הדגם החדש של האוזניות האלחוטיות מבית Jabra, ה-Jabra Elite 7 Pro, אולי זולות יותר מהדור הקודם, אך עדיין שומרות על כמעט כל הפיצ'רים הטובים. חובבי סאונד שחשובה להם איכות השיחה ימצאו שהן אוזניות מושלמות עבורם.


חברת Jabra הצליחה להרשים אותנו לטובה עם אוזניות ה-Jabra Elite 85t שלהן, במיוחד עם היכולת המדהימה שלהן לבודד את רעשי הסביבה ואיכות הסאונד הגבוה שלהן, והיום לקחנו לסיבוב את הדור החדש של אוזניות ה-TWS של החברה, ה-Jabra Elite 7 Pro, לסיבוב.

ה-Jabra Elite 7 Pro מכילות לא רק ביטול רעשים אקטיבי וביצועים טובים אלא גם יכולת התאמה מושלמת לאוזניים שלכם, ונוסף על כך תוכלו תמצוא בהן עמידות במים. כן, ה-Jabra Elite 7 Pro לא רק דוחות מים אלא גם עמידות במים כך שהן מתאימות גם למי שרוצה לרוץ וגם למי שפשוט רוצה אוזניות עם יכולת ביטול רעשים אקטיבית (ANC) טובה.

Jabra Elite 7 Pro

מעוצבות לנוחות ועמידות

ה-Jabra Elite 7 Pro הן אוזניות יחסית קטנות שמגיעות במגוון צבעים: שחור, שחור עם אפור, זהב וקרם. האוזניות מגיעות בתוך קופסה הכוללת את האוזניות יחד עם מארז הטעינה שלהן, שלושה גדלים של "פקקים" מסיליקון וכבל טעינה USB-C קצר להטענה של מארז הטעינה. ה-"פקקים" מגיעים בשלושה גדלים: הבינוני שכבר מורכב על האוזניות עצמן ועוד שני גדלים, קטן וגדול, בכדי לוודא שהאוזניות יתאימו לגודל האוזן שלכם באופן מושלם.

מארז הטעינה עצמו יחסית קטן בגודלו, והוא מוחזק סגור על ידי מגנט מה שמאפשר פתיחה וסגירה קלות. המארז מכיל את האוזניות עצמן ומחזיק אותן בתוכו גם כן בעזרת שני מגנטים כך שגם אם תשכחו את מארז האוזניות פתוח, האוזניות לא יפלו בקלות.

בחלקו הקדמי של מארז הטעינה ישנו חיבור לכבל ה-USB-C להטענת המארז, ונורת LED קטנה אשר מראה את הסטטוס של הבטריה שלו. המארז תומך בטכנולוגיית QI לטעינה אלחוטית, אז אם יש לכם משטח הטענה אלחוטי אתם יכולים פשוט להניח את מארז הטעינה עליו והוא יתחיל להיטען.

השליטה באוזניות פשוטה ביותר ולא השתנתה משאר האוזניות של ג'ברה. לחיצה אחת קצרה על האוזניה השמאלית תפעיל את מצב סינון הרעשים האקטיבי ולחיצה נוספת תפעיל את מצב ה-HearThrough שיעזור לכם לשמוע את הסביבה גם כשהאוזניות נמצאות באוזניים שלכם. לחיצה כפולה על האוזניה השמאלית תזמן את העוזרת הקולית ותאפשר לכם להשתמש בה לקיצורי דרך קוליים.

האוזניה הימנית, תעזור לכם לשלוט בשיחות ובווליום של השמע שלכם. לדוגמה, לחיצה כפולה על האוזניה תדלג לכם לשיר הבא ברשימת ההאזנה שלכם ולחיצה משולשת תחזיר לשיר הקודם.

Jabra Elite 7 Pro Open

מבחינת עמידות במים ואבק, האוזניות מגיעות עם דירוג של IP57. רוב האוזניות מגיעות בדירוג של IPX4, כשה-X מסמן שלא נבדק עמידות לאבק וה-4 מסמל שהאוזניה עמידה בשפריצים קטנים של מים וזיעה. אך במקרה של ה-Elite 7 Pro הן עמידות למים לחלוטין ותוכלו לשים אותן במים עד לעומק של מטר ולמשך 30 דקות. למרות שהבלוטות' של האוזניות לא יעבוד מתחת למים, אתם לא תצטרכו לדאוג אם אתם הולכים/רצים בגשם או מנקים את האוזניות בעזרת ברז המים.

קחו בחשבון שדירוג האטימות תקף אך ורק לאוזניות עצמן ולא למארז הטעינה, אז תדאגו ליבש את האוזניות לפני שאתם מחזירים אותן אל המארז.

חיי סוללה שיחזיקו לכם יום שלם

על פי ההצהרות של ג'ברה, ה-Jabra Elite 7 Pro יכולות להחזיק עד כ-8 שעות שמע רצופות לכל הטענה, אך אורך זה כמובן מושפע מאוד מאופן השימוש שלכם, כשעיקר ההשפעה היא כמה חזק סינון הרעשים שלכם והווליום שבו אתם מאזינים.

מארז הטעינה עצמו מכיל בתוכו הטענה של כ-22 שעות נוספות לאוזניות שלכם, מה שיתן לכם 30 שעות בסך הכל של האזנה.

איכות שמע טובה אך לא למקצוענים

הרמקולים הפנימיים של האוזניות הם בגודל של 6mm עם טווח תדרים של 20HZ-20KHz. הן מגיעות עם טכנולוגיית בלוטות' 5.2 וכוללים תמיכה בפורמטים של AAC ו-SBC, אך לא AptX או LDAC (פורמטים של סאונד באיכות גבוהה).

האפליקציה שמתלווה לאוזניות של Jabra, ה- +Jabra Sound, זמינה להורדה גם לאנדרואיד וגם לאייפון והיא תומכת באוזניות השונות של החברה. במקרה של ה-Jabra Elite 7 Pro, תוכלו להתאים את הפקודות שעל הכפתורים, לשנות העוזרת הקולית הדיפוטיבית לאחת אחרת לבחירתכן וגם לשנות את ה-EQ של האוזניות על פי הגדרות מוכנות או על פי בחירה שלכם. בנוסף, תוכלו לבדוק את האטימות של האוזניות ביחס לאוזן, וגם לשנות את ההגדרות השונות של ה-ANC.

Jabra Elite 7 Pro Black

סינון רעשים חזק ועל פי התאמת המשתמש

כשאנחנו בוחנים את האפקטיביות של סינון הרעשים (ANC) באוזניות זה בדרך כלל מאוד פשוט. אנחנו בוחנים כמה רעש האוזניות חוסמות לעומת כמה לא. אך ב-Jabra Elite 7 Pro המצב שונה, שכן אתם יכולים להתאים את כמות הרעש שאתם רוצים שהאוזניות יאטמו. אם אתם במטוס לדוגמה (כולנו מקנאים בכם) יכול להיות שתרצו להוריד את כמות הסינון רעשים לעומת אם אתם בבית קפה עם המון רעש ששם תרצו להגדיל את הסינון רעשים.

אני מצאתי שמצב ברירת המחדל עושה עבודה טובה בלבודד את הרעשים הנמוכים ורעשי המיד (אמצע), אך כן נותן לרעשים גבוהים להיכנס. דבר נוסף שאתם יכולים לשנות זה את רמת הסינון באוזן ימין לעומת שמאל, למקרה ואוזן אחת אצלכם צריכה יותר סינון רעשים מאשר השניה. מעבר לזה הבחירה תלויה בהעדפה שלכם, אתם גם יכולים פשוט לכוון את העוצמה הכללית של האוזניות באפליקציה עצמה.

מעבר ל-ANC, מצב ה-HearThrough של האוזניות הפתיע אותי מאוד. יכולת ההעצמה של הסביבה הייתה כזו שהיה נדמה לי שאני בלי האוזניות כלל, יכולתי לנהל שיחות שלמות כשהאוזניות באוזניים שלי ואפילו לשמוע אם המזגן עובד. גם פה אתם יכולים לבחור כמה חזק יורגש ה-HearThrough דרך האפליקציה של ג'ברה.

שמע נעים אך קצת מודגש

לכל אוהבי הבאס למינהם, ה-Jabra Elite 7 Pro נותנות קצת דגש על הצלילים הנמוכים ובהחלט שמים לב לנוכחות של הבאסים. אך לא לדאוג, למרות הדגש הן לא מקריבות את הצלילים האחרים בשביל הבאסים. בנוסף, אציין שגם בווליום גבוה לא הצלחתי להבחין בדיסטורשן בצלילים הנמוכים.

בעוד שהקשבתי לשיר "Sound of Silence" של להקת Disturbed יכולתי לשמוע את הצליל הנמוך של הקול שלו יחד עם שאר הכלים בצורה מאוד נעימה לאוזניים. גם הצלילים הגבוהים נשמעו מבריקים מאוד עד כדי כך שנשמעו לי קצת מעוצבים על ידי האוזניות.

Jabra Elite 7 Pro

סך הכל אני יכול לומר שאני התרשמתי לטובה מהצליל הכללי של האוזניות. השתמשתי באפליקציה כדי לעצב את הסאונד על פי איך שאני אוהב אותו. אז אם אתם רוצים אתם יכולים למתן קצת את הבס והגבוהים ולהעלות קצת את צלילי האמצע. יחד עם הגמישות הזו של הפיצ'ר באפליקציה האוזניות בהחלט יכולות להתאים לכל אחד.

כמובן שג'ברה בחרה לשים דגש על איכות המקרופון באוזניות והם שילבו לא פחות מ-6 מיקרופונים קטנטנים בכדי להעניק איכות קליטה של סאונד בצורה יותר איכותית. בשיחות עם אנשים, הם שמעו אותי בבירור והיטב, הבינו כל מילה שלי ובלי תקיעות של תשדורת הבלוטות'.

Jabra Elite 7 Pro מותאמות אליכם

ה-Jabra Elite 7 Pro הן אוזניות שמעניקות צליל חזק ומותאם אישית בעזרת האפשרויות שה-EQ מציע דרך האפליקציה. אתם יכולים לשנות בעצמכם לבאס חזק או יותר מדוייק ומאוזן, או כל אופציה שתעדיפו.

מלבד הסאונד, יכולת סינון הרעשים של האוזניות עובדת פשוט מעולה, וגם אותה תוכלו להתאים לכל מצב. תוסיפו לכך מיקרופון שנותן צליל ברור ואיכותי, ואת העמידות שלהן במים ואבק (שתוריד מכם את החשש שהן יפלו ויתכלכו), ותגיעו למסקנה שאם אתם מחפשים זוג אוזניות לריצה/הליכה טובות, אין לכם באמת מה לחפש יותר מעבר ל-Jabra Elite 7 Pro.

מבחינת תמחור, האוזניות צפויות לעלות כ-699 ש"ח, מה שממקם אותן בשורה אחת עם רוב אוזניות ה-TWS האיכותיות בשוק.

אוזניות ה-Jabra Elite 7 Pro סופקו על ידי חברת ביקונקט.