניות, דונגל 2.4GHz צר וארוך עם טווח של כ-20 מטרים, כבל AUX באורך 1.2 מטר וכבל USB TO USB-C קצרצר לחיבור האוזניות למחשב להטענה שלהן.

AOC GH401 – שורה תחתונה

אז AOC החליטה להיכנס לעולם אוזניות הגיימינג, ואני צופה שאנחנו כצרכנים נרוויח מהמהלך הזה – ובגדול. לצעירים מביניכם, פעם AOC נחשבה לחברת מסכים בינונית-קטנה עם מסכים פשוטים, ובמשך תקופה של שנים בודדות הפכה את עצמה למעצמת מסכים ענקית, עם מסכים איכותיים במיוחד ואפילו בטכנולוגיות מתקדמות כמו mini-LED.

כלומר, אני מניח שהצעד הראשון הזה של החברה יהפוך למסע שלם שיוביל לסדרת מוצרים (בין אם אוזניות ובין אם ציוד היקפי נוסף) שיגיעו לרמות הגבוהות ביותר, ויכניסו תחרות נוספת לשוק שהתקבע על מספר מצומצם יחסית של חברות ששולטות ללא עוררין בשוק, וללא ספק ה-AOC GH401 הן אולי עדיין לא איום ממשי על ההגמוניה הקיימת, אבל היא צעד ראשון משמעותי ורציני במיוחד.

ה-AOC GH401 אולי לא מתחרות באוזניות הפרימיום שכולנו מכירים מהשוק, אבל הן למעשה גם לא מיועדות לכך. עם תג מחיר נמוך יחסית לאוזניות אלחוטיות (כ-450 ש"ח בארץ או כ-70$ בחו"ל) הן יושבות ביחד עם אוזניות ה-Entry level של אוזניות הגיימינג האלחוטיות במחינת התמחור.

המשמעות היא, שלמעשה במחיר של אוזניות פשוטות יחסית (כדוגמת ה-SteelSeries Arctis 1 Wireless) אתם מקבלים אוזניות אלחוטיות באיכות טובה, שבאמת יושבות מאוד נוח על הראש ולא מפריעות גם אחרי כמה וכמה שעות של גיימינג. בנוסף על כך, הן גם נשמעות טוב וגם נראות טוב.

בשורה התחתונה, ה-AOC GH401 הן אוזניות שבהחלט שווה לשקול אם החלטתם שאתם חייבים אוזניות אלחוטיות, אבל לא מעוניינים להגיע לאזור ה-800 ש"ח ומעלה בשביל לרכוש את אחד מדגמי הפרימיום הקיימים בשוק.

ה-AOC GH401 סופקו ע"י יח"צ AOC בישראל