ה-Razer BlackShark V2 Pro הן אוזניות גיימינג אלחוטיות שמשלבות בין נוחות, איכות שמע מעולה, ובידוד רעשים פסיבי, וכל זה בחבילה אסטטית ויפה שתאפשר לכם לשקוע עמוק במשחק, בלי עיכובים.


בעבר סיקרנו את אוזניות ה-Razer Barracuda X, האוזניות התקציביות הורסטיליות מבית רייזר, והיום נסקר אוזניות מהמשפחה היותר מתקדמת של המשפחה, משפחת ה-BlackShark, ונבחן את ה-Razer BlackShark V2 Pro, שהן למעשה עדכון גרסה של ה-BlackShark הראשונות, שבוצע בהתאם להערות שהתקבלו ע"י קהל הגיימרים, וקבוצות ה-E-Sport של רייזר.

ברור לכולנו שאת חברת Razer אין באמת צורך להציג, שכן היא אחת מחברות הגיימינג המוכרות והמצליחות בשוק הגיימינג העולמי. החברה מתגאה בחיבור שלה לגיימרים "בשטח", ומציינת שאותו חיבור הוא הסוד שלה ליצירת מוצרים שפוגעים בול בנקודות אותם הגיימרים רוצים, או כפי שאומר סלוגן החברה – "By gamers – For gamers".

נוח ומתאים גם לחום

כבר ממבט ראשון על ה-Razer BlackShark V2 Pro אפשר לראות שרייזר לא חסכו בריפוד. גם הקשת וגם כריות האוזניים עשויות מבד עבה במיוחד, מה שתורם לישיבה נוחה מאוד של האוזניות גם על האוזניים עצמן, וגם במגע של הקשת על הראש. מה שמוסיף לתחושת הנוחות הוא המשקל הנמוך יחסית של האוזניות – 320 גרם בלבד.

מעבר לנוחות של הריפוד, מה שמעניין בו – בעיקר במדינה חמה כמו ישראל, הוא ההחלטה של Razer להשתמש בבד זיכרון נושם, כך שמעבר לנושא הנוחות של הכריות על האוזן, גם אחרי כמה שעות של גיימינג עם האוזניות עלי, לא מצאתי את הבד ספוג בזיעה, והתחושה שלי באוזניים הייתה טובה מאוד.

מבחינת איכות הבנייה של ה-Razer BlackShark V2 Pro, אני יכול לומר שהתחושה היא מעולה. האוזניות מרגישות עמידות, והמראה המסיבי שלהן (שוב – עובי הבד) מקנה להן גם מראה עמיד. כמו רוב אוזניות הגיימינג בשוק, כן הייתי ממליץ לרכוש לאוזניות נרתיק קשיח כלשהו (וזאת למרות שבקופסה תקבלו נרתיק בד שהאוזניות נכנסות בו), אבל זה לא אומר שהאוזניות שבירות, ואם אתם איתן על הראש או על הצוואר – אין על מה לפחד.

מבחינת עיצוב האוזניות אין יותר מידי חדש וקו העיצוב המנחה של רייזר נשמר גם כאן – אוזניות קשת שחורות לחלוטין, בלי שום RGB נוצץ (מפתיע כשמכירים את Razer), עם לוגו החברה על הצד החיצוני של שתי כריות האוזניים (אך ללא צבע), וכפתור חוגה גדול לשליטה בעוצמת הווליום.

בכרית אוזן שמאל תוכלו למצוא את כל החיבורים והכפתורים של האוזניות. בחלק האחורי ביותר כפתור ההדלקה, לאחריו כפתור Mute למיקרופון, לאחר מכן חיבור הטענה (מיקרו USB) ונורית חיווי, ולאחריה חיבור 3.5 מ"מ, וחיבור המיקרופון.

השליטה בווליום מתבצעת ע"י כפתור חוגה גדול שבולט מהאוזניות, בניגוד לגלגלות שנפוצות ברוב האוזניות. לדעתי האישית מדובר באופציה נוחה במיוחד, וגם הרבה יותר אינטואטיבית מבחינת כיוון הגברת/הנמכת השמע. המיקום שבו החוגה נמצאת גורם לכך שמאוד נוח למצוא אותו ולכוון את הווליום. מבחינתי? יתרון גדול.

מי הזיז את החיבור שלי?

ה-Razer BlackShark V2 Pro הן בהחלט לא אוזניות שהן Cross-Platform, כיוון שהן חסרות יכולות Bluetooth אז לא מתאפשר לחבר אותן לפלאפונים ולצערי גם לא ניתן לחבר אותן לקונסולת ה-Xbox (לפחות לא בצורה אלחוטית). מה שכן ניתן, זה לחבר אותן למחשב ה-PC שלכם (או הלפטופ, לא שופט), לקונסולת SWITCH, וכמובן ל-PS4 ו-PS5.

האוזניות מגיעות עם דונגל חיבור אלחוטי של 2.4GHz שמתחבר בחיבור USB. הוא קצת ארוך יותר ממה שציפיתי לראות, אבל בסה"כ הוא לא מורגש כשמחברים אותו למחשב PC גדול, והוא לא נורא כשמחברים אותו ללפטופ ליד דונגל של עכברי גיימינג מתקדמים. חיבור ה-2.4GHz מאפשר חיבור מהיר ללא עיכוב (lag) בהשמעת הצלילים, בעזרת טכנולוגיית ה-HyperSpeed של רייזר.

האוזניות כמובן מאפשרות גם חיבור חוטי בעזרת כבר AUX (או כבל 3.5 מ"מ) ישירות לכל מכשיר שתומך בכך (חדש או ישן), ותוכלו למצוא כבל שכזה בתוך הערכה שמגיעה עם האוזניות, באורך של 1.3 מטרים, שיאפשר לכם להתחבר בצורה חוטית למכשיר הפלאפון שלכם ו/או לקונסולת ה-Xbox.

סאונד מדהים מהרגע הראשון

ה-Razer BlackShark V2 Pro משווקות בתור אוזניות עם איכות סאונד גבוהה – והן בהחלט עומדות במשימה. הצליל שמתקבל מהאוזניות מדויק ונעים, וכולל דגש מוצלח במיוחד על הבאסים (אבל לא יותר מידי), וזאת מבלי להתפשר על איכות ה-mid והצלילים הגבוהים.

נכון, אלו לא אוזניות לאודיאופילים שכנראה יגידו שהן טובות (אבל לא מעבר לכך), אלא אוזניות לגיימרים שרוצים להעלות רמה אחת בסאונד מעבר לרוב אוזניות הגיימינג שיש בשוק – וזה בהחלט מורגש בזמן גיימינג: כל פיצוץ וירי נשמע ומורגש היטב, צלילי התנועה של האויב נשמעים מעולה ויקשו להפתיע אתכם, ורעש זחלי הטנקים יסגיר את כיוון האויב.

מעבר לחווית הסאונד ה-"רגילה" בגיימינג, ה-Razer BlackShark V2 Pro מספקת חוויה מוצלחת גם בהזנה למוזיקה וצפייה בסרטים. הסאונד שלהן פשוט מעולה, בין אם אתם רואים Spider-man, ובין אם אתם שומעים את Song 2 של Blur.

חלק מהסיבה לכך הוא טכנולוגיית ה-TRIFORCE של רייזר שמשולב בדרייברים בכל אוזנייה, ומאפשר שליטה בכל אחד מהצלילים (באס, מיד, טרבל) באופן יחידני, ובכך מאפשר לאוזניות להציג את אותו סאונד מדויק ונקי שדיברתי עליו.

כשמסתכלים על נושא הבידוד, אפשר לומר שה-Razer BlackShark V2 Pro מספקות תוצאה יחסית טובה, אך לא מושלמת. הן מגיעות עם בידוד פסיבי בלבד, ובעצם כך שכריות האוזניים הן אווריריות (Breathable – לנוחיות בקיץ) אז בהחלט יש חדירה של צליל חיצוני פנימה, ויציאה של צליל פנימי החוצה. אז נכון, התוצאה הרבה יותר מוצלחת מאוזניות תקציביות או אוזניות "רגילות", אך עדיין אי אפשר להשוות את זה לבידוד רעשים אקטיבי כמו ה-Jabra Elite 7 Pro.

ה-Razer BlackShark V2 Pro מאפשרות גם חווית שמיעה תלת מידמית ותאימות ל-3D Audio של ה-PS5, או סאונד 7.1 דרך תוכנה יעודית על ה-PC שלכם (ותודה THX), מה שנותן חווית סאונד מעולה ומספק תחושת אימרסיביות מוגברת במשחקים שלכם, אותו זיהוי כיוון ירי ותנועת זחלי טנקים שדיברנו עליהם מקודם.

מבחינת מיקרופון, גם ה-Razer BlackShark V2 Pro מגיעות עם מיקרופון נתיק. נכון, זה לא נוח כמו המיקרופונים הנשלפים הקיימים בדגמים יקרים יותר, אבל המיקרופון הנתיק מאפשר גמישות מעולה לזמן שבו אתם רוצים לשחק וגם לדבר, לבין זמן שבו אתם רק רוצים לשמוע מוזיקה, או אפילו קצת גיימינג ללא דיבור.

המיקרופון עצמו הוא מיקרופון סופר קרדואידי, כלומר – קולט סאונד רק מכיוון הדיבור, ודוחה רעשים שמגיעים מכיוון שאינו כיוון הדיבור. המיקרופון עצמו מעולה, ומספק איכות סאונד מוצלחת במיוחד כך שלא תצטרכו לדאוג שלא שמעו או לא הבינו אתכם. בנוסף, תוכלו להיכנס לתוכנת ה-Synapse של רייזר, ולכוון את ה-EQ של המיקרופון בהתאם לדרישות שלכם.

אלחוטיות וניידות, אבל לא מאוד קומפקטיות

מבחינת חיי הסוללה, חברת Razer מצהירים על עד 24 שעות פעולה בטעינה בודדת, אך אני יכול לומר שרק לאחר שימוש במשך שבוע שלם (כמה שעות בכל יום) הגעתי למצב שנגמרה הסוללה באוזניות והיה צורך לטעון אותן. כך או כך – מדובר על אוזניות שאם תזכרו לטעון אותן פעם ביומיים-שלושה, אתם לא אמורים להגיע למצב שבו נגמרת לכם הסוללה.

טעינת האוזניות לוקחת כמה שעות דרך חיבור ה-Micro-USB שלהם, מה שמזכיר שהאוזניות הן כבר לא צעירות בשוק, ובסוף 2020 טעינה ב-USB-C עדיין לא הייתה סטנדרטית. את מצב הסוללה תוכלו לדעת דרך תוכנת ה-Synapse, או בעזרת לנורת ה-LED בתחתית כרית אוזן שמאל (כשהנורה דולקת רציף – האוזניות טעונות במלואן).

Razer BlackShark V2 Pro – לגיימרים שלא רוצים להתפשר על נוחות

ללא ספק, ה-Razer BlackShark V2 Pro מסמנות וי בהרבה סעיפים שחשובים לי בתור גיימר שמחפש אוזניות. הן נוחות מאוד, הן קלות ולא מעייפות את הראש גם לאחר שימוש רב, כריות האוזניים לא מחממות את האוזניים יותר מידי גם בקיץ, והתחושה הכללית שלהן היא נוחה מאוד.

אבל זה לא נגמר רק פה, האוזניות מספקות סאונד יוצא מהכלל, גם בזמן גיימינג וגם אם תבחרו לראות איתן סרט או לשמוע מוזיקה בזמן שאתם עובדים על המחשב, תוכלו פשוט לנתק את המיקרופון, לשים את האוזניות ולשמוע מוזיקה באיכות גבוהה, מבלי שהאוזניות יפריעו לכם – פשוט, נוח ויעיל.

החיסרון המשמעותי היחיד בהן שמצאתי עד כה, הוא העובדה שהן לא Cross Platform, ואין להן תמיכה במכשירים סלולאריים באופן אלחוטי (מה שמאוד אהבתי ב-Barracuda X), מה שגורם לכך שאם תרצו לשמוע מוזיקה דרך הפלאפון ברכבת או תו"כ הליכה – לא תוכלו עם ה-Razer BlackShark V2 Pro, אלא אם תחברו אותן חוטית.

כמובן חשוב לזכור – אלו אוזניות שמיועדות לגיימרים ולתחום ה-E-Sport, כך שהיעדר חיבור Bluetooth הגיוני בהחלט, ואלו מכם שיבחרו לרכוש אותן לטובת גיימינג תחרותי בהחלט לא יתאכזבו ולא תחסר להן פונקציית החיבור לפלאפון. מה שמוביל לחיסרון השני שלהן, שהוא אולי קטן ולא משמעותי, אבל בכל זאת היה נחמד אם היה חיבור טעינה ב-USB-C.

מבחינת מחיר, ה-Razer BlackShark V2 Pro עולות בארץ כ-750 ש"ח וזמינות בצבע שחור, או בלבן, או בגרסת rainbow Six מיוחדת בצבעי המשחק

אוזניות Razer BlackShark V2 Pro סופקו ע"י בנדא מגנטיק בע"מ, יבואנית Razer.