ה-Jabra Elite 85t הן הדור החדש בסדרת האוזניות המוצלחת של חברת Jabra, ומציגות שיפור בכל התחומים ביחס לדור הקודם (שהיה מוצלח מאוד בפני עצמו), ברמת בידוד הרעשים, בחיי הסוללה, בקייס של האוזניות, והכי חשוב – באיכות הצליל.


העולם הזה קצת השתגע בעקבות מגפת הקורונה, ועם השגעון הזה עלה השימוש היום-יומי שלנו במחשבים ניידים, טלפונים, טאבלטים וכמובן – אוזניות. אז כאשר החיים שלנו מלאים במוצרים טכנולוגיים שונים, אנחנו באמת צריכים זוג אוזניות אלחוטיות שנוכל לעבור איתן בין המכשירים השונים בקלות, עם איכות סאונד טובה, וכמובן שגם יבודדו אותנו מהרעשים בסביבה שלנו.

ישנם המון דגמים שונים של אוזניות אלחוטיות שמסתובבים בשוק, ואם אתם משתמשים במכשירי אפל אז הבחירה שלכם די קלה (בעצם, או AirPods Pro או AirPods Max), אבל אם אתם משתמשי אנדרואיד – העולם פתוח בפניכם.

ארגונומי ופשוט לנשיאה

אוזניות ה-Jabra Elite 85t, מבדילות את עצמן בין שאר האוזניות האלחוטיות האחרות בגלל המבנה הארגונומי המיוחד שלהם יחד עם היכולת המעולה שלהם לבודד רעשים ומיקרופון מעולה, כך שמי שבידוד רעשים זה MUST עבורם, ה-Jabra Elite 85t יתאימו הן בול בשבילכם. הן יכולות לבטל את הרעשים של הסביבה, ובאותה נשימה להעצים רעשי סביבה בכדי לשמור עליכם בזמן הליכה או ריצה.

מבחינת הצורה, הפעם חברת Jabra החליטה ללכת עם מבנה לא שיגרתי לחלק שנכנס לאוזן ובמקום ללכת על צורה מעגלית הם הלכו על צורה אובלית (סוג של מעגל פחוס, דומה לצורת ביצה) כדי שיכולו להתאים לאוזן בצורה יותר נוחה. דבר זה גורם לאוזן להרגיש לא אטומה לגמרי ולכן אין את תופעת הלחץ שיש עם האוזניות העגולות. הסיליקון אשר עוטף את האוזניות כולל בו מגן משעווה ומגן על הרמקולים הקטנים מכניסה של שעווה או לכלוך אחר.

לכל סט של אוזניות אלחוטיות יש קייס נשיאה שמגיעה איתן, והאמת? זה אחד הנוחים שהשתמשתי בו. היו לי כבר אוזניות של Jabra בעבר, ה-Jabra Elite 65t וקייס הנשיאה שהגיעה איתן לא היה ממש נוח לשימוש. בדגם זה, מהרגע שפתחתי אותו כדי להוציא את האוזניות ממנו, התאהבתי בו.

הנרתיק בנוי בצורה אובלית ועשוי מפלסטיק אך הוא מרגיש חלק ונעים למגע. הוא נסגר בצורה מגנטית, מה שלא מקשה על הפתיחה שלו אך המגנט מספיק חזק כדי למנוע ממנו להיפתח בטעות אם הפלתם אותו על הרצפה. הקייס עצמו מטעין את האוזניות כאשר הן בתוכו מה שנותן להן עוד כמה שעות. בצד האחורי שלו יש חיבור USB-C לטעינה, או אם יש לכם מטען Qi (טעינה אלחוטית) אתם יכולים פשוט להניח אותו על המטען.

סינון רעשים סלקטיבי

על גבי האוזניה עצמה, ישנו כפתור אחד עגול אשר נושא את הלוגו של Jabra עליו והוא מתפקד בתור המנווט במודים השונים של האוזניות. את הכפתור הזה אתם יכולים לתכנת בקלות דרך אפליקציית +Jabra Sound הנלווית מהטלפון שלכם, כדאי שתתאים לשימוש האישי של כל אחד. אני אישית משתמש בהגדרות שהוגדרו מראש והן מאוד נוחות לי. בחלק העליון של האזניות ישנן חורים קטנים נוספים, אלו הן חלק מהשישה מיקרופונים הקטנים אשר עוזרים לביטול רעשים ולשיחות.

כאמור, האוזניות מסוגלות לסנן את הרעשים, אך באות גם עם אפשרות לשמוע את הסביבה בעזרת טכנולוגיית ה-HearThrough. הפיצ'ר הזה נותן לכם להסתובב עם המוזיקה שלכם או השיחה שלכם אך עדיין לשמוע את הסביבה שלכם בצורה טובה. הסאונד של הפיצ'ר הזה טוב אך לא נקי כמו שתשמעו ללא האוזניות, אבל מאוד שימושי כשהולכים ברחוב ולא רוצים להידרס.

יכולת ביטול הרעשים האקטיבית (ANC) של האוזניות אכן מאוד מרשימה וטובה, אני יכול לשים את האוזניות בזמן שאני משתמש במחשב בסלון בזמן שאשתי שואבת ואני בקושי אשמע את השואב. בגלל המבנה האובלי של האוזניות, חלק מהרעשי הסביבה כן נכנסים אך ממש מעט ובקושי מורגשים. אתם יכולים להתאים דרך האפליקציה כמה אתם רוצים שמבטל הרעשים יהיה יעיל או חזק, וכאשר הוא מופעל קשה מאוד לשמוע מי שמדבר איתכם גם כשהוא עומד ממש מולכם. כמובן, שככל שהאוזניות יהיו יותר באוזן שלכם ככה המבטל רעשים יהיה יותר יעיל.

האפליקציה של האוזניות נותנת לכם יכולת שליטה מאוד נוחה ואינפורמציה על האוזניות שלכם בזמן אמת. אתם יכולים להפעיל מספר מצבים שונים של האוזניות כמו: פוקוס ונסיעה, מה שמשפיע על הכמות ה-HearThrough וה-ANC וגם על ה-EQ של האוזניות. אתם גם יכולים לשנות את ה-EQ בעצמכם על פי הטעם האישי שלכם.

שומעים את האיכות

האוזניות עצמן מגיעות עם דרייברים דינאמים בגודל של 12mm לכל אוזנייה, מה שנותן צליל שנוח לשמוע, כלומר הבאסים חזקים פי שניים מהצלילים המאוד גבוהים. זה אכן צליל טוב ונעים ורוב האנשים יהנו מהאיכות הסאונד. למרות שהצליל מאוד נעים הוא אינו מדוייק, אז אני כן מציע להנמיך קצת את הבס, להגביר את צלילי האמצע ולהוריד קצת את הצלילים המאוד גבוהים, אך זה נתון לבחירתכם.

איכות השמע של האוזניות עצמן מאוד טובה, ונהניתי להקשיב למספר סוגים שונים של מוזיקה. הקולות היו מאוד ברורים ואפשר להבדיל בין הסוגים השונים של הכלים המנגנים ברקע בקלות. הצליל עצמו מאוד נעים ונוח לשמיעה.

בזמן שיחה, השימוש במיקרופון היה לי מאוד נוח ושמעו אותי טוב. גם בזמן קניות בסופר עם אנשים מסביבי או בחוץ ברחוב עם מכוניות ואוטובוסים שעברו. דבר זה נגרם בעזרת לא פחות מ-6 מיקרופונים קטנים על שתי האוזניות, כש-4 מהם אחראים על סינון הרעשים. המיקרופון מחליש כל סאונד מתחת לסביבות ה-500Hz, וזו דרך טובה להילחם ברעשים החזקים הנמוכים. חלק מהמיקרופונים על אוזניות שכאלו גורמים לקול להישמע קצת "off" אך לא באוזניות האלו. הקול שלי הועבר בצורה חלקה, טובה ונכונה.

זה אני, משחק Hades בהנאה מרובה עם שואב אבק מופעל ברקע.

עמידות גבוהה וקישוריות מעולה

אוזניות אלו יכולות לשמש את כל אלו שאוהבים לעשות ספורט כגון: ריצה, הליכה או ללכת למכון הכושר (לכשיפתחו שוב). לאוזניות אלו יש רייטניג של IPX4, מה שאומר שהם כן עמידות למים ואבק ברמה מסויימת, אך אל תפילו אותן לשלולית. לי הן לא נפלו מהאוזן גם במהלך ריצה או הליכה מהירה. אתם גם יכולים גם להשתמש רק באוזניה הימנית, אשר עובדת לבדה, אך השמאלית אינה יכולה לעבוד לבדה.

גולת הכותרת של אוזניות אלו הן היכולת שלהן להתחבר לשני מכשירים שונים באותו הזמן. כן, כן. זה אומר שאתם יכולים להתחבר למחשב הנייד שלכם ולדבר בזום בזמן שאתם מקשיבים למוזיקה מהטלפון הנייד שלכם!
ה-Jabra Elite 85t תומכות בשני סוגים של קודקים דרך בלוטות: SBC ו-AAC לאיכות שידור איכותית למכשירי ה-iOS השונים.

במהלך צפייה בסרטונים השימוש בקודקים מורגש, שכן הטכנולוגיה הזאת מאפשרת העברת נתונים עם השהייה נמוכה מאוד. יש להן גם פיצ'ר מגניב נוסף – כאשר אתם מוציאים את אחת האוזניות מהאוזן שלכם המוסיקה/סרטון מפסיקים את עצמם וממתינים שתחזירו את האוזניה חזרה לאוזן.

ה-Jabra Elite 85t אכן עומדות בכל הצפיות שלי מבחינת אוזניות אלחוטיות והן אכן עומדות בשם שלהן: "Elite". הן יכולות לעמוד די בכל דבר שזרקתי עליהן בצורה טובה. אם אתם רוצים לקנות אוזניות אלחוטיות טובות עם מבטל רעשים אלו בהחלט שוות את המחיר שלהן, העומד על 799 ש"ח.

האוזניות Jabra Elite 85t סופקו ע"י ביקונקט טכנולוגיות בע"מ, יבואן Jabra בישראל