בשבוע האחרון אפל הכריזה על אוזניות האיירפודס מקס (AirPods Max), המגיעות בעיצוב over-ear ובכך לראשונה אפל מביאה את כל הפיצ׳רים של האיירפודס הקטנות והמוכרות לאוזניות גדולות יותר שצפויות לספק סאונד מקצועי בדומה לאוזניות אחרות בקטגוריה.

apple_airpods-max_pairing
AirPods Max אוזניות ה-over ear הראשונות של אפל

האיירפודס מקס יגיעו עם סאונד בדיוק גבוה, Adaptive EQ – תיקון סאונד אקטיבי, ANC – ביטול רעשים אקטיבי ומצב שקיפות. כל הפיצ׳רים הללו מתאפשרים בזכות צ׳יפ ה-H1 של אפל שדוגם את הסאונד באוזניות 200 פעמים בשניה ומתקן את הסאונד בהתאם לצורת הראש של המשתמש. כל אלה יושמעו ע״י דרייברים בגודל 40 מ״מ שאפל עיצבה במיוחד עבור האיירפודס מקס.

בדומה לאיירפודס הקודמים, האיירפודס מקס יתחברו למכשירי אפל בהפעלה ללא צורך בכניסה להגדרות המכשיר, יאפשרו למשתמש להפעיל את סירי, יעברו בין מכשירי אפל בצורה אוטומטית ויתמוך בסאונד מרחבי (spatial audio).

Airpods Max nob
כפתורי השליטה באוזניות ה-Apple AirPods Max

אפל כוללת באיירפודס מקס דרך שליטה חדשה, עם מחוג בדומה לשעון האפל ווטש לשליטה בווליום ונגינה וכן כפתור ייעודי למצב השקיפות המוכר מהאיירפוס פרו שמאפשר למשתמש לשמוע את הסביבה גם מבלי להוריד את האוזניות.

האוזניות בנויות מחומרים איכותיים במיוחד: קשת האוזניות עשויה מבד נושם ופלדת אל-חלד (stainless steel), האוזניות בנויות כל אחת על ציר עצמאי שמאפשר להן להסתובב ולזוז בנפרד אחת מהשניה ומשפר את נוחות האוזניות, וכריות האוזניות עשויות מספוג זיכרון. אפל גם לראשונה מציעה יותר מצבע אחד לאיירפודס, כאשר האיירפודס מקס יגיע ב5 צבעים: אפור חלל, כסוף, ורוד, ירוק וכחול שמיים.

אפל מבטיחה חיי סוללה של כ-20 שעות מוזיקה בהטענה אחת, וכן ש-5 דקות הטענה יאפשרו שעה וחצי נוספות של שמיעה – רק חבל שבדומה לאיירפודס אחרים, את האיירפודס מקס מטעינים אך ורק בעזרת כבל ה-lightning של אפל.

ביחד עם האוזניות החדשות, אפל גם מציעה גם כיסוי נשיאה ייחודי לאוזניות האיירפודס מקס, שכבר זכה לביקורות (ובדיחות) ברשת על צורתו המשונה שמזכירה ביקיני.

apple_airpods-max_smart-case
תיק הנשיאה של ה-AirPods Max. מקור: אפל

כל זה יכול להסביר את המחיר הגבוה במיוחד שאפל מבקשת עבור האוזניות – 550 דולר, שהם כ-200 דולר יותר מהאוזניות השולטות בקטגוריה, ה-WH-1000XM4 של סוני, שנכון להיום נחשבות לאוזניות over-ear הטובות ביותר בשוק. בכך אפל מציבה את עצמה בראש טבלת המחירים ומציבה את האיירפודס מקס בתור מוצר יוקרה של ממש.

האיירפודס מקס יהיו זמינות בארצות הברית ומדינות אחרות החל מה-15.12 ונותר רק לחכות ולראות אם הן יצליחו כמו שאר מותגי ה-Airpods של אפל, על אף המחיר הגבוה במיוחד.